Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmä kysymys: Saako spermanluovuttajalle toivoa ominaisuuksia?

Vierailija
10.10.2019 |

Olemme naispari ja haluaisimme lapsen spermanluovuttahan avulla. Onko luovuttajalle mahdollista toivoa esim. Hiusten tai silmien väriä tai sitä onko urheilullinen, älykkö, Luova tai muita luonteenpiirteitä?

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vaihtaritytölle olisi maksettu yli 100 000 dollaria munasoluista. Piirteiltään skandinaaviset yliopisto-opiskelijat ilmeisesti haluttuja.

Todella paljon. Yksi pariskunta olisi halunnut minut sijaissynnyttäjäksi, olisin saanut 20 000 €. Vielä keskenään keskustelivat, että ei tarjota liikaa, nainen voi alkaa kiristämään.

Olisin voinut asua heillä sen aikaa, kun odotan lasta. En ihan innostunut ajatuksesta.

Mies oli lyhyt, tyyliin 155 cm pitkä, siksi olisi halunnut isohkon naisen sijaissynnyttäksi. Luulivat kokoajan, että olen Puolasta.

Wtf? Juuri tuo on yksi asia, jota en ymmärrä sijaissynnyttäjien käytössä. Kuinka kuka tahansa tuntematon voi kelvata kohdunvuokraajaksi. Sinäkinhän olisit voinut olla vaikka mikä huumeriippuvainen tai vähintään epäterve synnyttäjäksi kun eivät edes tienneet mistä olet kotoisin.

Mies tuli juttelemaan jossain baarissa (olin alaikäisenä siellä), hän oli todella ystävällinen. Muutaman kerran näimme ja hän vei minut aina jonnekin baariin istumaan ja ajelutti hienolla autolla. Halusi kuulemma olla ystäväni. (?)

Kolmannella tapaamiskerralla hän esitteli tyttöystävänsä. Hiukan hämmästyin, kun mies niin kovasti oli ystävällinen. Siellä sitten paljastivat, mitä olivat suunnitelleet minun varalleni.

Olivat oikein mukava pariskunta. Luultavasti olisin auttanut heitä, jos olisin ollut rahaton.

Kaikenlaisia ehdotuksia sitä kuulee.

Siis pokasi alaikäisen BAARISTA synnyttämään heille lasta? Varmaan juuri heitä, joille ei adoptoitaisi ja syystä.

Mies haluasi biologisen lapsen. Kuvio oli hieman outo. Mies tuntui rakastavan naistansa paljon ja kokoajan kehui tätä kauniiksi ja kuinka tästä tulisi rakastava äiti. Mies ei kuitenkaan halunnut lasta naisen kanssa, koska tämä oli niin lyhyt, kymmenen senttiä lyhyempi kuin mies (jotain 145 cm). Nainen intti, että ei se haittaa.

Olin kielikoulussa ulkomailla, eli ei tapahtunut Suomessa. Olisin ollut juuri kahdeksantoista, jos olisin silloin saanut lapsen, eli täysikäinen.

Drinkkibaari oli ilmeisesti miehen, ja tytöt nyt yleensä näyttää meikattuna vanhemmilta, joten ei mitään ongelmaa käydä alaikäisenä baarissa.

Etsivät synnyttäjäksi nuorta naista ja ulkomaalaista, olisi varmasti helpompi kontrolloida ja ohjailla kuviota. Jos vaikka kävisi niin, että nainen ei haluaisi luopua lapsesta.

Tosi pimeetä. Siis sehän olisi ollut sinun lapsesi, ei oli ollut edes pelkästä kohdunvuokrauksesta kyse. Kun tarkoitus oli, että lapsi olisi perinyt puolet perimästään sinulta. Eli siis sinun olisi pitänyt hankkia miehen kanssa lapsi, luopua lapsesi huoltajuudesta ja miehen nainen olisi ehkä voinut adoptoida. Kyllä tuota miehestä on lähtenyt varmaan aika omistuiset vibat. Hyvä, että päättyi ennen kuin alkoikaan.

