Pahin lokkeilu mitä tiedät
Tunnetko kunnon lokkeilijoita ja mitä he ovat tehneet?
Kommentit (234)
Vierailija kirjoitti:
Velipoika otti thaimaalaisen vaimon ja siinä on kyllä lokki pahimmasta päästä. Vastaavaa miehen elättinä olemista ei koskaan suvaittaisi suomalaiselta naiselta. Nämä ulkomaalaisen miehen napanneet thait vielä oikein esittelevät toisilleen somessa mitä ovat ostelleet miehen rahoilla.
Tätä samaahan ovat tehneet myös tietyt kotimaiset B-luokan julkkikset, siis nämä Martinat ja Sofiat. Sofia tosin yritti antaa vaikutelman että rahat on tienattu omalla fitnessbisneksellä, mutta ääni kellossa muuttui kun päätyi tyrmään rahanpesusta epäiltynä.
Toinen ääripää on sitten tosiaan nämä sossuelätit, joilla ei ole aikomustakaan mennä töihin vaikka ovat nuoria ja terveitä. Sukuun kuuluu yksi tällainen ja kyllä on ketuttanut kun on selvinnyt, mihin kaikkeen saa maksusitoumuksia sossusta... varsinkin nyt kun tämä teki vielä vauvan.
Kaksikin lokkia tiedän. Toinen on kaveri joka asuu huitsin nevadassa ilman autoa. Yleensä menen hänelle kylään autolla, koska se on kaikkein nopeinta. Tällöin hän keksii aina paikan jos toisenkin, missä pitäisi käväistä, kun kerran kyydillä pääsee. Eikä siinä mitään, tottakai heitän kun kerran siinä olen. Kerran oli auto huollossa ja näin sitten vaivan, että menin julkisilla+kävellen kun oltiin sovittu että menen kylään. Soitin hänelle junasta, että menee n. 1/2 tuntia, että olen siellä kun juna on kohta asemalla. Hän alkoi änkätä että mitä? Juna? Millä sä tuut? Piti käydä... emme olleet tosiaan sopineet mitään että käymme missään. Vain sen että menen hänelle käymään, mutta kaveri oli selvästi laskelmoinut muuta. Vierailuni ajan hän melkein murjotti minulle, kun ei ollut päässyt ajelulle. Tuntui kivalta kun olin kuitenkin maksanut liput ja meni paljon aikaa tuohon liikkumiseen, että pääsen häntä näkemään.
Toinen ei ole ehkä niinkään lokki, vaan käenpoika. Kolmekymppinen naisihminen, joka elelee leveästi ylisuojelevan äitin siipien suojassa. Kaikki kalliimmat ostokset ovat äidin kautta. Halvalla vuokralla äidin omistamassa talossa. Nainen ei ole käyttänyt näitä elämän helpotuksia hyödykseen, vaan esim. Opiskellut lyhimmällä mahdollisella koulutuksella matalapalkka-alalle, jossa tekee osa-aikaista työtä. Nyt tosin kun miettii, niin mitäs hän sillä palkalla tekisikään, kun ei tarvitse rahaa esim. Uuteen kännykkään ja veikkaan, että vuokranmaksustakin joustetaan, jos rahat ei riitä. Sentään tekee jotain, eikä makaa kotona. Eikä tämän ihmisen elo muutenkaan mitenkään haittaisi, onhan se ihan luonnollista että vanhemmat auttavat lapsiaan. Mutta, mutta tämä jatkuva vastikkeeton saaminen on taannuttanut naisen johonkin teini-ikäisen tasolle tietyissä asioissa. Hän on erittäin huolimaton näiden kalliiden tavaroidensa kanssa. Kolhinut autoa näppäillessään kännykkää ajaessaan, rikkonut läppärin huolimattomuuttaan ja valehdellut äidilleen rikloutumisesta saadakseen uuden. Ja hänen asenteensa on myös aikamoinen; "ai onks toi joku vanha malli? En oo kuullukkaan tost merkist. Sain just tän iphone xyzb+ mallin tuli kai myyntiin tyyliin eilen. Uskaltaaks tän auton jättää parkkiin tänne? Eiks tää oo vähän, köh, huonoo aluetta ja mul on tää vähän harvinaisempi malli ja erikoisvanteet. En vois IKinä asuu kerrostalossa, eiks siel meluta yöllä ja sellasta?
Olen periaatteessa aina iloinen toisten onnesta, olen itsekkin saanut paljon hyvää. Mutta tämän ihmisen seuraa ei oikein enää jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Eräs kaverini saattaa lähteä baariin ilman rahaa ja avoimesti lokkeilla miehiä tarjoamaan hänelle juomia. Itseäni hävettää katsella touhua.
