Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmä kysymys: Saako spermanluovuttajalle toivoa ominaisuuksia?

Vierailija
10.10.2019 |

Olemme naispari ja haluaisimme lapsen spermanluovuttahan avulla. Onko luovuttajalle mahdollista toivoa esim. Hiusten tai silmien väriä tai sitä onko urheilullinen, älykkö, Luova tai muita luonteenpiirteitä?

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin tanskalaisilla klinikoilla saa, mutta ne "parhaat" ovat aivan järkyttävän kalliita tavallisiin siittiöihin verrattuna (jos siis haluat että siittiönluovuttaja on pitkä, atleettinen, miesmalli, tuuheahiuksinen ja Mensan jäsen).

Netistä löytyy lisätietoa mm. cryosis internationalin sivuilta. Melkein mitä vain ominaisuuksia saa lapselle, mutta varaudu siihen että parhaiden miesten siittiöt maksavat enemmän kuin tavisnaisen munasolut, ja toisin kuin tavallisilla miehillä, näillä on myös tiukat kriteerit sille millaisille naisille niitä siittiöidä saa myydä.

Juuri tuo Cryos international oli hedelmöittänyt yli 60 naista samalla spermalla eikä johtaja nähnyt asiassa mitään eettistä ongelmaa, yököttävää. Katsokaa dokumentti osa 1 kohdasta 8 min eteenpäin.

Suomessa jälkeläisten lukumäärä on rajoitettu muistaakseni 10 syntyvään lapseen/ luovuttaja.

Meidän käyttämällä klinikalla neljään _raskauteen_.

Sen takia kirjoitinkin että muistaakseni, siis minun muistini mukaan, tarkistakaa itse oikeasta paikasta.

Vierailija
62/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon luovuttajat voi tienata? Voinko minä naisena mennä luovuttamaan jotain värkistäni, jos siitä saa paljon rahaa?

Kai siitä muutaman tonnin saa. Tosin joku ikä- ja terveyskriteeri siihen on, huonoja soluja ei haluta. Lisäksi sinun pitää olla toimeentuleva koska köyhän munasolujen ottaminen on jollainlailla epäeettistä (vaikka köyhä voisi ajatella, että ratkaisu ongelmiin). Ja munasolujen lahjoitus on tietenkin paljon tuskaisempaa kuin sperman luovutus. Spermasta maksetaankin sen vuoksi vähemmän, vähän aikaa ilman yhdyntää ja masturbointi mukiin. Munasolujen lahjoitus vaatii vissiin hormonihoitoja (jotta ne kypsyy sopivasti?) ja luovutus sattuu.

Se luovutus sattuu koska siinä imetään ne kypsyneet munasolut kohdunläpi viedyllä neulalla.

Tiedän tämän sillä olimme itse ivf jonossa, ja saimme jo ohjeet kotiin. Tulin kuitenkin luomusti raskaaksi vaikka inseminaatio oli epäonnistunut edellisessä kuukaudessa. Ihmeiden aika ei ole ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei saa. Olette katsoneet liikaa ulkomaisia dokkareita ja sarjoja

Vierailija
64/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin alkoi nyt kiinnostaa tämä munasolujen lahjoitus. Olen kuitenkin ihan fiksu/matemaattisesti lahjakas, musikaalinen, urheilullinen ja nätti, sopuisa luonne, että miksipä ei. Omakehukaan ei ole ongelma. En tosin tiedä paljonko on kiinni ympäristöstö ja paljonko geeneistä, terveellisesti elävällähän ne geenitkin käyttäytyy paremmin. Tosin pitäisi poissulkea yksi perinnöllinen sairaus, jonka geeniä kannan 0,5 todennäköisyydellä, oireita ei ole. + Toisella vanhemmistani on vakavia mt-ongelmia, minulle ei, mutta mitenköhän vaikuttaa luovuttamiseen. Ja entä nuo IVF-hoidot, onko ne kuinka raskaita? Omat lapset on jo (luultavasti) tehty.

Ja kyllä mäkin olen kuullut, että spermanluovuttajat ovat suurinpiirtein terveitä ja suurinpiirtein toisen vanhemman kaltaisen saa valita. Mitään kasvokuvaa ei valitettavasti saa nähdä ja vertailla. Entä olisiko teillä jotain tuttua, joka voisi tarjoutua luovuttajaksi? Täällä ehdotettiinkin jo muumimukittamista, mutta hedelmällisyysklinikan kauttahan joku tuttavakin voisi toimia luovuttajana ja oikeusturva olisi silloin parempi. Ehkä kumppanisi veli vai onko se liian outoa? Spermanluovuttaja voi myös tunnustaa halutessaan (ja naisparin halutessa) isyytensä. En tosin tiedä saako lapsi sitten perintöoikeuden isäänsä ym. Joka tapauksessa lapsi saa ainakin tietää luovuttajan henkilöllisyyden 18-vuotiaana.

Mitä tarkoittaa 0,5 todennäköisyydellä? Ja millainen perinnöllinen sairaus? Sinun pitäisi sitten oikeasti kertoa kaikki terveystietosi jos luovutat, ei saa tuottaa mahdollista lasta sairauskurimukseen jos voit sen välttää.

Itselläni polykystinen munuaissairaus, joka tulee tuhoamaan munuaiseni. Se periytyy 50% eli lapseni joko on saanut tämän tai sitten ei. Vielä ei kannata testata koska oireet alkavat yleensä "vasta" 35 v. korkealla verenpaineella. Mitään muuta hoitoa ei sitten olekaan kuin verenpainelääkkeet, dialyysi ja munuaisten vaihto, tässä järjestyksessä. Ai niin myös aneurysmat aivoissa yleistyvät joissain suvussa tämän taudin takia.

Joten aina pitää kertoa koko suvun tautihistoria jos meinaa luovuttaa.

Vierailija
65/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo insestin mahdollisuus on kyllä karmiva. Tietty se on epätodennäköistä ja poissuljettu jos "koeputkilapsen" kumppanin vanhemmat eivät ole lahjoittaneet sukusoluja ja ovat saaneet lapsensa luomusti. Silti jokaisen maan sukusolujen luovutuksessa pitäisi ilmetä, että kuinka monet saman luovuttajan soluja on jo käyttäneet. Oliko se sitten sama juttu vai eri kun joku hedelmällisyysklinikan miekkonen oli käyttänyt hedelmöityshoidoissaan omia siittiöitään eikä asiakkaiden omia/tulevan isän siittiöitä. Lapsia syntyi muistaakseni yli 100 ja se huijariheppu nyt ilmiselvästi oli mielisairas, rikollinen ja rumakin. Saksassa muistaakseni.

Vierailija
66/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo insestin mahdollisuus on kyllä karmiva. Tietty se on epätodennäköistä ja poissuljettu jos "koeputkilapsen" kumppanin vanhemmat eivät ole lahjoittaneet sukusoluja ja ovat saaneet lapsensa luomusti. Silti jokaisen maan sukusolujen luovutuksessa pitäisi ilmetä, että kuinka monet saman luovuttajan soluja on jo käyttäneet. Oliko se sitten sama juttu vai eri kun joku hedelmällisyysklinikan miekkonen oli käyttänyt hedelmöityshoidoissaan omia siittiöitään eikä asiakkaiden omia/tulevan isän siittiöitä. Lapsia syntyi muistaakseni yli 100 ja se huijariheppu nyt ilmiselvästi oli mielisairas, rikollinen ja rumakin. Saksassa muistaakseni.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.iltale…

Tapahtuikin Jenkeissä, tyyppi oli hollantilainen. 56 lasta.

Vierailija
67/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon luovuttajat voi tienata? Voinko minä naisena mennä luovuttamaan jotain värkistäni, jos siitä saa paljon rahaa?

