Pukeutumisvinkkejä ”viralliseen” työpukeutumiseen
Nykyisessä työssä on pärjännyt farkut&neule/paitapusero linjalla mutta nyt pitäisi päästä aste virallisempaan suuntaan. Ei kuitenkaan ihan jakkupuku-linjalle.
Mitä suosittelisitte? Olen plus-kokoinen. Voisin ostaa esim pari kolme kokonaisuutta, joita voisi sitten yhdistellä keskenäänkin.
Saa laittaa linkkejä verkkokauppoihin tai sitten vain ehdotella millaista. :)
Kommentit (24)
Kyllähän r se riippuu työpaikasta.
Voi ihan hyvin repäistä suorastaanranttaliksi laittamalla vaikkapa punaiset sukkahousut mustan hihallisen kotelomekon ja mustien avokkaiden kanssa. On silti hyvin pukeutunut ja korrekti.
Räväkkä toimistopuketuinen antaa särmää ja itsevarmutta ja asiakkaatkin tykkäävät.
Ei tarvitse olla muuta kuin "kiljuvat" sukkahousut tai huivi.
Muodollinen pukeutuminen ei aina ole pelkkää mustaa, valkoista, harmaata tai beigeä.
Heräsi muutamia tarkentavia kysymyksiä. :)
Voiko nilkkureita pitää myös sisällä jalassa? Jos on avokkaat, millaiset sukat niihin voi pukea? Voiko jalkutakin alle laittaa lyhythihaisen, jonka helma on pidempi kuin jakussa, eli näkyy jakun alta?
Itse käytän vain mekkoja töissä. Asun miettiminen on helppoa, kun yhdellä vaatteella pärjää (alusvaatteiden lisäksi). Minulla on tosin myös hihattomia mekkoja, joihin yhdistän siistejä neuleita tai bleiserin. Näin samasta mekosta saa hieman erinäköisen riippuen yhdistelmästä.
Siistissä pukeutumisessa on tärkeintä laadukas materiaali, joka ei nukkaannu ja virty. Toinen kulmakivi on oikean kokoinen ja istuva vaate. Jos olkasauma on liian lyhyt, on vaikutelma epäsiisti. Samoin, jos kangas tai neule pureutuu vatsamakkaroihin. Sillä käyttääkö housuja vai hametta vai siistiä haalaria vai.. ei ole mitään väliä, jos vaate on vaan siisti.