Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmä kysymys: Saako spermanluovuttajalle toivoa ominaisuuksia?

Vierailija
10.10.2019 |

Olemme naispari ja haluaisimme lapsen spermanluovuttahan avulla. Onko luovuttajalle mahdollista toivoa esim. Hiusten tai silmien väriä tai sitä onko urheilullinen, älykkö, Luova tai muita luonteenpiirteitä?

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vaihtaritytölle olisi maksettu yli 100 000 dollaria munasoluista. Piirteiltään skandinaaviset yliopisto-opiskelijat ilmeisesti haluttuja.

Todella paljon. Yksi pariskunta olisi halunnut minut sijaissynnyttäjäksi, olisin saanut 20 000 €. Vielä keskenään keskustelivat, että ei tarjota liikaa, nainen voi alkaa kiristämään.

Olisin voinut asua heillä sen aikaa, kun odotan lasta. En ihan innostunut ajatuksesta.

Mies oli lyhyt, tyyliin 155 cm pitkä, siksi olisi halunnut isohkon naisen sijaissynnyttäksi. Luulivat kokoajan, että olen Puolasta.

Wtf? Juuri tuo on yksi asia, jota en ymmärrä sijaissynnyttäjien käytössä. Kuinka kuka tahansa tuntematon voi kelvata kohdunvuokraajaksi. Sinäkinhän olisit voinut olla vaikka mikä huumeriippuvainen tai vähintään epäterve synnyttäjäksi kun eivät edes tienneet mistä olet kotoisin.

Juuri näin. Kukaan järkevä mies ei oikeasti halua että hänen lihaa ja vertansa asuu jossain Jakomäen nistiyksiössä äidin piikittäessä subua suoneen ja kuunnellessa jotain tappelun ääniä koko lapsuutensa.

On ihan oikein että synnyttäjällekin on kriteereitä siinä missä siittiönluovuttajalle.

Tuolla asenteella voi synnyttäjäehdokkaat käydä aika vähäiseksi ja silloin sinä et valitse, vaan sijaissynnyttäjä valitsee ketä haluaa auttaa. Miksi kukaan auttaisi ihmistä, joka ajattelee noin toisista?

Vierailija
42/104 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskalaisen klinikan sivuilta kuulee äänen, saa tietää taustat ja näkee lapsuuden kuvan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nieletkö?

Vierailija
44/104 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin alkoi nyt kiinnostaa tämä munasolujen lahjoitus. Olen kuitenkin ihan fiksu/matemaattisesti lahjakas, musikaalinen, urheilullinen ja nätti, sopuisa luonne, että miksipä ei. Omakehukaan ei ole ongelma. En tosin tiedä paljonko on kiinni ympäristöstö ja paljonko geeneistä, terveellisesti elävällähän ne geenitkin käyttäytyy paremmin. Tosin pitäisi poissulkea yksi perinnöllinen sairaus, jonka geeniä kannan 0,5 todennäköisyydellä, oireita ei ole. + Toisella vanhemmistani on vakavia mt-ongelmia, minulle ei, mutta mitenköhän vaikuttaa luovuttamiseen. Ja entä nuo IVF-hoidot, onko ne kuinka raskaita? Omat lapset on jo (luultavasti) tehty.

Ja kyllä mäkin olen kuullut, että spermanluovuttajat ovat suurinpiirtein terveitä ja suurinpiirtein toisen vanhemman kaltaisen saa valita. Mitään kasvokuvaa ei valitettavasti saa nähdä ja vertailla. Entä olisiko teillä jotain tuttua, joka voisi tarjoutua luovuttajaksi? Täällä ehdotettiinkin jo muumimukittamista, mutta hedelmällisyysklinikan kauttahan joku tuttavakin voisi toimia luovuttajana ja oikeusturva olisi silloin parempi. Ehkä kumppanisi veli vai onko se liian outoa? Spermanluovuttaja voi myös tunnustaa halutessaan (ja naisparin halutessa) isyytensä. En tosin tiedä saako lapsi sitten perintöoikeuden isäänsä ym. Joka tapauksessa lapsi saa ainakin tietää luovuttajan henkilöllisyyden 18-vuotiaana.