Kaiken huipuksi he keskustelivat vieressäni siitä, miten hedelmöitys tullaan tekemään. Mies olisi halunnut lapsen saavan luonnollisesti alkunsa, nainen oli sitä mieltä, että liian intiimiä. He melkein alkoivat riitelemään asiasta ja nainen käveli pois pöydästä. Mies meni perään rauhoittelemaan.

Minulla on ollut koulussa pitkä saksa kiitettävin arvosanoin, joten ymmärsin täysin, mitä he keskustelivat.

Minä siinä istuin ja join drinkkiäni ja koitin olla, että en ymmärrä yhtään mitään mitä ympärillä tapahtuu. Drinkeissäkin pihistelevät, että en muka saisi juoda alkoholia, kun pitäisi elää tosi terveesti.

Mies oli muutenkin hiukan ärsyttävä, määräili kokoajan, nainen oli kuin kissanpoikanen. Joka välissä mies toitotti, kuinka oli itse tehnyt rahansa ja kuinka on joutunut taistelemaan elämässään.

Ihan ihme tyyppien kanssa hengasit ja menit jopa autoon. Noin ne nuorena ei tajua mistään vaaroista mitään.

Vierailija
82/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon luovuttajat voi tienata? Voinko minä naisena mennä luovuttamaan jotain värkistäni, jos siitä saa paljon rahaa?

Kai siitä muutaman tonnin saa. Tosin joku ikä- ja terveyskriteeri siihen on, huonoja soluja ei haluta. Lisäksi sinun pitää olla toimeentuleva koska köyhän munasolujen ottaminen on jollainlailla epäeettistä (vaikka köyhä voisi ajatella, että ratkaisu ongelmiin). Ja munasolujen lahjoitus on tietenkin paljon tuskaisempaa kuin sperman luovutus. Spermasta maksetaankin sen vuoksi vähemmän, vähän aikaa ilman yhdyntää ja masturbointi mukiin. Munasolujen lahjoitus vaatii vissiin hormonihoitoja (jotta ne kypsyy sopivasti?) ja luovutus sattuu.

Se luovutus sattuu koska siinä imetään ne kypsyneet munasolut kohdunläpi viedyllä neulalla.

Tiedän tämän sillä olimme itse ivf jonossa, ja saimme jo ohjeet kotiin. Tulin kuitenkin luomusti raskaaksi vaikka inseminaatio oli epäonnistunut edellisessä kuukaudessa. Ihmeiden aika ei ole ohi.

No ei sitä neulaa nyt sentään kohdun läpi viedä, vaan emättimen!

OK, muistin väärin, mutta kivuliasta kuitenkin kun jonkun elimen läpi viedään neula ja imetään toisesta osiosta jotain. https://www.ovumia.fi/koeputkihedelmoitys-ivf-icsi-hoidot/

Ihan tarpeeksi kivuliasta oli tuo inseminaatio, kun kohdunkaulan läpi vietiin (ohut) putki jolla siittiöt ruiskutettiin emättimeen. Kipulääkettä olin ottanut kuten neuvottiin, mutta sattui kuitenkin.

En lähtisi pelottelemaan. Itselleni tehty 3 inseminaatiota ja 1 ivf, eikä tuntunut missään. Munasolupunktioon saa suonensisäisen kipulääkityksen. Vaivalloistahan se toki on, kun pitää käyttää lääkkeitä ja ravata ultrissa, mutta toisaalta luovuttaja pääsee aika paljon helpommalla kuin esim nainen jonka omat munasolut eivät tahdo hoidoista huolimatta kypsyä.

Itse en siis joutunut turvautumaan luovutettuihin soluihin, mutta haluan rohkaista kaikkia jotka sitä harkitsevat. Korvaus luovuttajalle saisi olla kyllä nimellistä isompi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos päätätte kuitenkin muumimukimenetelmää käyttää, siinä on se etu, että esipuheista välittämättä voitte kuitenkin panna luovuttajan maksamaan elatusmaksuja seuraavat 18 vuotta. Lapsen oikeutta elatukseen ei millään sopimuksella pysty kumoamaan, ja elatusvelvollisuus biologisella vanhemmalla.on automaattisesti riippumatta siitä, missä olosuhteissa hedelmöitys tapahtui. 

TÖRKEÄÄ HUIJAUSTA!!!

Vierailija
84/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon luovuttajat voi tienata? Voinko minä naisena mennä luovuttamaan jotain värkistäni, jos siitä saa paljon rahaa?

Kai siitä muutaman tonnin saa. Tosin joku ikä- ja terveyskriteeri siihen on, huonoja soluja ei haluta. Lisäksi sinun pitää olla toimeentuleva koska köyhän munasolujen ottaminen on jollainlailla epäeettistä (vaikka köyhä voisi ajatella, että ratkaisu ongelmiin). Ja munasolujen lahjoitus on tietenkin paljon tuskaisempaa kuin sperman luovutus. Spermasta maksetaankin sen vuoksi vähemmän, vähän aikaa ilman yhdyntää ja masturbointi mukiin. Munasolujen lahjoitus vaatii vissiin hormonihoitoja (jotta ne kypsyy sopivasti?) ja luovutus sattuu.

Se luovutus sattuu koska siinä imetään ne kypsyneet munasolut kohdunläpi viedyllä neulalla.

Tiedän tämän sillä olimme itse ivf jonossa, ja saimme jo ohjeet kotiin. Tulin kuitenkin luomusti raskaaksi vaikka inseminaatio oli epäonnistunut edellisessä kuukaudessa. Ihmeiden aika ei ole ohi.

No ei sitä neulaa nyt sentään kohdun läpi viedä, vaan emättimen!

OK, muistin väärin, mutta kivuliasta kuitenkin kun jonkun elimen läpi viedään neula ja imetään toisesta osiosta jotain. https://www.ovumia.fi/koeputkihedelmoitys-ivf-icsi-hoidot/

Ihan tarpeeksi kivuliasta oli tuo inseminaatio, kun kohdunkaulan läpi vietiin (ohut) putki jolla siittiöt ruiskutettiin emättimeen. Kipulääkettä olin ottanut kuten neuvottiin, mutta sattui kuitenkin.

En lähtisi pelottelemaan. Itselleni tehty 3 inseminaatiota ja 1 ivf, eikä tuntunut missään. Munasolupunktioon saa suonensisäisen kipulääkityksen. Vaivalloistahan se toki on, kun pitää käyttää lääkkeitä ja ravata ultrissa, mutta toisaalta luovuttaja pääsee aika paljon helpommalla kuin esim nainen jonka omat munasolut eivät tahdo hoidoista huolimatta kypsyä.

Itse en siis joutunut turvautumaan luovutettuihin soluihin, mutta haluan rohkaista kaikkia jotka sitä harkitsevat. Korvaus luovuttajalle saisi olla kyllä nimellistä isompi

Tarkoituksenani ei ollut peloitella inseminaatiossa, kerroin vain mitä itselleni kokemus oli. Tiedä sitten oliko syynä toheloiva lääkäri vai se että kohtuni on taaksepäin kallistunut ja lääkäri joutui ottamaan jollain pihdeilläkin kiinni kohdunkaulasta jotta inseminaatio onnistui. Kaupan päälle tuli vielä verenvuotoa, joten emme voineet edes kotona sitten "lisävarmistella" tulosta. Käytimme dual hormone ovistestiä seuraavassa kuussa, sitten kaksi lapsenteko kertaa ja raskaus.

Nyt myöhemmin tulin raskaaksi kerrasta, kun emme muistaneet käyttää kondomia. Eli niin se luonto yllättää. Tosin meni kesken, joka oli osittain odotettavissakin kun olen yli 40v. jolloin keskenmenoprosentti nousee rutkasti, jopa melkein 50%

Vierailija
85/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilullisuus ei ole periytyvä ominaisuus.

Vierailija
86/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin 12% eli joka kahdeksas keinohedelmöitys tehdään mustan miehen luovuttamalla spermalla. Luovuttajan ihonväriä ei kerrota äidille/vanhemmille ennakkoon.

Sperma on kerätty tutkintavankeudessa olleilta henkilöiltä, jotka ovat luovuttaneet sukusolut vapaaehtoisesti savukkeita vastaan.

Ne äidit tai vanhemmat jotka eivät ole halunneet pitää lasta, ovat antaneet lapsen sijoitukseen.

Tällä varmistetaan Suomen muuttuminen monikulttuurisemmaksi, tasa-arvoisemmaksi ja vähemmän syrjiväksi.

Vierailija
87/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vaihtaritytölle olisi maksettu yli 100 000 dollaria munasoluista. Piirteiltään skandinaaviset yliopisto-opiskelijat ilmeisesti haluttuja.

Todella paljon. Yksi pariskunta olisi halunnut minut sijaissynnyttäjäksi, olisin saanut 20 000 €. Vielä keskenään keskustelivat, että ei tarjota liikaa, nainen voi alkaa kiristämään.

Olisin voinut asua heillä sen aikaa, kun odotan lasta. En ihan innostunut ajatuksesta.

Mies oli lyhyt, tyyliin 155 cm pitkä, siksi olisi halunnut isohkon naisen sijaissynnyttäksi. Luulivat kokoajan, että olen Puolasta.

Wtf? Juuri tuo on yksi asia, jota en ymmärrä sijaissynnyttäjien käytössä. Kuinka kuka tahansa tuntematon voi kelvata kohdunvuokraajaksi. Sinäkinhän olisit voinut olla vaikka mikä huumeriippuvainen tai vähintään epäterve synnyttäjäksi kun eivät edes tienneet mistä olet kotoisin.

Mies tuli juttelemaan jossain baarissa (olin alaikäisenä siellä), hän oli todella ystävällinen. Muutaman kerran näimme ja hän vei minut aina jonnekin baariin istumaan ja ajelutti hienolla autolla. Halusi kuulemma olla ystäväni. (?)

Kolmannella tapaamiskerralla hän esitteli tyttöystävänsä. Hiukan hämmästyin, kun mies niin kovasti oli ystävällinen. Siellä sitten paljastivat, mitä olivat suunnitelleet minun varalleni.

Olivat oikein mukava pariskunta. Luultavasti olisin auttanut heitä, jos olisin ollut rahaton.

Kaikenlaisia ehdotuksia sitä kuulee.

Siis pokasi alaikäisen BAARISTA synnyttämään heille lasta? Varmaan juuri heitä, joille ei adoptoitaisi ja syystä.

Mies haluasi biologisen lapsen. Kuvio oli hieman outo. Mies tuntui rakastavan naistansa paljon ja kokoajan kehui tätä kauniiksi ja kuinka tästä tulisi rakastava äiti. Mies ei kuitenkaan halunnut lasta naisen kanssa, koska tämä oli niin lyhyt, kymmenen senttiä lyhyempi kuin mies (jotain 145 cm). Nainen intti, että ei se haittaa.

Olin kielikoulussa ulkomailla, eli ei tapahtunut Suomessa. Olisin ollut juuri kahdeksantoista, jos olisin silloin saanut lapsen, eli täysikäinen.

Drinkkibaari oli ilmeisesti miehen, ja tytöt nyt yleensä näyttää meikattuna vanhemmilta, joten ei mitään ongelmaa käydä alaikäisenä baarissa.

Etsivät synnyttäjäksi nuorta naista ja ulkomaalaista, olisi varmasti helpompi kontrolloida ja ohjailla kuviota. Jos vaikka kävisi niin, että nainen ei haluaisi luopua lapsesta.

Tosi pimeetä. Siis sehän olisi ollut sinun lapsesi, ei oli ollut edes pelkästä kohdunvuokrauksesta kyse. Kun tarkoitus oli, että lapsi olisi perinyt puolet perimästään sinulta. Eli siis sinun olisi pitänyt hankkia miehen kanssa lapsi, luopua lapsesi huoltajuudesta ja miehen nainen olisi ehkä voinut adoptoida. Kyllä tuota miehestä on lähtenyt varmaan aika omistuiset vibat. Hyvä, että päättyi ennen kuin alkoikaan.

Kaiken huipuksi he keskustelivat vieressäni siitä, miten hedelmöitys tullaan tekemään. Mies olisi halunnut lapsen saavan luonnollisesti alkunsa, nainen oli sitä mieltä, että liian intiimiä. He melkein alkoivat riitelemään asiasta ja nainen käveli pois pöydästä. Mies meni perään rauhoittelemaan.

Minulla on ollut koulussa pitkä saksa kiitettävin arvosanoin, joten ymmärsin täysin, mitä he keskustelivat.

Minä siinä istuin ja join drinkkiäni ja koitin olla, että en ymmärrä yhtään mitään mitä ympärillä tapahtuu. Drinkeissäkin pihistelevät, että en muka saisi juoda alkoholia, kun pitäisi elää tosi terveesti.

Mies oli muutenkin hiukan ärsyttävä, määräili kokoajan, nainen oli kuin kissanpoikanen. Joka välissä mies toitotti, kuinka oli itse tehnyt rahansa ja kuinka on joutunut taistelemaan elämässään.

Ihan ihme tyyppien kanssa hengasit ja menit jopa autoon. Noin ne nuorena ei tajua mistään vaaroista mitään.

Tuo mies ei nyt ollut mitenkään vaarallinen, vähän omituinen ajatuksineen vain. Hengailin yhden norjalaisen tytön kanssa, olimme samaa mieltä, että saksan opiskelu on sivujuonne, matkalla on muutakin tekemistä. Saman reissun aikana sain myös kaksi ehdotusta mennä huorataloon töihin. Toinen oli baarin vessassa, jossa joku mustatukkainen nainen tuli juttelemaan, ja olisi halunnut meikata meitä. Pyysi jonnekin bileisiin, jossa on paljon miehiä ja mitään ei siis tarvitsisi tehdä ym. Samalla silitteli mun selkää ja puhui ihan ääneen, miten paljon rahaa voisi tehdä (minulla). Mun norjalainen kaveri olisi halunnut mennä sinne, mulle tuli tuosta naisesta tosi huonot vibat.

Varsinkin jälkeenpäin, kun luin, miten monissa tapauksissa naiset ovat olleet mukana raiskauksissa. Usein nämä naiset ovat vielä kylmempiä kuin miehet, kun näitä naisia on käytetty hyväksi raa’asti. Heillä ei ole mitään sympatiaa toisia naisia kohtaan.

Ensimmäistä kertaa tajusin, mikä lintukoto Suomi on suomalaisille. Mitä etelämmäs mennään, sen vähemmän ihmishenki merkkaa mitään. Naisen arvon mittari on kehossa.

Surullista.

Vierailija
88/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urheilullisuus ei ole periytyvä ominaisuus.

Riippuu vähän siitä mitä sillä tarkoitetaan. Asenteena ehkä ei mutta atleettinen vartalo kyllä hyvinkin (esim. fyysiset mittasuhteet, lihaskasvu ym.)

Vierailija
89/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos varoituksista 88.     Siitä ostospermasta vielä. Ainakin jotain 15vuotta sitten Jenkkilässä, siellä lännen puolella oli klinikalla isot muovikansiot mistä sai valikoida luovuttajan ulkonäköä ja ominaisuuksia.  Pitkä sinisilmäinen, hyvä matikkapää,  musikaalinen ja urheilullinen.  Myös " rotuja" sai valita.  Sikäli hassua kun katsoo omia lapsiaan , ei kaikille tule vanhempiensa  vaan sukulaistensa ominaisuuksia.  Ja se musikaalisuus opitaan kyllä kotona muilta. Hassua on sekin ettei ammatti liity genetiikkaam, mutta meillä lapset ovat valinneet,   jopa serkutkin vanhempiensa ammatin. En kyllä huolisi katalogispermaa,  parempi olisi joku  random tuttu  ,jolla on jo terveitä lapsia. Loppu menisi sitten tilanteen mukaan.

Vierailija
90/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö ,  että kolumbialaiset naiset tekeytyvät tanskalaisille  pareille kohdunvuokraajiksi.  Odottava äiti on sitten muka raskaana ja lähettelee paisuvasta vatsastaan kuvia Tanskaan mesen kautta. Rahat kulkee jo siinä vaiheessa Kolumbiaan päin. Samalla voi lähettää jo mallikuvia omista pikkutytöistään. Tanskan rahoilla turvataan raskaana olevalle terveydenhoito ja hyvä ruoka ja vitamiinit.  Ja miten sitten taas sattuikaan , odottava äiti joutui vauvamahoineen pahaan kolariin ( kuvat sairaalasta tietenkin ) ja näin tämä kalliisti tanskan spermalla alkuunsaatettu raskaus keskeytyy, ja lapsi  "menehtyy".  Nämä parit ovat usein jotain 50v.      Huijarit jatkaavat rahakasta ammattiaan taas toisen toiveikkaan parin kanssa.  Ei se Kolumbia enää mikään takapajula ole. Sieltä yksi suomalainen kotiäiti pitää yhteyttä meille Suomeen naisten palstalla. Nämä Tanskan väki tuntuukin tosi pöhköltä. Rahavirta on taattu.  Myös muihin latinomaihin menee Suomestakin koko ajan paljon rahaa sukulaisille. Siellä koko kylä saa mopot pojille. On minullakin siellä espanjan kielisiä fb-kavereita.

Vierailija
91/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin tanskalaisilla klinikoilla saa, mutta ne "parhaat" ovat aivan järkyttävän kalliita tavallisiin siittiöihin verrattuna (jos siis haluat että siittiönluovuttaja on pitkä, atleettinen, miesmalli, tuuheahiuksinen ja Mensan jäsen).

Netistä löytyy lisätietoa mm. cryosis internationalin sivuilta. Melkein mitä vain ominaisuuksia saa lapselle, mutta varaudu siihen että parhaiden miesten siittiöt maksavat enemmän kuin tavisnaisen munasolut, ja toisin kuin tavallisilla miehillä, näillä on myös tiukat kriteerit sille millaisille naisille niitä siittiöidä saa myydä.

Onko takeita että nuo ilmi tulleet geenit varmasti periytyvät vielä lapsenlapsillekin? Jalostuksen pitäisi olla määrätietoista monessa sukupolvessa kuten koirilla, ettei epätoivotut piilevät geenit yhtäkkiä ilmaannu, vaikka ympäristön provosoimana.  Ainakin luovuttajan esivanhemmatkin pitäisi olla kartoitettuna. Ettei maksa turhasta. Mensalaisten lapsilla periytyvyys olisi helpoin tutkia, tuleeko mensalaisen lapsesta automaattisesti mensalaistasoa?

Vierailija
92/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos varoituksista 88.     Siitä ostospermasta vielä. Ainakin jotain 15vuotta sitten Jenkkilässä, siellä lännen puolella oli klinikalla isot muovikansiot mistä sai valikoida luovuttajan ulkonäköä ja ominaisuuksia.  Pitkä sinisilmäinen, hyvä matikkapää,  musikaalinen ja urheilullinen.  Myös " rotuja" sai valita.  Sikäli hassua kun katsoo omia lapsiaan , ei kaikille tule vanhempiensa  vaan sukulaistensa ominaisuuksia.  Ja se musikaalisuus opitaan kyllä kotona muilta. Hassua on sekin ettei ammatti liity genetiikkaam, mutta meillä lapset ovat valinneet,   jopa serkutkin vanhempiensa ammatin. En kyllä huolisi katalogispermaa,  parempi olisi joku  random tuttu  ,jolla on jo terveitä lapsia. Loppu menisi sitten tilanteen mukaan.

Isot muovikansiot vai isot muovikanisterit?

Vierailija
93/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt munasolun luovutusta. Mietityttää vaan, kun aina mietitään noita ulkoisia ominaisuuksia eikä koskaan sitä yhteensopivuutta muuten.

Minä esim. olen korkeasti koulutettu ja hyvin teoreettinen, mutta aivan umpisurkea urheilussa ja kaikissa muissakin kädentaitoa vaativissa hommissa. Motoriikka on varmaan keskitasoa huonompi. Eikö se olisi jotenkin traagista jos mun munasolu menisi sitten perheelle, jotka ovat erittäin urheilullisia ja kovia nikkaroimaan?

Nimenomaan. Suomen hedelmöityshoitolaki on torso. Luovuttajasta pitäisi saada selville ainakin koulutusaste ja koulutuksen ala tai älykkyysosamäärä, jos luovuttaja haluaa ne antaa. Nyt luovuttaja ei voi antaa niitä, vaikka haluaisi.

Vierailija
94/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cryosissa voi valita luovuttajan myös, johon lapsi voi olla myöhemmin yhteydessä. Ja koko erän voi varata itselleen.

Vierailija
95/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt munasolun luovutusta. Mietityttää vaan, kun aina mietitään noita ulkoisia ominaisuuksia eikä koskaan sitä yhteensopivuutta muuten.

Minä esim. olen korkeasti koulutettu ja hyvin teoreettinen, mutta aivan umpisurkea urheilussa ja kaikissa muissakin kädentaitoa vaativissa hommissa. Motoriikka on varmaan keskitasoa huonompi. Eikö se olisi jotenkin traagista jos mun munasolu menisi sitten perheelle, jotka ovat erittäin urheilullisia ja kovia nikkaroimaan?

Nimenomaan. Suomen hedelmöityshoitolaki on torso. Luovuttajasta pitäisi saada selville ainakin koulutusaste ja koulutuksen ala tai älykkyysosamäärä, jos luovuttaja haluaa ne antaa. Nyt luovuttaja ei voi antaa niitä, vaikka haluaisi.

Hedelmällisyyshoitoklinikat varmistavat kuitenkin jokaisen luovuttajan kohdalla, että hän on vähintään keskitasoa. Äo taas ei kerro ihmisestä paljonkaan, usko pois. Terve ihminen on useimpien mielestä sopiva luovuttajaksi. Jos tunnet jonkun lahjoittajaksi kelpaavan niin häntä voi pyytää lahjoittajaksi. Sillä, että luovuttajasta ei ole tiedossa kaikkea vältetään rodunjalostusta ja samalla sitä, ettei jonkun klinikan kaikki naiset hedelmöitetä saman luovuttajan soluilla. Lapsesta ei kuitenkaan tule vanhempansa näköistä jos hedelmöityksessä ei käytetä vanhemman tai hänen lähisukulaisensa soluja. Ja se taas, että aletaan shoppailla lentäjäkirurgimensalais-geenejä ja valitsemaan lapsen sukupuoli on eettisesti arveluttavaa.

Vierailija
96/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille kysymys? Miten suhtaudut miehen spermanluovutukseen? Onko turn-off jos saat tietää miehen luovuttaneen spermaa?

Vierailija
97/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille kysymys? Miten suhtaudut miehen spermanluovutukseen? Onko turn-off jos saat tietää miehen luovuttaneen spermaa?

Jos mies on kiva niin asia on neutraali tai positiivinen. Jos mies on esim. psykopaatti tai persoonallisuushäiriöinen rikollinen tai päihteidenkäyttäjä (vaikuttaa sen spermankin laatuun) niin turn-off.

Vierailija
98/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on kiva niin asia on neutraali tai positiivinen. Jos mies on esim. psykopaatti tai persoonallisuushäiriöinen rikollinen tai päihteidenkäyttäjä (vaikuttaa sen spermankin laatuun) niin turn-off.

Eli kun alkaa seurustella naisen kanssa niin voi kertoa spermanluovuttamisesta ilman pelkoa, että nainen jättää?

M32

Vierailija
99/104 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kaikkia kommentteja ettei tule paha mieli, mutta vastailen omalta osaltani silti.

Kokemusta on yksityisen puolen inseminaatioista lahjoitussiittiöiden kanssa. Hiusvärin, pituuden ja silmien värin suhteen voi antaa toivomuksia. Itse sain esim. kertoa omat toiveet luovuttajan ulkonäöstä ja klinikka antoi vaihtoehdoksi valita kahden eri luovuttajan väliltä jotka olivat minun toivomaani lähellä. Mitään luonteenpiirteitä ei pysty valikoimaan. 

Monesti naispari valikoi luovuttajan piirteet sen toisen ei synnyttävän ulkonäön mukaan mutta mitään sääntöjä siihen ei taida olla.

Vierailija
100/104 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan