Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä mustasukkaisuudesta yli?

Vierailija
08.10.2019 |

12 vuoden liitto päättyi 2,5 vuotta sitten siihen että mies rakastui työkaverinsa. Koin paljon nöyryytystä. rankinta oli seurata vierestä heidän henkistä yhteyttä kun suhteesta se oli jo kauan sitten kadonnut. Jäin ulkopuolelle omassa suhteessani. Se satutti ja rikkoi luottamuksen.

Olen nyt lähes vuoden ollut suhteessa ihanan miehen kanssa joka on ollut luotettava. Eilen kuitenkin hän oli viettänyt aikaa työkaverinsa kanssa joka oli "stressaantunut ja hajalla". Uskon hänen olevan rehellinen, mutta päässäni alkoi pyöriä 3 vuoden takaiset muistot miten eksäni tuli läheisemmäksi työkaverinsa kuin minun kanssani ja minut syrjäytettiin.

Pelkään että sama toistuu. Exäni työkaveri oli "damsel in distress" joka tilitti ex-miehelleni työstressiä ja omaa eroaan. Minä olin jotenkin itsestäänselvyys, mies ei nähnyt että tarvitsin häntä mihinkään.

Pelkään että nykyinen miesystäväni kokee jotenkin samoin, että työkaveri tarvitsee häntä ja minä en tarvitse mitään.

Tämä on täysin menneestä noussut muisto kriisistä. Nykyisen miehen kanssa meillä oli juuri ihana viikonloppu ja olemme rakastuneita. Kaikki epävarmuuteni vain vyöryivät ylitseni illalla ja itkin kun mies kertoi viestissä olleensa työkaverinsa kuuntelijana. Arvostan että kertoi, exäni teki kaiken salassa ja valehdellen. En ole kertonut miehelle näitä tunteita vielä, koska en halua että hän kokee syytöksiä ja alkaa salailla asioita suojellakseen minua.
Miten elän tämän kanssa sabotoimatta uutta suhdetta vanhojen haavojen takia?

Kommentit (151)

Vierailija
121/151 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on juuri toinen ketju samanlaisesta ongelmasta mutta kyseessä on vakiintuneempi pari jolla on lapsi. Katso sieltä AP vinkkejä kun tämä ketju pilattiin.

"Puolisolla jotain meneillään?"

Sekin ketju meni saivarteluksi.

Vierailija
122/151 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.[/quote]

Miehellä puolestaan on trauma eksänsä sairaalloisen mustasukkaisesta kontrollista. Kai olen tässä suhteen alussa koettanut osoittaa, etten ole tuo ex.[/quote]

Löysin vasta ketjun, mutta sulle on varmaan jo selvinnytkin, että se muehen ex ei ollut sairaalloisen mustasukkainen kontrolloija vaan aiheesta mustasukkainen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/151 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Miehellä puolestaan on trauma eksänsä sairaalloisen mustasukkaisesta kontrollista. Kai olen tässä suhteen alussa koettanut osoittaa, etten ole tuo ex.

Löysin vasta ketjun, mutta sulle on varmaan jo selvinnytkin, että se muehen ex ei ollut sairaalloisen mustasukkainen kontrolloija vaan aiheesta mustasukkainen...

Ei välttämättä.

Vierailija
124/151 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Miehellä puolestaan on trauma eksänsä sairaalloisen mustasukkaisesta kontrollista. Kai olen tässä suhteen alussa koettanut osoittaa, etten ole tuo ex.

Ei välttämättä.

Mutta voi olla.

Vierailija
125/151 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Löysin vasta ketjun, mutta sulle on varmaan jo selvinnytkin, että se muehen ex ei ollut saalloisen mustasukkainen kontrolloija vaan aiheesta mustasukkainen...

Ei välttämättä.

Seli seli

Vierailija
126/151 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista. Olen ollut itkuinen koko päivän joten johonkin kipupisteeseen tämä kolahti. En osaa ajatella selkeästi, sekoitan menneen ja nykyisyyden.

Mitä teen?

Jos kerran olette miehen kanssa rakastuneita, niin kerro ihan rehellisesti tunteistasi, mustasukkaisuudesta ja siitä mistä se kumpuaa. Tsemppiä.

Miten tehdä se niin ettei mies koe olevansa syytettynä? Mikään ei johdu hänestä eikä hän ole tehnyt mitään väärää.

Nimenomaan niin, että kerrot asiasta etkä syyttele toista. Voit vaikka aloittaa kertomalla, että "Minua pelottaa puhua tästä sinulle, koska pelkään, että otat tämän syytöksenä, vaikka en tarkoita sitä sellaiseksi ja tiedän järjen tasolla, ettet ole tehnyt mitään väärää. Toimintasi työkaverisi kanssa toi minulle pintaan pelkoja, jotka johtuvat edellisen suhteen loppumiseen liittyviin tapahtumiin. Kaipaisin sinulta läheisyyttä ja tukea, että voisin vakuuttaa itselleni, ettei huoliin ole aihetta"

Vierailija
127/151 |
17.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista. Olen ollut itkuinen koko päivän joten johonkin kipupisteeseen tämä kolahti. En osaa ajatella selkeästi, sekoitan menneen ja nykyisyyden.

Mitä teen?

Jos kerran olette miehen kanssa rakastuneita, niin kerro ihan rehellisesti tunteistasi, mustasukkaisuudesta ja siitä mistä se kumpuaa. Tsemppiä.

Miten tehdä se niin ettei mies koe olevansa syytettynä? Mikään ei johdu hänestä eikä hän ole tehnyt mitään väärää.

Nimenomaan niin, että kerrot asiasta etkä syyttele toista. Voit vaikka aloittaa kertomalla, että "Minua pelottaa puhua tästä sinulle, koska pelkään, että otat tämän syytöksenä, vaikka en tarkoita sitä sellaiseksi ja tiedän järjen tasolla, ettet ole tehnyt mitään väärää. Toimintasi työkaverisi kanssa toi minulle pintaan pelkoja, jotka johtuvat edellisen suhteen loppumiseen liittyviin tapahtumiin. Kaipaisin sinulta läheisyyttä ja tukea, että voisin vakuuttaa itselleni, ettei huoliin ole aihetta"

Miehet ei ymmärrä tuollaista viestintää

Vierailija
128/151 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitapa hänelle yllättäen

Vierailija
129/151 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt keskittyä hyvään ja vaimentaa oman mustasukkaisuuden.

Sitten mies sanoi eilen olleensa ko. naisen kanssa keskiviikkona teatterissa. Keskiviikkona minulla oli jokin vaistomaisesti olo, että mies on naisen kanssa mutta luulin olevani jotenkin vainoharhainen. Tiesin sen siitä, kun mies ei viesteillyt illalla mitään, vaan vasta kun olin nukkumassa. Oli ollut myöhään illalla sosiaalisessa mediassa joten uskon ettei teatterin jälkeen tapahtunut mitään.

Mies puhui asiasta ihan normaalisti ohimennen enkä takertunut asiaan. Kuitenkin nyt kaihertaa, etten tiennyt asiasta etukäteen tai keskiviikkona. En kyttää miehen menoja mutta jotenkin kertomatta jättäminen muistuttaa exäni käytöksestä. Jos olisin tiennyt etukäteen, olisikin ehkä ollut hermostunut keskiviikkona, mutta myös tietämättömyys hermostutti samalla tavalla ja olin oikeassa.

Kun olemme yhdessä, mies on ihana, huomaavainen ja tuntuu olevan rakastunut minuun. Siksi en halua pilata asioita epäilyillä.

Miten hallitsen omaa mieltäni?

Ap

Vierailija
130/151 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain mies siis salailee!

Vierailija
131/151 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita uusi ketju, en jaksa lukea kaikkia vanhoja

Vierailija
132/151 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt keskittyä hyvään ja vaimentaa oman mustasukkaisuuden.

Sitten mies sanoi eilen olleensa ko. naisen kanssa keskiviikkona teatterissa. Keskiviikkona minulla oli jokin vaistomaisesti olo, että mies on naisen kanssa mutta luulin olevani jotenkin vainoharhainen. Tiesin sen siitä, kun mies ei viesteillyt illalla mitään, vaan vasta kun olin nukkumassa. Oli ollut myöhään illalla sosiaalisessa mediassa joten uskon ettei teatterin jälkeen tapahtunut mitään.

Mies puhui asiasta ihan normaalisti ohimennen enkä takertunut asiaan. Kuitenkin nyt kaihertaa, etten tiennyt asiasta etukäteen tai keskiviikkona. En kyttää miehen menoja mutta jotenkin kertomatta jättäminen muistuttaa exäni käytöksestä. Jos olisin tiennyt etukäteen, olisikin ehkä ollut hermostunut keskiviikkona, mutta myös tietämättömyys hermostutti samalla tavalla ja olin oikeassa.

Kun olemme yhdessä, mies on ihana, huomaavainen ja tuntuu olevan rakastunut minuun. Siksi en halua pilata asioita epäilyillä.

Miten hallitsen omaa mieltäni?

Ap

Jos tämä olisi uuden ketjun aloitus viesti, sanoisin että homma haiskahtaa. Jos homma on haissut jo kuukauden, sanoisin että lähde pois hajun lähteestä.

Vierailija
133/151 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

O-let-ko ker-to-nut mie-hel-le nä-mä a-ja-tuk-set?

Vierailija
134/151 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole osannut kertoa. Siksikään en voi vain "poistua hajun lähteestä" ilman selitystä ja tällä hetkellä selitys "koska kävit työkaverin kanssa teatterissa" on täysin järjetön!

Ap

Vierailija
135/151 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt neuvoja jos et toimi neuvojen mukaan? Puhumisen luulisi olevan alkeellinen taito ja suhteenne ihanuus ja myös jatkuvuus on kyseenalainen ellet tuota taitoa halua oppia.

Vierailija
136/151 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teen?

Tässä oli sinulle vuorosanat. Lue vaikka puhelimen näytöltä.

Vierailija
137/151 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuudesta pääsee astumalla omaan itsevarmuuteen jota ei muut naiset hetkauta.

Vierailija
138/151 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei siis etukäteen maininnut sinulle menevänsä teatteriin työkaverinsa kanssa? Sanoisin, että et turhaan pelkää pahinta. Kyllä tuosta vähän sellainen kuva tulee että jotain muutakin salataan sinulta

Vierailija
139/151 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei siis etukäteen maininnut sinulle menevänsä teatteriin työkaverinsa kanssa? Sanoisin, että et turhaan pelkää pahinta. Kyllä tuosta vähän sellainen kuva tulee että jotain muutakin salataan sinulta

Ei maininnut. Oli kuulemma varanneet liput aikoja sitten.

Ap

Vierailija
140/151 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikainen terapialässytys jossa mistään ei saa syyttää toista ettei tämän menneisyyden traumat triggeröidy estää todellisen kohtaamisen ja vie kumppanilta mahdollisuuden oppia vastuullisuutta teoistaan ja olla aikuinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme