DNA-testi: tietääkö joku enemmän? Olen hämmästynyt.
Tein myheritagen dna-testin. Olen 99 % suomalainen. Olen hämmästynyt seuraavista syistä:
- en ole ”suomalaisen näköinen”, vaan menen joka Euroopan maassa paikallisesta, Italiaa myöten. Pohtamo on kaukainen sukulaiseni ja olen samaa rotua (ei, en ole niin kaunis, mutta kasvojen luusto ja ruuminrakenne samaa).
- olen 176 cm pitkä. Pitkät raajat, vaikea ostaa housuja. Sukuni on molemmin puolin pitkää ja hoikahkoa. Poikani on 193 cm pitkä, ja hän on 98,4 % suomalainen.
- G70.
- isoisäni puolelta kaikki ovat ruskeasilmäisiä. Minulla vihreät.
Eli suomalainen ei olekaan lyhyt, persjalkainen, pienirintainen, perunanenäinen ja pyöreä.... tietääkö kukaan enemmän asiasta?
Kommentit (27)
Käyttäjä31149 kirjoitti:
Tutkija, kerro tarkemmin, kiinnostaa!
Hei kyselijä.
Mietipä sitä esim kun aletaan sairaaloissa priorisoimaan hoitoja, niin maat voivat ostaa dna-tietoja niitä keränneiltä tahoilta ja niiden perusteella voidaan päätellä, keitä hoidetaan ja ketkä jätetään hoitamatta.
Dna kertoo teidän mahd alttiuksista moniin sairauksiin ym asioihin.
Nykyään ihmiset luovuttavat kaiken tiedon itsestään ja se on ihan sama kuin olisi tunistesiru ihon alle upotettuna.
Koomisinta on se, että ihmiset maksavat tieoja keräävälle taholle.
Muistakaa tämä kirjoitus 50v kuluttua saattaa olla ajankohtaista aikaisemminkin.
T. Tutkija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään suomalaiset ole pieniä ja persjalkaisia, ollaan keskimäärin pitkää kansaa. Ravitsemuksen parantuessa keskipituus on noussut edelleen.
Nuo testit on aivan luotettavia. Ainoat väärät tiedot voi tulla jos joku toinen tai kolmas serkku on avioitunut toiseen maahan, vaikkapa portugaliin, ja siellä perhe on testannut urakalla, niin voi saada itselleen sieltä jokusen prosentin ”perimäosumaa”.Kyllähän kaikki tietävät, mitä tarkoitetaan ns. suomalaisen näköisellä. Tunnistaa, tuli vastaan vaikka missä maassa. Ovatko he sitten ei-suomalaisia perimältään?
Vielä yksi piirre minusta: minä ja poikani emme pala auringossa, ja rusketumme tosi hyvin. Suomalaistako?
Karjala eli voimakas itä.
Sieltä tulee Kuolanniemimaalta pitkät ulkonevat etuhampaat kuin lapiot ja iho joka ei kärvene 24h kesän valossakana tai hangen heijastumana.
Eräänlainen eskimon iho.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä31149 kirjoitti:
Hei kyselijä.
Mietipä sitä esim kun aletaan sairaaloissa priorisoimaan hoitoja, niin maat voivat ostaa dna-tietoja niitä keränneiltä tahoilta ja niiden perusteella voidaan päätellä, keitä hoidetaan ja ketkä jätetään hoitamatta.
Nykyään ihmiset luovuttavat kaiken tiedon itsestään ja se on ihan sama kuin olisi tunistesiru ihon alle upotettuna.
Muistakaa tämä kirjoitus 50v kuluttua saattaa olla ajankohtaista aikaisemminkin.
T. Tutkija
Jatkan vielä. Vakuutusyhtiöt myös voivat hyödyntää tiannetta.
Veikkaan vahvasti idän perimää ap:lle.
Venäläisillä tai Suomi-Pietari akselilla on monen näköistä suomalaista. Suomalaisethan on tavallaan jalompaa venäläis-eurooppalaista kansaa.
Jokseenkin 20% hitaampaa kuin Ranskalaiset ovat. Kirjoitin ranskalaiset isolla ollakseni kohtelias heitä kohtaan.
Ranskalaisiahan käytettiin ristisiitoksissa Pietarin alueella paljon. Siksi suomalaisilla on jokseenkin hanhennokkamaista olomuotoa ja pitkiä etuhampaita sekä toljottavaa piikikästä katsetta.
Tästä tekivät saksalaiset aikoinaan paljon tutkimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä31149 kirjoitti:
Hei kyselijä.
T. Tutkija
Ap on 50+. En usko, että minun elinaikanani tapahtuu mitään kummoista,
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan vahvasti idän perimää ap:lle.
Venäläisillä tai Suomi-Pietari akselilla on monen näköistä suomalaista. Suomalaisethan on tavallaan jalompaa venäläis-eurooppalaista kansaa.
Jokseenkin 20% hitaampaa kuin Ranskalaiset ovat. Kirjoitin ranskalaiset isolla ollakseni kohtelias heitä kohtaan.
Ranskalaisiahan käytettiin ristisiitoksissa Pietarin alueella paljon. Siksi suomalaisilla on jokseenkin hanhennokkamaista olomuotoa ja pitkiä etuhampaita sekä toljottavaa piikikästä katsetta.
Tästä tekivät saksalaiset aikoinaan paljon tutkimuksia.
Perinnetieto viittaa Venäjälle, mutta sitä ei tullut esiin dna:ssa. Ehkä emme vain ole kaukaa Venäjältä, vaan tästä läheltä?
Ei ole pitkiä etuhampaita 😂. Katseesta en kommentoi.
Ap
Minun kohdallani se eksottinen prosentti todellakin vahvistaa sukupuutani. Sitä on tutkittu 9 sukupolvea taaksepäin, ja siellä on selkeät merkinnät, kuinka 5 ja 6 sukupolvea taaksepäin on vaimo haettu ko. Maasta.
Hasardia olisi ollut se, ettei tuota prosenttia olisi näkynyt, tai se olisi ollut väärä dna.
Ap