Pariskunnan nettotulot 2200 €
Kommentit (15)
Miten teillä voi olla niin pienet nettotulot?
Meillä yhteiset tulot 1700€, emme saa tt-tukea, emmekä asuntotukea, että turha ehdottaakaan. Toinen sairaseläkkeellä ja toinen pitkäaikaistyötön. Silti pärjäämme.
Miten tähän maahan on kaikenlaista heikompaa ainesta näin kertynytkin? Itse insinöörinä brutto 3900 ja netto 2500-3000.
Mun tulot 1000e ja mies saa noin 1000-1200e. Silti on lapsia, 2 autoa, oma iso talo jne. Ikinä ei ole tili nollilla.
Vierailija kirjoitti:
Miten tähän maahan on kaikenlaista heikompaa ainesta näin kertynytkin? Itse insinöörinä brutto 3900 ja netto 2500-3000.
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa, jos ingengör ymmärtää, mitä tarkoitan.
Molemmilla täytyy olla todella, todella pienet bruttotulot.
Itselläni on huono palkka, 2200 €/kuukaudessa plus lisistä bruttona n. 200 €/kk (nämä maksetaan eri aikaan). Juuri tarkistin veroprosentin, kun olen maksanut liikaa veroa alkuvuoden työttömyysetuudesta, saan n. 1700 €/kk nettona.
Työttömyysetuudella on toki eri veroaste, eli pienemmästä palkkatulosta jää enemmän käteen kuin samasta työttömyysetuudesta, eli jos molemmat työttömänä, niin tuo tarkoittaa n. 1700 € bruttoa molemmilla
Meidän nettotulot on noin 5000€ kuussa ja ihan hyvin pärjätään kans. Autoa ei oo ja halpa asunto hki
Meillä netto n. 1 700 e/kk, 2 henkeä. Ei ongelmia pärjätä. Emme saa mitään tukia. Emme kyllä omistakaan mitään. ;) Pakko sinnitellä!
Toivottavasti ette asu ja elä Helsingissä/ pääkaupunki seudulla. - Ei ne suure tulot vaan piene menot! Riippuu ihan missä päin Suomea ja millaisessa elämänilanteessa tarvitsisi uolla summalla elää ja ulla toimeen; onhan uo summa enemmän kuin minun päätoimisen yliopisto-opiskelijan "tienestit" kuussa...Mutta opiskelu onkin myös sijoitus, joka toivotavasti joskus myöhemmin näkyy palkassa, vaikka tiedän kyllä, ettei asia niin suoraviivasa ole, etä miä enemmän on koulutusa niin sitä enempi saisi aina palkkaa.
Meillä on nettotulot 2100€/kk, kaksi aikuista ja yksi lapsi. Kaks autoa. Omakotitalo, lainan lyhennys 740€/kk. Lisäksi joudutaan ainakin toistaiseksi maksamaan täysi päivähoitomaksu (289€/kk).
Kyllä tällä pärjää mutta kovasti odotan että olisin taas työkuntoinen.
Hassua miten tällaisissa ketjuissa väkeä riittää, muta kun kysytään ketjussa palkkaa niin kaikilla vastaajilla on vähintään 6000 e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Oletko vastavalmistunut vai miksi noin huono palkka?
Käyttekö molemmat, tai kumpikaan, töissä? Onko siis kyse oikeasti tuloista, eikä tuista?
Pienet on tulot, mutta jos pienet on menotkin, niin mikäs siinä