Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pärjätä menkkapäissään riitaa haastavan naisen kanssa?

Esa
09.10.2019 |

Meillä toistuu aina sama riita.

Taustalla pitkä parisuhde. Naisella työstressiä, pari bailattua viikonloppua, eli univelkaa, ja päälle iskee PMS-oireet...

Kun tämä kombo iskeen, en pysty mitenkään välttämään riitaa. Riidanaihe löytyy, jos ei jostain tällä hetkellä akuutista asiasta, niin jostain vanhasta. Ja syy olen aina minä. Siis jotain mitän olen tehnyt väärin nyt tai aiemmin.

Ja sitten kun aikani (muutaman päivän) kuuntelen valitusta, tuhisemista, huutamista, raivoamista, kiukuttelua, niin jossain vaiheessa palaa käpy ja suutun ja huudan takaisin ja sitten monta päivää olen pahalla tuulella, koska hän taas aloitti riidan. Odotan anteeksipyyntöä, mutta sitä ei koskaan tule, koska hän on vihainen minulle siitä, että suutuin ja huusin PALJON PAHEMMIN kuin hän. Sillä ei ole väliä, että hän, taas, aloitti riidan, vaan sillä, että viimeinen joka huusi olin minä.

Siinä sitten kärvistellään, kun molemmat odottavat että toinen katsoo peiliin, laittaa hännän koipien väliin ja tulee kukkakaupan kautta kotiin anelemaan anteeksipyyntöä. Minä siksi, että hän aloitti taas riidan ja hän siksi, että minä olin pari viimeistä päivää niin inhottava, puhuin rumasti, lopetin suutuspäissäni kaikkien kotihommien tekemisen ja olin muutenkin inhottava.

Niin että olisiko vinkkiä, miten tämän kierteen saisi poikki?

P.S. Sen olen huomannut jo vuosia sitten, että se vain pahentaa asiaa, jos yritän puhua hänelle järkeä ja sanoa, että älä mesoa, sulla on menkat tulossa ja olet muutenkin levon tarpeessa. Syy ei ole koskaan hänessä. Eikä auta vaikka antaisin hänelle viinilasin käteen, tarjoaisin niskahieronnan, siivoaisin kodin, sparraisin työasioissa tai tekisin mitä jotta olo paranisi. Aina tulee se riita.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierteen saa poikki vaihtamalla akkaa. Voit toki myös keskustella hänen kanssaan asiasta, että sinä ET hyväksy enää kakaramaista käytöstä aikuiselta ihmiseltä.

Vierailija
2/73 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan erota jos et tuohon mennessä ole viitsinyt opiskella mitä tarkoittaa pms, ja esiintyykö pms samaan aikaan kuin menkat, jotka mielestäsi ovat menneet puolisosi päähän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuohon ei oikeasti mikaan auta, niin lahde pois mikali puolisosi kierto on saannollinen ja tiedat, milloin PMS-oireet alkavat. 

Tai ainakin ehdota tata vakavissasi puolisollesi (ei riidan aikana, vaan mieluummin ns. hyvalla hetkella) ja katso miten han siihen reagoi.

Mulla on kanssa (pahoja) PMS-oireita, mutta pystyn hallitsemaan niita meditoimalla ja joogaamalla. (Jooga auttaa myos kipuihin.) Ja ma uskon kun mies sanoo etta hei, sa haastat nyt riitaa koska PMS. 

Itse saikahtaisin todella pahasti jos mies ehdottaisi mulle yhteisesta asunnosta poistumista PMS-raivareitteni ajaksi, ja todellakin tekisin kaikkeni muuttaakseni kaytostani. 

Vierailija
4/73 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Mulla on kanssa tapana just ennen kuukautisia harrastaa seksiä niin auttaa vähäsen. Tosin silti saatan hermostua. Mutta seksi auttaa. Anteeksi mies jos olen hermostunut.

Vierailija
5/73 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kannattaa puntaroida, että kannattaako suhdetta jatkaa. Ja toki olisi hyvä keskustella asiasta, kun on rauhallisempi vaihe menossa. Sano, että olet kyllästynyt tuollaiseen ja jos tilanteeseen ei tule muutosta, on suhde tullut tiensä päähän. Paitsi jos haluat jatkaa vanhaan malliin.

Vierailija
6/73 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nainen haluaa riidan niin sehän kehittää sen ihan mistä vaan. Sinä olet miehenä naisen logiikalla aina syy tavalla tai toisella.Tuo syyllisyyden myöntäminen on lähes kaikilla naisilla mahdotonta. Ne harvatkin jotka pyytää anteeksi aloittavat uusia riitoja kun syy tai 53 syy.

Vierailija
7/73 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vain poistua paikalta.

Vierailija
8/73 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan tuttua entisestä elämästäni. Ei siinä auttanut muu kuin ero (suurelta osin kyllä muista syistä). Ja täytyy todeta, että enpä osannut kuvitellakaan, kuinka hienoa elämä voi olla, kun sitä elää ihanan naisen kanssa.

Vierailija
9/73 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bailut pois ja suklaata tilalle. Naistentautien erikoislääkärille tutkimuksiin.

Vierailija
10/73 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen aikuisikä samanlaisen naisen kanssa on opettanut, että et voi tehdä asialle mitään. Nainen ei siitä muutu.

Vierailija
11/73 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilta henkinen väkivalta on sallitumpaa kuin miehiltä. Miehet on heti narsisteja ja psykopaatteja, naisilta tollanen käytös on vaan "normaalia".

Vierailija
12/73 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko kestät tilanteen, tai nostat kytkintä. Se on ihan "up yours", niin kuin legenda sanoi.

Vierailija
13/73 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollasiin naisiin pitäis laittaa varoituslappu: "Ärsyyntyneennä ja muutenkin, Bitch"

Vastaus kysymykseen on: Lähde litomaan sanaakaan sanomatta heti kun alkaa riitaa haastamaan.

Vierailija
14/73 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta naisen syyttäminen ja ota vastuu omista teoistasi.

Ainoa asia mitä voit muuttaa on oma käytöksesi.

Miksi suutut, olet vihainen monta päivää ja jätät kotityöt tekemättä? Todella lapsellista. Voit toki hallita tunteitasi, varsinkin kun taustalla ei ole mitään hormonaalista.

Kierre jatkuu, koska jatkat sitä. Niin yksinkertaista se on.

Vierailija
15/73 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että aika heikosti menee. Ilman sen kummoisempia esimerkkejä en oikein osaa sanoa tilanteesta sen enempää, koska en tiedä millaisista asioista puolisosi on vihainen, mikä olisi aika oleellinen asia tällaisessa. Nainen ei välttämättä ole raivoava hirviö muuten vain, vaan voi myös olla että kuormituksen alla vain tulee pinnalle ne asiat jotka v*tuttaa muutenkin koko ajan. Kannattaa kuitenkin yrittää mahdollisimman avoimesti ja vilpittömästi, yrittäen olla kuulostamatta syyttävältä, puhua miltä susta tuntuu (esim. että olet väsynyt riitoihin ja haluaisit ratkaista asiat niin, ettei niitä tule), ja kysyä sun puolisolta mitä voitaisiin tehdä, mitä sun puoliso oikeasti haluaisi ja miltä siitä tuntuu. Tietysti jos mitään vastakaikua ei vain tule, ei asioita oikein yksin pysty ratkaisemaan, ja ero on silloin hyvä valinta.

Vierailija
16/73 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suutut, olet vihainen monta päivää ja jätät kotityöt tekemättä? Todella lapsellista. Voit toki hallita tunteitasi, varsinkin kun taustalla ei ole mitään hormonaalista.

Heh. Eli naiset saavat olla niin veemäisiä kuin haluavat ja miehen tehtävä on vain kääntää toinen poski ottamaan osuman vastaan. 

Vierailija
17/73 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pms on helvetistä. Minulla lyö käytännössä filmi poikki ja olen raivohullu. Mitään ei voi sanoa ettenkö olisi raivoissani. Se loppuu kuin seinään kun kuukautiset alkaa.  Olen joskus sairastanut kaksisuuntaisen mielialahäiriön sekamuotoisen jakson nopealla syklillä ja pms on pahempi, koska siihen tulee psykoottisuus päälle.  Käytännössä vihaan ja rakastan kaikkia ihmisiä yhtä aikaa. Haluan seksiä ja tulla jätetyksi rauhaan, haluan halata ja rakastaa lämpimästi ja tappaa kaikki ja siihen päälle huutaminen ja parkuminen sekä makeanhimo, mutta ei silti tee mieli mitään. Aivan sairasta henkistä kidutusta ne 2-3 päivää kun se on päällä. 

Vierailija
18/73 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Eli naiset saavat olla niin veemäisiä kuin haluavat ja miehen tehtävä on vain kääntää toinen poski ottamaan osuman vastaan. 

Et taida ymmärtää hormoneista mitään. Ei silloin valita mitä tekee, sitä on ihan kuskin paikalla itsekin.

Vierailija
19/73 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida ymmärtää hormoneista mitään. Ei silloin valita mitä tekee, sitä on ihan kuskin paikalla itsekin.

korjaus, siis pelkääjän paikalla. Se on pelottavaa henkilölle itselleenkin.

Vierailija
20/73 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että aika heikosti menee. Ilman sen kummoisempia esimerkkejä en oikein osaa sanoa tilanteesta sen enempää, koska en tiedä millaisista asioista puolisosi on vihainen, mikä olisi aika oleellinen asia tällaisessa. Nainen ei välttämättä ole raivoava hirviö muuten vain, vaan voi myös olla että kuormituksen alla vain tulee pinnalle ne asiat jotka v*tuttaa muutenkin koko ajan. Kannattaa kuitenkin yrittää mahdollisimman avoimesti ja vilpittömästi, yrittäen olla kuulostamatta syyttävältä, puhua miltä susta tuntuu (esim. että olet väsynyt riitoihin ja haluaisit ratkaista asiat niin, ettei niitä tule), ja kysyä sun puolisolta mitä voitaisiin tehdä, mitä sun puoliso oikeasti haluaisi ja miltä siitä tuntuu. Tietysti jos mitään vastakaikua ei vain tule, ei asioita oikein yksin pysty ratkaisemaan, ja ero on silloin hyvä valinta.

Niin ja pakko kyllä lisätä että aloituksen otsikko tuo kyllä sen fiiliksen että vika ei välttämättä ole yksin naisessa, otsikko ei nyt vaan kuulosta hirveän kunnioittavalta puolisoa kohtaan. Esim. "PMS ja jatkuvat riidat" tai jotain vastaavaa olisi toiminut paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi