Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naimisissa oleva, montaako sormusta käytät?

Vierailija
13.10.2019 |

Otsikossa olikin kysymys. Olisi myös kiva kuulla minkä ikäinen olet ja kauanko olet ollut naimisissa.

Mä olen 45, naimisissa vuoden ja yksi sormus käytössä. Ei lainkaan kihlasormusta, vain vihki. Oltiin kihloissa vajaat 4 viikkoa.

Ja koska joku kohta alkaa viisastella, että käyttää sormusta jokaisessa kymmenessä sormessa, tarkennetaan, että vasemmassa nimettömässä (tai oikeassa, jos se on uskonnon/kulttuurin tapa) merkkinä naimisissa olosta.

Naimisissa oleva, montaako sormusta käytät?

Vaihtoehdot

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä vihkisormus. Kihlasormusta ei ole lainkaan, kun menimme suoraan naimisiin reilun 6kk seurustelun jälkeen salaa maistraatissa. Nyt 5 vuotta naimisissa. Ikä 40.

Vierailija
42/64 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sormus eli vihkisormus, joka käytössä koko ajan. Olen 31-vuotias, naimisissa ollut nyt 2,5 vuotta ja sitä ennen kihloissa useamman vuoden. Kihlasormuksia emme koskaan tulleet hankkineeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahta tavallaan (kihla- ja vihkisormus), mutta ovat suunniteltu niin että näyttävät yhdessä käytettyinä yhdeltä sormukselta eli menevät sisäkkäin. 

35v., naimisissa kymmenen vuotta.

Miten "sisäkkäin"? Meillä on sormukset vasta harkinnassa ja tuo kuulostaa mielenkiintoiselta.

Vierailija
44/64 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlasormus, hääsormus, huomenlahjasormus ja 40-vuotishääpäiväsormus. Huomenlahjasormus on mennyt jo poikki, mutta ostimme samanlaisen uuden sen tilalle.

Vierailija
45/64 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlasormusta ei ole koskaan ollutkaan (ei nähty tarpeelliseksi), vihkisormusta käytän vain juhlissa eli arkena ei yhtään. N32

Vierailija
46/64 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N27, naimisissa 2 vuotta, pelkkä kihlasormus. Olimme kihloissa reilu puoli vuotta ennen avioitumista. Sormukseni on sen mallinen, että se on mielestäni parhaimmillaan yksin.

Vierailija
47/64 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi on, kihla ja vihki. Ekassa eroon päätyneessä liitossa en käyttänyt yhtään sormusta. Käytin aluksi, mutta ne piti leikata pois, mulla joku turbohyttynen pisti nimettömään sormusten yläpuolelta ja sain kunnon allergisen rektion, oli pakko leikata. Ei tullut korjautettua niitä enää... Eli vuosia olin ilman sormuksia. Eron jälkeen kun tytär pääsi ripille, korjautin ne hänelle keskisormeen sopiviksi.

Vierailija
48/64 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi sormusta. Ehdittiin olla vuosi kihloissa ennen häitä niin kihlasormus tuntui hyvältä hankkia. Kolmatta en samaan sormeen laittaisi, perinteisesti Suomessa lesket pitäneet miesvainaansa sormusta kolmantena sormuksena ja tuntuisi pahaenteiseltä. Nykyään näkee tätä kyllä usein, lieneekö amerikoista tullut tapa. Lapsista sain "kolmannen" sormuksen, se on toisessa kädessä. N28

Vierailija
49/64 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään sormusta, naimisissa 1,5 vuotta. Ei ole yhtään syytä hankkia tai pitää sormusta. Ulkoisesti naimisiinmeno ei näkynyt mitenkään muutenkaan, ei pidetty juhlia eikä mitään. Tämä sopii meille parhaiten.

Vierailija
50/64 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi: kihlasormukseen lisättiin ihana iso timantti <3 Itse asiassa yllättävän usein sormukseni on tajuttu vihkisormukseksi.

N31, naimisissa kuusi vuotta

Vierailija
51/64 |
20.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sormus, leveä platinasormus, johon on upotettu useampi timantti. Kihla ei ole koskaan ollutkaan. Joskus käytössä myös perinteinen sileä keltakultasormus tai hopeasormus, jossa on isohko zirkonia. 44 vuotta, naimisissa 7 kuukautta. Mies ei käytä sormusta.

Vierailija
52/64 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni käyttää vain yhtä sormusta! Mun ystäväpiirissä vaihtoehdot tuntuu olevan 0 tai 2. Itse kuulun tuohon nollaryhmään, mutta ehkä ostan itselleni joululahjaksi jonkun kivan sormuksen ja testaan, miltä yhden sormuksen pitäminen tuntuu.

Vierailija
53/64 |
22.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIdän kahta sorusta nimettömässä vain juhlatilaisuukissa. Arkena en saa töissä käyttää sormuksia, joten en käytä silloin sormuksia ollenkaan.

Vierailija
54/64 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa käyttää töissä sormuksia, joten arkena niiden käyttö on muutenkin tosi vähäistä. Viikonloppuisin/lomilla yritän muistaa laittaa edes yhden sormuksen. Mies käyttää aina sormustaan.

Vierailija
55/64 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihkisormusta käytän, ikää minulla 25, miehellä 26, naimisissa kohta 5 v. Käyttäisin mielelläni myös kihlasormusta, mutta se hukkui uimareissulla järveen. :(

Vierailija
56/64 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3. Kihlasormus, vihkisormus ja mieheltäni ystävänpäivälahjaksi saatu sormus. Kaikki nimettömässä, tietenkin.

Vierailija
57/64 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä sormuksia. Sekä kihla- -että vihkisormus on, mutta ne ovat arjessa epäkäytännölliset. Miehen sormus litistyi ja piti katkaista, joten ei käytä hänkään. Naimisissa 30 vuotta.

Vierailija
58/64 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi, vihkisormus. Hankittiin molemmille uudet naimisiin mennessä, ja olisi tuntunut keinotekoiselta hankkia erikseen uusi "kihlasormus".

Vierailija
59/64 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi sormusta tietenkin. Jos naisella on vain yksi sormus, ajattelen, että hän on vain kihloissa.

Vierailija
60/64 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisissa vuoden. 2 sormusta arkena ja 3 juhlatamineissa. Se kolmas on siis fiinimpi, isolla kivellä joten käytän vain juhlissa jossa pukeudunkin normaalia näyttävämmin.