Hömpötys, johon lähdit matkaan
Oli ketju hömpötyksistä mihin et lähtenyt matkaan. Kerro tässä ketjussa sellainen hömpötys, johon lähdit matkaan, joka voi olla noloa mainita. Tunnustakaa!
Itse karppasin, ja ostin jopa vähähiilihydraattisia leipiä. :D
Kommentit (839)
Avioliitto. Vielä kahteen kertaan, niin kuin ei olisi yksi avioero riittänyt. Voi perse.
Kolmen vuoden sisällä kaksi avioeroa, että pitäiskö ottaa yhteyttä Guinnessin ennätysten kirjaan? Jos sais edes jossain vähän nimeä.
Vierailija kirjoitti:
Liityin facebookiin. Huomasin aika pian kuinka paljon ihmiset feikkasivat siellä. Järkevinä pitämäni ihmiset antoivat elämästään aivan väärittyneen kuvan. Kaikkien elämä näytti olevan kovin auvoista, rakkautta täynnä ja tapahtumarikasta. Mutta kun ei ollut.
Nolotti lukea heidän päivityksiään.Muutamassa kuukaudessa naamakirja unohtui minulta kokonaan. En edes tiedä onko pfofiilini enää olemassa.
Voi jumankekka tätä nykyihmisen älyn loistoa! Ensin feikataan jossain facessa valehtelemalla ihan kaikki omasta elämästä ja sitten valitetaan kuinka ihmiset juoruaa ja puhuu paskaa. No, ittehän ovat antaneet itsestään koko maailmalle ihan päinvastaisen kuvan kuin mikä on totuus. Sitä saa mitä tilaa. Niin se vaan menee.
Itse en ole koskaan ollut facessa, enkä tule koskaan olemaan. Sama instat ja mitä kaikkia niitä nyt onkaan, niin en lähde niihin ollenkaan. Ei kiinnosta tipan tippaa. Edes tinderiin en ole mennyt. Vuonna 2021 löysin nykyisen naisystävän sillä, kun aloin jutella hänelle sen jälkeen kun oli tullut kysymään minulta reittiohjetta linja-autoasemalle. Siinä lähdettiin yhtä matkaa kävelemään ja sitten vain juteltiin. Ei meikäläinen tarvi mitään tindereitä ym. turhaa. Livenä ja omana itsenä kaikki paras.
Vuosia sitten kävin värianalyysissä (olen syksy) .
On ollut yksi parhaista investoinneistani - ei siis hävetä, mutta en mä sitä kyllä mainostakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Pelaan vieläkin Pokemonia. 2016 suhtauduin siihen naureskellen mutta aloitin kuitenkin. Välillä pidin yli vuoden taukoa, mutta nyt pelaan taas.
Sama, taso 50 täyttyi muutama kuukausi sitten. Tarvin elämän. :D
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto. Vielä kahteen kertaan, niin kuin ei olisi yksi avioero riittänyt. Voi perse.
Kolmen vuoden sisällä kaksi avioeroa, että pitäiskö ottaa yhteyttä Guinnessin ennätysten kirjaan? Jos sais edes jossain vähän nimeä.
Minähän asun myös miehen kanssa, joka kahdesti eronnut ja ihan samat kokemukset hänellä. Hän oli tosi nuorena, vasta 17-vuotiaana muuttanut pois kotoa suoraan avoliittoon tyttöystävän kanssa. Pari vuotta myöhemmin tyttöystävä halusi häät. Jossain kylätalolla oli ollut hyvinkin perinteiset, isot hääjuhlat, karjalainen pitopöytä, valtava kerroskakku ja sitä rataa. Ero oli tullut jo 10 kk päästä. Vaimoa ei kotileikki kiinnostanut. En viitsi avoimella palstalla tarkemmin syitä kertoakaan.
Ettei siinä vielä tarpeeksi hän oli tavannut 25-vuotiaana naisen, joka halusi heti kihloihin ja myös naimisiin. Ennen lasten hankintaa. Lapset olivat siis molempien toiveissa. Häät pidettiin, mutta vauvaa ei kuulunut ja tutkimuksissa kävi ilmi, ettei vaimo voi saada lapsia. Siis biologisia. Avomieheni tuumaili asiaa ja koki kuitenkin niin, että hän haluaa isäksi. Varmasti ollut molemmin puolin ikävä tilanne. Ero tuli.
Minä olen tavannut hänet, kun olin 29 v. ja hän vuotta vanhempi ja ensitapaamisesta muistan, miten pontevasti hän sanoi, ettei ikinä enää naimisiin. Nyt 17 vuotta myöhemmin meillä on 3 lasta ja yhteinen koti, mutta ei olla naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Oliko ne edes saman puolison kanssa, kuten Nykäsen Matilla? Tahdon kahdesti saman vaimon, siinä täytyy olla melkoinen elämänhallinta. Ja kaksi täsmälleen saman nimistä vaimoa myös. Pia Nykänen oli kahdella vaimolla nimi, eipä unohdu niin helposti. Matti-poika ehti avioliittoon peräti 6 kertaa.
Pokemon go. En muista vuotta. Ravasin monessa kaupungissa pokemonien perässä. Hauskin reissu oli Alppilan puutaloalueella, jossa joku asukas oli soittanut poliisin! Siis olin kuullut, että siellä lymyilee hyvin harvinainen erikoischarmander tai vastaava special-hahmo. Siksi lymyilin siellä ympäriinsä talojen nurkilla odottelemassa, että ilmestyy. Poliisi ajoi viereen ja sanoivat, että milläs asialla olet täällä. Minä olin ihan että täh, mitä? Kävi ilmi, että joku puutaloalueen asukkaista soittanut poliisille, että murtovaras täällä tiirailee ja kuvaa kännykällä taloja ja pihoja. Hävetti sanoa, että pokemon go-peli tässä menossa ja harvinaista hahmoa odottelen ilmestyväksi.
Ostin laatikon ananasta 70 luvulla, laihdustuskuuri Inge ja Sten Hegelerin mukaan. Neljän päivän päästä paiskasin koko laatikon jalkakäytävälle parvekkeelta ylikyllästyneenä tähän mokomaan. Aamulla oli joku korjannut laatikon mukaansa että huvi ja hyöty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmen vuoden sisällä kaksi avioeroa, että pitäiskö ottaa yhteyttä Guinnessin ennätysten kirjaan? Jos sais edes jossain vähän nimeä.Oliko ne edes saman puolison kanssa, kuten Nykäsen Matilla? Tahdon kahdesti saman vaimon, siinä täytyy olla melkoinen elämänhallinta. Ja kaksi täsmälleen saman nimistä vaimoa myös. Pia Nykänen oli kahdella vaimolla nimi, eipä unohdu niin helposti. Matti-poika ehti avioliittoon peräti 6 kertaa.
Ei todellakaan ollut saman puolison kanssa, vaan oli kaksi eri nimistä naista nämä tapaukset. Molemmat oli, että äkkiä naimisiin ja kohta oli vielä suurempi kiire erota.😀
Ekasta erosta tulee muuten ensi syksynä 20 vuotta aikaa. Pahus, kun en muista päivämäärää. Päässyt unohtumaan kaiken muun paskan alle. Mutta että syksyllä 03 se oli.
Vierailija kirjoitti:
Värianalyysi! Niitä erivärisiä kangastilkkuja kannoin vaatekaupoissa mukanani ja kirosin kun oli väärää sinistä paidassa.
Tämä. Hankin parikin "värianalyysiä" sitten mulla on jotain vanhoja kirjoja aiheesta. En tiedä miten hankkiutua eroon? Ei kehtaa kirpparille viedä. Varmaan heitän roskiin yksitellen. Mutta joo, ei ole todellista. Mieluiten pukeutuu klassisiin väreihin. Ovat helpommin yhdisteltävissä.
Sähkön säästäminen! Taloudessa minä ja koululainen, joka on vuoroviikoin isällään. Kerrostaloasunnossa mittasin jokaisen laitteen sähkönkulutuksen ja otin selvää onko se keskiarvon ylä- vai alapuolella. Harkitsin pakastimesta luopumista ja jopa mietin, voisiko jääkaapin sijaan pitää talvella ruokia parvekkeella muovilaatikossa. Ei jumankekka mitä hulluutta! Hurahdin ihan täysin. Onneksi tulin järkiini.
Vastustin 80-luvulla ydinvoimaa ja -aseita. Jo 90-luvun alussa tulin järkiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun luin ketjua, niin tajusin, etten ole lähtenyt mukaan mihinkään hömpötykseen.
Ihan varmasti olet. Ihminen on sosiokulttuurisen ympäristönsä osanen ja ottaa vaikutteita muilta. Esim. markkinointi hyödyntää ihmisen ominaisuuksia laumaeläimenä. Kun tuntee ostaneensa jotain hyödyllistä ja tarpeellista tai vaikka liittyy johonkin ryhmään tai aatteeseen, kokee tyydytystä ainakin hetken siitä, että on tehnyt itsenäisen valinnan, jolla on arvoa. Se taas on eri tarina, kuinka itsenäinen tai johdateltu valinta oli. Myöhemmin henkilöllä voi herätä kriittisyys, miten se nyt menikään.
On mahdottomuus, ettei ihminen tekisi päätöksiä tai valintoja, jotka ovat luokiteltavissa hömpötykseksi jostain näkökulmasta. Näkökulma voi olla oma tai se voi olla kollektiivinen myöhemmin, kun historiaa kirjoitetaan. Suomessakin isät puhalsivat vielä 50-luvulla korvakipuisten lasten korviin tupakansavua, koska sen luultiin parantavan korvatulehduksen. Tämä nyt kaukaisena esimerkkinä siitä, että emme voi tällä hetkellä tietää, mikä myöhemmin osoittautuu vaikkapa tieteen valossa hömpötykseksi.
Älä yleistä omaa kokemustasi kaikkia koskevaksi.
Tuo kommentti on myös yksi äärirelativismin tuottama hömpötys. Ihmisten tapa ajatella ja kommentoida asioita on hyvin muotisidonnainen.
Vierailija kirjoitti:
Pokemon go. En muista vuotta. Ravasin monessa kaupungissa pokemonien perässä. Hauskin reissu oli Alppilan puutaloalueella, jossa joku asukas oli soittanut poliisin! Siis olin kuullut, että siellä lymyilee hyvin harvinainen erikoischarmander tai vastaava special-hahmo. Siksi lymyilin siellä ympäriinsä talojen nurkilla odottelemassa, että ilmestyy. Poliisi ajoi viereen ja sanoivat, että milläs asialla olet täällä. Minä olin ihan että täh, mitä? Kävi ilmi, että joku puutaloalueen asukkaista soittanut poliisille, että murtovaras täällä tiirailee ja kuvaa kännykällä taloja ja pihoja. Hävetti sanoa, että pokemon go-peli tässä menossa ja harvinaista hahmoa odottelen ilmestyväksi.
Ihana tarina ja ihanat suomalaiset poliisit! 😍 Taatusti sait vain kehotuksen lähteä kotia kohti. Yhdessä naapurimaistamme olisit hyvin voinut joutua pidätetyksi moisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Zero waste
Oliko tuo ekopuoti-trendi, jossa tuotiin oma purkki mukana?
Tähän liittyi pakkomielteinen muovin välttely. Eli esimerkiksi vanhat muoviset kettiötarvikkeet vaihdettiin puusta tai lasista valmistettuihin, mikö todellisuudessa lisäsi vain tavaran kulutusta (ostetaan uutta, vaikka vanha olisi aivan käyttökelpoista). Ruoka-aineiden säilöminen lasipurkkeihin, jotka myös maksaa ja ovat epäkäytännöllisiä.
Kalliiden ulkomaalaisten ekopesuaineiden tilaamista, vaikka kotimaiset ympäristömerkityt ovat todellisuudessa ekompia kun ottaa kuljetuskulut huomioon. Lista on pitkä, mutta hyviäkin puolia tottakai löytyi
Aika monelle maksulliselle hyvinvointi kurssille olen toivoissani ilmoittautunut. Viimeisin kurssi oli rakennettu negaation kautta, jolloin kaikki puutteeni vain vahvistuivat. Aloin ihan pelätä näitä osoittelijoita.
Minä en ainakaan ole parantunut millään ulkopuolisella ohjeella ja sillä, että vikani ja virheeni perusteellisesti ja vimmalla tuodaan esiin.
Kyllä ne puutteet ovat ainakin minulla tiedossa.
Sami Minkki nen oli poikkeus, hän osasi kannustaa.
Olin nuorena vasemmistolainen. Sitten pää selkisi.
Joitain vuosia sitten ostin kalliilla Ruohonjuuresta kaikenmaailman indokiinasta tuodut spiruliinat, cojit ja chiat, joilla sai mukamas ikuisen elämän.
Valitettavan monelle, ehkä tämä oli toinen hömpötys mihin edellinen oli lähtenyt mukaan; roskien vieminen hyväntekeväisyyteen.