Pahin lokkeilu mitä tiedät
Tunnetko kunnon lokkeilijoita ja mitä he ovat tehneet?
Kommentit (234)
Ystäväni, käydään välillä yhdessä kaupassa ja "unohtaa" lompakon kotiin. Hän on yleensä jo laittanut tavarat ostoshihnan läpi, ja aina lupaa maksaa takaisin jos nyt maksan ostokset. No ei koskaan maksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entinen kaveri mm. Pyysi ajelemaan ja sitten vaati tankkaamaan hänen autonsa kun minä kerran olin myös kyydissä.. hänen poikaystävälle olisi myös pitänyt ostaa tupakkaa, pyysi kylässä ollessa sidettä ja otti yli puolet paketista omaan laukkuun. Ei ikinä maksanut mitään lainaamiaan takaisin, saattoi soittaa klo.23 viikonloppuna että laita tilille parikymppiä että hän pääsee baariin. Joskus pyysi kanssaan johonkin pippaloihin ja ennenkuin ehdittiin sisään sanoi että minä voin kyllä lähteä kotiin, kun en tunne sieltä ketään eli halusi vaan kyydin. Sen tiesi jo valmiiksi että jos hänestä kuuluu jotain haluaa rahaa tai kyydin johonkin.
Tällaisille mul_uille voi jo sanoa suoraan päin naamaa, kuten asia on. Ei pidä sietää ihan mitä tahansa. Oma 10-vuotias poikani on reilu ja kiltti ja eräs hänen kavereistaan on tällainen muita hyödyntävä paskiainen. Ikäisekseen jo aika kettu, siis.
Olen kouluttanut poikaani sanomaan suorat sanat silloin kun aihetta on. Ei pidä antaa lokkien hyödyntää muita, sillä sen ne tekevät aina, kun pystyvät. Pitää olla munaa sanoa vastaan ja ojentaa tuommoista huonosta käytöksestä. Ei ne muuten opi.
Sano suoraan. Älä ole liian kiltti. Lokilla on se häpeä kannettavanaan, koska se ei osaa käyttäytyä.
Joo ei olla enää tekemisissä. Hänen kanssaan oli tosi hauskaa, enkä alkuun tajunnut tuota kuviota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en käsitä, kuinka joillain on pokkaa tuohon lokkeiluun. Itsellänikin on yksi puolituttu kaveri, joka on kotoisin samalta paikkakunnalta. Matkusti sitten kerran kyydissäni kotipaikkakunnalle 350km suuntaansa. Ei edes tarjoutunut osallistumaan bensakustannuksiin, ihmetteli vain hämmästyneenä että "olisithan sinä ajanut sinne joka tapauksessa". Mulle kimppakyydin idea on nimenomaan bensakulujen jakaminen, enkä edes ilkeäisi olla tarjoamatta rahaa jos olisin itse kyytiläisenä.
Tätä hienoa ajattelua tulee laajentaa koskemaan muitakin elämän osa-alueita.
Kun kutsut kaverin saunaan ja tarjoat oluen, niin muista laskuttaa valaistus, saunan lämmitys, tuolin ja pöydän kuluminen, pyyhkeen pesumaksu sekä kiinteistön kuoletukset. Alkoholiveron osuus tulee eritellä selkeästi.
Muodosta edellisestä hyväksikäytön vastainen linja ja pidä tiukasti puolesi lokkeja vastaan.
Ja vielä sitä viitsitäänkin ihmetellä mistä tulevat vanhukset, joita kukaan ei tule koskaan katsomaan.
Oletko tyhmä vai muuten vaan ääliö?
Mahdollisesti jopa molempia, mutta onneksi en ole kaltaisesi.
Meillä ei ole ollut tapana laskuttaa kyyditettäviä jos suunta on ollut suunnilleen sama. Emme ole taksi, mutta autossa on kääntyvät renkaat ja muutamien kilometrien koukkaus onnistuu ihmeellisen helposti.
Kyläilemään kutsutuilta ei odoteta ruokakasseja tai omia lakanoita. Kutsuttaessa tarjoilu on kyllä riittävä, kutsutut huomioonottava ja lakanat puhtaat. Jos tulet lyhyellä tai puuttuvalla ilmoitusajalla kyläilemään, niin silloin ei tarjoilua kahvia lukuunottamatta välttämättä ole ja kuohuviini, pulla, paistetut muikut tai vaikka tuoreet herneet ovat tuomisina hyvä juttu.
Kavereita ja sukulaisia autetaan muutoissa, rakentamisessa ja lastenhoidossa. Olen ollut muuttamassa sellaiset yli 20 kertaa ja rakentamassa kahta okt ja yhtä savusaunaa. Minua on muutettu kolme kertaa ja olemme kasanneet minulle saunan hirsirungon. Ja talokin tuli maalattua.
Olin siis pitkään onnellisen tietämätön pikkumaisista ihmisistä, jotka naama nyrpeänä ojentavat hikistä kämmentään vaatien korvausta milloin mistäkin aivan älyttömästä.
Ei tuollaisten kanssa halua olla tekemisissä yhteään sen enempää, kuin ehdoton pakko on.
Tuttu, oikein hyvin toimeentuleva perhe, matkustaa lomillaan aina sen mukaan, missä tutuilla/ystävillä on loma-asuntoja, missä voivat ilmaiseksi asua (omistajat ei siis yleensä paikalla).
Ainakin viimeiset 10 vuotta on tätä harrastettu vähintään pari kertaa vuodessa, talvi- ja kesälomat, ja jos hyvin käy myös pääsiäisenä lokkeillaan.
Kai se on niin, että se ei ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka antaa.
Nuorempana eräs kaverini. Oli tunnettua että poltti muitten tupakat , lainaasi meikkejä sekä hiuslakkoja lupaa kysymättä, tuli kahville ja pummi ruokaa, pummi autokyytejä.. Kerran oli lähtenyt kanssani kauppaan ja kassalla heitti hiusvärin sekä suklaalevyn iloisesti ostosteni joukkoon, kysyin että mitä sä teet? Suuttui kun sanoin ettei minulla tässä ole varaa muuhun kuin kuin omiin ja kissani ruokiin, ei uskonut että lompakossani on vain kaksikymppiä. Halusi väkisin nähdä tilini saldon automaatilta ja tajuttuaan ettei minulla tosissaan ollut pennin hyrrää lompakossa tai tilillä ,suuttui ja paineli kaupasta ulos.
Tittelin vie kirkkaasti eräs tuttuni , jonka röyhkeys on lähes sanattomaksi jättävää:
- Yhteisellä ystävällä oli pullokassit terassilla odottamassa kauppaan viemistä, lokki nappasi ne lähtiessään
- Minun luonani meni vessaan ja viipyi pitkään, tuli ulos eri näköisenä ja tuoksuisena. Oli lainannut uutta luomiväripalettiani ja kuivashampootani sekä sotkenut meikillä koko lavuaarin
- Tuli mukaan kimppareissulle Ikeaan ja perillä kävi ilmi että oli rahaton, loukkaantui kun me muut emme suostuneetkaan maksamaan ostoksiaan ja syömisiään KOSKA HÄNELLÄ ON NIMPPARIT
- Odotti miesystävänsä maksavansa hänelle kuukauden yhdessäolon jälkeen matkan New Yorkiin täyshoidolla
En tunne häntä henkilökohtaisesti, mutta bisneslokit vedättävät verorahaa taskuunsa jopa miljoonia euroja per lokki. Tämä ukko on niistä kieroin jonka tiedän. "Minä maksan firman x osakkeesta hetkellä y 2000 euroa ja valtio maksaa 5000 euroa."
https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/seuran-selvitys-juha-sipilasta-tul…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en käsitä, kuinka joillain on pokkaa tuohon lokkeiluun. Itsellänikin on yksi puolituttu kaveri, joka on kotoisin samalta paikkakunnalta. Matkusti sitten kerran kyydissäni kotipaikkakunnalle 350km suuntaansa. Ei edes tarjoutunut osallistumaan bensakustannuksiin, ihmetteli vain hämmästyneenä että "olisithan sinä ajanut sinne joka tapauksessa". Mulle kimppakyydin idea on nimenomaan bensakulujen jakaminen, enkä edes ilkeäisi olla tarjoamatta rahaa jos olisin itse kyytiläisenä.
Tätä hienoa ajattelua tulee laajentaa koskemaan muitakin elämän osa-alueita.
Kun kutsut kaverin saunaan ja tarjoat oluen, niin muista laskuttaa valaistus, saunan lämmitys, tuolin ja pöydän kuluminen, pyyhkeen pesumaksu sekä kiinteistön kuoletukset. Alkoholiveron osuus tulee eritellä selkeästi.
Muodosta edellisestä hyväksikäytön vastainen linja ja pidä tiukasti puolesi lokkeja vastaan.
Ja vielä sitä viitsitäänkin ihmetellä mistä tulevat vanhukset, joita kukaan ei tule koskaan katsomaan.
Oletko tyhmä vai muuten vaan ääliö?
Mahdollisesti jopa molempia, mutta onneksi en ole kaltaisesi.
Meillä ei ole ollut tapana laskuttaa kyyditettäviä jos suunta on ollut suunnilleen sama. Emme ole taksi, mutta autossa on kääntyvät renkaat ja muutamien kilometrien koukkaus onnistuu ihmeellisen helposti.
Kyläilemään kutsutuilta ei odoteta ruokakasseja tai omia lakanoita. Kutsuttaessa tarjoilu on kyllä riittävä, kutsutut huomioonottava ja lakanat puhtaat. Jos tulet lyhyellä tai puuttuvalla ilmoitusajalla kyläilemään, niin silloin ei tarjoilua kahvia lukuunottamatta välttämättä ole ja kuohuviini, pulla, paistetut muikut tai vaikka tuoreet herneet ovat tuomisina hyvä juttu.
Kavereita ja sukulaisia autetaan muutoissa, rakentamisessa ja lastenhoidossa. Olen ollut muuttamassa sellaiset yli 20 kertaa ja rakentamassa kahta okt ja yhtä savusaunaa. Minua on muutettu kolme kertaa ja olemme kasanneet minulle saunan hirsirungon. Ja talokin tuli maalattua.
Olin siis pitkään onnellisen tietämätön pikkumaisista ihmisistä, jotka naama nyrpeänä ojentavat hikistä kämmentään vaatien korvausta milloin mistäkin aivan älyttömästä.
Ei tuollaisten kanssa halua olla tekemisissä yhteään sen enempää, kuin ehdoton pakko on.
Huomaa, ettet ole ollut tekemisissä oikeiden lokkien kanssa. Tällainen käyttäisi sumeilematta hyväkseen vieraanvaraisuuttasi ilman minkäänlaista vastavuoroisuutta. Mielestäni se, että kieltäytyy hyväksikäytettävän roolista ei ole tiukkapipoisuutta vaan tervettä järkeä.
Mistä tollasia idiootteja sikiää? On minunki lähipiirissä ollu lokkeja, mutta sellaset saa äkisti kenkää, jos yrittää jotain. Yks lokki haukkui minut siitä, että en antanut työttömyyskorvauksestani hänelle osuutta. Minä kuulemma kieriskelen rahoissa, kun hän joutuu hakemaan ruoka-avustuspusseja. Hänen mielestä ystävien kuuluu jakaa kaikki. Ei oltu edes ystäviä, hän oli kaverin tuttava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahin lokkeilija on mies parisuhteessa. Hänen ajattelunsa menee näin: "Mikä on sinun, on myös minun, mutta mikä on minun, on minun".
Miehellä on vain oikeuksia, mm. oikeus panna paljaalla ja karata seurauksia. Tämä konkretisoituu myös eroisien ulinassa: "Missä isän oikeudet?" Mutta viis lapsen oikeuksista, saati isän velvollisuuksista. Ja naisten oikeudet, pöh.
Nyt on paksua juttua. Ehkä joku juoppo persoonallisuushäiriöinen luuseri-äijä voi olla tuollainen, mutta minä en tunne yhtäkään tuollaista suomalaista miestä lähipiiristäni. Omat isoisät, isäni sekä oma mies ovat aivan päinvastaisia. Mutta minun sukuni miehet ei olekaan mitään sossutapauksia. Onneksi näin.
Ikävästi yleistät.
Sinä tiedät vain oman tapauksesi.
Luonteet ei myöskään liity sosiaaliluokkiin: varakkaasta perheestä olevalla ei välttämättä ole mitään käsitystä rahan käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iäkkään äidin asunto- ja muu varallisuus jaettu ennakkoperintöinä lapsille ja mummeli laitettu ensin vuokra-asuntoon asumistuella ja pienellä eläkkeellä ja sieltä sitten palvelutaloon mahdollisimman pienillä palvelumaksulla. Ei kuulemma kannata mummelilla olla omaisuutta eikä tuloja pientä eläkettä enempää kun sehän menee kaikki kuitenkin palvelutalomaksuihin ja vuokriin.
Tuo on järkevää.
Järkevää hirviölasten kannalta, hoitaisivat äitiään tai katsoisivat edes että hyvä hoito.
Eräs tuttu oli aina kaikenlaisia tietekonetöitä yritykseensä ilmaiseksi vailla, kun kuulemma osaan niitä niin hyvin tehdä, ja minulla on hyvät laitteet. Mitään maksua tai vastapalvelusta en sitten pyytäessäni saanut, aina oli joku "este". Lopulta pinnani paloi ja lupasin homman hoitaa, jos hän pilkkoo minulle vastineeksi pari mottia halkoja, kun hänellä on niin hyvä kirves! Siihen loppui ilmaishommat ja ystävyyskin.
On kumma juttu, että joillakin on kanttia VAATIA kaikenlaisia palveluksia itselleen, eikä ole mitään tarkoitusta saamaansa apua kuitata. Itse pidän aina huolta siitä, että tasapuolisuus säilyy, jos ei muuten niin sitten rahalla. Kuitenkin autan ihan vastikkeettomasti sellaisia, joilla tiedän olevan oikeita ongelmia, mutta siinäkin pitää olla joku raja, ettei kenenkään ilmaistalonmieheksi päädy. Tosin sitäkin hommaa minulle eräs nainen yritti tarjota:)
Tuosta 77 sivua lisäluettavaa :) :)
https://www.vauva.fi/keskustelu/2921607/kertokaa-torkeimmista-lokkeilij…
Vierailija kirjoitti:
Tuosta 77 sivua lisäluettavaa :) :)
https://www.vauva.fi/keskustelu/2921607/kertokaa-torkeimmista-lokkeilij…
Eikö olisi parempi jatkaa tuoretta ketjua joka lyhyempi kahlata läpi
Sofia Belórf. Velkaannutti Nousiaisen jotta sai itselleen merkkivaatteita toisen velaksi ottamilla rahoilla. Kun mies oli imetty muutenkin kuin täytetyillä töröhuulillaan kuiviin, siirtyi hän varakkaamman tyypin kimppuun kuin pintaliitäjä rahanippuun.
Torppa, Penttilä ja lukemattomat muut.
Vierailija kirjoitti:
Torppa, Penttilä ja lukemattomat muut.
Jos tälle linjalle lähtee, niin Tuksu
Vierailija kirjoitti:
Sofia Belórf. Velkaannutti Nousiaisen jotta sai itselleen merkkivaatteita toisen velaksi ottamilla rahoilla. Kun mies oli imetty muutenkin kuin täytetyillä töröhuulillaan kuiviin, siirtyi hän varakkaamman tyypin kimppuun kuin pintaliitäjä rahanippuun.
Eiköhän se Nousiainen itsekin ollut mukana feikki-pintaliitoelämässä, kunnes seinä tuli vastaan eikä saanut enää mistään uutta velkaa. Tosin varmasti muijan suurella myötävaikutuksella ja jos ei olisi ollut noin tyhmä, ehkä vähän säälittäisi miten lopulta jäi velkoineen yksin kuin nalli kalliolle.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän siinä on käynyt kuin entiselle miehelle: kaikki rahat menivät korkeakorkoiselle - eikä edes riittänyt;)
Usein nuo lokit ovat todella hyviä puhumaan ja manipuloimaan. Vedotaan kohteen tunteisiin ja kupataan esim. iäkkäitä vanhempia tai isovanhempia. Omassa tuttavapiirissä syntyi pienimuotoinen kohu kun selvisi, että suvun hulttiopoika oli kaikessa hiljaisuudessa saanut kahdeksankymppisen mummon takaamaan lainansa (mummo kiinnittänyt asuntonsa pantiksi). Eihän tämä tietenkään maksanut lainaa pois, joten mummolta lähti kämppä alta.