Ylen Muuttopäiväkirjat ohjelma
Kukaan kattonut? Mikä ihme toi yksi pari on?! Tyypit ollu yhdessä KOLME kuukautta ja sitten muutetaan yhteen johonki hemmetin läävään lasten kanssa. Tai nainen siellä asui aiemminkin mutta miksi hitossa toi talo on tossa kunnossa? Ja kuka muuttaa yhteen kenenkään kanssa kolme kuukauden jälkeen jos on lapsia??
Kommentit (321)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kiinnitin huomiota myös tämän homoparin holtittomaan rahankäyttöön. Vaikutti siltä, että kaikkea pitää olla ja saada vähän niin kuin näyttämisen halusta, vaikka laskupino kasvaa vieressä.
Jotenkin voin vielä ymmärtää uusioperheen talousvaikeudet. Vaikka elämänhallinta onkin tuossa vähän kyseenalaista muutenkin, niin monessa pienituloisessa perheessä kamppaillaan rahan riittävyyden kanssa.Samaa katsoin, esim. ex tempore-Hese/Mäkki-käynteihin tuntui menevän rahaa vaikka pienellä suunnittelulla ruokamenot saa pieniksi hyvinkin äkkiä.
Joku tuolla aiemmin mietti mikä funktio sillä viimeisen jakson avautumisosiolla oli. Itselle siitä tuli taas fiilis, että ehkä Ville ei ollutkaan niin herttainen ja viaton mitä esitti ja Julius olikin ihan ns. aiheesta aika kylmän ja etäisenkin tuntuinen häntä kohtaan. Ken tietää.
Extroissa Ville kertoo että sitä ahdisti ja harmitti tosi paljon että Julius ei ollut ikinä sen kanssa ja että se halusi vain kolmenkimppaa. Ehkä Juliuksen kylmällä ja hyväksikäyttävällä luonteella oli sormensa pelissä?
Vierailija kirjoitti:
Töllössä ei tietenkään kaikkea näytetä eikä kerrota mutta jäi Ummeljokisista myös se mielikuva että lasten toiset vanhemmat loistivat poissaolollaan. Luulisi että tiukassa tilanteessa toinen vanhempi voisi auttaa koska kyse on oman lapsen pääasiallisesta kodista. Jos etävanhemmat eivät kanna mitään vastuuta niin siihen nähdenhän nämä kaksi kuitenkin huolehtivat lapsistaan aika hyvin. Sekasotkuisia koteja olen nähnyt ennenkun, aika montakin. Ei kaikki elä Avotakka-elämää.
Naisen lapsilla taisi olla eri sukunimet (miksi muuten edes kertoi lasten koko nimet siinä avausjaksossa??), eli olisikohan eri isien kanssa hankittuja. Miehen lapsesta puolestaan joku jo kirjoittikin, ettei tämän äidillä voi olla kaikki kunnossa, kun tuollainen isä on määrätty pikkupojan lähivanhemmaksi.
Ja kuka sanoi, että Ummeljoen mies on lähivanhempi? Ei ihan pidä paikkaansa. Ei kannata tuomita kun ei tiedä.
Useamman jakson jo katsoin. Ihan kiva sarja ja mukava seurata tavallisia ihmisiä.
Toki ensin olin huolissani lapsiperheestä enkä itse voisi ikinä elää noin mutta mikäli kamerat kuvasivat rehellisesti niin vaikuttivat lapsetkin onnellisilta.
Klaara säälitti kovasti. Liian kiltti nainen Matille. Pelkään pahoin että pitkä kivinen tie edessä jos suhdetta jatkaa. Sopimaton pari.
Poikaparista tykkäsin kovasti. Mukavia avoimia poikia. Toivottavasti Julius on yhtä vakavasti suhteessa mukana kuin Ville.
Viimeinen pari normaali nuoripari. Nainen nyt stressaa liikaa kodinhoitoa niinkuin tuossa iässä usein.
Kiva ohjelma. Tykkään :)
Vierailija kirjoitti:
Ja kuka sanoi, että Ummeljoen mies on lähivanhempi? Ei ihan pidä paikkaansa. Ei kannata tuomita kun ei tiedä.
Eipä täällä tunnu kellään oikein muuta asiaa olevankaan... Pahan puhuminen tuntuu olevan tärkeintä :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä täällä tunnu kellään oikein muuta asiaa olevankaan... Pahan puhuminen tuntuu olevan tärkeintä :(
No olisi kiva tietää, odottiko tuo kyseinen pariskunta itse saavansa hyvää palautetta kun lähtivät mukaan sarjaan, vai mikä ihme siinä on ollut motiivina. Luulisi kaikkien nykypäivänä jo käsittävän, että tositv-ohjelmiin osallistujista kirjoitellaan netissä. Toki otettiinhan Satuhäihinkin osa pareista ihan selvästi sillä perusteella, että herättäisivät "kohua" ja keskustelua, ja tää sarja on samojen tekijöiden käsialaa.