Kai siitä muutaman tonnin saa. Tosin joku ikä- ja terveyskriteeri siihen on, huonoja soluja ei haluta. Lisäksi sinun pitää olla toimeentuleva koska köyhän munasolujen ottaminen on jollainlailla epäeettistä (vaikka köyhä voisi ajatella, että ratkaisu ongelmiin). Ja munasolujen lahjoitus on tietenkin paljon tuskaisempaa kuin sperman luovutus. Spermasta maksetaankin sen vuoksi vähemmän, vähän aikaa ilman yhdyntää ja masturbointi mukiin. Munasolujen lahjoitus vaatii vissiin hormonihoitoja (jotta ne kypsyy sopivasti?) ja luovutus sattuu.

Se luovutus sattuu koska siinä imetään ne kypsyneet munasolut kohdunläpi viedyllä neulalla.

Tiedän tämän sillä olimme itse ivf jonossa, ja saimme jo ohjeet kotiin. Tulin kuitenkin luomusti raskaaksi vaikka inseminaatio oli epäonnistunut edellisessä kuukaudessa. Ihmeiden aika ei ole ohi.

No ei sitä neulaa nyt sentään kohdun läpi viedä, vaan emättimen!

Vierailija
68/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei saa. Olette katsoneet liikaa ulkomaisia dokkareita ja sarjoja

No kuule kun saa, mutta vain ulkoisten seikkojen perusteella, ei luonteenpiirteiden ja lahjakkuuksien. 

Vierailija
69/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päätätte kuitenkin muumimukimenetelmää käyttää, siinä on se etu, että esipuheista välittämättä voitte kuitenkin panna luovuttajan maksamaan elatusmaksuja seuraavat 18 vuotta. Lapsen oikeutta elatukseen ei millään sopimuksella pysty kumoamaan, ja elatusvelvollisuus biologisella vanhemmalla.on automaattisesti riippumatta siitä, missä olosuhteissa hedelmöitys tapahtui. 

Vierailija
70/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos päätätte kuitenkin muumimukimenetelmää käyttää, siinä on se etu, että esipuheista välittämättä voitte kuitenkin panna luovuttajan maksamaan elatusmaksuja seuraavat 18 vuotta. Lapsen oikeutta elatukseen ei millään sopimuksella pysty kumoamaan, ja elatusvelvollisuus biologisella vanhemmalla.on automaattisesti riippumatta siitä, missä olosuhteissa hedelmöitys tapahtui. 

No ei todellakaan ole. 

Vierailija
71/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sitä neulaa nyt sentään kohdun läpi viedä, vaan emättimen!

OK, muistin väärin, mutta kivuliasta kuitenkin kun jonkun elimen läpi viedään neula ja imetään toisesta osiosta jotain. https://www.ovumia.fi/koeputkihedelmoitys-ivf-icsi-hoidot/

Ihan tarpeeksi kivuliasta oli tuo inseminaatio, kun kohdunkaulan läpi vietiin (ohut) putki jolla siittiöt ruiskutettiin emättimeen. Kipulääkettä olin ottanut kuten neuvottiin, mutta sattui kuitenkin.

Vierailija
72/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuakin alkoi nyt kiinnostaa tämä munasolujen lahjoitus. Olen kuitenkin ihan fiksu/matemaattisesti lahjakas, musikaalinen, urheilullinen ja nätti, sopuisa luonne, että miksipä ei. Omakehukaan ei ole ongelma. En tosin tiedä paljonko on kiinni ympäristöstö ja paljonko geeneistä, terveellisesti elävällähän ne geenitkin käyttäytyy paremmin. Tosin pitäisi poissulkea yksi perinnöllinen sairaus, jonka geeniä kannan 0,5 todennäköisyydellä, oireita ei ole. + Toisella vanhemmistani on vakavia mt-ongelmia, minulle ei, mutta mitenköhän vaikuttaa luovuttamiseen. Ja entä nuo IVF-hoidot, onko ne kuinka raskaita? Omat lapset on jo (luultavasti) tehty.

Ja kyllä mäkin olen kuullut, että spermanluovuttajat ovat suurinpiirtein terveitä ja suurinpiirtein toisen vanhemman kaltaisen saa valita. Mitään kasvokuvaa ei valitettavasti saa nähdä ja vertailla. Entä olisiko teillä jotain tuttua, joka voisi tarjoutua luovuttajaksi? Täällä ehdotettiinkin jo muumimukittamista, mutta hedelmällisyysklinikan kauttahan joku tuttavakin voisi toimia luovuttajana ja oikeusturva olisi silloin parempi. Ehkä kumppanisi veli vai onko se liian outoa? Spermanluovuttaja voi myös tunnustaa halutessaan (ja naisparin halutessa) isyytensä. En tosin tiedä saako lapsi sitten perintöoikeuden isäänsä ym. Joka tapauksessa lapsi saa ainakin tietää luovuttajan henkilöllisyyden 18-vuotiaana.

Mitä tarkoittaa 0,5 todennäköisyydellä? Ja millainen perinnöllinen sairaus? Sinun pitäisi sitten oikeasti kertoa kaikki terveystietosi jos luovutat, ei saa tuottaa mahdollista lasta sairauskurimukseen jos voit sen välttää.

Itselläni polykystinen munuaissairaus, joka tulee tuhoamaan munuaiseni. Se periytyy 50% eli lapseni joko on saanut tämän tai sitten ei. Vielä ei kannata testata koska oireet alkavat yleensä "vasta" 35 v. korkealla verenpaineella. Mitään muuta hoitoa ei sitten olekaan kuin verenpainelääkkeet, dialyysi ja munuaisten vaihto, tässä järjestyksessä. Ai niin myös aneurysmat aivoissa yleistyvät joissain suvussa tämän taudin takia.

Joten aina pitää kertoa koko suvun tautihistoria jos meinaa luovuttaa.

Minulla on siis 50 %:n todennäköisyys sairastaa tätä oireyhtymää, joka tosin alkaa oireilla vakavammin vasta keski-iän jälkeen. Tämä selvisi ihan vasta kun toisella vanhemmallani todettiin sairaus ja sen saa poissuljettua verikokeella. Sen periytyminen on selkeää eli geenin joko saa tai ei saa toiselta vanhemmalta, jos saa niin sairastuu. En tietenkään lahjoita munasoluja jos minulla se sairaus todetaan, se aiheuttaa tulehduksia ja kipuja vanhemmiten. Pidetään peukkuja, etten sitä olisi perinyt, joitain nuoruudessa ilmeneviä oireita ei ainakaan ole. En viitsi kertoa mistä kyse kun on sen verran harvinainen.

Oman lapseni sairastumisriski tuohon mt-ongelmaan taas on aika sama kuin muulla väestöllä keskimäärin sillä minulla ei ole tuota sairautta puhjennut. Muuten suvussa on ilmennyt korkeintaan elintapasairauksia.

Harkitsen asiaa, tähän liittyy niin paljon kysymyksiä. Ja toisaalta myös nuo hormonihoidot pelottavat. Tiedän kuitenkin muutamankin naisen, jotka ovat käyttäneet lahjasoluja saadakseen lapsen, joten suhtaudun aika positiivisesti asiaan.

Vierailija
73/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan ole. 

On, jos ei ole käyttänyt virallisia tahoja lahjasoluihin.

Vai meinaatko että "pekka" ei ole velvollinen maksamaan elatusta, vaikka paljaalla pani "pirkkoa" baari-illan jälkeen?

Vierailija
74/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä idea on tuossa, että naispari haluaa siittiön luovuttavalla miehellä olevan samoja ominaisuuksia kuin sillä naisella, jonka munasolua ei käytetä?

Ymmärrän jos heteropari haluaa siittiöiden luovuttajan näyttävän samalta kuin pariskunnan mies, jotta ulkopuoliset eivät heti näkisi lapsesta ettei ole miehen biologinen lapsi. Mutta eihän kukaan oleta, että naisparin molemmat osapuolet ovat lapsen biologisia vanhempia, vaikka miten olisi yhteisiä piirteitä.

Vierailija
75/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko psykopatia ja narsismi tutkittu.

Ulkonäkö on sivuseikka (paitsi tietty sen osalta, ettei itsen kanssa eri rotua edustavaa varmaan kukaan halua)

Vierailija
76/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vaihtaritytölle olisi maksettu yli 100 000 dollaria munasoluista. Piirteiltään skandinaaviset yliopisto-opiskelijat ilmeisesti haluttuja.

Todella paljon. Yksi pariskunta olisi halunnut minut sijaissynnyttäjäksi, olisin saanut 20 000 €. Vielä keskenään keskustelivat, että ei tarjota liikaa, nainen voi alkaa kiristämään.

Olisin voinut asua heillä sen aikaa, kun odotan lasta. En ihan innostunut ajatuksesta.

Mies oli lyhyt, tyyliin 155 cm pitkä, siksi olisi halunnut isohkon naisen sijaissynnyttäksi. Luulivat kokoajan, että olen Puolasta.

Wtf? Juuri tuo on yksi asia, jota en ymmärrä sijaissynnyttäjien käytössä. Kuinka kuka tahansa tuntematon voi kelvata kohdunvuokraajaksi. Sinäkinhän olisit voinut olla vaikka mikä huumeriippuvainen tai vähintään epäterve synnyttäjäksi kun eivät edes tienneet mistä olet kotoisin.

Mies tuli juttelemaan jossain baarissa (olin alaikäisenä siellä), hän oli todella ystävällinen. Muutaman kerran näimme ja hän vei minut aina jonnekin baariin istumaan ja ajelutti hienolla autolla. Halusi kuulemma olla ystäväni. (?)

Kolmannella tapaamiskerralla hän esitteli tyttöystävänsä. Hiukan hämmästyin, kun mies niin kovasti oli ystävällinen. Siellä sitten paljastivat, mitä olivat suunnitelleet minun varalleni.

Olivat oikein mukava pariskunta. Luultavasti olisin auttanut heitä, jos olisin ollut rahaton.

Kaikenlaisia ehdotuksia sitä kuulee.

Siis pokasi alaikäisen BAARISTA synnyttämään heille lasta? Varmaan juuri heitä, joille ei adoptoitaisi ja syystä.

Mies haluasi biologisen lapsen. Kuvio oli hieman outo. Mies tuntui rakastavan naistansa paljon ja kokoajan kehui tätä kauniiksi ja kuinka tästä tulisi rakastava äiti. Mies ei kuitenkaan halunnut lasta naisen kanssa, koska tämä oli niin lyhyt, kymmenen senttiä lyhyempi kuin mies (jotain 145 cm). Nainen intti, että ei se haittaa.

Olin kielikoulussa ulkomailla, eli ei tapahtunut Suomessa. Olisin ollut juuri kahdeksantoista, jos olisin silloin saanut lapsen, eli täysikäinen.

Drinkkibaari oli ilmeisesti miehen, ja tytöt nyt yleensä näyttää meikattuna vanhemmilta, joten ei mitään ongelmaa käydä alaikäisenä baarissa.

Etsivät synnyttäjäksi nuorta naista ja ulkomaalaista, olisi varmasti helpompi kontrolloida ja ohjailla kuviota. Jos vaikka kävisi niin, että nainen ei haluaisi luopua lapsesta.

Tosi pimeetä. Siis sehän olisi ollut sinun lapsesi, ei oli ollut edes pelkästä kohdunvuokrauksesta kyse. Kun tarkoitus oli, että lapsi olisi perinyt puolet perimästään sinulta. Eli siis sinun olisi pitänyt hankkia miehen kanssa lapsi, luopua lapsesi huoltajuudesta ja miehen nainen olisi ehkä voinut adoptoida. Kyllä tuota miehestä on lähtenyt varmaan aika omistuiset vibat. Hyvä, että päättyi ennen kuin alkoikaan.

