Tiistaina oli tentti mihin tarvitsi yhtä harvinaista kirjaa. Miksi minun pitäisi palauttaa se kirjastoon kun omalta kohdalta tentin läpäisy on epävarmaa?
Kirjaa on yliopiston kirjastossa joitakin kappaleita ja siis aivan liian vähän. Opiskelijat joutuu varaamaan tai lainaamaan kirjan hyvissä ajoin ennen kurssin alkua jos meinaa saada sen yliopiston kirjastosta.
Minä sain hyvässä ajoin vihiä tilanteesta ja onnistuin siis hommaamaan paperikirjan. Jotkut tenttii kurssin ilmeisesti tulevalla tai sitä seuraavalla viikolla mutta en ole aikeissa palauttaa yksilöä kirjastoon koska on mahdollista että tarvitsen sitä vielä uusintatentissä. Eilen aamulla joku huomasi kirjan selkärepussani ja aloitti merkittävän mustamaalauksen sen takia.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Lol ysäri kutsuu, tapellaan paperikirjasta.
Paperikirjasta on parempi lukea ja ne on helpompi hankkia.
Me tehtiin opiskeluporukan (noin 15 henkeä) kanssa sillei, että ennen lukuvuoden alkua selvitettiin kaikki sen vuoden tenttikirjat. Jokainen kävi skannaammassa 1-2 kirjaa ja jaettiin tiedostot toisillemme. Tässä ei myöskään rikota lakia, kunhan näitä kopioita ei levitetä ringin ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Me tehtiin opiskeluporukan (noin 15 henkeä) kanssa sillei, että ennen lukuvuoden alkua selvitettiin kaikki sen vuoden tenttikirjat. Jokainen kävi skannaammassa 1-2 kirjaa ja jaettiin tiedostot toisillemme. Tässä ei myöskään rikota lakia, kunhan näitä kopioita ei levitetä ringin ulkopuolelle.
Meillä yhteishenki ei veny tuollaiseen. Muuten järjestely olisi hyvä. Ei auta muu kun asettaa oma etu muiden edun edelle.
Olenko muuten pannassa täältä? Olen se kiltti mies ja kaikki kirjoitukset missä käytän omaa nimimerkkiä, poistetaan, mutta tämä on saanut jäädä.
Lainaamalla kirja ajoissa tai pyytämällä se minulta. Kukaan ei ole vielä ehdottanut sitä vaan kaikki täälläkin olettaa että skannaisin kirjan itse. En panttaa mitään vaan minulla on legitiimi syy pitää kirja toisaiseksi.