Hömpötys, johon lähdit matkaan
Oli ketju hömpötyksistä mihin et lähtenyt matkaan. Kerro tässä ketjussa sellainen hömpötys, johon lähdit matkaan, joka voi olla noloa mainita. Tunnustakaa!
Itse karppasin, ja ostin jopa vähähiilihydraattisia leipiä. :D
Kommentit (839)
Vierailija kirjoitti:
Liityin facebookiin. Huomasin aika pian kuinka paljon ihmiset feikkasivat siellä. Järkevinä pitämäni ihmiset antoivat elämästään aivan väärittyneen kuvan. Kaikkien elämä näytti olevan kovin auvoista, rakkautta täynnä ja tapahtumarikasta. Mutta kun ei ollut.
Nolotti lukea heidän päivityksiään.Muutamassa kuukaudessa naamakirja unohtui minulta kokonaan. En edes tiedä onko pfofiilini enää olemassa.
Instagram on vielä irvokkaampi versio ihmisten onnistumisten ja täydellisyyden esittelystä, ja kaikki vaan tykkäilee ja kehuskelee toisiaan. Mitään järkevää tai oikeaan elämään liittyvää sanottavaa tai kuvattavaa kenelläkään ei juuri ole, ja on tosiaan käsitys aika monesta fiksuksi luulemastani ihmisestä on rapissut niiden bimbomaisten tyhjänpäiväisten omakehupäivitysten myötä. Se teennäisyys ja kuvien taka-ajatukset ällöttää eniten, laitetaan muka viattomasti kuva itsestä, maisemasta, työpaikalta, asunnosta, lapsista tai lomapaikasta jonkun höpöhöpö-viestin saattelemana, joissa todellisuudessa on tarkkaan harkittu tarkoitus kerätä kehuja tai pahimmillaan aiheuttaa kateutta (esimerkkinä vaikka huolettomasti keikistelevä henkilö saatetekstillä "harmaaseen päivään sopii villapaita", josta samantien satelee kehuja henkilön paksuista hiuksista, mikä on ollut postauksen todellinen tarkoitus. Tai joku "aamukahvit terassilla" ei esittele aamukahvihetkeä, vaan henkilön omaisuutta ja saavutettua elämää.)
Olin reserviläisissä kunnes huomasin ettei reservin idiooteilla kiinnista muu kuin ylennykset ja kunniamerkit. Noin 10-vuotiaan tasolla reserviläiset muutoinkin.
Minäkin ajattelin, että en ole koskaan mennyt mukaan mihinkään hömpötykseen, muta kun tarkemmin asiaa tarkastelee, niin totta kai olen mennyt.
Olen ostanut muka valkaisevaa hammastahnaa.
Olen nuorena osallistunut jopa ketjukirjehuijaukseen, jossa piti saada aikanaan kasoittain jotain alushousuja... en saanut yksiäkään.
Olen ostanut laihdutusteetä. Se oli siitä outo juttu, että sai rahat takaisin, jos ei laihdu, ja minä todella sain! Kai se juttu perustui siihen, että kukaan ei viitsi nähdä vaivaa sen puolikkaan teepakkauksen takaisin postittamiseen, mutta minä näin.
Olen kuulunut kirjakerhoon. No se on siinä rajoilla, että onko se hömpötystä, mutta loppujen lopuksi siihen meni vain rahaa ja käteen jäi vain yksi hyvä oikeasti hyödyllinen kirja, tosi monipuolinen, paksu keittokirja. Edelleen käytössä.
Olen käynyt kursseja, joista ei ole ollut minulle mitään hyötyä.
Olen ostanut vaatteita hetken mielijohteesta ja jättänyt käyttämättä. No onko vaatteetkaan hömpötystä, suhteellinen juttu, mutta hetken mielijohteesta ostaminen on sitä. Toisaalta on kyllä tullut samalla lailla ihan hetken mielijohteesta ostetuksi ihan hyviäkin, pitkästi käyttöön jääneitä vaatteita.
