Sanna Saarijärven 14v parisuhde
On lehden mukaan muka pitkä parisuhde. Itse olen kanssa ollut mieheni kanssa 14v mutta minusta tämä on lyhyt parisuhde. Mikä on sinusta pitkä parisuhde?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
24 v yhdessä, mutta vanhempani oli 48 vuotta yhdessä ennen kuin kuolema erotti.
Mun vanhempani olivat 56v yhdessä kunnes äiti kuoli. Ap
No onhan 14 vuotta jo pitkä suhde. Mun mielestä jo >7 v. on pitkä suhde.
No eikö just ollut juttua, et liitot loppuu keskimäärin 3-6 vuoden ikäisinä. Et 14v parisuhde on jo ihan pitkä. Me ollaan oltu yhdessä kohta 24v :)
Mummini ja ukkini olivat naimisissa yli 70 vuotta. Me ollaan oltu vasta reilut 30 vuotta eli ei kauaa. L
Jonkun mielestä 5 vuotta on pitkä 😂 Meillä suhde kestänyt 13 vuotta ja en kyllä vielä pitkäksi sanoisi. 20 vuotta on jo pitkä aika ja suhde. Mutta mikä on mittari, kuka sen päättää?
Miksi te kerrotte kauanko olette olleet naimisissa?? Ei ketään kiinnosta.
Juu, minustakin n. 7 vuoden suhde alkaa olla pitkä.
Yli 7 vuoden suhteet tuntuvat pitkiltä.
Onhan se. Jos ihmisellä on yksi 14v parisuhde, harvoin löytyy toista vielä pidempää
Mä en ymmärrä miten 10 vuotta ei ole pitkä aika. Ihan sama miltä se susta tuntuu, vuosikymmen on pitkä aika mitä tahansa elämää.
Kuka tahansa pystyy johonkin 40 vuoden suhteeseen, jos vaan tapaa oikean aikaisin eikä ole erimielisyyksiä.
Nykyään ihmiset ajattelevat enemmän itse ja omaa elämäänsä, eivätkä pysy yhdessä suvun painostuksesta. Nykyään ne teidän 13 ja 24 vuotiset suhteenne ovat pitkiä.
No minusta 9v on jo pitkä suhde, kun on mun pisin suhde tähän mennessä (toivottavasti jatkuu koko elämän). Riippuu mihin vertaa. Mun veli on vaimonsa kanssa ollut naimisissa 30 vuotta ja yhdessä ovat olleet 39 vuotta. Ja mun veli on vasta 55 vuotias :). Se on pitkä suhde.
Vierailija kirjoitti:
Mummini ja ukkini olivat naimisissa yli 70 vuotta. Me ollaan oltu vasta reilut 30 vuotta eli ei kauaa. L
No kauanko ajattelit olla yhdessä?
Eihän tuo ole mitään. Mummoni ja vaarini tapasivat jo hiekkalaatikolla ja alkoivat seurustella 7 vanhoina. 100 vuotta olivat yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miten 10 vuotta ei ole pitkä aika. Ihan sama miltä se susta tuntuu, vuosikymmen on pitkä aika mitä tahansa elämää.
Kuka tahansa pystyy johonkin 40 vuoden suhteeseen, jos vaan tapaa oikean aikaisin eikä ole erimielisyyksiä.
Nykyään ihmiset ajattelevat enemmän itse ja omaa elämäänsä, eivätkä pysy yhdessä suvun painostuksesta. Nykyään ne teidän 13 ja 24 vuotiset suhteenne ovat pitkiä.
Okei. No ehkä hyvässä seurassa aika menee kamalan nopeasti. 😊 Ja se, et on alle 40-vuotias, niin ei tunne itseään vielä kovin vanhaksikaan. Ja jos nyt eroaisi, niin hyvin ehtisi vielä vaikka 30 vuotta pitkään suhteeseen tai kahteen 14 vuoden. Jos siis eläisi edes 70-vuotiaaksi asti.
Oon ollut myös samassa työpaikassa 13 vuotta. Ei sekään tunnu pitkältä ajalta. Aika lentää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kauanko ajattelit olla yhdessä?
Eihän tuo ole mitään. Mummoni ja vaarini tapasivat jo hiekkalaatikolla ja alkoivat seurustella 7 vanhoina. 100 vuotta olivat yhdessä.
En ole tuo jolle vastasit, mutta kehottaisin menemään vaikka pururadalle purkamaan noita paineita. Tai vastaavasti voisit opetella käyttäytymään.
Seitsemänkymmenen vuoden avioliitto on pitkä. Ja kun ajatellaan niitä olosuhteita, missä on kulloinkin eletty, on vaadittu sitkeyttä ja joustoa, sitä oikeaa vastuullisuutta ja toisesta huolehtimista.
Miten sinä olisit pärjännyt esim. sota-aikana, mistä omat isovanhempani ja äitinikin on kertonut. Juoksivat lapsina metsään piiloon siviilejä ampuvia lentokoneita. Eksyttivät desantteja metsätiellä, kun nämä ammustehtaan sijaintia kyselivät. Kengät tehtiin paperista ja kahvia puunkuorista jne. Siellä on kivaa jonkun sossun kermaperseen huudella. Tyhmät ihmiset ovat vastenmielisiä.
"No kauanko ajattelit olla yhdessä"? -Jopas olikin vttumaiseen sävyyn esitetty kysymys. No varmaankin mahdollisimman pitkään, kuten nuo isovanhemmatkin. Ja pitkä on 30-vuotinenkin suhde. Hienoa, että jotkut onnistuvat. Itse olen ollut 35 vuotta saman ihmisen kanssa. Sinä epäilemättä olet yksinäinen sinkku.
Mitä hel***tiä?! Vieläkö se on hengissä?
24 v yhdessä, mutta vanhempani oli 48 vuotta yhdessä ennen kuin kuolema erotti.