Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia jotkut ihmiset pelkäävät hammaslääkärillä käyntiä?

Vierailija
04.10.2019 |

?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksensin kerran.

Vierailija
2/15 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en siedä vieraita ihmisiä lähelläni. Kosketus ällöttää. Pidätän hengitystä jne. Eli minulla ei ole kipupelkoa vaan sen naamassa kiinni häälyvän ihmisen kammo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska joskus ala-asteella porattiin ilman kunnon puudutusta ja oli ihan helvettiä.

En pelkää, mutta vihaan yli kaiken. Vihaan kun joku tunkee sormia ja härveleitä suuhun ja raapii metallilla hammasluuta, turpiin tekis mieli vetää ja rynniä ylös siitä ja viskoa ne tarjottimet ja muut seinille.

Vierailija
4/15 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monistakin syistä. Pelottavat kokemukset lapsuuden ajalta, kipu, avuton epämukava asento, moitteiden pelko jne.

Vierailija
5/15 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en siedä vieraita ihmisiä lähelläni. Kosketus ällöttää. Pidätän hengitystä jne. Eli minulla ei ole kipupelkoa vaan sen naamassa kiinni häälyvän ihmisen kammo.

Mulla sama. En käy edes kampaajalla tai hierojalla. Kaikki "rentouttavat spa-hoidot" on vaan kidutusta.

Vierailija
6/15 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihana hammaslääkäri. Olen niin rentona hänen luonaan, että melkein nukahdan. Melkein aina hätkähdän kun lasit otetaan päästä ja käynti on ohi.

Hammaslääkärit jne parantavat huomattavasti ihmisen elämänlaatua!

Vierailija
7/15 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ne vitun imurit ja härvelit siellä suussa. Monesti on painanut niin kipeästi ientä vasten että on valunut verta.

Vierailija
8/15 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut aiemmin pelkoja, mutta sain muutaman keuhkoveritulpan ja niiden vuoksi minua tutkittiin pitkään ja hartaasti. Kaikkia mahdollisia tutkimuksia tehtiin ja nykyisin inhoan kaikkia lääkäreitä tasapuolisesti. Pelkään heitä ja sitä miten he ronkkivat ja satuttavat, vaikka kuinka tarkoittavat hyvää.

Vierailija
9/15 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä pelkään kovaa hintaa.

Julkiselle taas on hankala päästä, ja hampaat ehti osittain huonoon kuntoon, mikä hävetti tosi paljon. Asiallisesti kyllä suhtautuivat sitten kun pakon edessä oli hakeuduttava hoitoon :).

Vierailija
10/15 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ihana hammaslääkäri. Olen niin rentona hänen luonaan, että melkein nukahdan. Melkein aina hätkähdän kun lasit otetaan päästä ja käynti on ohi.

Hammaslääkärit jne parantavat huomattavasti ihmisen elämänlaatua!

Minäkin meinasin viimeksi nukahtaa hammaslääkärikäynnillä. Oli puolitoista tuntia kestävä juurihoito, niin kyllä alkoi väsyttää. En edes huoli puudutusta koskaan ja silti on rento olo hoitojen aikana.

Vierailija
11/15 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden muistot, kipu, satuttaminen. Jännitys ja kauhu. Mun hampaita on porattu ja paikattu ilman puuduttamista. Se jätti kammon hammaslääkäreitä kohtaan.

Vierailija
12/15 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeät hammaslääkärit inhottaa ja tulee kamala ahdistus. Naishammaslääkärit on poikkeuksetta ollut ihania, mutta eräs vanhempi miespuolinen hammaslääkäri oli aivan kamala. Myös yleensä hammashoitajat on ihania, JOS ne on nuoria. Kärttyset keski-ikäset ilkeät akat inhottaa, semmosiakin on ollut hammashoitajana.

N20

Vierailija
13/15 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan sitä, että kasvoihini kosketaan. Tiedän, että käynti on välttämätön, mutta menetän kontrollin. Kipukynnys on matala ja aikaisemmin pahoja ongelmia hampaitten kanssa. Puudutusaineet tehoaa liian hitaasti. Mielikuvaharjoitukset ja ymmärtävä ystävä auttaa. Saan vapaasti kertoa, mikä kammottaa ja hermostuttaa. Parasta on hyvä hammaslääkäri, joka hups vaan sai pahimman pelon häviämään. Laittoi rutkasti puudutusta. Jossain vaiheessa mieheni varasi minulle ajan, kun itse vitkuttelin sen kanssa. Tästä kaikesta on jo aikaa ja nyt tilanne on hyvä. Harjaan, harjaan, harjaan. Viimeksi sanottiin, että ei tarvitse vuoden päästä tulla, kun kaikki on niin hyvässä kunnossa :))) Ihanaa!

Vierailija
14/15 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelon tunteen kanssa makaaminen on mulle vihoviimeinen asia, mitä haluan. Yhdistyy mun mielessä täydelliseen avuttomuuteen. En siinä hetkessä aina siedä edes puolison kosketusta,.vieraista nyt puhumattakaan, joiden tarkoitus muokata mun elimistöä Järkeä ei kunnollista pelkoa tuntiessa voi käyttää, järkeily on ennen ja jälkeen -tilanteisiin. Ei ajatus, että lääkäri tekee hyvää hoitaessaan hampaita, silti tee pelolle mitään.

Mistä saa joskus viitteitä jos hammaslekuri ei älyä huudosta, itkusta ja lopetuspyynnöistä, että nyt menee sietokyvyn yli.

Vierailija
15/15 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vain ainoastaan ehkä maailman inhottavin tunne, kun pistellään puudutuspiikkiä ikeniin tai raavitaan hammaskiviä jollain värkeillä niin että tuntuu kuin koko suu lähtisi mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi