Mikä siinä on etten vain pysty luottamaan mieheen? Olenko ihan sekopää?
Olemme seurustelleet joitakin kuukausia, suhde on ollut vauhdikas ja hyvin tiivis vaikka etäsuhde on kyseessä. Näemme silti useina kertoina viikoissa ja me aidosti nautimme toisistamme. Huumorintaju kolahtaa, tuntuu kuin olisin tuntenut hänet jo kauan. Tuntuu, että hän on minulle samalla hyvä ystävä ja kumppani. Vaikka hän ei olisi kanssani niin hän olisi kuitenkin kaverini, niin mukavaa ja rentoa hänen seurassaan yleensä on.
Me voimme olla rauhallisissa ja romanttisissa merkeissä, kerromme rakkaudesta toisillemme(joka päivä) mutta me voimme myöskin pitää hauskaa, sekoilla ja olemme yhdessä aika päättömiä toisinaan.
Käymme kyllä töissä ja huolehdimme taloudesta sekä tavoitteet ovat korkealla sekä talouden, että tulevaisuutemme suhteen.
Me monella tavalla sovimme toisillemme.
Mies on komea, hän on myös nopea etenemään asioissa, hän on hyvin karismaattinen mutta myös huolehtivainen. Hänessä on piirteitä pelimieheenkin. Hän on seurassani kehunut seurassa olleita naisia kauniiksi tms. Tosin hän ei tiedä, että edes kuulin sitä ja utelee näistä naisista minulta heidän asioitaan.
Joku pelko sydämessäni on jatkuvasti, ollut jo heti ensimetreiltä lähtien.
Hän on minun kanssani edennyt kovaa, ollut hyvin omistautunut suhteen rakentamiseen. Hän on todella sitoutunut ja yrittänyt kaikkensa ja hemmottelee minua pikku jutuilla, huomioi ja seksi on ihanaa. Hän puhuu tulevaisuudestamme ja on tosissaan.
Voisin vaikka heti muuttaa hänen luokseen jos haluaisin.
Hän tahtoo minut eikä kuulemma koskaan pettäisi. Hänellä on vain muutama suhde jotka kestivät vuosia mutta tiedän, ettei hän ollut lojaali silloin kun meni huonosti, on itse kertonut.
Lapsien kanssa on hyvissä väleissä. Myöskin muun lähipiiriin kanssa.
Hän kertoo minulle paljon jos kysyn asioita jotka painaa. Lisäksi näyttää viestejä itse minulle eikä piilottele kännykkää tms.
Minua on petetty edellisessä suhteessa pahasti ja monesti, olen jotenkin hyvin varuillani enkä tiedä olenko ihan sekopää vai koittaako vaistoni kuitenkin kertoa jotain. Tai ehkä jo tiedän vastauksen mutta en tahdo uskoa.
Aina kun olen hänestä erossa alan pelkäämään ja tekisi mieli vain lopettaa koko homma vaikka mies on oikeasti halunnut painaa mieleeni, että hän haluaa minut ja jokainen siitä tietää. Hän on esitellyt ja kertonut minusta tärkeimmille ihmisille sekä exälleen josta on vasta ero vireillä.
En tiedä miksi en voi vain rauhoittua ja hypätä täydellä sydämellä tähän vaikka tahtoisin mutta toisaalta en tiedä mikä on totta ja mikä ei.
Paljon on tapahtunut, paljon ollut outoja juttuja ja myöskin ystäväni varoitellut. Tiedän kuitenkin hänellä olevan taipumusta valehteluun ja ylidramatisointiin.
Kuitenkaan mikään ei ole selvää.
Ahdistaa ja inhottaa. Voi kun tietäisi vain totuuden kaikesta tai vain luottaisi.
Kommentit (60)
Taipumus valehdella, oudot jutut ja vielä ystäväkin varoittelee?
Ymmärrän että et halua uskoa mitä vaistosi kertoo. Näin ulkopuolisen näkökulmasta tuo ei ainakaan hyvältä näytä, niin ikävältä kun se kuulostaakin.
Tämä kirja on monesti aiemminkin linkattu palstalle, mutta sitä ei voi suositella liikaa. Lue ap ainakin väkivaltaisen suhteen varoitusmerkit, mieluiten koko kirja.
" Selitti sen sitten ja haukkui minut vainoharhaiseksi ja hulluksi koska olen aina epäilemässä ja varuillani."
Jos ystäväsi kertoisi sinulle tällaista, miten vastaisit?
Ystävään on sinun ja miehen ystävä, ja varoittaa miehestä? Lähde nyt hyvä ihminen jo pois tuosta suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko mahdollista keskustella miehen ex:n kanssa. Voisit saada asioiden toisesta puolesta tietoa.
Ymmärrän, ettei ole helppoa. Jos on kyse miehen adhd:stä tai persoonallisuushäiriöstä, ex voisi valottaa kuherruskuukauden jälkeistä todellisuutta.
Tämä juuri on ihanaa nykyajan miehissä, kun ne on kuin pieniä lapsia joiden huoltajuuteen tehdään vaihto erotessa. Exän/ Exien kanssa pitäisi käydä läpi mistä Viljo Petteri pitää ja mitä petshäröjä sillä on ja vaihdella listoja ja merkintöjä, jotta sitten nyxä osaa toimia sen kanssa.
Mieti kirjoittamaasi. Nykyajan nainenhan siinä on tämä holhoava ja aktiivinen toimija. Mies alennetaan objektiksi häneltä kysymättä. Kuvauksesi kertoo kaiken naisista, ei mitään miehistä.
"Tapasimme eron jälkeen mutta avioeropaperit ovat vasta työn alla taloudellisen tilanteen vuoksi."
Eli avioeropapereita ei ole allekirjoitettu ja lähetetty käräjäoikeuteen? Ja mikä taloudellinen tilanne tämän siis estää???
Oletko varma, että mies on eronnut suullisesti vaimostaan??
Missä mies asuu?
Tämähän käy mielenkiintoiseksi.
Ap vastaile vähän kysymyksiin?
Tummensin tekstistäsi huolestuttavat kohdat, kas tässä:
"Olemme seurustelleet joitakin kuukausia, suhde on ollut vauhdikas ja hyvin tiivis vaikka etäsuhde on kyseessä. Näemme silti useina kertoina viikoissa ja me aidosti nautimme toisistamme. Huumorintaju kolahtaa, tuntuu kuin olisin tuntenut hänet jo kauan. Tuntuu, että hän on minulle samalla hyvä ystävä ja kumppani. Vaikka hän ei olisi kanssani niin hän olisi kuitenkin kaverini, niin mukavaa ja rentoa hänen seurassaan yleensä on.
Me voimme olla rauhallisissa ja romanttisissa merkeissä, kerromme rakkaudesta toisillemme(joka päivä) mutta me voimme myöskin pitää hauskaa, sekoilla ja olemme yhdessä aika päättömiä toisinaan.
Käymme kyllä töissä ja huolehdimme taloudesta sekä tavoitteet ovat korkealla sekä talouden, että tulevaisuutemme suhteen.
Me monella tavalla sovimme toisillemme.
Mies on komea, hän on myös nopea etenemään asioissa, hän on hyvin karismaattinen mutta myös huolehtivainen. Hänessä on piirteitä pelimieheenkin. Hän on seurassani kehunut seurassa olleita naisia kauniiksi tms. Tosin hän ei tiedä, että edes kuulin sitä ja utelee näistä naisista minulta heidän asioitaan.
Joku pelko sydämessäni on jatkuvasti, ollut jo heti ensimetreiltä lähtien.
Hän on minun kanssani edennyt kovaa, ollut hyvin omistautunut suhteen rakentamiseen. Hän on todella sitoutunut ja yrittänyt kaikkensa ja hemmottelee minua pikku jutuilla, huomioi ja seksi on ihanaa. Hän puhuu tulevaisuudestamme ja on tosissaan.
Voisin vaikka heti muuttaa hänen luokseen jos haluaisin.
Hän tahtoo minut eikä kuulemma koskaan pettäisi. Hänellä on vain muutama suhde jotka kestivät vuosia mutta tiedän, ettei hän ollut lojaali silloin kun meni huonosti, on itse kertonut.
Lapsien kanssa on hyvissä väleissä. Myöskin muun lähipiiriin kanssa.
Hän kertoo minulle paljon jos kysyn asioita jotka painaa. Lisäksi näyttää viestejä itse minulle eikä piilottele kännykkää tms.
Minua on petetty edellisessä suhteessa pahasti ja monesti, olen jotenkin hyvin varuillani enkä tiedä olenko ihan sekopää vai koittaako vaistoni kuitenkin kertoa jotain. Tai ehkä jo tiedän vastauksen mutta en tahdo uskoa.
Aina kun olen hänestä erossa alan pelkäämään ja tekisi mieli vain lopettaa koko homma vaikka mies on oikeasti halunnut painaa mieleeni, että hän haluaa minut ja jokainen siitä tietää. Hän on esitellyt ja kertonut minusta tärkeimmille ihmisille sekä exälleen josta on vasta ero vireillä.
En tiedä miksi en voi vain rauhoittua ja hypätä täydellä sydämellä tähän vaikka tahtoisin mutta toisaalta en tiedä mikä on totta ja mikä ei.
Paljon on tapahtunut, paljon ollut outoja juttuja ja myöskin ystäväni varoitellut. Tiedän kuitenkin hänellä olevan taipumusta valehteluun ja ylidramatisointiin.
Kuitenkaan mikään ei ole selvää.
Ahdistaa ja inhottaa. Voi kun tietäisi vain totuuden kaikesta tai vain luottaisi."
Kuulostaa jonkun sortin adrenaliiniaddiktilta, sehän kuuluu joihinkin peroonallisuushäiriöihin että on koko ajan mentävä kovaa ja korkealla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko mahdollista keskustella miehen ex:n kanssa. Voisit saada asioiden toisesta puolesta tietoa.
Ymmärrän, ettei ole helppoa. Jos on kyse miehen adhd:stä tai persoonallisuushäiriöstä, ex voisi valottaa kuherruskuukauden jälkeistä todellisuutta.
Tämä juuri on ihanaa nykyajan miehissä, kun ne on kuin pieniä lapsia joiden huoltajuuteen tehdään vaihto erotessa. Exän/ Exien kanssa pitäisi käydä läpi mistä Viljo Petteri pitää ja mitä petshäröjä sillä on ja vaihdella listoja ja merkintöjä, jotta sitten nyxä osaa toimia sen kanssa.
Mieti kirjoittamaasi. Nykyajan nainenhan siinä on tämä holhoava ja aktiivinen toimija. Mies alennetaan objektiksi häneltä kysymättä. Kuvauksesi kertoo kaiken naisista, ei mitään miehistä.
Niin on ja valitettavasti tämä keskustelu exän kanssa ehkä olisi pitänyt olla jokaisen parisuhteeni alussa, jotta niitä ei ikinä olisi tapahtunut. Sehän tässä surkeaa onkin, kun näille palavereille on ihan oikea tilaus ja tarve.
Minulla oli myös sellainen mies, josta hälytyskellot soivat. Kaikki oli liian ihanaa ollakseen totta, hän tutustutti minut heti omaan sukuunsa, vannoi rakkauttaan heti alkumetreillä ja oli upea, komea ja karismaattinen. Seksi oli upeaa ja teimme erikoisia ja vauhdikkaita asioita. Miehen tausta oli erittäin sekava, oli kaikenlaisia epäonnistuneita suhteita ja sekoiluja. Minullakin oli möykky sisälläni ja odotin vain milloin rysähtää. Päätin kuitenkin, etten omien pelkojeni takia lopeta suhdetta, vaan annan miehelle mahdollisuuden. Vielä ei ole mies mokannut, 4 v ollaan oltu yhdessä eikä mitään pahaa ole tapahtunut, pelkkää hyvää. Olen tyytyväinen että annoin mahdollisuuden. Olin kai itsekin niin rikki, että jos mies oli ihana, niin ajattelin etten "ansaitse" sellaista, vaan joku koira on haudattuna.
En epäile että mies pettää, mutta otan esiin muutaman seikan. Mikä on yleistuntuma onko mies rehellinen vai pelimies. Tai onko ollut aiemmin. Jokainen mies sanoo ettei petä. Jos pettää - silloinkin eri asia onko "paatunut pelimies" vai ei. Onko sitoutunut parisuhteeseen vai ei. Tuskin miesten kontaktit olisivat puhelimessa jonka näyttää, ehkä tietokoneella /sivustolla, puhelinmuistiossa tai toinen kortti puhelimeen tms. Pelimiehet eivät ota kuin yhdellä lyhyellä viestillä yhteyttä naiseen ja sen jälkeen viestin poisto, jos on jo kontakti. Tosin nainen ehkä vastaisi silloin viestiin. Tai baarin /reissun jälkeen olisi joku, harrastuksessa, kaveripiirissä, facebookissa, matkalla, sovelluksessa tai työpaikalla. Uteliaat miehet luultavasti utelevat muiden asioista, mutta mitä hän niiden naisten yksityisen elämän tiedoilla tekee - onko se hyväntahtoista vai ei.
Jos et voi luottaa, ehkä siihen on joku syy, muttei asia ole tullut tietoisuuteen vielä että mikä se on. Aiemmat hankalat suhteet ja ihmiskontaktit voivat viedä luottamuksen melko nopeasti. Komeilla miehillä on voinut olla usea nainen aiemmin, elämänarvoista riippuu onko pidäkkeitä vai ei. Nykyään miehissä on paljon pettäjiä ja halutaan elää nuoruus /aikuisuus täysillä, etten ihmettele jos joku epäilyttää. Toisaalta sen sijaan että epäilee (ainakaan turhaan), voisi tutkia onko toinen pelimies vai ei eli kehittää ihmistuntemusta - tai sitten löydät todisteet jos jotain on menossa joskus - keksit miten ja palstoilla on lista vinkkejä. Onko miehellä hyvä itsetunto vai etsiikö varmistusta usein seksin puolelta. Aina voi olla sinkkuna jos joku suhde menee pieleen tai sitten se toimii, miten luonteet, kiinnostukset ja arvomaailma sopivat yhteen.
No lähtökohtana varmaan voisi pitää, että ihminen, joka alkaa seurustella uuden kanssa olleessaan vielä naimisissa, ei yleensä ole kovin luotettava, lojaali tai kiva ihminen muutenkaan.
Eroa nyt tai kadut. Ei tuollaiseen kannata luottaa, ihan selvä tapaus.
Vierailija kirjoitti:
En epäile että mies pettää, mutta otan esiin muutaman seikan. Mikä on yleistuntuma onko mies rehellinen vai pelimies. Tai onko ollut aiemmin. Jokainen mies sanoo ettei petä. Jos pettää - silloinkin eri asia onko "paatunut pelimies" vai ei. Onko sitoutunut parisuhteeseen vai ei. Tuskin miesten kontaktit olisivat puhelimessa jonka näyttää, ehkä tietokoneella /sivustolla, puhelinmuistiossa tai toinen kortti puhelimeen tms. Pelimiehet eivät ota kuin yhdellä lyhyellä viestillä yhteyttä naiseen ja sen jälkeen viestin poisto, jos on jo kontakti. Tosin nainen ehkä vastaisi silloin viestiin. Tai baarin /reissun jälkeen olisi joku, harrastuksessa, kaveripiirissä, facebookissa, matkalla, sovelluksessa tai työpaikalla. Uteliaat miehet luultavasti utelevat muiden asioista, mutta mitä hän niiden naisten yksityisen elämän tiedoilla tekee - onko se hyväntahtoista vai ei.
Jos et voi luottaa, ehkä siihen on joku syy, muttei asia ole tullut tietoisuuteen vielä että mikä se on. Aiemmat hankalat suhteet ja ihmiskontaktit voivat viedä luottamuksen melko nopeasti. Komeilla miehillä on voinut olla usea nainen aiemmin, elämänarvoista riippuu onko pidäkkeitä vai ei. Nykyään miehissä on paljon pettäjiä ja halutaan elää nuoruus /aikuisuus täysillä, etten ihmettele jos joku epäilyttää. Toisaalta sen sijaan että epäilee (ainakaan turhaan), voisi tutkia onko toinen pelimies vai ei eli kehittää ihmistuntemusta - tai sitten löydät todisteet jos jotain on menossa joskus - keksit miten ja palstoilla on lista vinkkejä. Onko miehellä hyvä itsetunto vai etsiikö varmistusta usein seksin puolelta. Aina voi olla sinkkuna jos joku suhde menee pieleen tai sitten se toimii, miten luonteet, kiinnostukset ja arvomaailma sopivat yhteen.
Itse asiassa ei. Ne miehet jotka näkevät pettämisen olevan mahdollista sanovat että eivät (juuri nyt) petä. Ne miehet jotka ovat oikeasti sitoutuneita suhteeseen, pitävät itsestään selvänä että silloin ei petetä eikä sitä tarvitse enää vakuutella sen kummemmin.
Olen tullut petetyksi elämäni aikana kaksi kertaa. Ja molemmat miehet olivat niitä jotka erikseen moneen kertaan vannoivat että eivät koskaan petä. Aviomieheni kanssa on taas oltu uskollisina yhdessä jo 15 vuotta eikä hän koskaan ole sanonut pettämisestä mitään. Eikä ole tarvinnut koska hän on aina kaikin tavoin näyttänyt että on tosissaan ja haluaa olla vain minun kanssani.
Meinasin kommentoida mutta en jaksa