Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pukeutumisvinkkejä ”viralliseen” työpukeutumiseen

Vierailija
13.10.2019 |

Nykyisessä työssä on pärjännyt farkut&neule/paitapusero linjalla mutta nyt pitäisi päästä aste virallisempaan suuntaan. Ei kuitenkaan ihan jakkupuku-linjalle.

Mitä suosittelisitte? Olen plus-kokoinen. Voisin ostaa esim pari kolme kokonaisuutta, joita voisi sitten yhdistellä keskenäänkin.

Saa laittaa linkkejä verkkokauppoihin tai sitten vain ehdotella millaista. :)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ainakin mustat suorat housut. Toisiksi vaikka tummansiniset. Niiden kanssa paitapusero tai muu siistimpi pusero.

Mekot on myös monikäyttöisiä ja asun valinta on aamulla helppoa kun ei tarvi miettiä ylä- ja alaosaa erikseen. Hihallinen mekko on käytännöllisempi eikä tarvitse kaveriksi mitään jakkua tms. Saa myös käsivarret piiloon. Ostaisin nyt alkuun pari neutraalin väristä ja jos tykkäät esim huiveista niin niillä saa väriä asuun. Simppelin mekon kaveriksi sopii esim iso kaulariipus ja asusteilla saa vaihtelua.

Vierailija
2/24 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta jakku toimii aina ja kaikkialla, ja sen ympärille voi rakentaa melkein mitä hyvänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapeen asusta tulee ”astetta virallisempi” kun vaihtaa joko ne farkut tyylikkäisiin kangaashousuihin (ei välttämättä suoriin) tai hameeseen, jota pitää neuleen/kauluspaidan kanssa tai vaihtaa sen neule/kaulupaita yläosan bleiseriin, jota pitää farkkujen kanssa. Farkut sais kyllä olla yksivärisem tummansiniset tai mustat ja kuluttamattomat.

Tästä aste vielä virallisempaan suuntaan on se mekko, edellyttäen, että se on joku ”rakenteinen” ja ryhdikäs mekko, eikä mikään rantakaapu ja rimssuhörhelö.

Siitä aste vielä virallisempaan on vaihtaa sekä yläosa että alaosa eli kangashousut/hame/mekko ja bleiseri. Tätä tarvitaan nykyään aika harvoin. Vielä harvemmin sitä, että nuo on ”puku” eli kaikki samaa sarjaa.

Vierailija
4/24 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse myös plus-kokoinen ja sellainen siisti toimistotyyli tuntuu hankalalta. Tyköistuvat vaatteet ei sovi eikä tiukat mekot. 

Vierailija
5/24 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat pitkät housut. Yksivärisiä yläosia. Pitkä, ainakin reilusti pepun yli, neuletakki. Pitäisin pohjavärin tummana ja neutraalina, musta (jos sopii ihon väriin) tummansininen, tumnanharmaa, ehkä vihreä. Huiveilla tai koruilla voit sitten revitellä. Huivit laadukasta materiaalia, luonnonsilkkiä. Tyylikkäät kengät, ei mitään sandaaleja, eikä liian korkeakorkoisia. Kengissäkin voi olla joku "juju" iso solki, kimallusta (vähän). Kanna itsesi ylväästi, hyvä tulee. Iloa tyylin päivitykseen!

Vierailija
6/24 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko esim. tämmöiset mustat kangashousut ihan ok, vai pitäisikö olla hienompaa materiaalia? https://www.kappahl.com/fi-FI/naiset/housut/ellie-wide/882118/

Vierailija
7/24 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse myös plus-kokoinen ja sellainen siisti toimistotyyli tuntuu hankalalta. Tyköistuvat vaatteet ei sovi eikä tiukat mekot. 

Älä osta tiukkaa, osta sopiva.

Vierailija
8/24 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko esim. tämmöiset mustat kangashousut ihan ok, vai pitäisikö olla hienompaa materiaalia? https://www.kappahl.com/fi-FI/naiset/housut/ellie-wide/882118/

Työpukeutumisessa ei ole kyse hienoudesta, vaan asiallisuudesta ja kestävyydestä. Todennäköisesti noi on ok, vaikka jos materiaali on jotain neuletta (siinä ei sanota) noin leveä malli voi helposti olla vähän vapaa-aikainen.

Ongelma on enemmänkin, että nuo ei vaikuta kovin pitkäikäisiltä ja laadukkailta, siis toisin sanoen, ne menee nopeasti huonoksi ja virttyneinä ne tai mikään muukaan ei sit enää ole tyylikästä työpukeutumista.

