Jotenkin tunnen, että minulla on addiktin persoonallisuus
En ole riippuvainen mistään aineista. Käytän vaan nettiä liikaa ja lievitän jokapäiväistä ahdistusta ja tyhjyyttä mm. paljolla musiikin kuuntelulla.
Minulla vaan on välillä sellainen olo, että haluaisin olla sekaisin monta päivää/viikkoa putkeen. Kun näen päihderiippuvaisia niin jotenkin toivon, että voisin olla samalla lailla yhteiskunnan reunalla.
Tiedän aivan täysin, että se ei mitään hyvää elämää ole oikeasti, hauskaa on hyvin vähän aikaa ja seuraukset ovat karmeat. Mietin vaan, mikä minua vaivaa. Osaako joku ymmärtää, mitä tunnen?
Kommentit (6)
Ahdistus on tykönämme. Tänään juuri mietin töistä kotiin kävellessä, että onkohan tilastoitu kuinka moni alkoholisoitunut ihminen työskentelee asiakaspalvelussa? Ymmärrän täysin, että asiakaspalvelussa työskentelevä haluaa työviikon päätteeksi vetää pään täyteen ja turruttaa vitutuksen. Itse teen tämän juomisen sijaan syömällä. Yhteiskunnassa on jotain vikaa, kun ihmiset voivat huonosti ja elääkseen sekä toimeentulonsa eteen on koko ajan taivuttava itselle vastenmieliseen päivärytmiin ja tekemiseen.
En tiedä onko tuo musiikin kuuntelukaan niin hyväksi, varmaan ylläpitää vaan tiettyä mielialaa. Ap
Mulla on myös addiktioihin taipuvainen luonne. Huomaan, että korjaan riippuvuuksilla voimakkaita ahdistuksen, yksinäisyyden ja tyhjyyden tunteita. Olen ollut elämäni aikana läheisriippuvainen, uhkapeliriippuvainen ja nikotiiniriippuvainen. Tupakointi on enää noista ainoa riippuvuus, jota en ole saanut karistettua. Ja olen vaativassa työssä, elämässä ulkoisesti hyvin menestynyt nainen. Ihmisiä on erilaisia, täytyy vaan jatkossa pysyä etäällä kaikesta, mihin addiktoituminen aiheuttaa vakavia ongelmia. Esim. alkoholi on pannassa kokonaan tämän vaaran takia. Itselläni niskassa velat ja heikentynyt terveys, enempää en taakkoja tästä "piirteestäni" aio ottaa.
En juo kauhean usein alkoholia, koska krapula on kurjaa. En juo mitään pieniä määriä lähes koskaan, vaan paljon kerralla.
Nuorempana poltin tupakkaa, ja kaipaan sitä vieläkin haikeudella.
Lapsena addiktoiduin lukemiseen, luin valtavasti. Sittemmin internet on tarjonnut enemmän ja nopeampia virikkeitä, joten pikkuhiljaa lukeminen vaihtui koneella oloon kokonaan. Ap