Mikä siinä on etten vain pysty luottamaan mieheen? Olenko ihan sekopää?
Olemme seurustelleet joitakin kuukausia, suhde on ollut vauhdikas ja hyvin tiivis vaikka etäsuhde on kyseessä. Näemme silti useina kertoina viikoissa ja me aidosti nautimme toisistamme. Huumorintaju kolahtaa, tuntuu kuin olisin tuntenut hänet jo kauan. Tuntuu, että hän on minulle samalla hyvä ystävä ja kumppani. Vaikka hän ei olisi kanssani niin hän olisi kuitenkin kaverini, niin mukavaa ja rentoa hänen seurassaan yleensä on.
Me voimme olla rauhallisissa ja romanttisissa merkeissä, kerromme rakkaudesta toisillemme(joka päivä) mutta me voimme myöskin pitää hauskaa, sekoilla ja olemme yhdessä aika päättömiä toisinaan.
Käymme kyllä töissä ja huolehdimme taloudesta sekä tavoitteet ovat korkealla sekä talouden, että tulevaisuutemme suhteen.
Me monella tavalla sovimme toisillemme.
Mies on komea, hän on myös nopea etenemään asioissa, hän on hyvin karismaattinen mutta myös huolehtivainen. Hänessä on piirteitä pelimieheenkin. Hän on seurassani kehunut seurassa olleita naisia kauniiksi tms. Tosin hän ei tiedä, että edes kuulin sitä ja utelee näistä naisista minulta heidän asioitaan.
Joku pelko sydämessäni on jatkuvasti, ollut jo heti ensimetreiltä lähtien.
Hän on minun kanssani edennyt kovaa, ollut hyvin omistautunut suhteen rakentamiseen. Hän on todella sitoutunut ja yrittänyt kaikkensa ja hemmottelee minua pikku jutuilla, huomioi ja seksi on ihanaa. Hän puhuu tulevaisuudestamme ja on tosissaan.
Voisin vaikka heti muuttaa hänen luokseen jos haluaisin.
Hän tahtoo minut eikä kuulemma koskaan pettäisi. Hänellä on vain muutama suhde jotka kestivät vuosia mutta tiedän, ettei hän ollut lojaali silloin kun meni huonosti, on itse kertonut.
Lapsien kanssa on hyvissä väleissä. Myöskin muun lähipiiriin kanssa.
Hän kertoo minulle paljon jos kysyn asioita jotka painaa. Lisäksi näyttää viestejä itse minulle eikä piilottele kännykkää tms.
Minua on petetty edellisessä suhteessa pahasti ja monesti, olen jotenkin hyvin varuillani enkä tiedä olenko ihan sekopää vai koittaako vaistoni kuitenkin kertoa jotain. Tai ehkä jo tiedän vastauksen mutta en tahdo uskoa.
Aina kun olen hänestä erossa alan pelkäämään ja tekisi mieli vain lopettaa koko homma vaikka mies on oikeasti halunnut painaa mieleeni, että hän haluaa minut ja jokainen siitä tietää. Hän on esitellyt ja kertonut minusta tärkeimmille ihmisille sekä exälleen josta on vasta ero vireillä.
En tiedä miksi en voi vain rauhoittua ja hypätä täydellä sydämellä tähän vaikka tahtoisin mutta toisaalta en tiedä mikä on totta ja mikä ei.
Paljon on tapahtunut, paljon ollut outoja juttuja ja myöskin ystäväni varoitellut. Tiedän kuitenkin hänellä olevan taipumusta valehteluun ja ylidramatisointiin.
Kuitenkaan mikään ei ole selvää.
Ahdistaa ja inhottaa. Voi kun tietäisi vain totuuden kaikesta tai vain luottaisi.
Kommentit (60)
Karismaattinen mies ois mulle vika vaihtoehto.
Kuulostaa vähän liiankin tutulta. Vaistoa kannattaa kuunnella ennen kuin on liian vahvassa otteessa.
Missä tämä helmi asuu?
Minkä ikäiset lapset?
Onko tällä miehellä joku vuokrakämppä jossa asuu yksin? Miksi näette vain pari kertaa viikossa?
Etäsuhde, mutta näette silti pari kertaa viikossa? Eikö etäsuhde tarkoita nimeomaan sitä, että asutaan niin kaukana että tapaamisia on harvoin? Vai tarkoitatko etäsuhteella, että ette asu vielä yhdessä? Sehän nyt on normaalia noin aikaisessa vaiheessa suhdetta.
Mies on vasta eroamassa, mutta olette tapailleet jo useamman kuukauden? Oletko siis se toinen nainen?
Onhan tossa kaikki hälytysmerkit. Vasta "eroamassa", tietääköhän vaimo. Oletko edes ainoa. Ailahteleva = arvaamaton ja epäluotettava.
Oletko salaa mielestäsi että olet nyt saanut tasokkaamman kuin itse olet? Se on sinun huono itsetunto, ja hän haluaakin että luulet niin. Oletko yleensä läheisriippuva, ja onko sinulla lyttäävä tai vähättelevä tai kyykyttävä kotitausta.
Kaikki hälytysmerkit, sanoisin että ota etäisyyttä, mutta tuskin noin manipuloitavana pystyt. Joten parempi JSSAP.
Mies on eronnut mutta ei virallisesti. Emme tunteneet kun hän oli vielä yhdessä entisensä kanssa. Tapasimme eron jälkeen mutta avioeropaperit ovat vasta työn alla taloudellisen tilanteen vuoksi.
Entinen tietää minusta, kaikki tietävät minusta. Olen tavannut lähes kaikki hänen lähipiirissään.
Entinen tietää minusta kaiken mitä voi tietää ja yhteisen aikamme kuinka kauan ja missä olemme aikaamme viettäneet, tuli myös käymään. Heillä meni pitkään huonosti ja ero oli aika selvä ratkaisu.
Eli siitä ei ole mitään epäselvyyksiä.
Nyt olen sitten...
Olen vain tilanteessa mukana ja ihmettelen. Yritän luottaa mutta aina välillä romahdan kun mietin mikä on oikein ja mikä ei, mikä on totuus. Olen ollut niin pitkään yksin ja alkuun halusin mieheltä vain seksiä, ei muuta.
Kaikki sitten vaan eteni ja pää meni sekaisin enkä todellakaan tiedä miten tästä eteenpäin. Tilanne on hyvin monimutkainen, voisinpa kirjoittaa aivan kaiken. Tässä on riskejä mutta myös paljon hyvääkin. Hyvin outo tilanne.
Ap
Mikä on se asia, josta olisi voinut saada käsityksen, että ovat viettäneet yön yhdessä exän kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se asia, josta olisi voinut saada käsityksen, että ovat viettäneet yön yhdessä exän kanssa?
Viestit olivat sen kaltaisia, humalassa näytti viestejä. Melko alkuvaiheessa suhteessamme tuo oli tapahtunut.
Luulen, että he viettivät yön yhdessä vaikka mies selitti asian suhteellisen uskottavasti.
Luultavasti palaan vielä asiaan miehen kanssa koska en saa sitä mielestäni.
Ap
Laita jarrua tuohon suhteeseen. Vaistosi ja alitajuntasi varoittavat sinua jo, mutta yrität tulkita asiat itsellesi suotuisaksi. Jos mies olisi kultakimpale niin miksi hän eroaisi?
Liiallinen vakuuttelu, ailahtelevaisuus ja tuo etenkin, että muiden naisten kehuminen laittaa vähän hälytyskelloja kilkattamaan. Mikä kiire teillä on yhtään mihinkään? Luuletko, että mies menettää kiinnostuksensa jos et ole heti valmis, kun hän haluaa. Luulen, että tuo sinun halu sitoutua on suurempi kuin suhteen onnistumisprosentti. Uusi suhde heti eron jälkeen on monesti laastari, jolla ei ole kovinkaan hyvä ennuste.
Vierailija kirjoitti:
Mies on eronnut mutta ei virallisesti. Emme tunteneet kun hän oli vielä yhdessä entisensä kanssa. Tapasimme eron jälkeen mutta avioeropaperit ovat vasta työn alla taloudellisen tilanteen vuoksi.
Entinen tietää minusta, kaikki tietävät minusta. Olen tavannut lähes kaikki hänen lähipiirissään.
Entinen tietää minusta kaiken mitä voi tietää ja yhteisen aikamme kuinka kauan ja missä olemme aikaamme viettäneet, tuli myös käymään. Heillä meni pitkään huonosti ja ero oli aika selvä ratkaisu.
Eli siitä ei ole mitään epäselvyyksiä.
Nyt olen sitten...
Olen vain tilanteessa mukana ja ihmettelen. Yritän luottaa mutta aina välillä romahdan kun mietin mikä on oikein ja mikä ei, mikä on totuus. Olen ollut niin pitkään yksin ja alkuun halusin mieheltä vain seksiä, ei muuta.
Kaikki sitten vaan eteni ja pää meni sekaisin enkä todellakaan tiedä miten tästä eteenpäin. Tilanne on hyvin monimutkainen, voisinpa kirjoittaa aivan kaiken. Tässä on riskejä mutta myös paljon hyvääkin. Hyvin outo tilanne.
Ap
Muutaman kuukauden etäsuhteen jälkeen tiedät, että on riskejä, mutta lohduttelet itseäsi, että on paljon hyvääkin. Joudut jo nyt selittelemään itsellesikin. No, itse tiedät parhaiten, mutta mä pakittaisin ja lujaa.
Eroa. Et ole valmis parisuhteeseen, se huokuu tuosta sun aloituksesta ja jutuistasi. Mieskin vaikuttaa oudolta. Ennustan, että suhde ei pääty hyvin. Kasvata itseäsi ja itsetuntoasi ennen uutta suhdetta. Muuten tunnet aina epävarmuutta jokaisen kanssa.
Tuo että mies ei ole aiemminkaan ollut uskollinen mutta nyt vannoo "ettei ikinä pettäisi" kertoo että hän joko pitää sinua tyhmänä tai on itse harhainen.
Kertomuksesi on todella epäilyttävä ja sekava.
Olette tapailleet kuukausia, mutta mies on vielä exänsä kanssa. Ex tietää sinusta? Oikeasti vai onko mies vain kertonut näin? Kuka on miehen ja sinun ystävä, joku nainen? Tämä yhteinen ystäväkin on varoitellut sinua? Mistä?
Missä mies asuu? Etäsuhde ilmeisesti tarkoittaa, että ette asu yhdessä eikä pitkää välimatkaa?
Ero exän kanssa taloudellisista syistä? Kuulostaa oudolta.
Mies tietää sinusta kaiken mitä voi, ja sinä et selvästi tiedä miehestä oikeastaan mitään muuta kuin sen mitä hän on itse kertonut? Olet tavannut hänen koko lähipiirin jo? Tarkoittaa siis minkälaista sukulaisjoukkoa? Oletteko vierailleet kaikkien luona vai tavanneet juhlissa tms? Aika erikoista esitellä uusi näin vauhdikkaasti sukulaisilleen ja lapsille ja jopa exälle?
Ei jatkoon. Olet todellakin jonkun persoonallisuushöiriöisen kynsissä.
Mikä mahtaa tuossakin äijässä olla niin hyvää, että kaiken tuon pahan olon kanssa täytyy tommosessa suhteessa roikkua ?
Ei hyvän tähen.
Aikaasi tuhlaat.
Yleensä kannattaa aina antaa ihmiselle mahdollisuus ja oppia hiljentämään omat epäilykset, ennen kuin toisin todistetaan. Jokaista meistä on satutettu, ja me osataan varautua siihen liiankin hyvin.
Se, mikä tossa kertomuksessa silti särähtää korvaan heti, on toisten naisten asioiden utelu ja heidän kehuminen. Vaikuttaa harmittomalta, mutta ei koskaan sitä ole. Varsinkaan noin alkuvaiheessa suhdetta.
Kun mies nauttii naisten huomiosta ja avoimesti tätä hakee suhteen ulkopuolellakin, se on sille tärkeä osa minäkuvaansa. Kyseessä ei ole mitenkään parisuhteeseen tai kumppaniin liittyvä asia, ja juuri sen takia hyväkään parisuhde ei poista tätä tarvetta häneltä.
Ihana luonne ja avoimuus ei myöskään poissulje sitä, etteikö toinen aio pettää joskus. Kyseessä kun ei ole mikään muu, kuin miehen oma ego, johon ei parisuhde liity. Ego ja sen pönkittäminen ajaa ihmisen hakemaan huomiota uusilta ihmisiltä, ei huono parisuhde. Tämän takia ei kannata luottaa siihen, että miten hyvältä oma parisuhde tuntuu, vaan siihen, mitä kumppani tekee kun et ole läsnä.
Jos et tiedosta olevasi vainoharhainen hullu, niin kyllä omaan vaistoon kannattaa luottaa, jos kaikki ei tunnukaan hyvältä. Kyllä se yleensä niin on, ettei vaisto petä.
Ap. Anna mennä kuten tähänkin saakka. Älä hätiköi.
Jos olet nainen, niin kyllä olet sekopää