Joko voidaan puhua joulusta?
Kommentit (43)
Mä ainakin suunnittelen jouluruokia, mitä ihania teen sitten jouluksi.
Tonttuovi ui että, itse tehty joulukalenteri, joulukuuseen koristeaskartelut lasten kanssa,
itse tehdyt joulukortit. :)
i h a n a a
Vierailija kirjoitti:
Minulle joulukausi alkaa 1. adventista ja loppuu nuuttiin (venytän siis vielä viikon loppiaisesta).
Hienoa aikaa, jota en halua aloittaa liian aikaisin. Pimeän kauden valot laitan kyllä jo marraskuussa parvekkeelle.
Mutta kerro toki ongelmistasi :)
Pidätkö joulukoristeet siihen asti?
Oletko ollut lomalla koko tuota aikaa?
Vai mistä perinne?
Me ollaan aloitettu jo jouluaskarteleminen ja jouluhillojen teko, annetaan isovanhemmille lahjoiksi omatekemiä. Lapset saavat askarrella juhlamekoissa, ovat ihan innoissaan.
Hyvä muistutus että SE tulee taas tänäkin vuonna. Varaan oitis matkan etelän lämpöön!
Mitä mieltä olette, voisiko leipoa jo joulupullan pakkaseen odottamaan? Säilyykö?
Vierailija kirjoitti:
Haha, okei :D No ei mulla muuta ongelmaa ku joulukalenterit. Kauheeta materialismia ja luonnon tuhlausta. Ja miksi pitää olla kaikkea krääsää niissä?? Se suklaakin on jo ihan liikaa. Ylimääräinen happohyökkäys yhden suklaapalan takia. Ja se suklaa on aina pahaa. Kyllä pitää olla joko Partiolaisten kalenteri tai Kirkon adventtikalenteri. Kai te ootte kaikki samaa mieltä??
Mä "joudun" varmaan taas tänäkin vuonna ostamaan partiolaisten kalenterin kun kaverin lapset käy partioita :). En mä niillä itse tee mitään. Viime jouluna annoin toiselle kaverille lapsenlapsille vietäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan aloitettu jo jouluaskarteleminen ja jouluhillojen teko, annetaan isovanhemmille lahjoiksi omatekemiä. Lapset saavat askarrella juhlamekoissa, ovat ihan innoissaan.
Voi hyvää päivää askarrella juhlamekot päällä!!! Eikö o liimassa ja klitterissä
Mitä toi jouluhillo on?
Alelaatikoista jo vähintään 90% lahjoista hankittu -50%, kausivalot sytytetty, tonttuovi teon alla.
Mulla on on kyllä ennen joulua halloween ja hanukka, suvusta johtuen.
Onneksi thanksgivingin hoitaa joku toinen.
Kivaa, jos voi jouluun jo keskityä.
Saisinko vinkkejä yksin vietettävään jouluun. Yksinäisyys ei kyllä yhtään ahdista, mutta haluaisin jotenkin juhlistaa niitä päiviä. Sukua on kyllä, mutta en halua kenellekään vaivoiksi, enkä toisaalta jaksa laitella joulua niin, että joitain ventovieraita kutsuisin kotiini. Onko joulutunnelmaa jossakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvää päivää askarrella juhlamekot päällä!!! Eikö o liimassa ja klitterissä
Mitä toi jouluhillo on?
Värit ja liimat lähtee pesussa pois. Essut on juklamekkojen päällä suojana.
Jouluhillo:
puolukkaa, karpaloa, mustaherukkaa, kanelia, vaniljasokeria, mausteneilikkaa, maustepippuria, hillosokeria, vettä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle joulukausi alkaa 1. adventista ja loppuu nuuttiin (venytän siis vielä viikon loppiaisesta).
Hienoa aikaa, jota en halua aloittaa liian aikaisin. Pimeän kauden valot laitan kyllä jo marraskuussa parvekkeelle.
Mutta kerro toki ongelmistasi :)
No mut johan sulla on viikko joulukuuta menny ennen 1. Adventtia. Etkö mitään fiilistele? Onko sulla joulukalenteri? Mun ongelma liitty niihin, se on toisessa viestissä :D
En ole keneltä kysyit mutta vietän joulua samalla periaatteella. Adventtiaika alkaa yleensä marras-joulukuun vaihteessa, 2019 sattumalta 1. adventtisunnuntai osuu joulukuun ensimmäiselle päivälle. Eli tänä vuonna adventtikausi ja joulukalenteri alkaa samana päivänä, jee
Vierailija kirjoitti:
Saisinko vinkkejä yksin vietettävään jouluun. Yksinäisyys ei kyllä yhtään ahdista, mutta haluaisin jotenkin juhlistaa niitä päiviä. Sukua on kyllä, mutta en halua kenellekään vaivoiksi, enkä toisaalta jaksa laitella joulua niin, että joitain ventovieraita kutsuisin kotiini. Onko joulutunnelmaa jossakin?
Koristele koti kauniiksi. jouluisesti. Varaa joitakin mieleisiäsi jouluruokia. Joululaulut soimaan. Käy hautausmaalla, kirkossa. Polta kynttilöitä. Käy ulkona lenkillä puistoissa, metsässä. Liikuskele taloalueilla, joissa on jouluvaloja ulkona tai ikkunoissa. Yhden päivän hiljennyt, jolloin olet ilman puhelinta ym sähkölaitteita (ja tätä palstaa). Jos sinulla on sauna tai saunamahdollisuus, niin ehdottomasti joulusauna.
Tee itsellesi muutama joulupaketti, jotka avaat jouluaattoiltana.
Vierailija kirjoitti:
Tään idean nappaan, juhlamekoissa askartelu <3
Voidaan. Joulukorttipaja on jo pystyssä ja pari lahjaa hankittuna, mieli askartelee lahjojen parissa. Olen kesästä asti säästänyt joulua varten. Rakastan joulua!
Ikuinen murheenkryyni: muistetaanko lasten arjen aikuisia jotenkin ja jos niin miten ja ketä? Omahoitajaa, koko ryhmän aikuisia, puoliviikkoista avustajaa, entä luokanopea, enkunopea, liikkaopea, sitä keittäjää joka tekee puuron lapselleni joka aamu tai sitä koulunkäynnin ohjaajaa joka ei juuri työskentele lapseni kanssa mutta mahdollistaa hänelle työrauhan?
Vierailija kirjoitti:
Ikuinen murheenkryyni: muistetaanko lasten arjen aikuisia jotenkin ja jos niin miten ja ketä? Omahoitajaa, koko ryhmän aikuisia, puoliviikkoista avustajaa, entä luokanopea, enkunopea, liikkaopea, sitä keittäjää joka tekee puuron lapselleni joka aamu tai sitä koulunkäynnin ohjaajaa joka ei juuri työskentele lapseni kanssa mutta mahdollistaa hänelle työrauhan?
Olisiko tuollainen kotitekoinen hillo ihan kamala ajatus? Ei sovi allergiselle eikä hygieniahysteeriselle mutta ilahtuisiko joku? Sitä olisi helppo tehdä useammallekin pieni purkillinen, kaunis nauha ympärille ja ainesosaluettelo mukaan.
Heh, ostin joulukortteja tänään. Oli pakko kun oli oman koiran rotuinen koira kortissa :D
Ja 2 joululahjaa olen tilannut. Piparkakkutaloa suunnitellut...
Pihalla poltan kynttilöitä lyhdyissä, en nyt sentään joulun vuoksi, vaan pimeyden.
Ongelmatonta syksyä ja joulun odotusta kaikille!
Tottakai <3 Joulu <3 Kynttilät palavat joka ilta, niin tekis mieli laittaa jo joulukuusikin.