Miten päästä mustasukkaisuudesta yli?
12 vuoden liitto päättyi 2,5 vuotta sitten siihen että mies rakastui työkaverinsa. Koin paljon nöyryytystä. rankinta oli seurata vierestä heidän henkistä yhteyttä kun suhteesta se oli jo kauan sitten kadonnut. Jäin ulkopuolelle omassa suhteessani. Se satutti ja rikkoi luottamuksen.
Olen nyt lähes vuoden ollut suhteessa ihanan miehen kanssa joka on ollut luotettava. Eilen kuitenkin hän oli viettänyt aikaa työkaverinsa kanssa joka oli "stressaantunut ja hajalla". Uskon hänen olevan rehellinen, mutta päässäni alkoi pyöriä 3 vuoden takaiset muistot miten eksäni tuli läheisemmäksi työkaverinsa kuin minun kanssani ja minut syrjäytettiin.
Pelkään että sama toistuu. Exäni työkaveri oli "damsel in distress" joka tilitti ex-miehelleni työstressiä ja omaa eroaan. Minä olin jotenkin itsestäänselvyys, mies ei nähnyt että tarvitsin häntä mihinkään.
Pelkään että nykyinen miesystäväni kokee jotenkin samoin, että työkaveri tarvitsee häntä ja minä en tarvitse mitään.
Tämä on täysin menneestä noussut muisto kriisistä. Nykyisen miehen kanssa meillä oli juuri ihana viikonloppu ja olemme rakastuneita. Kaikki epävarmuuteni vain vyöryivät ylitseni illalla ja itkin kun mies kertoi viestissä olleensa työkaverinsa kuuntelijana. Arvostan että kertoi, exäni teki kaiken salassa ja valehdellen. En ole kertonut miehelle näitä tunteita vielä, koska en halua että hän kokee syytöksiä ja alkaa salailla asioita suojellakseen minua.
Miten elän tämän kanssa sabotoimatta uutta suhdetta vanhojen haavojen takia?
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän kommentoivat vain muut mustasukkaiset kontrollifriikit. Kuuntele Vesalaa:
Mä en oo mustasukkainen
Joka päivä avaan oven sun mennä
ja se jää auki
Ett oltais vapaat tietäen:
onnellinen lintu pois ei lennäJoo, mutta idiootti ei kannata olla.
Jos työajan ulkopuolella (tai ylipäätään työkaverin kanssa) jaetaan henkilökohtaisia murheita, kyse on jostain ihan muusta kuin työtoveruudesta. Siihen pisteeseen myöskään tuskin ajaudutaan ihan hetkessä, että tulee mieleen illalla kotona soittaa vastakkaista sukupuolta olevalle työkaverille ja avautua elämästä.
Naurettava ajatuskin.
Mutta jos ei kumppanin kanssa soitella niin pitää soittaa ulkopuoliselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän kommentoivat vain muut mustasukkaiset kontrollifriikit. Kuuntele Vesalaa:
Mä en oo mustasukkainen
Joka päivä avaan oven sun mennä
ja se jää auki
Ett oltais vapaat tietäen:
onnellinen lintu pois ei lennäJoo, mutta idiootti ei kannata olla.
Jos työajan ulkopuolella (tai ylipäätään työkaverin kanssa) jaetaan henkilökohtaisia murheita, kyse on jostain ihan muusta kuin työtoveruudesta. Siihen pisteeseen myöskään tuskin ajaudutaan ihan hetkessä, että tulee mieleen illalla kotona soittaa vastakkaista sukupuolta olevalle työkaverille ja avautua elämästä.
Naurettava ajatuskin.
Aika lyhyessä hetkessä miehestä tuli lohduttaja jos oli vasta kuukauden työpaikassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Siis ymmärsinkö nyt oikein, että mies on kuukauden tunteneen esimiehensä kanssa vatvonut tämän kanssa illallisella jotain hänen työstressiään? Ja mies on ihan fiiliksissä?
Näin juuri. Mies sanoi että esimies näytti stressaantuneelta ja kaipasi kuuntelijaa.
En tiedä onko fiiliksissä, emme ole nähneet tuon jälkeen. Ruoka ja keskustelu oli kuulemma hyviä.Vierailija kirjoitti:
Onko siellä piiri porukkaa, joille työ on kuin perhe jolla korvataan ihmissuhteet ja työn ulkopuolinen elämä.
Siis et ole nähnyt miestäsi ollenkaan episodin jälkeen? Onko teillä siis etäsuhde?
"Episodi" oli maanantaina. Asumme eri osoitteissa emmekä tapaa joka päivä. Olen ollut töissä iltaisin.
Kävittekö keskustelun "episodista" puhelimessa? Vai viestein?
Viestein Whatsappissa. En alkanut aihetta sen enempää ruotia viesteillä. Emme juuri soittele viikolla. Tämäkin on osa minun käyttäytymismalleja: exä oli paljon työmatkoilla ja rotuun pärjäämään yksin suuren osan ajasta. En halua vaivata muita.
Nyt vaan tuntuu että viikonlopun tapaamiseen on jo minun puolestani latautunut iso tunnemöykky joka voi räjähtää.
Ap
Kas kun ette Snapchatissa. Teinit hoitaa suhteensa viestien välityksellä, aikuiset puhuu naamatusten. Kuin välttelisitte molemmat läheisyyttä.
Mustasukkaisuudesta pääsee yli valitsemalla kumppanin joka on luotettava. Rajat ovat rakkautta, etenkin rajat muita naisia kohtaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Siis ymmärsinkö nyt oikein, että mies on kuukauden tunteneen esimiehensä kanssa vatvonut tämän kanssa illallisella jotain hänen työstressiään? Ja mies on ihan fiiliksissä?
Näin juuri. Mies sanoi että esimies näytti stressaantuneelta ja kaipasi kuuntelijaa.
En tiedä onko fiiliksissä, emme ole nähneet tuon jälkeen. Ruoka ja keskustelu oli kuulemma hyviä.Vierailija kirjoitti:
Onko siellä piiri porukkaa, joille työ on kuin perhe jolla korvataan ihmissuhteet ja työn ulkopuolinen elämä.
Siis et ole nähnyt miestäsi ollenkaan episodin jälkeen? Onko teillä siis etäsuhde?
"Episodi" oli maanantaina. Asumme eri osoitteissa emmekä tapaa joka päivä. Olen ollut töissä iltaisin.
Viestein Whatsappissa. En alkanut aihetta sen enempää ruotia viesteillä. Emme juuri soittele viikolla. Tämäkin on osa minun käyttäytymismalleja: exä oli paljon työmatkoilla ja rotuun pärjäämään yksin suuren osan ajasta. En halua vaivata muita.
Nyt vaan tuntuu että viikonlopun tapaamiseen on jo minun puolestani latautunut iso tunnemöykky joka voi räjähtää.
ApVoiko tuota sitten parisuhteeksi kutsua jos viikolla ei puhuta ja viikonloppuisin tapaillaan?
Mun mielestä ei voi... Ihan hyvin alkoi tämä ketjus mutta sitten meni näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApVoiko tuota sitten parisuhteeksi kutsua jos viikolla ei puhuta ja viikonloppuisin tapaillaan?
No ei auta AP:n kuin laittaa mies seinää vasten: ollaanko vai eikö olla? Ja jos ollaan, laitetaan säännöt rakkaudelle.
Ehkä toiset naiset ovat miestesi hätähuuto ja jos olet niin itsenäinen ja välinpitämätön. Nosta älämölö! Taistele! Ei se ota jos ei annakaan, jos olet kyllästynyt omiin kaavoisisi voisit kokeilla toista strategiaa
Jos nyxäsi käyttää kumia tämän vosun kanssa niin silloin kyseessä ei ole pettämistä vaan hän haluaa suojella sinun limakalvojasi mahdollisesta huorilibakteereilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ap ei saa olla mustasukkainen?
Minua on pettänyt jokainen mies enkä luota enää kehenkään!
Minua todella kiinnostaa miehen kootut selitykset ja miten hän näkee tilanteen.
Meille tuli juuri ero ja eron laittoi alulleen miehen ystävyys työkaverinaisen kanssa. Heillä syveni välit ja taas vietimme peruselämää. Toki ongelmia oli, mutta kenelläpä ei olisi. Pientä katkeruutta tunnen.
Minä en vastaavassa tilanteessa reagoisi heti mitenkään vaan rauhassa seurailisin muuttuuko miehen käytös jotenkin.
Minua ihmetyttää kovasti tuo ap:n ja miehen homma. Ap kertoi että ovat rakastuneita. Silti heidän suhde ei kuulosta vakavalle kun eivät tapaa saati edes soittele arkisin keskenään.
Ja mies viettää aikaansa työkaverinsa kanssa.
No katsoisin läpi sormien jos työkaveria on tavattu vain kerran vähän aikaa. Mutta jos toistuisi, en katsoisi hyvällä
Täällä on juuri toinen ketju samanlaisesta ongelmasta mutta kyseessä on vakiintuneempi pari jolla on lapsi. Katso sieltä AP vinkkejä kun tämä ketju pilattiin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on juuri toinen ketju samanlaisesta ongelmasta mutta kyseessä on vakiintuneempi pari jolla on lapsi. Katso sieltä AP vinkkejä kun tämä ketju pilattiin.
"Puolisolla jotain meneillään?"
Pyydä tavata tämä läheinen ystävätär.
Joo, mutta idiootti ei kannata olla.
Naurettava ajatuskin.