Vierailija
45/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vaihtaritytölle olisi maksettu yli 100 000 dollaria munasoluista. Piirteiltään skandinaaviset yliopisto-opiskelijat ilmeisesti haluttuja.

Todella paljon. Yksi pariskunta olisi halunnut minut sijaissynnyttäjäksi, olisin saanut 20 000 €. Vielä keskenään keskustelivat, että ei tarjota liikaa, nainen voi alkaa kiristämään.

Olisin voinut asua heillä sen aikaa, kun odotan lasta. En ihan innostunut ajatuksesta.

Mies oli lyhyt, tyyliin 155 cm pitkä, siksi olisi halunnut isohkon naisen sijaissynnyttäksi. Luulivat kokoajan, että olen Puolasta.

Wtf? Juuri tuo on yksi asia, jota en ymmärrä sijaissynnyttäjien käytössä. Kuinka kuka tahansa tuntematon voi kelvata kohdunvuokraajaksi. Sinäkinhän olisit voinut olla vaikka mikä huumeriippuvainen tai vähintään epäterve synnyttäjäksi kun eivät edes tienneet mistä olet kotoisin.

Mies tuli juttelemaan jossain baarissa (olin alaikäisenä siellä), hän oli todella ystävällinen. Muutaman kerran näimme ja hän vei minut aina jonnekin baariin istumaan ja ajelutti hienolla autolla. Halusi kuulemma olla ystäväni. (?)

Kolmannella tapaamiskerralla hän esitteli tyttöystävänsä. Hiukan hämmästyin, kun mies niin kovasti oli ystävällinen. Siellä sitten paljastivat, mitä olivat suunnitelleet minun varalleni.

Olivat oikein mukava pariskunta. Luultavasti olisin auttanut heitä, jos olisin ollut rahaton.

Kaikenlaisia ehdotuksia sitä kuulee.

Siis pokasi alaikäisen BAARISTA synnyttämään heille lasta? Varmaan juuri heitä, joille ei adoptoitaisi ja syystä.

Mies haluasi biologisen lapsen. Kuvio oli hieman outo. Mies tuntui rakastavan naistansa paljon ja kokoajan kehui tätä kauniiksi ja kuinka tästä tulisi rakastava äiti. Mies ei kuitenkaan halunnut lasta naisen kanssa, koska tämä oli niin lyhyt, kymmenen senttiä lyhyempi kuin mies (jotain 145 cm). Nainen intti, että ei se haittaa.

Olin kielikoulussa ulkomailla, eli ei tapahtunut Suomessa. Olisin ollut juuri kahdeksantoista, jos olisin silloin saanut lapsen, eli täysikäinen.

Drinkkibaari oli ilmeisesti miehen, ja tytöt nyt yleensä näyttää meikattuna vanhemmilta, joten ei mitään ongelmaa käydä alaikäisenä baarissa.

Etsivät synnyttäjäksi nuorta naista ja ulkomaalaista, olisi varmasti helpompi kontrolloida ja ohjailla kuviota. Jos vaikka kävisi niin, että nainen ei haluaisi luopua lapsesta.

Vierailija
46/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vastemielistä.

Vierailija
47/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies tuli juttelemaan jossain baarissa (olin alaikäisenä siellä), hän oli todella ystävällinen. Muutaman kerran näimme ja hän vei minut aina jonnekin baariin istumaan ja ajelutti hienolla autolla. Halusi kuulemma olla ystäväni. (?)

Kolmannella tapaamiskerralla hän esitteli tyttöystävänsä. Hiukan hämmästyin, kun mies niin kovasti oli ystävällinen. Siellä sitten paljastivat, mitä olivat suunnitelleet minun varalleni.

Olivat oikein mukava pariskunta. Luultavasti olisin auttanut heitä, jos olisin ollut rahaton.

Siis pokasi alaikäisen BAARISTA synnyttämään heille lasta? Varmaan juuri heitä, joille ei adoptoitaisi ja syystä.

Mies haluasi biologisen lapsen. Kuvio oli hieman outo. Mies tuntui rakastavan naistansa paljon ja kokoajan kehui tätä kauniiksi ja kuinka tästä tulisi rakastava äiti. Mies ei kuitenkaan halunnut lasta naisen kanssa, koska tämä oli niin lyhyt, kymmenen senttiä lyhyempi kuin mies (jotain 145 cm). Nainen intti, että ei se haittaa.

Olin kielikoulussa ulkomailla, eli ei tapahtunut Suomessa. Olisin ollut juuri kahdeksantoista, jos olisin silloin saanut lapsen, eli täysikäinen.

Drinkkibaari oli ilmeisesti miehen, ja tytöt nyt yleensä näyttää meikattuna vanhemmilta, joten ei mitään ongelmaa käydä alaikäisenä baarissa.

Etsivät synnyttäjäksi nuorta naista ja ulkomaalaista, olisi varmasti helpompi kontrolloida ja ohjailla kuviota. Jos vaikka kävisi niin, että nainen ei haluaisi luopua lapsesta.

Veikkaan, että aika moni haluaisi valita lapsensa erilaisilla ominaisuuksilla, kuin mitä kumppanilla on. Se rakastava ja huolehtiva kumppani ei välttämättä ole se kaunein ja säkenöivän älykäs.

Mainitsemani mies ilmeisesti oli tottunut järjestämään ihmisiä eri tehtäviin ja oli ilmeisesti aika hyvä siinä, kun oli naisystävänsäkin saanut ylipuhuttua tuohon juttuun mukaan.

Vierailija
48/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi pimeetä. Siis sehän olisi ollut sinun lapsesi, ei oli ollut edes pelkästä kohdunvuokrauksesta kyse. Kun tarkoitus oli, että lapsi olisi perinyt puolet perimästään sinulta. Eli siis sinun olisi pitänyt hankkia miehen kanssa lapsi, luopua lapsesi huoltajuudesta ja miehen nainen olisi ehkä voinut adoptoida. Kyllä tuota miehestä on lähtenyt varmaan aika omistuiset vibat. Hyvä, että päättyi ennen kuin alkoikaan.

Vierailija
49/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empäs tälläisestä tiennytkään, noinhan saisi jalkapallojoukkueen verran tehtyä valkoisia, sinisilmäisiä, vaalea tukkaisia lapsia. Ehkä niille voisi perustaa jopa jonkun kivan jugend nuorisoseuran, kova dejavu tunne tulee kyllä tästä, en tiedä miksi.

No, vakavammin niin onhan tuo hyvä että esimerkiksi perinnöllisiä sairauksia voi estää....

Vierailija
50/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt munasolun luovutusta. Mietityttää vaan, kun aina mietitään noita ulkoisia ominaisuuksia eikä koskaan sitä yhteensopivuutta muuten.

Minä esim. olen korkeasti koulutettu ja hyvin teoreettinen, mutta aivan umpisurkea urheilussa ja kaikissa muissakin kädentaitoa vaativissa hommissa. Motoriikka on varmaan keskitasoa huonompi. Eikö se olisi jotenkin traagista jos mun munasolu menisi sitten perheelle, jotka ovat erittäin urheilullisia ja kovia nikkaroimaan?

Vierailija
51/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme hetero pari ja luovuttajista oli seuraavat tiedot: pituus, paino, silmien väri ja hiusten väri.

Niiden perusteella valinta.

Vierailija
52/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei tule naamalle.

Vierailija
53/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muut onnistunevat, mutta luoteenpiirteitä et voi määritellä.

Jos lapsi joutuu kasvamaan kahden häiriityneen lesbon taloudessa niin luonteenpiirteet tulevat olemaan hyvin ennustettavissa.

Vierailija
54/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuon jenkkipariskunnan (?) olisi ollut helpompi saattaa se nainen raskaaksi jollain pitkällä miehellä sieltä baarista??

Vierailija
55/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin tanskalaisilla klinikoilla saa, mutta ne "parhaat" ovat aivan järkyttävän kalliita tavallisiin siittiöihin verrattuna (jos siis haluat että siittiönluovuttaja on pitkä, atleettinen, miesmalli, tuuheahiuksinen ja Mensan jäsen).

Netistä löytyy lisätietoa mm. cryosis internationalin sivuilta. Melkein mitä vain ominaisuuksia saa lapselle, mutta varaudu siihen että parhaiden miesten siittiöt maksavat enemmän kuin tavisnaisen munasolut, ja toisin kuin tavallisilla miehillä, näillä on myös tiukat kriteerit sille millaisille naisille niitä siittiöidä saa myydä.

Tanskassa ei ole mitenkään rajoitettu luovuttajan käyttöä, joten sisaruksia voi olla monia. Tässä esimerkki Taskasta jossa kävi ilmi että luovuttajaa oli käytetty yli 60 kertaa (ja lapsia tuli) ja sitten hänellä ilmeni hengenvaarallinen geneettinen sairaus, mutta kaikille asianosaisille ei kerrottu. TÖRKEÄÄ

https://areena.yle.fi/1-50198289

Vierailija
56/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuon jenkkipariskunnan (?) olisi ollut helpompi saattaa se nainen raskaaksi jollain pitkällä miehellä sieltä baarista??

Helpompaa ehkä, mutta ei kovin turvallista.

Vierailija
57/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me olemme hetero pari ja luovuttajista oli seuraavat tiedot: pituus, paino, silmien väri ja hiusten väri.

Niiden perusteella valinta.

Tämä siis Suomessa.

Vierailija
58/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin tanskalaisilla klinikoilla saa, mutta ne "parhaat" ovat aivan järkyttävän kalliita tavallisiin siittiöihin verrattuna (jos siis haluat että siittiönluovuttaja on pitkä, atleettinen, miesmalli, tuuheahiuksinen ja Mensan jäsen).

Netistä löytyy lisätietoa mm. cryosis internationalin sivuilta. Melkein mitä vain ominaisuuksia saa lapselle, mutta varaudu siihen että parhaiden miesten siittiöt maksavat enemmän kuin tavisnaisen munasolut, ja toisin kuin tavallisilla miehillä, näillä on myös tiukat kriteerit sille millaisille naisille niitä siittiöidä saa myydä.

Juuri tuo Cryos international oli hedelmöittänyt yli 60 naista samalla spermalla eikä johtaja nähnyt asiassa mitään eettistä ongelmaa, yököttävää. Katsokaa dokumentti osa 1 kohdasta 8 min eteenpäin.

Suomessa jälkeläisten lukumäärä on rajoitettu muistaakseni 10 syntyvään lapseen/ luovuttaja.

Vierailija
59/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuo Cryos international oli hedelmöittänyt yli 60 naista samalla spermalla eikä johtaja nähnyt asiassa mitään eettistä ongelmaa, yököttävää. Katsokaa dokumentti osa 1 kohdasta 8 min eteenpäin.

Suomessa jälkeläisten lukumäärä on rajoitettu muistaakseni 10 syntyvään lapseen/ luovuttaja.

Meidän käyttämällä klinikalla neljään _raskauteen_.

Vierailija
60/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tanskassa ei ole mitenkään rajoitettu luovuttajan käyttöä, joten sisaruksia voi olla monia. Tässä esimerkki Taskasta jossa kävi ilmi että luovuttajaa oli käytetty yli 60 kertaa (ja lapsia tuli) ja sitten hänellä ilmeni hengenvaarallinen geneettinen sairaus, mutta kaikille asianosaisille ei kerrottu. TÖRKEÄÄ

https://areena.yle.fi/1-50198289

Johtajan mukaan heillä on 1000 luovuttajaa tällä hetkellä, montakohan kertaa nykyään käyttää yhtä luovuttajaa? Jos useampi tilaa tanskasta, voi yhtäkkiä olla että tuleva lapsi saakin sitten lapsia sisko/velipuoleltaan.

Sen vuoksi nimetön luovutus on huono juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä