Apua opinnot ei suju ja haluan vaan itkeä ja juoda viiniä ja oksentaa
Koulutöitä siis pitäisi tehdä, mutta ei onnistu. Työ liittyy näyttöön. Oon googlaillu, kattonu youtubesta videoita, ladannu ohjelman uudestaankin yms. En vaan tiedä tai tajua. Ja pitäis saada tehtyä. Pelkään että jään luokalle ja en valmistu koskaan. Kohta 20 000 opintolainaa. En jaksa, en kestä, en tiiä mitä teen.
Apua, jotain, aivan sama. Kertokaa vaikka kissoistanne. Mulla ei oo kavereita. Mutta juon viiniä. Kiitos hei ja menen makaamaan lattialle ja pyydän pitsakuskia toivottamaan mulle lisätoiveissa stemppia. Olen epätoivoinen.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Ootko varattu?
Joo, oon neljännettä vuotta yhdessä mieheni kanssa. Mut sekin on jo 24 ja kauhee aikuinen jo. Se kattoo mun flippaamiksta sillee ärsyttävän ymmärtävästi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulisin mielelläni itkemään kanssasi, mutta ei taida onnistua.
Onko sinulla valkoisen paperin kammo , etkä saa työtä alkuun?
Kirjoita työn runko jos ei sinulla ole.
Mietit kylmästi työsi aihetta, ihan kuin se olisi jonkun muun työ.
Puhut ääneen tuolle vieraalle työn tekijälle ja panet hänet kirjoittamaan lauseita.
Jos sulla on lähdeteoksia, ja löydät sieltä hyvän kohdan, joka sopii aiheeseesi, tee suora lainaus (lainausmerkit ja lähdeviite perään). Sitten voit referoida, selittää omin sanoin kyseisen lainauksen (edelleen lähdeviittaus, koska ei ole oma keksintösi). Sitten voit lisätä esimerkin, jossa sovellat lähteen antamaa tietoa. Kaikki sujuu hyvin, kun muistat koko ajan merkitä lähteet. Usein näissä töissä on lähteestä saatua asiaa pitkä pätkä, jota pystyy omalla havainnolla soveltamaan parin lauseen verran.
Ja kun sinulla on työn runko, kuten kuvitteellinen sisällysluettelo (kirjoitettuna, mutta kuvitteellinen siksi, että se muuttuu koko ajan kun kirjoitat), kirjoitat vain kohta kerrallaan sisällysluettelostasi saadun otsikon mukaan.
Kuulostaako sekavalta? - ei se mitään, samassa ojassa maataan :)
Hurjasti tsemppiä!!!
Mun työ on käytännössä talon piirtämistä, joten tää ei oikein tähän työhön sovi, mutta sopii älyttömän hyvin mun kursseihin, joten laitan tän ehottomasti ylös ja pidän muistissa! Kiitos eritäin paljon! <3
Ap
Valitettavasti talon piirtämisessä en osaa auttaa yhtään :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ala? Mikä aihe?
Tekninen suunnittelu ja ovi ja- ikkunakoodit revit:issä sekä arc:issa
Ap
Tuohan on todella tärkeä ala ja aihe tulevaisuuden Suomessa, jossa ilmastonmuutoksen aiheuttamat sääilmiöt runtelevat rakennuksia. Suurinta osaa kun ei ole rakennettu kestämään tulevaisuuden vesisateita, myrskyjä ja kosteutta.
Älä juo viiniä. Minä annan sinulle telepaattisen tsemppihalauksen täältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei suju myöskään. Opintolainaa 10 000, lisää tulossa. Valmistuminen häämöttää jossain kaukana ja alalta vaikeaa löytää töitä, ei edes tunnu omalta alalta enää, kunhan saisi joskus jotkut paperit ulos.
Aaaaa ihanaa että en ole yksin, mutta ei kiva sulle tietenkään. Onneks oon tuudittautunu ajatukseen, että opintolaina on valtion takaama. Mutta oikeestaan ihan sama mitkä paperit, kuhan jotkut. Tsemppiä meille kaikille!
Ap
Hienoa että välität lainanantajan turvasta saada rahat vaikka itse et pystyisikään maksamaan lainaa takaisin ja saisit maksuhäiriömerkinnän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei suju myöskään. Opintolainaa 10 000, lisää tulossa. Valmistuminen häämöttää jossain kaukana ja alalta vaikeaa löytää töitä, ei edes tunnu omalta alalta enää, kunhan saisi joskus jotkut paperit ulos.
Aaaaa ihanaa että en ole yksin, mutta ei kiva sulle tietenkään. Onneks oon tuudittautunu ajatukseen, että opintolaina on valtion takaama. Mutta oikeestaan ihan sama mitkä paperit, kuhan jotkut. Tsemppiä meille kaikille!
Ap
Hienoa että välität lainanantajan turvasta saada rahat vaikka itse et pystyisikään maksamaan lainaa takaisin ja saisit maksuhäiriömerkinnän
Jaaaa, suunnitelmissa ei ole saada maksuhäiriömerkintää. Joudun nostamaan lainaa, koska asun omillani eikä ole varaa muutoin maksaa vuokraa/ruokaa. Ei oo onneks kato kiire maksaa takasin, kun laina on valtion takaama :) Kivaahan se ois olla töissä, eika nostaa lainaa, mut kato pää ei kestä
Ap
Älä hyvä ihminen juo viiniä. Tiukka viina sopii paremmin, oksennus tulee nopeammin.
Mene vertaistukiryhmään ja puhu opolle. Meidän koululla on ainakin sellaisia, ja lisäksi jotkin yhdistykset järjestää. Täällä uupunut amk-opiskelija joka on jo 2 opiskeluvuoden jälkeen terapiassa ja SRT-lääkityksellä lol... Itselläkin tekninen ala, rak. ins. Toki masiksen taustalla on muutakin kuin opiskelu, mutta hullu koulussa painaminen ei ole kyllä ainakaan auttanut asiaa.
Älä missään tapauksessa juo liikaa viiniä, tee mieluummin jotain mukavaa ja palauttavaa. Venyttele ja kuuntelekurkkulaulua tai mikä ikinä onkaan sun tapa rentoutua. Tänään just palautin yhen talon lujuuslaskelmat ja piirustukset, jotka selkärangasta repien sain juuri ja juuri valmiiksi. Oon kuitenkin jo paljon enemmän zen ku puoli vuotta sitten. Vähän hirvittää kyllä silti nää viimeset 2 vuotta.
En tiedä asiasta mitään, mutta onko kysymys siitä, että erilaisilla ovilla ja ikkunoilla on omat koodinsa? Ja sinun pitää nyt päättää, millainen ovi rakennukseen tulee ja kirjoittaa piirustukseen sitä vastaava koodi?
Keksi jotain rakentavampaa kuin viinin juominen. Käy vaikka hakkaamassa nyrkkeilysäkkiä kunnes olet naatti ja sitten pyydä apua opettajalta tai vaikka vertaisapua luokkatovereilta.
Tuo sillä koska vääristä syistä ei ole hyvä juoda. Siitä tulee helposti tapa. Nimimerkillä kokemusta on...
Et ole Kuopiossa ainoa, jolla opinnot eivät ole sujuneet. Älä nyt sentään kuitenkaan lähde sapelin kanssa kouluun, kuten eräs toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä juo sitä viiniä. Tekee hyvää suunnilleen yhtä kauan kuin pissa lämmittää housussa. Sitten v tuttaa kahta vertaa enemmän.
Keneltä voisit pyytää apua opiskeluun? Kyllä sä siitä selviät, tyhmemmätkin on selvinneet!Totta. Mutta tuudittaudun tällä hetkellä ajatukseen, että oon vasta 20.v ja saan olla tyhmä. Ja voin onneks aina soittaa äitille ja itkeä ja se voi palautella mua maanpinnalle.
En oikeen tiedä keneltä. Opettajalta en oikein voi kun se vaikuttaa numeroon ja pitäis itsenäisesti tehdä. Ja toivon todella, kiitos<3
Ap
Kysy kuitenkin opettajalta. Onhan se nyt paljon parempi saada tehtyä huonolla arvosanalla kuin se, ettet saa tehtyä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mene vertaistukiryhmään ja puhu opolle. Meidän koululla on ainakin sellaisia, ja lisäksi jotkin yhdistykset järjestää. Täällä uupunut amk-opiskelija joka on jo 2 opiskeluvuoden jälkeen terapiassa ja SRT-lääkityksellä lol... Itselläkin tekninen ala, rak. ins. Toki masiksen taustalla on muutakin kuin opiskelu, mutta hullu koulussa painaminen ei ole kyllä ainakaan auttanut asiaa.
Älä missään tapauksessa juo liikaa viiniä, tee mieluummin jotain mukavaa ja palauttavaa. Venyttele ja kuuntelekurkkulaulua tai mikä ikinä onkaan sun tapa rentoutua. Tänään just palautin yhen talon lujuuslaskelmat ja piirustukset, jotka selkärangasta repien sain juuri ja juuri valmiiksi. Oon kuitenkin jo paljon enemmän zen ku puoli vuotta sitten. Vähän hirvittää kyllä silti nää viimeset 2 vuotta.
Harmi että sulla noin pahaksi meni. Opon kanssa juttelen joo. Yritän kyllä rentoutua vaikka millä, mutta silti turhauttaa ja ahdistaa. Mulla onneks enää tämä vuosi. Koita sinäkin jaksaa, kohta on onneksi syysloma! Mutta kiitos paljon vinkeistä! <3
Ap
Vierailija kirjoitti:
En tiedä asiasta mitään, mutta onko kysymys siitä, että erilaisilla ovilla ja ikkunoilla on omat koodinsa? Ja sinun pitää nyt päättää, millainen ovi rakennukseen tulee ja kirjoittaa piirustukseen sitä vastaava koodi?
Ikkunoilla ja ovilla on omat koodinsa, mutta mun pitäisi tehdä "naamakuvat" yhden rakennuksen ikkunoista ja ovista (eli siis kaikki ovityypit ja ikkunatyypit). Eli siis tehdä yhdelle "arkille" kuvat kaikista erilaisista ikkunoista ja niiden materiaalit, päämitat yms muut tiedot siihen ja tämä sama kahdessa eri ohjelmassa. Hankalaa selittää. Isoin ongelma on ohjelma joka ei toimi kunnolla tai sit teen jotain väärin.
Ap
Koska naisilla (joiden kanssa olen itse keskustellut) on ollut mielenkiintosemmat mielipiteet, enemmän elämänkokemusta ja ne on vaan cool. Cmoon naiset joutuu/on joutunut kokemaan vaikka mitä paskaa ja silti ne tekee uraa, mitä haluaa, lapsia, perhe, kaikki. En tajua miks miehet hallitsee edelleen maailmaan, koska naiset on niin paljon kovempia ja fiksumpia kun miehet.
Ap