Kuka jättäisi lapsensa pienet 3- ja 5-vuotiaat yksin autoon ja menisi pienimmän kanssa kauppaan?
Kommentit (97)
Vielä vaarallisempaa on antaa kolmen lapsen juoksennella parkkipaikalla.
Voihan se kaupan kattokin romahtaa niskaan.
Kauhea tuo Kuopion tapaus. Toivottavasti lapset selviävät. Kyllä pistää vihaks. Millainen vastuustaan sluibaava paskaisä jättää pienet lapset yksin autoon.
Kuka vastuunsa tunteva aikuinen tekee (ilmaisen rahan ja lapsivapaiden takia) niin monta lasta, ettei selviydy heidän kanssaan edes yksinkertaisimmastakaan arkipäivän asiasta...?
Ja kohta taas täällä meuhkataan, onko pakko ottaa ne kiljuvat ja juoksevat lapset mukaan kauppaan. Koittakaa nyt päättää mikä olisi teidän mielestä oikein.
Oliko iät kerrottu jo jossain?
Minä olen monesti jättänyt lapset autoon, 5v on kuitenkin jo aika iso.
Vierailija kirjoitti:
Ja kohta taas täällä meuhkataan, onko pakko ottaa ne kiljuvat ja juoksevat lapset mukaan kauppaan. Koittakaa nyt päättää mikä olisi teidän mielestä oikein.
Kiljumiseen ei kukaan kuole ja mitä juoksemiseen tulee, niin lastenvaljaat on keksitty.
En tiennytkään että ihmiset tekee tälläista.
Vaarallisinta touhua ikinä???
No ei todellakaan, vaan on todella harvinaista. Mutta mahdollista, kuten nyt nähtiin.
Ikävä juttu ja isä varmasti katuu katkerasti, että jätti lapset autoon. Silti ymmärrän jollain tasolla - kolmen kakaran kanssa on rasittavaa, hidasta ja hikistä käydä kaupassa, ja lapset ovat luultavasti itsekin halunneet autoon jäädä. Isä on ajatellut, että hoitaa ostokset äkkiämmin niin.
Ja kuten tuosta huutava lapsi bussissa -keskustelussakin nähdään, ei temppuilevan lapsen vanhempi saa monilta varsinaisesti ymmärrystä.
Kuka päästää lapsensa lähtemään kouluun? Voi jäädä auton alle, voi tulla kouluampuja..
Valitettava tapaus, mutta autopalo on perin harvinainen tapahtuma. Eihän sitä yhtään mitään voi tehdä, jos ajattelee aina pahimman kautta.
Ja kyllä.... kuulun niihin, jonka lapset ovat useinkin autossa, kun käyn kaupassa tms.
Olen jättänyt viideksi minuutiksi, ei ole kellään ollut mitään hätää.
Vierailija kirjoitti:
Ja siis helteellä en tietenkään ole jättänyt, edes minuutiksi. Se on vaarallista!
Nykyään autopalot on paljon yleisempiä kuin vaikkapa 1980-luvulla koska nykyajan autoissa on paljon kaikenlaisia sähköisiä toimintoja yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siis helteellä en tietenkään ole jättänyt, edes minuutiksi. Se on vaarallista!
Kuoleeko lapsi jos joutuu olemaan helteellä autossa minuutin?
Vierailija kirjoitti:
Vielä vaarallisempaa on antaa kolmen lapsen juoksennella parkkipaikalla.
Normaalit lapset kyllä osaavat kulkea ilman juoksemista parkkipaikalla.
Olen jättänyt lapsen joskus jopa yksin kotiin nukkumaan pinnasänkyynsä kun olen käynyt jossakin, koska autokolarin vaara on mielestäni suurempi. Oman mahdollisen autokolarin olin varmistanut siten, että mies sai (töihin) viestin kun lähdin ja kun tulin. Ellei olisi saanut, niin olisi osannut toimia.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään autopalot on paljon yleisempiä kuin vaikkapa 1980-luvulla koska nykyajan autoissa on paljon kaikenlaisia sähköisiä toimintoja yms.
Aivan paskaa puhut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuoleeko lapsi jos joutuu olemaan helteellä autossa minuutin?
Ei mutta entä jos tapahtuukin jotain että joutuukin olemaan autolta pois kauemmin. Epätodennäköistä mutta aina voi juuttua hissiin, kaatua tms.
Lapsi ei todennäköisesti myöskään kuole jos on vaikkapa joskus ilman turvavyötä autossa mutta kuitenkin yleensä ne vyöt laitetaan kiinni.
Aika moni av-mamma on kertonut jättävänsä, kun ihan vaan äkkiä käy kaupassa. Täällä on ollut monet keskustelut aiheesta.
Einole ikinä käsittänyt miten kukaan voi niin tehdä.