Voiko kalakeittoa tehdä kalapuikoista?
Kommentit (15)
Ehkä jos kuorit sen leivityksen, mutta en usko että tulee kovin hyvää.
Teen sushini aina kalapuikoista. Ei juurikaan huomaa eroa aitoihin.
Osaako ne uida? Jos ei, niin älä päästä veteen, etteivät huku.
Voi tehdä, mutta tuskin on kovin hyvää.
Päivän viihdyttävin otsikko 🤣🤣. Laita pannulle voita ja paista ne kalapuikot rapeiksi. Lisukkeeksi jotain majoneesisalaattia. Ei niitä muuten pysty syömään, eikä pitäisi edes. Mutta kun niitä sinulla nyt on, niin ruokahävikin nimissä voit noin tehdä.
Mä tykkään enämpi maksamaggarasopasta. Löysin aaveelta reseptin.
Yritätkö AP kertoa nimimerkilläsi, että olet kotikokki? :D :D
Mielenkiintoinen haaste, vaikka lienee Porvoosta kotoisin (jos sieltäkään).
Liemi... Keitä hyvä kasvisliemi. Älä käytä mitään kuutioita vaan laita kattilaan tippa öljyä ja kevyesti ruskista siinä sellerinvartta, sipulia, valkosipulia, porkkanaa ja tuoretta inkivääriä. Lisää kuumaa vettä ja hiukan lehtipersiljaa ja muutama valkopippuri. Keitä 1 tunti kannen alla hiljaisella tulella.
Siivilöi ja heitä kiinteät kappaleet roskiin.
Paista kalapuikot pannulla voissa rapeiksi. Tarvitset 2-3 kalapuikkoa/ annos.
Sekoita liemeen tölkki kookosmaitoa, ja nyt kiehauta liemi, ja lisää sinne 1 rkl curryjauhetta, paloiksi leikattua porkkanaa, pitkiä vihreitä pakastepapuja, purkkimaissia ja silputtua aika mietoa chiliä.
5 min. kuluttua laita pari pussia halpisnuudeleita, ja anna vielä kiehua 4 min. Lisää vielä 1 rkl kalakastiketta ja sekoita.
Mätä syville lautasille, lientä aika vähän/lautanen ja nosta jokaisen annoksen päälle kalapuikot. Roiski päälle lopuksi makeaa Thai-chilikastiketta ja jotain vihreää - vaikka persiljaa tai kevätsipulia.
Siinä.
minnee tarjosin kalapuikkoja koiralle ja vielä paistoin kunnolla rautapannussa...koira ei ees maistannut...nuuhkas ja lähti odottamaan parempaa ruokaa....kun ei kelvannut koiralle..eivät sitten minullekaan ja ei muuta kuin roskaa ja siankyljyksiä paistamaan..jo koira tykkäs mamma ja minä..
Voi tehdä. Älä kutsu syömään kumminkaan. Kätevä homecock kokeilee valmistaa myös MuIkUIsTa.
Mä teen niistä savusilakoita.