Jossain vaiheessa oli kova kirpputori-innostus. Ostelin kaikenlaista nostalgista tavaraa, kunnes sekin into laantui. Antoihan se mukavaa sisältöä elämään tietysti, tavallaan.
Olen käynyt ennustajilla. En montaa kertaa, mutta nekin liikaa. Täyttä fuulaa.
Varmaan paljon muutakin.
Joten en ole sen enempää jalat maassa oleva järkevä ihminen kuin luultavasti kukaan muukaan. Sitä vain itse ensin niin kuvittelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun luin ketjua, niin tajusin, etten ole lähtenyt mukaan mihinkään hömpötykseen.
Ihan varmasti olet. Ihminen on sosiokulttuurisen ympäristönsä osanen ja ottaa vaikutteita muilta. Esim. markkinointi hyödyntää ihmisen ominaisuuksia laumaeläimenä. Kun tuntee ostaneensa jotain hyödyllistä ja tarpeellista tai vaikka liittyy johonkin ryhmään tai aatteeseen, kokee tyydytystä ainakin hetken siitä, että on tehnyt itsenäisen valinnan, jolla on arvoa. Se taas on eri tarina, kuinka itsenäinen tai johdateltu valinta oli. Myöhemmin henkilöllä voi herätä kriittisyys, miten se nyt menikään.
On mahdottomuus, ettei ihminen tekisi päätöksiä tai valintoja, jotka ovat luokiteltavissa hömpötykseksi jostain näkökulmasta. Näkökulma voi olla oma tai se voi olla kollektiivinen myöhemmin, kun historiaa kirjoitetaan. Suomessakin isät puhalsivat vielä 50-luvulla korvakipuisten lasten korviin tupakansavua, koska sen luultiin parantavan korvatulehduksen. Tämä nyt kaukaisena esimerkkinä siitä, että emme voi tällä hetkellä tietää, mikä myöhemmin osoittautuu vaikkapa tieteen valossa hömpötykseksi.
Älä yleistä omaa kokemustasi kaikkia koskevaksi.
Eihän tuossa kirjoiteta omasta kokemuksesta, vaan siitä, että kaikki ihmiset ovat loppujen lopuksi samalla viivalla tässä suhteessa.
2015 fitnessbuumin aikaan maksoin 120 euroa niistä "farkku" freddyistä.
Eli nää on ne mukamas mukavat housut/farkut jotka korostavat takapuolta ja niissä on se kauhea hiostava silikoninauha lanteilla.
Oli niin huonolaatuiset että hajosi ihan käsiin. Napit irtoili, kangas ratkesi ja kuulsi läpi. Nyppyyntyi ekassa pesussa.
Hirveä hinta, ihan vastaavat ja paremmatkin pitkät kalsarit saa vitosella tokmannilta.
Koitin hampaat irvessä käyttää, kun ne oli muka niin hienot ja "mukavat". Aina pelotti jos oli lyhyt paita, että ne ratkee takapuolesta kaupungilla :D ja ihan syystäkin pelotti
Sitten vaan luovutin ja heitin uffiin ne.
Kalliit roskat oli.
Vieläkö jengi maksaa niistä kolminumeroisia summia vai laantuiko villitys ...?
Ostin laihdutusta lupaavia kapseleita netistä. Mainoksessahan oli myös lukuisien suomalaisnaisten kertomuksia, kuinka laihtuminen oli pelkästään näiden kapseleiden ansiota. Ei tarvinnut muuttaa ruokavaliota eikä liikkua.
Oikeastaan jo tilatessa suuresti epäilin näitä kapseleita, mutta ihminen tarttuu helposti toiveikkaana erilaisiin oljenkorsiin. Jos se kuitenkin toimisi.
Turhaa rahanmenoa se vain oli.
Ostin tv-shopista kuntoiluvälineen, jota mainosti entinen missi. Hän ylisti tuon laitteen maasta taivaisiin liidunvalkoiset hampaat vilkkuen. Tuon laitteen avulla hänkin muka pysyi timmissä kunnossa.
Minä, höynä, tilasin sen laitteen. Käytin sitä tasan viisi kertaa. Lisäksi siitä hajosi jo kolmannella käyttökerralla osia. Varmaan oli ajateltukin, ettei sitä laitetta oikeasti kukaan kuitenkaan käytä, joten ei sen tarvitse kestääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin maksullisia tv-kanavia Netflixistä alkaen. Nyt kun niitä ei ole, ei niitä kaipaakaan.
Tämä on totta. Ilmaisissa palveluissa kuten Areenassa, Ruudussa ja Maikkarilla on niin paljon katsottavaa kuin normaali ihminen ehtii viikossa telkkaria katsoa.
Asia on juuri näin. Minäkin lopetin pari maksullista kanavaa, koska en edes löytänyt niistä mieleistä katsottavaa.
Luulin, että niistä löytyisi paljonkin kivoja ohjelmia, mutta ei se ollutkaan niin.
Koin toisen nuoruuden erään harrastuksen parissa, ja ostin sitten kaikkea siihen liittyvää, kun rahaa oli.
10 vuotta myöhemmin, minulla on vaatehuoneellinen pölyyntyvää tavaraa ja keräilyjuttuja, joita kukaan selväjärkinen ei osta edes eurolla. Meniköhän kymppitonni suunnilleen. Hups.
stringit, luulin että on mukava kulkea takapuoli vapaana. ja kun kaikkialla on kuvia tai videoita missä naiset kulkee takapuoli paljaana että wow mutta mutta farkut hiersi pakarat rikki. ja ohut kangas jalkovälin ja niitä joutui vaihtamaan koko ajan. ei kiitos enää
Okei dokaaminen joo. Mut lopetin. Sen sijaan yks tosi tyhmä juttu oli startuppiin 10.000 satsaus. Eisss... aika monta ihmistä huijannut tuo invesdor.
Järvinen kertoi lehtijutussa, että työikäiset eivät tarvitse neljättä rokotusta. Muuten koronarokotukset olivat hänestä tarpeelliset. Taidat olla niitä ihmisiä, jotka lukevat vain otsikot ja tekevät niistä vääriä johtopäätöksiä juttujen oikeasta sisällöstä.
Ostin erästä selluliittivoidetta nuorena. Tämä joskus 2008. Ei se voide muuten auttanut, mutta uskon, että imeytyi ihon läpi jotenkin. Tämän huomasin siitä, että toiseen pakaraani tuli sellainen pyöreä "kolo" missä ei ole rasvakudosta kunnolla. Tuntuu edelleen yli vuosikymmenen päästä. Ei ole muuta syytä kuin tuo voide siihen. Sen jälkeen en ole enää käyttänyt mitään tuollaisia.
Joku hiilivalkaisu hampaille
Muutaman kerran jaksoin sillä sutata. Kalliskin oli.
Homoilu kun siitä tuli trendikästä n. 10v sitten. Onneksi buumi meni nopeasti ohi ja löysin padelin.
Minulla oli eräänlainen ch*turbate villitys vuosia sitten. Toki ei tämä nyt varmaan mikään yleinen juttu ole. Itsellä lähinnä yksinäisyys ajoi tuonne. Muuten koin siellä käynnin lopulta melko tylsänä ja rahaakin meni, vaikka vaan pieniä summia tippasin, kun en viitsinyt ilman mitään siellä "huoneissa" roikkua. En siis käynyt s*ksin takia siellä. Samalla muutamat ihan kivoja tyyppejä, mutta itselle ei vaan oikein riittänyt se tavallinen kirjoittelu ja samat lauseet joka kerta. Muuten taas eihän sen kaiken tarkoitus olekaan, että kukaan siellä kirjoittaa vaan yhden kanssa yms ja koin olevani taakka monelle. Toisaalta hiljaisuuskin voi olla vaivaannuttavaa. Lopulta jäin vaan sieltä pois. Kävin joskus ilman tunnuksia sitten katsomassa ja edelleen se meno on samanlaista. Oikeastaan harva enää viitsii edes jutella mitään. Ennen jotkut sentään puhuivat. Sitten, kun ne muutamat "tutut" lopettivat tuolla oli helppoa jättää käymättä. Pinnallinen paikka. Niinkuin eräs siellä hyvin sanoikin, kun yksi katsoja sanoi kuinka rakastaa häntä, että et sinä oikeasti rakasta. Moni sanoo mitä sattuu tuolla. Yksinäisyys tuonne ajaa myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun luin ketjua, niin tajusin, etten ole lähtenyt mukaan mihinkään hömpötykseen.
Ihan varmasti olet. Ihminen on sosiokulttuurisen ympäristönsä osanen ja ottaa vaikutteita muilta. Esim. markkinointi hyödyntää ihmisen ominaisuuksia laumaeläimenä. Kun tuntee ostaneensa jotain hyödyllistä ja tarpeellista tai vaikka liittyy johonkin ryhmään tai aatteeseen, kokee tyydytystä ainakin hetken siitä, että on tehnyt itsenäisen valinnan, jolla on arvoa. Se taas on eri tarina, kuinka itsenäinen tai johdateltu valinta oli. Myöhemmin henkilöllä voi herätä kriittisyys, miten se nyt menikään.
On mahdottomuus, ettei ihminen tekisi päätöksiä tai valintoja, jotka ovat luokiteltavissa hömpötykseksi jostain näkökulmasta. Näkökulma voi olla oma tai se voi olla kollektiivinen myöhemmin, kun historiaa kirjoitetaan. Suomessakin isät puhalsivat vielä 50-luvulla korvakipuisten lasten korviin tupakansavua, koska sen luultiin parantavan korvatulehduksen. Tämä nyt kaukaisena esimerkkinä siitä, että emme voi tällä hetkellä tietää, mikä myöhemmin osoittautuu vaikkapa tieteen valossa hömpötykseksi.
Eikö netissä anonyyminä päteminen voidakin laskea hömpötykseksi? Tähän olen meinaan itsekin syyllistynyt. Hävettää.
Vierailija kirjoitti:
2015 fitnessbuumin aikaan maksoin 120 euroa niistä "farkku" freddyistä.
Eli nää on ne mukamas mukavat housut/farkut jotka korostavat takapuolta ja niissä on se kauhea hiostava silikoninauha lanteilla.
Oli niin huonolaatuiset että hajosi ihan käsiin. Napit irtoili, kangas ratkesi ja kuulsi läpi. Nyppyyntyi ekassa pesussa.
Hirveä hinta, ihan vastaavat ja paremmatkin pitkät kalsarit saa vitosella tokmannilta.
Koitin hampaat irvessä käyttää, kun ne oli muka niin hienot ja "mukavat". Aina pelotti jos oli lyhyt paita, että ne ratkee takapuolesta kaupungilla :D ja ihan syystäkin pelotti
Sitten vaan luovutin ja heitin uffiin ne.
Kalliit roskat oli.
Vieläkö jengi maksaa niistä kolminumeroisia summia vai laantuiko villitys ...?
Onko UFF jätteidenkeräysfirma?
Huhuh, muistan miten ärsyttävää se oli. :´D Riisumisiin, pukemisiin ja peseytymiseen meni niin paljon aikaa, että oli vaikea saada rytmit pysymään hyvinä. Usein vauva ehti viimeistään lähtiessä pukkarissa muuttua ärtyisäksi, ja kanssauimarit saivat kestää väsymyksestä pää punaisena raivoavan vauvan huutoa. Vaihdettiin vauvaiän harrastus muskariin, mihin meneminen ja poistuminen oli huomattavasti nopeampaa. Ja veikkaanpa, että muskarista jäi jotain käteenkin.
Sitä perusteltiin sillä, että lapsi tottuu veteen ja vedessä leikkimiseen, ja että se on perheen yhteinen harrastus. No ei se vauva kyllä oppinut siitä mitään, ja en usko että innostus vedessä loiskimiseen taaperoiässä johtuu vauvauinnista, vaan riemu tulee lapsille kyllä ihan luonnostaan. Itse altaassa oleminen oli ihan hauskaa, mutta kaikki muu turhaa rasittavaa sähellystä.