Vierailija
9/24 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä osta tiukkaa, osta sopiva.

Sopivan kokoisenakin tiukan tyylin mekko ei istu muhkeammalle. Kaikki mallit ei vaan sovi kaikille vartalotyypeille. 

Vierailija
10/24 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpukeutumisessa ei ole kyse hienoudesta, vaan asiallisuudesta ja kestävyydestä. Todennäköisesti noi on ok, vaikka jos materiaali on jotain neuletta (siinä ei sanota) noin leveä malli voi helposti olla vähän vapaa-aikainen.

Ongelma on enemmänkin, että nuo ei vaikuta kovin pitkäikäisiltä ja laadukkailta, siis toisin sanoen, ne menee nopeasti huonoksi ja virttyneinä ne tai mikään muukaan ei sit enää ole tyylikästä työpukeutumista.

Kiitos näkökulmasta! Jatkan etsintää :)

Vierailija
11/24 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sen tarvi olla välttämättä jakkupuku mutta jonkun mekon kanssa voi myös olla jakku

Vierailija
12/24 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pluskokoisena; käytän paljon paksumpia ja laadukkaampia trikoomekkoja, jossa on hihat. En siis mitään h&m täysin makkaroita nuolevia lutkuja vaan esim suomalaisilla suunnittelijoilla on hyvin rentoja, siistejä mekkoja. Mukava päällä ja aina siisti. Sen lisäksi mustat sukkikset ja nilkkurit, pari korua. Asustamalla voi muokata. Itse en hirveesti välitä väreistä pukeutumisessa, joten aikalailla harmaata ja mustaa itse suosin.

Vierailija
13/24 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä!

Hameita en ole juuri tottunut käyttämään, mutta pitää kyllä harkita tuota hihallinen mekko + sukkahousut yhdistelmää. Pitääkö sukkahousujen olla ohuet vai kävisikö sellaiset paksummat mistä ei näy läpi?

Ap

Vierailija
14/24 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma. Olen lökäpöksu luonnostani ja tässä työssä on kielletty farkut ja pitää olla siistit vaatteet. Monilla on jakkopuku, mutta inhoan niitä syvästi, enkä halua laittaa päälle. Inhoan myös puristavia vyötäröitä ja kaikkea tyköistuvaa.

Oma valintani on mukava, löysä a-linjainrn.mekko ja siihen päälle neulepusero ja mustat paksut sukkahousut. Eihän se niin virallinen ole kuin jakkupuku, ehkä tuohonkin voisi vaihtaa jakun neuleen tilalle. Oikein virallisiin tilaisuuksiin laitan asiallisemman näköisen pitkähihaisen mekon ilman neuletta. Nämä siis nyt. Kesällä on helpompaa ja enemmän valinnanvaraa mekoissa.

Vierailija
15/24 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko vaativalla erikoisalalla asiantuntijana ?

Vierailija
16/24 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä!

Hameita en ole juuri tottunut käyttämään, mutta pitää kyllä harkita tuota hihallinen mekko + sukkahousut yhdistelmää. Pitääkö sukkahousujen olla ohuet vai kävisikö sellaiset paksummat mistä ei näy läpi?

Ap

Molemmat käy. Itse tykkään vähän läpikuultavista "kevyemmän" tai siromman vaikutelman takia, mutta talvella käytän täyspeittäviä.

Vierailija
17/24 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkeistä!

Ap

Nimenomaan paksummat/läpinäkymättömät mustat tai tummanharmaat sukkahousut ovat se, mikä saa siistin ja asiallisen vaikutuksen. Ei siis mitään hilpeitä värejä tai edes ruskeaa.

Vierailija
18/24 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki hyvälaatuisia vaatteita, jotka ovat klassisia ja jotka eivät nuhjaannu pesussa.

Pitäydy rauhallisessa väripaletissa ja käytä näyttäviä koruja mutta hillitysti. Yksi suuri statement-koru riittää, olipa se ranteessa, kaulassa tai korvissa.

Vierailija
19/24 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on työkaverina kovan luokan asiantuntija, joka on varsin pullea. Hän näyttää kuitenkin aina tyylikkäältä. Osasyynä siihen on hänen hyvin leikattu tukkansa.

Vierailija
20/24 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas typerä työpaikka, jos normaalit, siistit vaatteet eivät kelpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän