Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylen Muuttopäiväkirjat ohjelma

Vierailija
07.10.2019 |

Kukaan kattonut? Mikä ihme toi yksi pari on?! Tyypit ollu yhdessä KOLME kuukautta ja sitten muutetaan yhteen johonki hemmetin läävään lasten kanssa. Tai nainen siellä asui aiemminkin mutta miksi hitossa toi talo on tossa kunnossa? Ja kuka muuttaa yhteen kenenkään kanssa kolme kuukauden jälkeen jos on lapsia??

Kommentit (321)

Vierailija
141/321 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noi kaikki sarjan miehet paitsi ville on jotenkin kauheita. Sääliksi käy näiden symppiksen oloisia puolisoita.

Vierailija
142/321 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin kaikki jaksot. Ummeljoen perhe sai suuni loksahtamaan. Ensin lankesin kauhistelemaan, mutta sitten huomasin, kuinka viehättävä perheen 12-v. tytär on aikuisten kiroamisesta huolimatta. Enkä kertaakaan huomannut, että olisivat kohdelleet lapsia huonosti. Päinvastoin leikkivät yhdessä, leipoivat ja ulkoilivat. Iltapusut ja hyvät yöt toivoteltiin aina.

Itse olen eri tyyppinen ihminen enkä puhu ronskiin tyyliin. Puhetyyli ei kuitenkaan tee heistä huonoja vanhempia.

Itse jopa mietin että voisin jopa ottaa opiksi perheen rennosta suhtautumisesta...olen vähän nipo siisteyden suhteen ja luulen että perheeni kärsii siitä.

Aika vähään olivat tyytyväisiä ja sähköjen poikkimenokaan ei saanut emäntää friikkaamaan...toisin olisi käynyt minulle.

Toivon heille onnea elämään ja terveisiä ihanille lapsille 😍 jotka ovat mestareita sopeutumaan olosuhteisiin ja rakastamaan vanhempiaan heidän vioistaan huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/321 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta. kirjoitti:

Katsoin kaikki jaksot. Ummeljoen perhe sai suuni loksahtamaan. Ensin lankesin kauhistelemaan, mutta sitten huomasin, kuinka viehättävä perheen 12-v. tytär on aikuisten kiroamisesta huolimatta. Enkä kertaakaan huomannut, että olisivat kohdelleet lapsia huonosti. Päinvastoin leikkivät yhdessä, leipoivat ja ulkoilivat. Iltapusut ja hyvät yöt toivoteltiin aina.

Itse olen eri tyyppinen ihminen enkä puhu ronskiin tyyliin. Puhetyyli ei kuitenkaan tee heistä huonoja vanhempia.

Itse jopa mietin että voisin jopa ottaa opiksi perheen rennosta suhtautumisesta...olen vähän nipo siisteyden suhteen ja luulen että perheeni kärsii siitä.

Aika vähään olivat tyytyväisiä ja sähköjen poikkimenokaan ei saanut emäntää friikkaamaan...toisin olisi käynyt minulle.

Toivon heille onnea elämään ja terveisiä ihanille lapsille 😍 jotka ovat mestareita sopeutumaan olosuhteisiin ja rakastamaan vanhempiaan heidän vioistaan huolimatta.

Olen samaa mieltä! Kaikilla muilla oli itse keskeisiä ja pikku sieluisia ongelmia mutta Ummeljoella oli aitoa välittämistä vaikka meno vaikuttikin hurjalta. Joskus on hyvä katsoa vähän pintaa syvemmälle eikä tuomita heti jos on erillaista

Vierailija
144/321 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katoin just kolmannen jakson. Wt pari koitti maksella laskuja ja miehen sakkoa törkeestä rattijuopumuksesta sitten haukuttiin valtio kun eivät pidä huolta vaikka aikasemmin soittelivat kelaan että saavat lapsilisät ja elatustuet :D

Hyvähän se on tuon miehenkin valtiota haukkua, omassa synnyinmaassaan tuollaiset tapaukset asuvat kadulla tai tyyliin jossain viemäreissä.

Tuo Anttihan voi olla ihan Suomessa syntynyt, vaikka hänellä venäläistä taustaa onkin.

Eikös se ekassa jaksossa sanonut, että on syntynyt Venäjällä? Voi toki olla, että itse seurasin jaksoa huolimattomasti ja ymmärsin siksi väärin. 

VENÄLÄINEN mikä venäläinen! Ihmettelinkin jo, ettekö sitä kuulleet, tajunneet.

Vierailija
145/321 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira raahasi pyllyä mattoon siksi, koska oli niin lihava ettei yltänyt pesemään sitä.

Olisikohan ollut anaalirauhaset täynnä tai tulehtuneet... Joka tapauksessa eläinlääkärikeikka, toivottavasti Peppi on saanut jo vaivaan avun.

Ne ON anaalirauhaset. Mutta tälläisistä lapsista ei ole ottamaan vastuuta edes itsestään, saatikka koirasta. Luuleko ne että koira huvikseen raahaa alapäätään, voi elämän kevät.

Vierailija
146/321 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomaton pariskunta se ummeljokinen! Se talo on aivan kamala: tapetit rikki, kirjoitusta seinillä, rikkinäiset ovet, saastaiset lattiat, törkykasat, pussukoita, nyssäköitä ja kaikkea rojua joka nurkka täynnä! Perheenäiti ei osaa kokata edes puuroa, isä ei osaa selvittää puhumalla elatusasioita Kelan kanssa, koko Suomi on kuulemma paska, mitään omaa vastuuta ei mistään oteta. En muista, että olisin IKINÄ nähnyt mitään yhtä karseaa. Toivottavasti Kouvolan lastensuojelu on hereillä ja puuttuu!

Ainoa asia, mistä lastensuojelun pitäisi puhua on tupakointi lasten seurassa esimerkiksi autossa ja tietenkin olisi parempi käyttää siistimpää kieltä lasten kuullen. Keskenään aikuiset saavat puhua kuten parhaakseen kokevat.

Kannattaa muistaa se, että tällä kertaa mies otti lapsesta konkreettista vastuuta kun koulukin jäi kesken isyysloman vuoksi. Lapsia tuskin häiritsee oma kotinsa jos siitä ei aleta nillittämään somessa.

Ei koulua tai töitä lopeteta äitiyslomankaan takia, miten siis isyysloman? Jokainen vastuullinen vanhempi hankkii ammatin ja työn ja yrittää elättää lapsensa. Mitään muuta tietä ei pidä olla kuin hätätapauksessa.

Koulu ei hyväksynyt poissaoloa isyysloman takia. Sehän tuli esille tuossa. 

Vierailija
147/321 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa ne extrat, näette mitä pareille kuuluu nyt. Ei tarvi arvuutella.

Vierailija
148/321 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

twix

Vierailija
149/321 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen tuo homopariskunta. Ensin pidin Juliusta kylmänä ja etäisenä kusipäänä, joka pakottaa villen kolmen kimppaan, antaa huomiota muille miehille jne, mutta lopussa kun paljastui, että Ville on ilmeisesti pettänyt Juliusta armeijan aikana, niin muuttui mielikuva täysin. Olisiko Julius siksi ollut kylmä häntä kohtaan, pihdannut seksiä (Ville sanoi, ettei seksiä ja läheisyyttä ole ollut) ja ikäänkuin kostaakseen pettämisen halunnut tuota kolmen kimppaa, jotta voi saada Villen tuntemaan samoja tuntemuksia mitä Julius tunti pettämisen jälkeen, kun kumppani himoitsee jotain toista enemmän jne?

Tämän jälkeen sympatiat oli Juliuksen puolella, varsinkin kun Julius sanoi lopussa kuinka yhteisestä sopimuksesta poiketen Ville on haukkunut häntä kameroille (alussahan ville haukkui tosi avoimesti häntä, kertoi kuinka vituttaa kun hän tulee lomille, ville ei ole saanut pysyttyä yhteisissä sovituissa hommissa kuten asunnon siistinä pitämisessä jne jne) ja Julius ei haukkunut villeä muutamaa turhautunutta tokaisua enempää.

Olihan tuo suhde tuhoon tuomittu jo tuosta pettämisestä, selkeästi huomasi, ettei Julius enää luottanut Villeen ja siksi suhde vaikutti kylmältä ja tunteettomalta. Kuitenkin pysyttelivät yhdessä, vaikka varmasti parasta kummallekin olisi ollut erota jo aikaisemmin.

Kaikkea hyvää Juliukselle, ja toivottavasti Ville tuntee pienen piston sydämessään.

Vierailija
150/321 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmosta. kirjoitti:

Olen samaa mieltä! Kaikilla muilla oli itse keskeisiä ja pikku sieluisia ongelmia mutta Ummeljoella oli aitoa välittämistä vaikka meno vaikuttikin hurjalta. Joskus on hyvä katsoa vähän pintaa syvemmälle eikä tuomita heti jos on erillaista

Olen samaa mieltä. Varmasti heistä kasvaa reippaita aikuisia. Tärkeintä on ettei perheessä ole pelkoa, tappelua jne.

Vierailija
151/321 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen tuo homopariskunta. Ensin pidin Juliusta kylmänä ja etäisenä kusipäänä, joka pakottaa villen kolmen kimppaan, antaa huomiota muille miehille jne, mutta lopussa kun paljastui, että Ville on ilmeisesti pettänyt Juliusta armeijan aikana, niin muuttui mielikuva täysin. Olisiko Julius siksi ollut kylmä häntä kohtaan, pihdannut seksiä (Ville sanoi, ettei seksiä ja läheisyyttä ole ollut) ja ikäänkuin kostaakseen pettämisen halunnut tuota kolmen kimppaa, jotta voi saada Villen tuntemaan samoja tuntemuksia mitä Julius tunti pettämisen jälkeen, kun kumppani himoitsee jotain toista enemmän jne?

Tämän jälkeen sympatiat oli Juliuksen puolella, varsinkin kun Julius sanoi lopussa kuinka yhteisestä sopimuksesta poiketen Ville on haukkunut häntä kameroille (alussahan ville haukkui tosi avoimesti häntä, kertoi kuinka vituttaa kun hän tulee lomille, ville ei ole saanut pysyttyä yhteisissä sovituissa hommissa kuten asunnon siistinä pitämisessä jne jne) ja Julius ei haukkunut villeä muutamaa turhautunutta tokaisua enempää.

Olihan tuo suhde tuhoon tuomittu jo tuosta pettämisestä, selkeästi huomasi, ettei Julius enää luottanut Villeen ja siksi suhde vaikutti kylmältä ja tunteettomalta. Kuitenkin pysyttelivät yhdessä, vaikka varmasti parasta kummallekin olisi ollut erota jo aikaisemmin.

Kaikkea hyvää Juliukselle, ja toivottavasti Ville tuntee pienen piston sydämessään.

Munkin mielestä Ville vaikutti aika omistushaluiselta, ei halunnut antaa Juliukselle omaa aikaa armeijan lomilla, mutta silti avautu kun vitutti sen lomat ja kotiin tuleminen, jossa ville oli vaan lusmuilemassa. Ööh?

Ville on just stereotypinen vasta kaapista tullut mies, joka päässyt miesten makuun; pitää kumppanistaan sairaallollisesti kiinni, mutta pettää kuitenki itse. Tietenki muutti eron jälkeen heti Helsinkiin, jossa riittää tarjontaa villiin sinkkuelämään

Vierailija
152/321 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bolivar kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin kaikki jaksot ja toi yks pariskunta sai kyllä karvat nousemaan pystyyn. En ees jaksa luetella mitä kaikkea kauhistelin.. Lapset elää törkyn keskellä huonokuntoisessa talossa ja rahasta on tiukkaa. Miten voi olla varaa oikeasti työttömällä ihmisellä pitää omakotitaloa, autoa, kissalaumaa, isoa koiraa ja vielä hevosta? Röökiäkin palaa kyllä tasaiseen tahtiin mutta laskuihin ei oo varaa.

Ihan vaan sillä mietin kun itsekin ollut joskus työttömänä ja hyvä kun sai sinkkuihmisenä itsensä sillä rahalla ruokittua ja laskut hoidettua.

Kolmesta lapsesta lapsilisät sekä elatusmaksut, työttömyyspäiväraha ja ehkä myös toimeentulotuki? Kyllä sillä jo toimeen tulee, jos esim. velaton talo, eikä tarvitse asuntolainaakaan lyhentää.  Ummeljoella ei varmaan saisi taloa edes myytyä, joten Kelakaan ei varmaankaan edellytä sen myyntiä esimerkiksi toimeentulon saamista varten. Hevosen pitoa kyllä ihmettelen. Mutta mitäpä toisten raha-asiat muille kuuluu. Käsityksenä vaan ollut, että hevosen ylläpito olisi kallista. 

Hevosen ylläpito on yllättävän halpaa jos on omat tilat. Vuokrakarsinassa hintaa tulee. Ruokinta ei ole hirveän kallista, heinille tulee hintaa, jos ei itse viljele. Heinät suurin kuluerä ja karsinan kuivikkeet (pehku tai olki). Jos ei eläinlekuri kuluja tule niin ok ja kengitys ehkä 60e 2 kk välein.

Itselläni hevosia kotona pari ja siksi vastailin.

Yhdessä jaksossa Ummeljoen emäntä kengittää itse hevosen.

Vierailija
153/321 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villen kaveripiiriin kuuluvana haluun kyllä kertoa että villelle jo ton suhteen alusta alkaen sanottiin ettei tosta suhteesta tuu ikinä mitään hyvää seuraamaan ja että kuinka myrkyllistä se niiden meno on... minä ja useampi muukin sanoi villelle monta kertaa että lähtee nyt vaan meneen kun ei se julius mitään muuta tule tekemään kuin käyttämään sitä hyväkseen, sehän vietti kaikki päivätkin siskollaan eikä ollut juuri ikinä töissä joka ahdisti villeä tosi paljon kun sen piti tehdä entistä enemmän rahaa jotta ne olisi selvinneet. Julius vaan halusi koiran ja sen saatuaan olikin hyvä erota.

Ei se ville pettänyt juliusta intin aikana, toi tapahtuma jota julius kännissä kuvaili oli sillon kun se oli heterojätkän ja kahden naisen kanssa tasobaarissa viettämässä iltaa. Mun mielestä ohjaaja ja käsikirjottaja on ollut kyl aika törkeitä että reilu puolen vuoden seurannalla ollaan saatu tämmöstä paskaa aikaiseksi.

Meni maku heti kun tästä puuttui se iloinen ja hauska ville kokonaan

Vierailija
154/321 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ehkä outo mutta Väinöä kävi sääliksi. Anni haluaa pitää liian tiukkaan hihnoista kiinni eikä anna Väinön yhtään kasvaa tai anna mitään vastuuta. Toki ei Väinö sitä itsekkään ota, mutta jos saisi tehdä omalla tavalla pelkäämättä että tekee "väärin" niin olisi varmasti helpompaa.

Vierailija
155/321 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ehkä outo mutta Väinöä kävi sääliksi. Anni haluaa pitää liian tiukkaan hihnoista kiinni eikä anna Väinön yhtään kasvaa tai anna mitään vastuuta. Toki ei Väinö sitä itsekkään ota, mutta jos saisi tehdä omalla tavalla pelkäämättä että tekee "väärin" niin olisi varmasti helpompaa.

Näitä "Aino-Väinö" -parejahan on maailma ja av-palsta pullollaan. Sitten 10v myöhemmin itketään, kun mies ei yhtään auta ja jaloissa pyörii kolme vaippaikäistä lasta. Soisi hälytyskellon jo soivan tuolloin, kun ollaan vielä ilman niitä "vahinkolapsia".

Vierailija
156/321 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira raahasi pyllyä mattoon siksi, koska oli niin lihava ettei yltänyt pesemään sitä.

Tyhjensi anaalirauhasiaan. Ihan normaalia

Vierailija
157/321 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan ollut anaalirauhaset täynnä tai tulehtuneet... Joka tapauksessa eläinlääkärikeikka, toivottavasti Peppi on saanut jo vaivaan avun.

Ne ON anaalirauhaset. Mutta tälläisistä lapsista ei ole ottamaan vastuuta edes itsestään, saatikka koirasta. Luuleko ne että koira huvikseen raahaa alapäätään, voi elämän kevät.

Annin äidin koirahan oli heillä hoidossa. Jos nyt ekaa kertaa veti takamustaan pitkin mattoa, niin ei voi välttämättä tietää mikä on ongelma. Mutta ymmärsin, että koira on äidin vastuulla. Väinön asenne koiraan oli, että tekee sen kiusallaan.

Vierailija
158/321 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töllössä ei tietenkään kaikkea näytetä eikä kerrota mutta jäi Ummeljokisista myös se mielikuva että lasten toiset vanhemmat loistivat poissaolollaan. Luulisi että tiukassa tilanteessa toinen vanhempi voisi auttaa koska kyse on oman lapsen pääasiallisesta kodista. Jos etävanhemmat eivät kanna mitään vastuuta niin siihen nähdenhän nämä kaksi kuitenkin huolehtivat lapsistaan aika hyvin. Sekasotkuisia koteja olen nähnyt ennenkun, aika montakin. Ei kaikki elä Avotakka-elämää.

Tanjan lapsilla eri sukunimet, joten kaksi isää ilmeisesti

Vierailija
159/321 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehti tehnyt jutun tästä ummeljoen pariskunnasta, ilmeisesti tämän keskustelun pohjalta...

Vierailija
160/321 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastuin Klaaraan. Ihana herkkä ja avoin nainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän