Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas on koulukiusaaminen (=koulukiduttaminen) vienyt hengen

Vierailija
11.10.2019 |

Nyt Torniossa:
https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000006270207.html

Milloin tämä loppuu?!! Loppuuko sittenkään jos kiusaamisesta joutuisi vankilaan? Mä itse sairastuin pysyvästi: paniikkihäiriö ja olen myös fyysisesti vähät väliä sairaana.

Kommentit (237)

Vierailija
221/237 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella "aikuismaista" kommentointia täällä asiasta, josta ei mitään tiedetä. Antakaa sururauha läheisille ja muille yhteisön jäsenille. Kukaan teistä ei voi mennä syyttämään yhtäkään lasta toisen menehtymisestä. Hävetkää.

Vierailija
222/237 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähkää kiusaaminen ja puuttukaa siihen. Ilmoittakaa vaikka poliisille. Auttakaa yksinäistä oppilasta. Älkää koskaan osallistuko kiusaamiseen. Jäätte mieleen kiusaamisen vastaisesta työstä että koulusurmista!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/237 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysisiä pahoinpitelyitä ei kannata kuitata keskinäisellä nujakoinnilla. Kenekään ei tarvitse suostua koulussa nyrkkeilysäkiksi.

Vierailija
224/237 |
14.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva kiusaaminen/syrjiminen ei voi jäädä huomaamatta.

Mutta muuten se ei ole niin mustavalkoista. Itseäni kiusattiin alaasteella, (olen tyttö) ja vedin turpaan pahinta kiusaajaa johon loppui.

Yläasteella koulu vaihtui ja olin ikävä kyllä, itsekin kiusaaja. Piirsin ärsyttävästä luokkakaverista kuvan jossa korostin huonoja piirteitä. Itseäni tämä vaivaa paljon vuosienkin jälkeen.

Mutta en silloin tajunnut.

Opettajille pitää antaa enemmän resursseja valvoa ja puuttua, lapsista kuitenkin kyse.

Minun (siinä vaiheessa olin hyvin suosittu) olisi kuulunut saada rangaistus.

Vierailija
225/237 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluaikoina huomasin että koulukiusaajat olivat naistenmiehiä, koulukiusatuilla ei ollut koskaan ketään.

Vierailija
226/237 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluaikoina huomasin että koulukiusaajat olivat naistenmiehiä, koulukiusatuilla ei ollut koskaan ketään.

Juuri näin. Ihminenkin on eläin.

Vierailija
227/237 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voisi maksaa provisiota työntekijöille jokaisesta johonkin tuomioon johtaneesta väkivaltatapauksesta?

Vierailija
228/237 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väittääkö ne jotka tähän laittavat alanuolia että asia ei ole näin?? On todellakin.

Vierailija
229/237 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella saatanallista henkistä väkivaltaa. Yleensä heikkolahjaisesta lahjakkaaseen.

Itsellä meni elämä pilalle. Arkuus, huono itsetunto, ujous, syyllisyys, häpeä kantoivat elämään. Hyvä tuli!

Vasta kuuskymppisenä olen päässyt noista pirunlonkeroista irti.

Onko uskomatonta?

Vierailija
230/237 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä kun tehdään rikosilmoitus jo nuorella iällä niin tietyt ammatit on pois suljettu esim. armeijaan liittyvät.

Vierailija
231/237 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niistä kun tehdään rikosilmoitus jo nuorella iällä niin tietyt ammatit on pois suljettu esim. armeijaan liittyvät.

Moni poika ei tajua, että tiettyihin ammatteihin he ei voi päästä ikinä, mutta se valkenee sitten täysi ikäisenä, kun hakee niihin.

Vierailija
232/237 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni poika ei tajua, että tiettyihin ammatteihin he ei voi päästä ikinä, mutta se valkenee sitten täysi ikäisenä, kun hakee niihin.

Ja työpaikoista on kova kilpailu, mutta he voivat päästä sitten siivoojiksi jne.

Vierailija
233/237 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita rikosilmoituksia ei kannattaisi ottaa, ei pääse moneen miehiseen ammattiin, mihin moni haluaa.

Vierailija
234/237 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämän vuoksi heidän kurkkunsa viillellään auki, ettäs tiedätte.

Vierailija
235/237 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos hakkaa luokkakaverinsa, se on koulukiusaamista. Jos hakkaa tuntemattoman bussipysäkillä, se on pahoinpitely ja siitä saa rangaituksen.

Miksi koulun alueella tapahtuva pahoinpitely ei ole rikos, miksi se on kiusaamista?

Vastaus on ikä 

Vierailija
236/237 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tarkoitat varmaan että naistenhakkaajia

Vierailija
237/237 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuntuu olevan vallalla käsitys että koulukiusaaminen olisi useimmiten käytännössä pahoinpitelyä. Voin kertoa että ei ole. Suurimmassa osassa kiusaamistapauksista fyysinen väkivalta rajoittuu korkeintaan kevyeen tönimiseen. Sekin on toki väärin. Suurimmaksi osaksi kiusaaminen on sanallista, kuten nimittelyä ja porukasta ulos jättämistä.  Jos kiusaaminen on sitä että ei leikitä toisen kanssa niin siitä on aika vaikea tehdä mitään rikosilmoitusta.