Bolivar kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin kaikki jaksot ja toi yks pariskunta sai kyllä karvat nousemaan pystyyn. En ees jaksa luetella mitä kaikkea kauhistelin.. Lapset elää törkyn keskellä huonokuntoisessa talossa ja rahasta on tiukkaa. Miten voi olla varaa oikeasti työttömällä ihmisellä pitää omakotitaloa, autoa, kissalaumaa, isoa koiraa ja vielä hevosta? Röökiäkin palaa kyllä tasaiseen tahtiin mutta laskuihin ei oo varaa.
Ihan vaan sillä mietin kun itsekin ollut joskus työttömänä ja hyvä kun sai sinkkuihmisenä itsensä sillä rahalla ruokittua ja laskut hoidettua.
Kolmesta lapsesta lapsilisät sekä elatusmaksut, työttömyyspäiväraha ja ehkä myös toimeentulotuki? Kyllä sillä jo toimeen tulee, jos esim. velaton talo, eikä tarvitse asuntolainaakaan lyhentää. Ummeljoella ei varmaan saisi taloa edes myytyä, joten Kelakaan ei varmaankaan edellytä sen myyntiä esimerkiksi toimeentulon saamista varten. Hevosen pitoa kyllä ihmettelen. Mutta mitäpä toisten raha-asiat muille kuuluu. Käsityksenä vaan ollut, että hevosen ylläpito olisi kallista.
Hevosen ylläpito on yllättävän halpaa jos on omat tilat. Vuokrakarsinassa hintaa tulee. Ruokinta ei ole hirveän kallista, heinille tulee hintaa, jos ei itse viljele. Heinät suurin kuluerä ja karsinan kuivikkeet (pehku tai olki). Jos ei eläinlekuri kuluja tule niin ok ja kengitys ehkä 60e 2 kk välein.
Itselläni hevosia kotona pari ja siksi vastailin.
Vierailija kirjoitti:
No se mies sanoi itse siinä ohjelmassa olevansa lähivanhemman kun soitti Kelaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töllössä ei tietenkään kaikkea näytetä eikä kerrota mutta jäi Ummeljokisista myös se mielikuva että lasten toiset vanhemmat loistivat poissaolollaan. Luulisi että tiukassa tilanteessa toinen vanhempi voisi auttaa koska kyse on oman lapsen pääasiallisesta kodista. Jos etävanhemmat eivät kanna mitään vastuuta niin siihen nähdenhän nämä kaksi kuitenkin huolehtivat lapsistaan aika hyvin. Sekasotkuisia koteja olen nähnyt ennenkun, aika montakin. Ei kaikki elä Avotakka-elämää.
Naisen lapsilla taisi olla eri sukunimet (miksi muuten edes kertoi lasten koko nimet siinä avausjaksossa??), eli olisikohan eri isien kanssa hankittuja. Miehen lapsesta puolestaan joku jo kirjoittikin, ettei tämän äidillä voi olla kaikki kunnossa, kun tuollainen isä on määrätty pikkupojan lähivanhemmaksi.
Niin oli eri sukunimet. Liekö isät kuvassa ollenkaan. Taijan ulkoinen olemus oli kyllä tosi epäsiisti ja kieli kamalaa kuunneltavaa. ”Kaivakaa vaikka persettänne”. Hyi saatana. Sitten vielä muuttaa yhteen rikollisen kanssa kolmen kuukauden kuluttua seurustelun jälkeen. Kohta on varmaan lapsi tuon Antinkin kanssa.
Antti luultavasti lähti Taijan matkaan vaan siksi että oli häätö tulossa.
Kauhea läävä joka tapauksessa.
Bolivar kirjoitti:
Kaiken kaikkeaan tämä oli erittäin mielenkiintoinen ohjelma. Tästä Hämeenlinnan pariskunnasta jäi vähän olo, että oli vähän tekemällä tehty, mahtoivatko oikeasti edes olla pariskunta? Jotenkin ylinäyteltyä touhua.
Ummeljoen väki oli hyvinkin mielenkiintoista. Mahtoikohan olla aseenkantolupaa aseeseen, jolla koira lopetettiin? En myöskään usko, että miehellä olisi esimerkiksi metsästäjätaustaa, että olisi osannut oikeaoppisesti lopettaa koiran. Tämä koiran lopetus kyllä suretti. Eikä kyllä ole enää perusmeininkiä maaseudullakaan mikään nappi otsaan -meininki, monet metsästäjätkin vievät nykyään koiransa mieluummin eläinlääkärille lopetettavaksi. Eutanasia eläinlääkärillä ei todellakaan ole mitään piikeillä kiusaamista, kuten joku täällä jo kitisi. Enemmän se on kiusaamista, suorastaan eläinrääkkäystä, että koiran lopettaa amatööri ampumalla.
Jäin myös miettimään sitä, kun nainen sanoi, että koiran takapää pettänyt jo vuosi sitten. Eiköhän aika olisi jo silloin ollut oikea. Tai edes olisi pystynyt säästämään lopetusrahat tässä vuoden aikana, kun katsonut huonokuntoista koiraa. Jos tätä koiranlopettamishässäkkää ei oteta huomioon, niin tämä pariskunta olisi hyvinkin mielenkiintoinen seurattava jossain muussakin realitysarjassa.
Asun itse niin maalla kuin asua voi ja kaikki miehet harrastavat täällä metsästystä. Kaikki minun tuntemani miehet täällä ovat vieneet metsästyskoiransa eläinlääkärin piikille. Ainoastaan kituva koira on ammuttiin, koska eläinlääkäriin on pitkä matka.
En olisi voinut kuvitellakaan, että oma mieheni olisi ampunut vanhan metsästyskaverinsa. Eläinlääkäri tuli kotiin ja isäntänsä syliin nukkui vanha koirapoika.
Ei taida olla ihan tätä päivää tuo ampuminen enää.
Luulen että he ovat niitä tyyppejä jotka vähät välittävät materiasta ja ulkoisista asioista taikka siitä mitä muut ajattelevat. Eli sekin on ykshailee mitä täällä kirjoitellaan. Sellaisella ajatusmaailmalla varustettuja ihmisiä on olemassa, tosin harvassa. Perheen sisäiset välit vaikuttivat lämpimiltä ja reippaasti hoitivat eläimensä. Itse en noissa nurkissa pystyisi asumaan, eipä mun tarvitsekaan. Ehkä oma pääni on sen verran sekaisin etten pysty epäjärjestystä ympärilläni katsomaan?! Mutta vakka on kantensa löytänyt. Jos jokin mua harmittaa, niin miehen suhtautuminen rötöksiinsä ja Suomen valtion morkkaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olisi kiva tietää, odottiko tuo kyseinen pariskunta itse saavansa hyvää palautetta kun lähtivät mukaan sarjaan, vai mikä ihme siinä on ollut motiivina. Luulisi kaikkien nykypäivänä jo käsittävän, että tositv-ohjelmiin osallistujista kirjoitellaan netissä. Toki otettiinhan Satuhäihinkin osa pareista ihan selvästi sillä perusteella, että herättäisivät "kohua" ja keskustelua, ja tää sarja on samojen tekijöiden käsialaa.
Piilotellakko niiden pitäisi? Kenties kaapissa hävetä olemassa oloaan vai? Hienoa että ovat lähteneet mukaan. Valaisevaa varmasti monelle nähdä erilaista elämää. Somessa haukutaan aina ja kaikki, ei sen takia tarvitse jäädä pois. Se ettei muut osaa käyttäytyä netissä ei ole heidän vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu et Tanja saattais pystyä hoitaan oman talouden ja elämän ihan kunnialla, mutta Antti sit hankaloittaa molempien elämää. Ihan järkyttävää sen kaikki oleminen ja käyttäytyminen.
Viljamin käytös on kans aika pahaa katsottavaa, selvästi kova esitys kameran edessä, mut järkyttää esim toi miten puhuu Annin äidin kissasta. Toivottavasti Annin äiti antaa palautetta teille keskenkasvuselle viljamille.
Ja Ville on niin ihana <3 niin symppis, välittävä ja iloinen.
Tarkoitat varmaan Väinöä ja Annin äidin koiraa? Merkillistä, ettei sälli tajunnut valittamisen sijaan kääriä pientä mattoa äkkiä pois lattialta. Uhoilu oman peen pyyhkimisestä mattoon oli kyllä pohjanoteeraus aivan kuten poikien juhlatkin.
Oliko se Annin äidin koira jotenkin sairas, sehän on jo hyvin vanha vai miksi se raahasi takamustaan siinä matolla, eikä kävellyt normaalisti?
Anaalirauhaset vaivaa sitä koiraa.
Täytyy muistaa, että näillä ihmisillä on ollut kamerat puoli vuotta ja jaksoja on vain 10. Joten se mitä tuotanto on valinnut näytettäväksi on vain pinta raapaisu näiden parien elämästä. Jokaista paria näytetään noin tunnin verran, siihen aikaan on todella vaikea saada parien arki kokonaisuudessaan puolelta vuodelta.
En silti katso mitenkään hyvällä ummeljoen pariskuntaa. On se niiden elämä sitten päivittäin tuollaista tai ei.
Julius ja Ville.. He eivät tunnu puhuvan keskenään asioista juuri ollenkaan kasvotusten. Sensiaan Ville kertoo koko kansalle mielestäni ehkä vähän liikaa intiimeistä asioista. Missä toisen kunnioitus?
Vierailija kirjoitti:
Luulen että he ovat niitä tyyppejä jotka vähät välittävät materiasta ja ulkoisista asioista taikka siitä mitä muut ajattelevat. Eli sekin on ykshailee mitä täällä kirjoitellaan. Sellaisella ajatusmaailmalla varustettuja ihmisiä on olemassa, tosin harvassa. Perheen sisäiset välit vaikuttivat lämpimiltä ja reippaasti hoitivat eläimensä. Itse en noissa nurkissa pystyisi asumaan, eipä mun tarvitsekaan. Ehkä oma pääni on sen verran sekaisin etten pysty epäjärjestystä ympärilläni katsomaan?! Mutta vakka on kantensa löytänyt. Jos jokin mua harmittaa, niin miehen suhtautuminen rötöksiinsä ja Suomen valtion morkkaaminen.
Joululahjaostokset ei viittaa kyllä siihen, että materia ei ole tärkeää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomaton pariskunta se ummeljokinen! Se talo on aivan kamala: tapetit rikki, kirjoitusta seinillä, rikkinäiset ovet, saastaiset lattiat, törkykasat, pussukoita, nyssäköitä ja kaikkea rojua joka nurkka täynnä! Perheenäiti ei osaa kokata edes puuroa, isä ei osaa selvittää puhumalla elatusasioita Kelan kanssa, koko Suomi on kuulemma paska, mitään omaa vastuuta ei mistään oteta. En muista, että olisin IKINÄ nähnyt mitään yhtä karseaa. Toivottavasti Kouvolan lastensuojelu on hereillä ja puuttuu!
Ainoa asia, mistä lastensuojelun pitäisi puhua on tupakointi lasten seurassa esimerkiksi autossa ja tietenkin olisi parempi käyttää siistimpää kieltä lasten kuullen. Keskenään aikuiset saavat puhua kuten parhaakseen kokevat.
Kannattaa muistaa se, että tällä kertaa mies otti lapsesta konkreettista vastuuta kun koulukin jäi kesken isyysloman vuoksi. Lapsia tuskin häiritsee oma kotinsa jos siitä ei aleta nillittämään somessa.
Ei koulua tai töitä lopeteta äitiyslomankaan takia, miten siis isyysloman? Jokainen vastuullinen vanhempi hankkii ammatin ja työn ja yrittää elättää lapsensa. Mitään muuta tietä ei pidä olla kuin hätätapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Extrassa kertovat, että todennäköisesti tulee lunta tupaan heidän elämäntyylistään eli olivat täysin tietoisia siitä, että kritiikkiä tulee.
Onkohanniin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kiinnitin huomiota myös tämän homoparin holtittomaan rahankäyttöön. Vaikutti siltä, että kaikkea pitää olla ja saada vähän niin kuin näyttämisen halusta, vaikka laskupino kasvaa vieressä.
Jotenkin voin vielä ymmärtää uusioperheen talousvaikeudet. Vaikka elämänhallinta onkin tuossa vähän kyseenalaista muutenkin, niin monessa pienituloisessa perheessä kamppaillaan rahan riittävyyden kanssa.Samaa katsoin, esim. ex tempore-Hese/Mäkki-käynteihin tuntui menevän rahaa vaikka pienellä suunnittelulla ruokamenot saa pieniksi hyvinkin äkkiä.
Joku tuolla aiemmin mietti mikä funktio sillä viimeisen jakson avautumisosiolla oli. Itselle siitä tuli taas fiilis, että ehkä Ville ei ollutkaan niin herttainen ja viaton mitä esitti ja Julius olikin ihan ns. aiheesta aika kylmän ja etäisenkin tuntuinen häntä kohtaan. Ken tietää.
Extroissa Ville kertoo että sitä ahdisti ja harmitti tosi paljon että Julius ei ollut ikinä sen kanssa ja että se halusi vain kolmenkimppaa. Ehkä Juliuksen kylmällä ja hyväksikäyttävällä luonteella oli sormensa pelissä?
Kyllähän Ville tituleerasi Itseään sugardaddyksi yhdessä jaksossa.
Olisikohan ollut anaalirauhaset täynnä tai tulehtuneet... Joka tapauksessa eläinlääkärikeikka, toivottavasti Peppi on saanut jo vaivaan avun.