Anoppi muuttaa meille, pyydämme vastineeksi anopilta
1000€/kk, tähän sisältyy vesi, sähkö, ruoka, kyyditykset lääkäriin, bingoon tms. Siis ihan kaikki.
Anoppi maksaa kaiken käteisellä ja hänelle jää toinen tonni omaan käyttöön.
Tämä on kaikille hyvä järjestely paitsi miehen sisaruksille jotka eivät itse ole valmiita jörjestelyyn mutta heidän mielestään meidän ei pitäisi ottaa noin isoa maksua tästä.
Kuulostaako summa teidän mielestä isolta? Minusta ei.
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
missä kunnossa anoppi on?
Oletteko miettineet, että mitäs sitten, kun anopin kunto alkaa heiketä? Oletteko valmiit omaishoitajiksi myös?
Mun mielestä tuo on ihan järki hinta siitä, että jos sillä saa oman sopen, joten vetäytyä ja tosiaan pyykki- ja ruokapalvelun, pisut ja pesut yms.
jos se on sisaruksista liikaa, niin varmaan osallistuvat vaikkapa satasella per nuppi, että anopin rahataakka kevenis?
Hyvässä kunnossa ainakin nyt, hänellä on nyt vain asunto (vuokra) huonojen kulkuyhteyksien päässä ja kysyi itse voisiko asua meillä sen aikaa että löytyisi asunto keskustasta.
Omaishoitajaksi minusta ei ole mutta ei kyllä näillä näkymin ole tarvekkaan.
Anoppi muuttaa joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon hintaan anoppi saisi kyllä ihan jonkun hoivakotipaikankin. Siellä on kuitenkin 24/7 osaavaa henkilökuntaakin,jos tarvitsee apua. Ja siellä on myös huonetovereita, joiden kanssa jutella.
Kaipa se nyt on mukavampaa jutella omien läheisten kanssa kuin ventovieraiden. Aloituksessa ei ollut mainintaa anopin terveydentilasta, mutta jos pystynyt auttamaan lastenhoidossakin, ei varmaan halua minnekään hoivakotiin.
Vierailija kirjoitti:
Miten toimitte lomien aikaan? Kuka huolehtii anopin ruuat, kaupassakäynnit ja kyyditykset kun ette ole paikalla? Tämähän sitoo teitä valtavasti.
Lomien aikaan kun ei olla kotona, anoppi tietysti hoitaa itse kaupassakäynnit yms. Nämä on ihan sovittavissa olevia juttuja.
Meiltä ei ole pitkä matka kauppaan eikä terveyskeskukseen, pääsee helposti myös kävellen, mutta aina minä toki kuskaan kun olen kotona, itse asiassa niin olen tehnyt jo monta vuotta aikaisemminkin kun anoppi ei vielä edes asunut meillä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuohon hintaan anoppi saisi kyllä ihan jonkun hoivakotipaikankin. Siellä on kuitenkin 24/7 osaavaa henkilökuntaakin,jos tarvitsee apua. Ja siellä on myös huonetovereita, joiden kanssa jutella.
Niin, mutta ei ole kyyditystä bingoon. Tämä etu on lyömätön.
Jos anoppi on hyväkuntoinen, ei hän mitään hoivakotipaikkaa saa eikä tarvitsekaan.
Pieni askel ihmiskunnalle, mutta anopille ja teillekin melko iso askel. Minusta tuo tonni on kohtuullinen. Tuon voisin itsekin maksaa, olen siis se mummo-osapuoli. Onnea.
Minkä ikäinen anoppi on ? Leski?
Eli valmistatte anopille myös aamiaisen, lounaan, päivällisen ja iltapalan?
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen anoppi on ? Leski?
Hiukan alle 70.v, miehen isä kuoli muutama vuosi sitten.
Itsestäkin tuntuu mukavalta kun anoppi viihtyy meillä ja tykkää tosi paljon oleilla lasten kanssa ja sanoi itsekkin että on pitkästä aikaa mukavaa kun ei tarvi olla yksin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eli valmistatte anopille myös aamiaisen, lounaan, päivällisen ja iltapalan?
Juu siinä samalla se menee kun koko muullekkin perheelle:)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ole iso summa jos kaikki tuo sisältyy. Jos anoppi ja te olette tyytyväisiä niin ei siinä ole kenelläkään nokankoputtamista.
Ellei ap asu ihan kaupungin ydinkeskustassa niin onhan tuo ihan jäätävä summa! Varsinkin jos kerran anoppi pääsisi kävellenkin liikkumaan (+julkiset?) eikä päivittäin syödä sisäfilettä, niin tuolla summalla asuisi yksinkin. Mielenkiinnosta kyllä kysyisin kuinka paljon ap:n omat asumismenot tällä hetkellä on? Haiskahtaa vähän nimittäin hyväksikäytöltä - tai provolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole iso summa jos kaikki tuo sisältyy. Jos anoppi ja te olette tyytyväisiä niin ei siinä ole kenelläkään nokankoputtamista.
Ellei ap asu ihan kaupungin ydinkeskustassa niin onhan tuo ihan jäätävä summa! Varsinkin jos kerran anoppi pääsisi kävellenkin liikkumaan (+julkiset?) eikä päivittäin syödä sisäfilettä, niin tuolla summalla asuisi yksinkin. Mielenkiinnosta kyllä kysyisin kuinka paljon ap:n omat asumismenot tällä hetkellä on? Haiskahtaa vähän nimittäin hyväksikäytöltä - tai provolta.
Meidän asumismenot on tällä hetkellä n. 1000€/kk kun laina on maksettu.
Äkkiseltään kun laskee niin anopin menot itseasiassa pienenisivät kun muuttaa meille ja kulkeminen helpottuu huomattavasti, toki anoppi asuu tällä hetkellä liian isossa asunnossa (koko ajan hakee pienempää mutta ei tahdo löytyä sopivaa)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ilmiselvä provohan tämä on. Mutta semmonen leppoisa ja kiva, eipä ainakaan anoppi oo hirviö tällä kertaa. Ensiksikin tuo tonni on järkyttävä summa, kukaan täyspäinen anoppi ei maksaisi tommoista rahamäärää kuukaudessa. Toiseksi mikä oli aapeen pointti laittaa tänne tämmönen juttu jos se olisi totta? Kysyi muka onko meidän mielestä sopiva summa, mitäs meidän mielipiteet sitä hetkauttaa. Jos ovat mukamas jo asian sopineet ja se anopillekin passaa niin ei aaveelle oisi mitään järkeä tätä ilmoitella.
No, en mä ymmärrä kyllä miksi piti provotakaan, kun ei tästä saa millään sotaa eikä kauhistelua aikaiseksi. Eikä jänskiä juonenkäänteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ilmiselvä provohan tämä on. Mutta semmonen leppoisa ja kiva, eipä ainakaan anoppi oo hirviö tällä kertaa. Ensiksikin tuo tonni on järkyttävä summa, kukaan täyspäinen anoppi ei maksaisi tommoista rahamäärää kuukaudessa. Toiseksi mikä oli aapeen pointti laittaa tänne tämmönen juttu jos se olisi totta? Kysyi muka onko meidän mielestä sopiva summa, mitäs meidän mielipiteet sitä hetkauttaa. Jos ovat mukamas jo asian sopineet ja se anopillekin passaa niin ei aaveelle oisi mitään järkeä tätä ilmoitella.
No, en mä ymmärrä kyllä miksi piti provotakaan, kun ei tästä saa millään sotaa eikä kauhistelua aikaiseksi. Eikä jänskiä juonenkäänteitä.
Miten niin jäätävä summa? Mikä sun mielestä sitten olisi hyvä summa?
Ajatellaan että palvelukoti asuminen tosiaan maksaa 2000-3000 euroa.
Tuo summa on ihan ok.👍
Me ollaan papan kanssa 71v. ja lähdetään kahden viikon päästä Australian Brisbaneen. Ollaan oltu jo 6 talvea siellä 'au-paireina' pojan perheessä. Meillä on oma yksiö josta pääsy uima-altaalle.
Ilo ja hyöty on molemminpuolinen.
Maks 500€ itse kehtaisin pyytää kaikesta tästä. Johan tuolla logiikalla hän voisi pyytää korvauksia kaikesta avusta mitä hän on itse tarjonnut vuosien aikana. Kakkavaipan vaihto vauvana 1€ / kerta.
POrukka koolle, jokainen merkkaa lappuun sen pienimmän hinnan, jolla ottaa anopin luokseen. Pienimmän hinnan pyytänyt voittaa. Kunnon huutolaismeininki.
Meillä talvehtiminen Ausseissa menee siten että matkat maksamme tietysti itse.
Pojan perheen ei tarvitse maksaa meille, eikä meidän heille.
Me osallisumme jkv ostoksiin koska ruoka siellä on kallista Suomeen verrattuna.
Lapset viedään/haetaan koulusta.
Tämä käytäntö sopii hyvin eläkepäiville.
Tehkää viralliset paperit tai kun anoppi kuolee niin tuo 1000e/kk muuttuukin sukulaisten mielestä enakkoperinnöksi! T: keskellä perintöriitaa
Niin että väliaikaista tämä teillä olo vaan oliskin. Kivaltahan se kuulostaa.
Kuitenkin on erikoista, että kuitenkin auttelee ja hoitelee lapsia ja itse maksaakin siitä.