Tuo on ihan ok jos myös sitten antaa pimbs.
Vierailija kirjoitti:
Minä en käsitä, kuinka joillain on pokkaa tuohon lokkeiluun. Itsellänikin on yksi puolituttu kaveri, joka on kotoisin samalta paikkakunnalta. Matkusti sitten kerran kyydissäni kotipaikkakunnalle 350km suuntaansa. Ei edes tarjoutunut osallistumaan bensakustannuksiin, ihmetteli vain hämmästyneenä että "olisithan sinä ajanut sinne joka tapauksessa". Mulle kimppakyydin idea on nimenomaan bensakulujen jakaminen, enkä edes ilkeäisi olla tarjoamatta rahaa jos olisin itse kyytiläisenä.
Tätä hienoa ajattelua tulee laajentaa koskemaan muitakin elämän osa-alueita.
Kun kutsut kaverin saunaan ja tarjoat oluen, niin muista laskuttaa valaistus, saunan lämmitys, tuolin ja pöydän kuluminen, pyyhkeen pesumaksu sekä kiinteistön kuoletukset. Alkoholiveron osuus tulee eritellä selkeästi.
Muodosta edellisestä hyväksikäytön vastainen linja ja pidä tiukasti puolesi lokkeja vastaan.
Ja vielä sitä viitsitäänkin ihmetellä mistä tulevat vanhukset, joita kukaan ei tule koskaan katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en käsitä, kuinka joillain on pokkaa tuohon lokkeiluun. Itsellänikin on yksi puolituttu kaveri, joka on kotoisin samalta paikkakunnalta. Matkusti sitten kerran kyydissäni kotipaikkakunnalle 350km suuntaansa. Ei edes tarjoutunut osallistumaan bensakustannuksiin, ihmetteli vain hämmästyneenä että "olisithan sinä ajanut sinne joka tapauksessa". Mulle kimppakyydin idea on nimenomaan bensakulujen jakaminen, enkä edes ilkeäisi olla tarjoamatta rahaa jos olisin itse kyytiläisenä.
Kun kutsut kaverin saunaan ja tarjoat oluen, niin muista laskuttaa valaistus, saunan lämmitys, tuolin ja pöydän kuluminen, pyyhkeen pesumaksu sekä kiinteistön kuoletukset. Alkoholiveron osuus tulee eritellä selkeästi.
Muodosta edellisestä hyväksikäytön vastainen linja ja pidä tiukasti puolesi lokkeja vastaan.
Ja vielä sitä viitsitäänkin ihmetellä mistä tulevat vanhukset, joita kukaan ei tule koskaan katsomaan.
Oletko tyhmä vai muuten vaan ääliö?
Yhden tuttavapariskunnan rouva on mahdoton lokki.
Olimme kerran ravintolassa syömässä ja kun lasku oli tuotu pöytään, laitoimme laskun summan mukaisen summan rahaa tarjoittimelle, jolla lasku tuotiin. Laitoin vielä lisäksi viitosen setelin tipiksi tarjoilijalle. Lokki-rouva nappasi vitosen itselleen ja sanoi, että Suomessa ei tarvitse tipata, koska tarjoilijat saavat oikeaa palkkaa. Sanoin, että ei tuo viitonen sinulle kuulu, johon hän vastasi, että olisithan sinä sen joka tapauksessa antanut pois ja piti rahan.
Eräs entinen ystävä oli kunnon lokki, joka suuntaan.
Sai ihan hyvin sossusta/kelasta rahaa, mutta tuhlaili ne heti parissa päivässä sipseihin ja kokikseen.
Tämän jälkeen sai iäkkäitä äidiltään ruoka-apua (ja rahallista) kuun loppuun.
Mikäli poikkeus tapahtui ja mamma ei pystynytkään antamaan rahaa, muutti tämä nainen luokseni viikoksi tai pariksi, väittäen ensin että on vain pari päivää.
Söi jääkaapin tyhjäksi ja käyttäytyi muutenkin iljettävästi.
Kerran olin leiponut laskiaispullia, niin tämä ihminen nuolee, siis oikeasti NUOLEE pullasta pelkät kermat ja jättää ne räävityt ja kuolatut kannikat lautaselle. Hyi hitto!
Onneksi emme ole enää tekemisissä, enkä enää kyllä muutenkaan suostuisi katselemaan vastaavaa käytöstä. Silloin en kehdannut sanoa mitään, vaikka olisi kyllä pitänyt.
Sama ihminen myös suuttui jos pyysi häneltä velkoja takaisin. Velat piti tietysti itse aina pyytää ja jos ne sai, niin sai lukea somesta avautumisen siitä miten itsekkäitä jotkut ovat kun eivät ymmärrä miten vaikeaa on elää köyhänä.
Hänellä siis oli ihan hyvin rahaa ja hyvät tukiverkostot, mutta oli jostain saanut päähäni minun olevan rahoissani ja itsekäs kun en halua auliisti jakaa rahojani hänen kanssaan.
Todellisuudessa olin köyhä opiskelija.
Vierailija kirjoitti:
Iäkkään äidin asunto- ja muu varallisuus jaettu ennakkoperintöinä lapsille ja mummeli laitettu ensin vuokra-asuntoon asumistuella ja pienellä eläkkeellä ja sieltä sitten palvelutaloon mahdollisimman pienillä palvelumaksulla. Ei kuulemma kannata mummelilla olla omaisuutta eikä tuloja pientä eläkettä enempää kun sehän menee kaikki kuitenkin palvelutalomaksuihin ja vuokriin.
Mistäs tiedät, vaikka ne lapset antaisi sille mummelille salaa suoraan rahaa käteen? Ei näy Kelalle eikä verottajalle. Eikä kuulu kenellekään.
Näin mekin tehdään, ei kannata mummon maksella hoitomaksuina yms. omaisuuttaan, jonka on isolla vaivalla ja -verotuksella aikoinaan tienannut.
Varmaan oma exä, jota jaksoin nuorena ja sinisilmäisenä katsoa yllättävän pitkään..
Oli itse työtön ja minä matalapalkka-alalla. Käytti kaikki omat rahansa päihteisiin ja kalliisiin ostoksiin, jolloin rahansa oivat tietenkin joka kuun puoleenväliin mennessä loppu.
Maksoin käytännössä kaikki ruuat koko ajan, autoin laskuissa, ostin ylimääräisiä juttuja joita hän halusi ja vielä tämän päälle hoisin lähes kaiken kotona (siivouksesta pyykkäykseen), vaikka itse kävin töissä ja toinen oli tyytyväisenä kotona. Maksoin häbeltä myös pois ulosotossa pitkään olleet maksut ynnä muuta.
Vähän katkera olen edelleen, lähinnä oman tyhmyyteni takia tuossa tilanteessa.
Tähän liittyi vielä kaiken lisäksi hänen epämääräinen kaveripiirinsä, jota myös ottivat rahaa "lainaan", koska kuulemma mulla oli rahaa kun töissä käyn ja muuten olen pihi jos en anna.
Ei enää ikinä.
Nykyisen kanssa kumpikin ollaan tällä hetkellä opiskelijoita ja välillä ihan yllätyn, kun voikin tehdä omia hankintoja ja rahat riittävät hyvin.
Oli kerran kaveri, joka oli hyvin miellyttävä ja mukava ihminen, hyvää seuraa ja hyvä juttukaveri.
Kutsuin kaverin kylään ja ostin grillattavaa tarjottavaksi. Ei kuulemma syönyt enää punaista lihaa. Käveltiin lähikauppaan ostamaan kanaa. Kassalla seisoi vieressä ja odotti minun maksavan. Maksoin. Grillattiin ja alettiin ruokailemaan. Kaveri nappasi pekonia nakin ympäriltä kanojensa kaveriksi. Naurahdin että mitä ihmettä. Pekoni on kuulemma niin hyvää että sen suhteen tekee poikkeuksen.
Sama kaveri oli menossa yhteisen kaverimme luokse kylään. Ilmoitti ennen tuloa että hän haluaisi sitten syödä vain luomua.
Sama kaveri kysyi ennen joulua, että jos lähtisimme ajelulle, minulla kun on niiin hieno auto. Mikäs siinä, samallahan siinä rupattelisi. Hain kaverin kyytiin ja ajattelin että ajetaan jonnekkin kahville. Hänellä oli kassillinen lahjoja mukana. Kysyi jos samalla voitaisiin käydä viemässä ne. Toki, luulin että kyseessä yksi kohde. Ei ollut. Kahville emme sitten lahjakierroksen päätteeksi enää keretty. Bensarahoja ei tarjoutunut antamaan. Enkä saanut joululahjaa.
Saman kaverin kanssa olimme ulkona syömässä. Paikassa maksu tapahtui kassalla ruokailun jälkeen. Suosittu paikka, kassalle jonoa. Odotimme vuoroamme ja kaveri sai puhelun. Tuli kuulemma kiire jonnekkin. Sanoin että mene vaan, hoidan laskun, tarjoa sinä sitten seuraavalla kerralla. Seuraavaa kertaa ei tullut.
Sama kaveri sai kutsun häihimme. Ilmoitti että on vegaani. Kokki suunnitteli hänelle oman neljän ruokalajin menyn. Ensimmäisen annoksen jälkeen ilmoitti ettei nälkä lähde saamallaan ruualla. Pöytäseurueelleen kertoi illan aikana että syö kyllä äitinsä tekemää lihapataa, ettei äiti pahoita mieltään. Vähävaraiset vanhemmat tarjosivat 30:lle huoneen, ruuat ja käyttörahaa.
Kaveri muutti ulkomaille opiskelemaan. Suomen opintotuet ja -lainat oli jo käytetty. Tuli kotimaahan käymään. Pari vuotta oli vierähtänyt. Sovimme päivän jolloin näkisimme. Varasin koko päivän yhteistä ajanviettoa varten. Edellisenä iltana en saanut kaveria kiinni. Aamupäivällä en saanut kaveria kiinni. Puolilta päivin soitti uuden tindertreffinsä mökiltä ja sanoi että kolmeksi kerkeisi. Kertoi että hänellä oli kolmelta lääkäriaika ja oli ajatellut että tulisin seuraksi, koska sen jälkeen hänellä olisi taas menoa. Löin luurin korvaan ja siihen loppui se "ystävyys".
Pitkään tuli viestiä että oon ihana ja rakas, hyvää joulua ja sitä ja tätä.
Entinen kaveri mm. Pyysi ajelemaan ja sitten vaati tankkaamaan hänen autonsa kun minä kerran olin myös kyydissä.. hänen poikaystävälle olisi myös pitänyt ostaa tupakkaa, pyysi kylässä ollessa sidettä ja otti yli puolet paketista omaan laukkuun. Ei ikinä maksanut mitään lainaamiaan takaisin, saattoi soittaa klo.23 viikonloppuna että laita tilille parikymppiä että hän pääsee baariin. Joskus pyysi kanssaan johonkin pippaloihin ja ennenkuin ehdittiin sisään sanoi että minä voin kyllä lähteä kotiin, kun en tunne sieltä ketään eli halusi vaan kyydin. Sen tiesi jo valmiiksi että jos hänestä kuuluu jotain haluaa rahaa tai kyydin johonkin.
Lauantaina keskustassa nuori nainen täydessä meikissä ja varmaan tonnin karderoobissa valitteli nälkäänsä....kun kuulemma sossu ei auta...Ja siis oikeasti oli pelkkä toppatakkikin noin 500e takki...
Vierailija kirjoitti:
Pahin lokkeilija on mies parisuhteessa. Hänen ajattelunsa menee näin: "Mikä on sinun, on myös minun, mutta mikä on minun, on minun".
Miehellä on vain oikeuksia, mm. oikeus panna paljaalla ja karata seurauksia. Tämä konkretisoituu myös eroisien ulinassa: "Missä isän oikeudet?" Mutta viis lapsen oikeuksista, saati isän velvollisuuksista. Ja naisten oikeudet, pöh.
Nyt on paksua juttua. Ehkä joku juoppo persoonallisuushäiriöinen luuseri-äijä voi olla tuollainen, mutta minä en tunne yhtäkään tuollaista suomalaista miestä lähipiiristäni. Omat isoisät, isäni sekä oma mies ovat aivan päinvastaisia. Mutta minun sukuni miehet ei olekaan mitään sossutapauksia. Onneksi näin.
Ikävästi yleistät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tyhmä vai muuten vaan ääliö?
Ei kun se on itse lokki.
Vierailija kirjoitti:
Entinen kaveri mm. Pyysi ajelemaan ja sitten vaati tankkaamaan hänen autonsa kun minä kerran olin myös kyydissä.. hänen poikaystävälle olisi myös pitänyt ostaa tupakkaa, pyysi kylässä ollessa sidettä ja otti yli puolet paketista omaan laukkuun. Ei ikinä maksanut mitään lainaamiaan takaisin, saattoi soittaa klo.23 viikonloppuna että laita tilille parikymppiä että hän pääsee baariin. Joskus pyysi kanssaan johonkin pippaloihin ja ennenkuin ehdittiin sisään sanoi että minä voin kyllä lähteä kotiin, kun en tunne sieltä ketään eli halusi vaan kyydin. Sen tiesi jo valmiiksi että jos hänestä kuuluu jotain haluaa rahaa tai kyydin johonkin.
Tällaisille mul_uille voi jo sanoa suoraan päin naamaa, kuten asia on. Ei pidä sietää ihan mitä tahansa. Oma 10-vuotias poikani on reilu ja kiltti ja eräs hänen kavereistaan on tällainen muita hyödyntävä paskiainen. Ikäisekseen jo aika kettu, siis.
Olen kouluttanut poikaani sanomaan suorat sanat silloin kun aihetta on. Ei pidä antaa lokkien hyödyntää muita, sillä sen ne tekevät aina, kun pystyvät. Pitää olla munaa sanoa vastaan ja ojentaa tuommoista huonosta käytöksestä. Ei ne muuten opi.
Sano suoraan. Älä ole liian kiltti. Lokilla on se häpeä kannettavanaan, koska se ei osaa käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttava, elää vanhojen vanhempiensa kustannuksella, ei käy töissä. Vanhemmat elättää ainokaistaan.
Jotkut vanhemmat tekevät lapselleen karhunpalveluksen maksamalla tälle kaiken. Itsellänikin oli parikymppisenä opiskelukaveri, jolle vanhemmat ostivat asunnon kun tämä muutti pois kotoa, ostivat auton ja maksoivat sen ylläpidon jne. Näille ihmisille ei synny minkäänlaista käsitystä rahan arvosta eivätkä he tajua, kuinka normi-ihmiset joutuvat tekemään töitä elantonsa eteen. Tuokin kaveri oli hirveä lokki, esim ennen baariin lähtöä saattoi soittaa vanhemmilleen että laittakaa satanen tilille kun lähden illalla ulos. Karu totuus paljastuu sitten, jos jossain kohtaa joutuu oikeasti alkaa elättämään itsensä.
Itse muuten soitan usein tuollaisia puheluita, mutta se mitä muut eivät tiedä on, että maksan rahat myös takaisin tilipäivänä.
Jos jättäisit yhdessä kuussa sen ulosmenon väliin, ei tarvitsisi soitella niin usein.
Ulos meno ei ole yhdyssana. Sulta tais koko peruskoulu jäädä väliin.
Savonlinnassa. Meinasivat jäätelöt viedä käsistä.
Eräs sukulainen. Tienaa hyvin, ammatiltaan tyyliin juristi, mutta aina kun pitää maksaa jotain kalliimpaa, esim. Häät, niin menee mielistelemään vanhempiaan. Hekin ok toimeentulevia, mutta ei ihan jälkikasvunsa kanssa samassa sarjassa. Ja lapsi aikuinen, eli yli 30.
Autot, asunnot, häät.. muuten ei käy vanhempiaan moikkaamassakaan, mutta kun tarvii rahaa niin aloittaa tiheän kyläilyn 2-4 kk ennen ajankohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Yhden tuttavapariskunnan rouva on mahdoton lokki.
Olimme kerran ravintolassa syömässä ja kun lasku oli tuotu pöytään, laitoimme laskun summan mukaisen summan rahaa tarjoittimelle, jolla lasku tuotiin. Laitoin vielä lisäksi viitosen setelin tipiksi tarjoilijalle. Lokki-rouva nappasi vitosen itselleen ja sanoi, että Suomessa ei tarvitse tipata, koska tarjoilijat saavat oikeaa palkkaa. Sanoin, että ei tuo viitonen sinulle kuulu, johon hän vastasi, että olisithan sinä sen joka tapauksessa antanut pois ja piti rahan.
Olisit sanonut tarjoilijalle, kun se tulee hakemaan maksua: "Tuo muija varasti sun tippisi!"
Mulla oli teini-ikäisenä kaveri, joka tunnettiin pahemman luokan lokkina. Äitinsä oli antanut hänelle vitosen setelin, että käydään kipaisemassa kaupasta maitoa. Kassalla kaveri rupeaa tivaamaan, että mun pitäis maksaa hänenkin ostoksensa, koska "en millään viittis rikkoo tätä vitosen seteliä minkä mutsi anto". En suostunut maksamaan.
Samaisella kaverilla ei ollut "varaa" tuoda nyyttärityylillä järjestetyille synttäreille edes yhtä kurkkua "kun ovat niin varattomia". Tupakkaan ja siidereihin kyllä oli löytynyt rahaa, ei siihen 50snt kurkkuun. Iloisesti maiskutteli menemään muiden eväitä siellä sitten.
En enää tämän lokin kaveri ole, sillä hän tuli kateelliseksi siitä että pääsin nuorena töihin ja oli varaa ostella kivoja tavaroita ja vaatteita, enkä suostunut kustantamaan hänelle mitään. Olin kuulemma itsekäs, ylimielinen ja paska kaveri.