Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joko voidaan puhua joulusta?

Vierailija
12.10.2019 |

Olis jo jouluaiheisia "ongelmia" :D

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. laitat ne pakkaseen. Joulusta ei puhuta lokakuussa.

Vierailija
2/43 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle joulukausi alkaa 1. adventista ja loppuu nuuttiin (venytän siis vielä viikon loppiaisesta).

Hienoa aikaa, jota en halua aloittaa liian aikaisin. Pimeän kauden valot laitan kyllä jo marraskuussa parvekkeelle.

Mutta kerro toki ongelmistasi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ainakin paikalliseen Citymarkettiin ja S-Markettiin olivat ilmestyneet ensimmäiset varman joulun merkit eli isot röykkiöt erilaisia suklaarasioita. Ostin viime viikolla ensimmäistä kertaa tänä syksynä eräänlaista glögiä eli Valion Hehku rypälejuomaa, joka nautitaan lämpimänä.

Vierailija
4/43 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä, aikaisintaan marraskuussa.

Vierailija
5/43 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki pakanallisesta joulusta voidaan puhua. Silloin voi vetää käteen..

Vierailija
6/43 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, okei :D No ei mulla muuta ongelmaa ku joulukalenterit. Kauheeta materialismia ja luonnon tuhlausta. Ja miksi pitää olla kaikkea krääsää niissä?? Se suklaakin on jo ihan liikaa. Ylimääräinen happohyökkäys yhden suklaapalan takia. Ja se suklaa on aina pahaa. Kyllä pitää olla joko Partiolaisten kalenteri tai Kirkon adventtikalenteri. Kai te ootte kaikki samaa mieltä??

Vierailija
7/43 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle joulukausi alkaa 1. adventista ja loppuu nuuttiin (venytän siis vielä viikon loppiaisesta).

Hienoa aikaa, jota en halua aloittaa liian aikaisin. Pimeän kauden valot laitan kyllä jo marraskuussa parvekkeelle.

No mut johan sulla on viikko joulukuuta menny ennen 1. Adventtia. Etkö mitään fiilistele? Onko sulla joulukalenteri? Mun ongelma liitty niihin, se on toisessa viestissä :D

Vierailija
8/43 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskoinhan on eisuklaakalenteri. Jes, luukusta tuli tontun kuva! Ompas upeeta. Suklaakalentereita edes voi arvostaa.

Vierailija
9/43 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaata ja glögiä kirjoitti:

No, ainakin paikalliseen Citymarkettiin ja S-Markettiin olivat ilmestyneet ensimmäiset varman joulun merkit eli isot röykkiöt erilaisia suklaarasioita. Ostin viime viikolla ensimmäistä kertaa tänä syksynä eräänlaista glögiä eli Valion Hehku rypälejuomaa, joka nautitaan lämpimänä.

Suklaat olivat cittarissa jo mammuttimarkkinoiden aikaan..

Vierailija
10/43 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mut johan sulla on viikko joulukuuta menny ennen 1. Adventtia. Etkö mitään fiilistele? Onko sulla joulukalenteri? Mun ongelma liitty niihin, se on toisessa viestissä :D

1.12. on tänä vuonna ensimmäinen adventtisunnuntai, joten kyllä ehtii, tämä ohis.

Vierailija
11/43 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni varmaan taas nai sen pukin kanssa ja lapset kyselee miksi äiti ulvoo makuuhuoneessa.

Vierailija
12/43 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on irvokas ja pakanallinen juhla.

Vierailija
13/43 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa odottaa niitä ketjuja joissa mies ei tee mitään ja anoppi pilaa joulun :D

Vierailija
14/43 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voida, kun on niin paljon puhuttavaa Torpasta.

Vierailija
15/43 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aloittanut jo joululaulujen kuuntelemisen kotona. Kukin tyylillään. :) Itse rakastan joulua! <3

Vierailija
16/43 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin jo uusia miniatyyri-juttuja mun tonttuovien eteen ja olen laittanut parvekkeelle valoketjun. Siitä se alkaa 😊🎅

Vierailija
17/43 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä se alkaa taas. Toisaalta haluaisin ei-materialistisen joulun ja samaan aikaan tekisi mieli ostaa lapsille vaikka mitä. Mies vikisee siitä että laitan joulua - ei sais laittaa valoja ennen 1. adventtia, ei sais koristella joulukuussa kotia, ei sais kuunnella joululauluja, ei sais laittaa kuusta kuin vasta aattoaamuna... Joo ymmärrän jos hössötys tympii mut muru me muut ei haluta viettää maksimaalista aikaa mahdollisimman ankeassa ja harmaassa pimeydessä kieltäen itseltämme asiat jotka toisivat siihen lämpöä ja valoa. Deal with it.

Vierailija
18/43 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

s-ketju siirtyi jo jouluun. Tosin vajaa 2e glögeillä... tulee ne 69c glögit sitten myöhemmin. Saamarin ahneet paskiaiset.

Vierailija
19/43 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/43 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaan! Mä olen alkanut jo polttamaan kynttilöitä ja se uusi kaneli-coca-cola on ihan parasta! Vähän fiilisten kyllä tässä vielä syksyä ja halloweenia ensin, vaikka en erityisesti halloweenia juhlikaan. Mutta katson kauhuleffoja ja poltan niitä kynttilöitä. Ja syön karkkia. Ja joulukalentereista sen verran, että mua on aina houkuttanut sellanen tee-joulukalenteri, missä joka luukusta tulee erilainen teepussi. Ehkä tänä vuonna tuhlaan sellaiseen.