Kaiken huipuksi he keskustelivat vieressäni siitä, miten hedelmöitys tullaan tekemään. Mies olisi halunnut lapsen saavan luonnollisesti alkunsa, nainen oli sitä mieltä, että liian intiimiä. He melkein alkoivat riitelemään asiasta ja nainen käveli pois pöydästä. Mies meni perään rauhoittelemaan.

Minulla on ollut koulussa pitkä saksa kiitettävin arvosanoin, joten ymmärsin täysin, mitä he keskustelivat.

Minä siinä istuin ja join drinkkiäni ja koitin olla, että en ymmärrä yhtään mitään mitä ympärillä tapahtuu. Drinkeissäkin pihistelevät, että en muka saisi juoda alkoholia, kun pitäisi elää tosi terveesti.

Mies oli muutenkin hiukan ärsyttävä, määräili kokoajan, nainen oli kuin kissanpoikanen. Joka välissä mies toitotti, kuinka oli itse tehnyt rahansa ja kuinka on joutunut taistelemaan elämässään.

Vierailija
77/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin tanskalaisilla klinikoilla saa, mutta ne "parhaat" ovat aivan järkyttävän kalliita tavallisiin siittiöihin verrattuna (jos siis haluat että siittiönluovuttaja on pitkä, atleettinen, miesmalli, tuuheahiuksinen ja Mensan jäsen).

Netistä löytyy lisätietoa mm. cryosis internationalin sivuilta. Melkein mitä vain ominaisuuksia saa lapselle, mutta varaudu siihen että parhaiden miesten siittiöt maksavat enemmän kuin tavisnaisen munasolut, ja toisin kuin tavallisilla miehillä, näillä on myös tiukat kriteerit sille millaisille naisille niitä siittiöidä saa myydä.

Kun vois vielä asettaa ehdon, että luovuttajalla ei missään nimessä saa olla sympatioita eugeniikkaa kohtaan.

Vierailija
78/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä idea on tuossa, että naispari haluaa siittiön luovuttavalla miehellä olevan samoja ominaisuuksia kuin sillä naisella, jonka munasolua ei käytetä?

Ymmärrän jos heteropari haluaa siittiöiden luovuttajan näyttävän samalta kuin pariskunnan mies, jotta ulkopuoliset eivät heti näkisi lapsesta ettei ole miehen biologinen lapsi. Mutta eihän kukaan oleta, että naisparin molemmat osapuolet ovat lapsen biologisia vanhempia, vaikka miten olisi yhteisiä piirteitä.

Ei siinä mistään ulkopuolisten olettamuksista tai ulkoapäin tulevista paineista olekaan kysymys, vaan kiintymyksestä ja halusta löytää todennäköisemmin ulkonäöllisiä yhtäläisyyksiä kummastakin vanhemmasta heidän itsensä vuoksi. Lääkärit tosiaan itsekin suosittelevat myös naispareille tätä. Monien kohdalla lapseen kiintymistä tukee samankaltaisuus rakastamaansa puolisoa kohtaan riippumatta vanhempien sukupuolesta.

Vierailija
79/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelitko että lapsi ei koskaan olisi missään kahdestaan ei-biologisen äitinsä kanssa?

Vierailija
80/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mistään ulkopuolisten olettamuksista tai ulkoapäin tulevista paineista olekaan kysymys, vaan kiintymyksestä ja halusta löytää todennäköisemmin ulkonäöllisiä yhtäläisyyksiä kummastakin vanhemmasta heidän itsensä vuoksi. Lääkärit tosiaan itsekin suosittelevat myös naispareille tätä. Monien kohdalla lapseen kiintymistä tukee samankaltaisuus rakastamaansa puolisoa kohtaan riippumatta vanhempien sukupuolesta.

Tämä käy järkeen, kiitos vastauksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä