Nummelan ponitallia lapsena ja nuorena lukeneet, haluaisitteko näin aikuisena osallistua....
johonkin kaveriporukan ratsastusleirille, missä voisi "matkia" niiden kirjojen ihanaa kesä- ja leirifiilistä? :D
Tiedän olevani vähän lapsellinen, mutta olin lapsena suuri Nummelan ponitallifani, ja harrastinkin ratsastusta useamman tunnin viikossa yli kymmenisen vuotta.. Nyt olen jo yli kolmekymppinen, enkä ole käynyt hevosen selässä 15 vuoteen, mutta leikittelen ajatuksella, missä keräisin muutaman ratsastusta harrastaneen kaverin kokoon, ja järjestäisin vaikka viikonloppuleirin meille jossain tallilla...
Vaellusleiri ja nukkumiset heinäladoissa ym sellaiset olisi tietysti ihan parhaita, mutta olosuhteet huomioonottaen, voisin aloittaa ihan tallin omista majoitustiloista jne ;)
Toki käytännössä pari ratsastustuntia alle ei tekisi yhtään pahaa, mutta tämä onkin vasta ajatuksen tasolla.
Kysymys siis kuuluu, osallistuisitko Sinä tälläiseen aikuisten "ponitalli"leiriin, jos kaverisi ehdottaisi? Entä tiedätkö mitään tallia, joka järjestäisi räätälöityjä pienleirejä porukoille, ja omaisi idylliset ja kotoisat leiri- ja talliolosuhteet? Lähinnä eteläsuomen alueelta... ;)
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Osallistuisin heti!!!! Toi olis niin täydellistä :) ps. luen nummeloita välillä itsekkin, vaikka olen jo ihan aikuisen ikään ehtinyt
Jes! Olet ilmeisesti itsekkin ratsastanut? Vaikka miksei tota leiriä voisi järjestää aloittelijoidenkin ehdoilla, onhan sitä itsekkin vähän kuin alkajaksi palannut, kun ratsastamisesta on niin kauan...
ap
noi kirjathan on haluttua tavaraa ja monet aikuiset nimenomaan keräilevät niitä nykyyän
ap onko heppatyttövaihe jäänyt vähän päälle?
Kuka se oli se "cool" poika? Riittääkö siitä kaikille? Entä se inhottava tyttö?
Vierailija kirjoitti:
noi kirjathan on haluttua tavaraa ja monet aikuiset nimenomaan keräilevät niitä nykyyän
Itselläni on noita vielä omasta lapsuudesta jonkin verran jäljellä, ja olis kyllä hauska lukee ne kaikki uudestaan. Tosin siitä uudemmasta tuotannosta en ole niin kiinnostunut, mutta nostalgiamielessä just niistä "oman ajan" tarinoista :)
Vierailija kirjoitti:
Repe? :D ja Päkä oli se rikas nirppanokka
No jos ei tarvitse selvittää rikoksia siinä ratsastuksen ohessa, niin mikä ettei.
Vierailija kirjoitti:
Repe. Inhottavaa tyttöä en muista. Mutta koira oli Fideline Josephine Flapparette Sant Cyr!
Vierailija kirjoitti:
No jos ei tarvitse selvittää rikoksia siinä ratsastuksen ohessa, niin mikä ettei.
Haha, se oleellinen lisäjännitys jäis kyllä tietysti (toivonmukaan?) pois, eli mitäs muuta "jännittävää" sitä keksis sitten sinne leirille tilalle? :)
ap
Tunnustan, että olen kerännyt itselleni ne kaikki Eino Tepposen kuvittavat alkuperäiset kirjat lapsuusajoilta. Tuntuu, että kirjojen taso alkoi laskea kansikuvien muuttuessa valokuviin...
Olen myös aikuisiällä lukenut muutaman uudemman kirjan ja vaikuttaa, ettei Merja Jalolla itselläänkään ole enää kaikki tarinan kiemurat hallussa, esim. aikoja sitten kuolleita hevosia on ilmestynyt kirjoihin takaisin ja mukana on muitakin epäjohdonmukaisuuksia. Samoin entisaikoina oli kivempaa, kun Kikan ja Repen välillä oli ns. jännitettä, mutta mitään ei oikeasti tapahtunut, nykyään onkin menty sitten varmaan kaikki mahdolliset parisuhdekuviot läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Repe. Inhottavaa tyttöä en muista. Mutta koira oli Fideline Josephine Flapparette Sant Cyr!
Aika hyvin muistettu :D Päkä eli Päivi Kiiski oli se rikas tyttö.
ap
Eikö inhottava tyttö ollut Tepa? Tepan isällä oli myös ratsastustalli, Korkeavuori, Korkeamäki tai joku sellainen.
Itsekin kerään tätä sarjaa nostalgian vuoksi. Aikuisena olen tosin miettinyt, että tosielämässä vanhemmat eivät ehkä päästäisi lapsiaan Nummelan leireille, kun joka kerta jouduttiin tekemisiin rikollisten kanssa, hirmumyrskyn tai muun luonnonilmiön armoille, tai vähintään joku päätyi sairaalaan.
Olin 12-vuotiaana fani, mutta en kyllä enää jaksaisi, olen nykyisin tylsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osallistuisin heti!!!! Toi olis niin täydellistä :) ps. luen nummeloita välillä itsekkin, vaikka olen jo ihan aikuisen ikään ehtinyt
Jes! Olet ilmeisesti itsekkin ratsastanut? Vaikka miksei tota leiriä voisi järjestää aloittelijoidenkin ehdoilla, onhan sitä itsekkin vähän kuin alkajaksi palannut, kun ratsastamisesta on niin kauan...
ap
Eikös siellä Nummeloissa lennetty jatkuvasti satulasta? Aloittelija sopii siis hyvin leirimeininkiin :) Kai joku tekee mustikkapiirakkaa?
eri
Vierailija kirjoitti:
Tunnustan, että olen kerännyt itselleni ne kaikki Eino Tepposen kuvittavat alkuperäiset kirjat lapsuusajoilta. Tuntuu, että kirjojen taso alkoi laskea kansikuvien muuttuessa valokuviin...
Olen myös aikuisiällä lukenut muutaman uudemman kirjan ja vaikuttaa, ettei Merja Jalolla itselläänkään ole enää kaikki tarinan kiemurat hallussa, esim. aikoja sitten kuolleita hevosia on ilmestynyt kirjoihin takaisin ja mukana on muitakin epäjohdonmukaisuuksia. Samoin entisaikoina oli kivempaa, kun Kikan ja Repen välillä oli ns. jännitettä, mutta mitään ei oikeasti tapahtunut, nykyään onkin menty sitten varmaan kaikki mahdolliset parisuhdekuviot läpi.
Itse lopetin lukemisen Kauhujen yön ritariin, koska en tykännyt uusista kansipiirroksista, ja toki ikä alkoi jo tulla vähän vastaan..lisäksi tarinat alkoivat heikkenemään, en sitten tiedä oliko syynä oma kasvaminen, vai kirjoittajan mielikuvitus :P Mutta hyvä kuulla etten ole jäänyt paljosta paitsi...
ap
Asun Pirkanmaalla ja pari vuotta sitten muutaman muun vanhan heppatytön kanssa toteutettiin Luomajärven Hevoskievarilla tuollainen viikonloppu.
Oli kyllä ihanaa ja nyt olen hiljalleen lämmittelemässä vanhaa harrastusta. Suosittelen kyllä tuota edellämainitsemaani paikkaa. Tai ihan missä vaan toteutettua Ap:n suunnitelmaa 😀
Vierailija kirjoitti:
Eikö inhottava tyttö ollut Tepa? Tepan isällä oli myös ratsastustalli, Korkeavuori, Korkeamäki tai joku sellainen.
Itsekin kerään tätä sarjaa nostalgian vuoksi. Aikuisena olen tosin miettinyt, että tosielämässä vanhemmat eivät ehkä päästäisi lapsiaan Nummelan leireille, kun joka kerta jouduttiin tekemisiin rikollisten kanssa, hirmumyrskyn tai muun luonnonilmiön armoille, tai vähintään joku päätyi sairaalaan.
Hahah totta, "ratsastus" on vaarallinen laji :D ja niin muuten olikin.. tosin se Tepa ei niin monessa kirjassa kuitenkaan esiintynyt...? Osallistuisitko itse nyt aikuisena "leirille"? ;)
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Eikös siellä Nummeloissa lennetty jatkuvasti satulasta? Aloittelija sopii siis hyvin leirimeininkiin :) Kai joku tekee mustikkapiirakkaa?
eri
Allekirjoittanut hoitaisi vankalla kokemuksella sekä mustikkapiirakat, että satulasta lentämiset :)
ap
Vierailija kirjoitti:
Asun Pirkanmaalla ja pari vuotta sitten muutaman muun vanhan heppatytön kanssa toteutettiin Luomajärven Hevoskievarilla tuollainen viikonloppu.
Oli kyllä ihanaa ja nyt olen hiljalleen lämmittelemässä vanhaa harrastusta. Suosittelen kyllä tuota edellämainitsemaani paikkaa. Tai ihan missä vaan toteutettua Ap:n suunnitelmaa 😀
Kuulostaa ihanalta! Kerro lisää? Montako teitä oli, oliko kentällä vai maastossa, oliko jotain muuta ohjelmassa? Mitä kustansi? :)
ap