Naimisissa oleva, montaako sormusta käytät?
Otsikossa olikin kysymys. Olisi myös kiva kuulla minkä ikäinen olet ja kauanko olet ollut naimisissa.
Mä olen 45, naimisissa vuoden ja yksi sormus käytössä. Ei lainkaan kihlasormusta, vain vihki. Oltiin kihloissa vajaat 4 viikkoa.
Ja koska joku kohta alkaa viisastella, että käyttää sormusta jokaisessa kymmenessä sormessa, tarkennetaan, että vasemmassa nimettömässä (tai oikeassa, jos se on uskonnon/kulttuurin tapa) merkkinä naimisissa olosta.
Kommentit (64)
Kaksi sormusta, mutta huomaan jättäväni ne yhä useammin yöpöydän laatikkoon. Aion hankkia itselleni joululahjaksi yhden, suht leveän sileän keltakultasormuksen ja käyttää jatkossa vain sitä.
Nykyään yksi sormus, naimisissa pian 30 v.
Köyhinä opiskelijoina ostettiin halvat ja ohuet kultarinkulat avikseen mennessä, parinkymmenen vuoden jälkeen ne oli hiutuneet melkein puhki. Suunniteltiin itse ja teetettiin tutulla kultasepällä kummallekin uniikkisormukset 20 v. hääpäiväksi, niiden kultaan oli sulatettu meidän vanhat sormukset, sekä vanhoja sukukoruja - mun sormukseen upotettiin alkuperäisen sormuksen timantit.
Arkisin en käytä sormuksia, koska töissä ei saa käyttää käsissä koruja. Muulloin aina kihla- ja vihkisormus käytössä. Naimisissa 17 vuotta.
Kahta, mutta käytän sormuksia nykyään harvoin.
Kahta tietenkin. Jos naisella on vain yksi sormus, ajattelen, että hän on vain kihloissa.
Yksi sormus, naimisissa pian 10 v. Menimme suoraan naimisiin, ei ollut mitään "kihlautumista".
Haha, hyvin sanottu Villestä! :D Kun ei uskois että noin paljon hihhuleita löytyy Suomesta ja vielä niin kovia BB-faneja kaikki!
15 v naimisissa. Käytän kolmea sormusta nimettömässä. Kihlasormus, vihkisormus sekä Amerikkaan 1920-luvulla naimisiin muuttaneen sukulaisnaisen vihkisormus. Käytän sitä koska se muistuttaa mua isovanhemmistani ja koska se sormus on mielestäni kaunis.
N39
Vierailija kirjoitti:
1 ihan siitä syystä että halusin ison, puhtaan timantin. Myöhemmin haluan toisen rivisormuksen.
Ihan uteliaisuudesta kysyn: minkä kokoinen on iso timantti? Siis karaateissa.
Slloin kun käytän käytän kahta mutta normaalisti arkena en käytä yhtään. Kohta viisikymppinen, naimisissa 18 vuotta.
Yksi sormus, mutta se ei ole vihki- eikä kihlasormuskaan, vaan ihan vaan sormus. Tällä ei ole minulle suurta merkitystä.
Se virallinen sormus on rasiassaan kaapissa, en tavallisesti käytä sitä kuin erikoistilanteissa kuten juhlissa joskus. Se on timanttisormus ja pelkään hukkaavani sen, joten ei tule käytettyä.
Olen 32v ja naimisissa 6 vuotta.
44v, naimisissa 19v.
Käytän 0-3 sormusta. Töissä ei mitään, usein vain "vuosipäiväsormusta" jonka sain hääpäivälahjaksi aikanaan. Joskus myös pelkkään kihla+vihki-kombinaatiota ja joskus kaikkia kolmea.
Yksi sormus ja käytän vain juhlissa tms. Yhdessä 25-vuotta.
Tarkoituksena on päivittää molemmille ja sitten ehkä rupean käyttämään enemmän.
Opiskelijabudjetin sormus ei oikein natsaa mieltymyksiin.
37v, naimisissa viisi vuotta, ei yhtään sormusta.
N 42-v, naimisissa 7 vuotta, en käytä sormusta, en pidä niistä. (Omistan yhden, sillä pappi sanoi, että sormus pitää olla vihkimisessä.) Mies taitaa käyttää omaansa.
Ei yhtään sormusta käytössä, on ne kummallakin kyllä mutta emme pidä. Itsekin työssäni en saa käyttää koruja niin ei jaksa niitä edes takas laitella. 13vuotta naimisissa ja 17 vuotta sitten kihlat
Pelkkä vihkisormus sekä minulla että miehellä. Ei tullut mieleenkään hankkia kihlasormuksia, en edes ajatellut erikseen että olimme kihloissa kun päätimme avioitua ja järjestimme vihkimisen ensimmäiseen sopivaan aikaan eli noin 1,5 kk esteettömyystodistuksen hakemisesta.
Sormus on sellainen ettei sen kanssa sopisi helposti edes mikään toinen sormus yhteen. Sileistä sormuksista en myöskään pidä ja olisi ollut aika hillintöntä tuhlausta ostaa parin kuukauden sisään kaksi tuhansien eurojen timanttisormusta. Muutenkin sormus oli aika sivuseikka vaikka ostimmekin lopulta näyttävän timanttisormuksen minulle.
Naimisissa olemme olleet pari vuotta, ikää minulla 37 v.
Kahta tavallaan (kihla- ja vihkisormus), mutta ovat suunniteltu niin että näyttävät yhdessä käytettyinä yhdeltä sormukselta eli menevät sisäkkäin.
35v., naimisissa kymmenen vuotta.
34 v 2v naimisissa.
3 sormusta.
Yleensä aina sormessa.
Vuosipäivä sormus kihla sekä vihki.
Sopivat yhteen, ovat siroja ja timantit istutettuja pieniä. Niitä yhteensä 33 kipaletta.
Miehellä vain vihki, joka pitäisi uusia koska liian pieni.
Vain yksi. Kuten joku edellinenkin vastaaja, myös mä vaihtelen sormusta. Aika usein se myös jää kokonaan pois. Tiedän olevani naimisissa, en mä tartte sormusta siitä muistuttamaan. Muiden ajatuksilla ei ole väliä. Mies pitää sormusta kun on konttoritöissä ja jos muistaa laittaa sen. Työmailla ei edes saa pitää sormusta.