Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan joka pitää itseään OIKEASTI rumana ei kerro siitä avoimesti ja kepeästi tv:ssä

Vierailija
03.10.2019 |

Loukkaavaa meitä kohtaan, jotka oikeasti olemme koko elämämme kamppailleet sen kanssa, ettei kukaan vaan saisi tietää mitä ajattelemme itsestämme. Jo se tuntuu pahalta ajatella mitä muut meistä ajattelevat, miksi kukaan itse vielä mainitsisi rumuudestaan, että kaikki nekin jotka eivät ole niihin kasvojen virheisiin kiinnittänyt huomiota alkavatkin huomata että ahaa nyt tajuankin miksi tuo pitää itseään rumana.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa ap! Ja sitten nämä samat "rumat" vaahtoavat luonnollisuudesta ja meikittömyydestä postaamalla someen humblebrag-kuvatekstejä ja nomakeup-kuvia hashtageilla "eloveena" "luomu". Helppo se on huudella, kun iho ja kasvojenpiirteet on normaalit - siis normaalit, ei edes tarvi supermallin kasvoja, riittää kun on normaalit, sopusuhtaiset piirteet ja terve iho (ei punoita koko ajan eikä ole jatkuvasti hormoninäppyjä)!  Oikeasti rumat ihmiset eivät pysty aina viemään edes roskia ulos ilman meikkiä eikä varsinkaan jaa somessa selfieitä. Minulle tulee aina ahdistava ja todella surullinen olo, kun joku luonnonkaunis kritisoi meikkaavia ihmisiä. Tulee todella kuristava olo. Ihan kuin ei riittäisi, että tiedän olevani ruma, siihen päälle joku vielä kehtaa arvostella kun yritän epätoivoisesti ehostaa itsestäni edes vähän siedettävämmän näköisen. Tai sitten jos tästä huomauttaa, niin nämä luomuihmiset alkavat seuraavaksi kyseenalaistaa ruokavaliotasi ja elintapojasi ("syö kasviksia, juo vettä, pese kasvosi, harrasta liikuntaa.."), vaikka hyvässä lykyssä ovat itse pyöreämpiä, tupakoivia pikaruuan kuluttajia.

Vierailija
22/88 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymy kaunistaa kenet tahansa - jaa minutkin jonka etuhampaista tulee mieleen se Autot-leffan Martti. Eikä tietenkään ole varaa laittaa niitä mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaa ap! Ja sitten nämä samat "rumat" vaahtoavat luonnollisuudesta ja meikittömyydestä postaamalla someen humblebrag-kuvatekstejä ja nomakeup-kuvia hashtageilla "eloveena" "luomu". Helppo se on huudella, kun iho ja kasvojenpiirteet on normaalit - siis normaalit, ei edes tarvi supermallin kasvoja, riittää kun on normaalit, sopusuhtaiset piirteet ja terve iho (ei punoita koko ajan eikä ole jatkuvasti hormoninäppyjä)!  Oikeasti rumat ihmiset eivät pysty aina viemään edes roskia ulos ilman meikkiä eikä varsinkaan jaa somessa selfieitä. Minulle tulee aina ahdistava ja todella surullinen olo, kun joku luonnonkaunis kritisoi meikkaavia ihmisiä. Tulee todella kuristava olo. Ihan kuin ei riittäisi, että tiedän olevani ruma, siihen päälle joku vielä kehtaa arvostella kun yritän epätoivoisesti ehostaa itsestäni edes vähän siedettävämmän näköisen. Tai sitten jos tästä huomauttaa, niin nämä luomuihmiset alkavat seuraavaksi kyseenalaistaa ruokavaliotasi ja elintapojasi ("syö kasviksia, juo vettä, pese kasvosi, harrasta liikuntaa.."), vaikka hyvässä lykyssä ovat itse pyöreämpiä, tupakoivia pikaruuan kuluttajia.

Itse olen ihmetellyt samaa. Luonnonkauniit ihmiset haluavat antaa muille käsityksen, että heidän kauneutensa on muka hyvillä elintavoilla saavutettu, vaikka oikeasti esim. ihotyyppi on pitkälti kiinni geeneistä. Myös kasvonpiirteet ja kasvojen symmetrisyys on tietenkin geenien ja sattuman tulosta. Samat tyypit hokevat myös kliseitä "hymyily kaunistaa" ja "ystävällisyys/kaunis käytös/itsevarmuus kaunistaa". Eli paitsi että rumilus on ruma, hän myös KÄYTTÄYTYY VÄÄRIN. Eräässä rumuutta käsittelevässä ketjussa joku kirjoitti todella hyvin tästä (en muista tarkkoja sanamuotoja): "Olen ajatellut, että jotenkin käyttäytymällä oikein voisin päästä rumuudesta eroon ja välttää haukut ja negatiivisen huomion. Olen yrittänyt, mutta se ei ole toiminut."

Ihmisillä on selvästi sellainen ajatus, että kaunis ihminen on "valmis ihminen", riittävän hyvä sellaisenaan. Riittää, että kaunis ihminen käyttäytyy kutakuinkin normaalisti ja noudattaa käytössääntöjä, ja hänen ajatellaan olevan hyvä ihminen ja sisäisesti kaunis. Sen sijaan ruman ihmisen pitäisi tehdä töitä tullakseen paremmaksi: hänen pitäisi syödä terveellisemmin, jotta saisi eliminoitua kasvojen turvotuksen ja epäpuhtaudet. Hänen pitää juoda enemmän vettä. Hänen pitää ulkoilla enemmän ja nukkua enemmän. "Olethan varmasti tehnyt kaiken mahdollisen ulkonäkösi kohentamiseksi? Jos retkahdat, saat rangaistuksen." Ruman ihmisen pitää myös kiinnittää erityisen paljon huomiota käytökseensä, jotta hän antaisi itsestään miellyttävän (eli kauniimman) vaikutelman.

Vierailija
24/88 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ruma. Perustin tänne rumuus-ketjun, en muista mikä oli otsikko, koska se poistettiin. Rumuus on tabu. Mikäli kertoo jonkin ongelman, johon ei ole kunnollista ratkaisua, niin ihmiset yrittävät silti auttaa. Kun heidän apunsa on niitä iänikuisia ”meikkaa, laita hiukset” jne. Ja he turhautuvat, koska olin jo toteuttanut kaikki heidän neuvonsa. Siltikään en ollut muuttunut kauniiksi ihmisten silmissä, vaan pikemminkin meikkipelleksi jolle nauretaan. Kun kerron totuuden, ihmiset alkavat kyseenalaistamaan mielenterveyttäni ja epäilemään trolliksi. Kukaan ei usko totuutta, vaan se yritetään kieltää.

Vierailija
25/88 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumat myös saavat jatkuvasti neuvoja kehittää luonnetta. Harva ihminen voi luonteelleen juurikaan mitään. Se on juuri noin kuin on tässäkin ketjussa sanottu. Eli kaunis ihminen on hyvä ihminen, ruma joutuu todistelemaan hyvyyttä ja olemaan muita sisäisesti kauniimpi ollakseen edes joten kuten hyväksytty.

Vierailija
26/88 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa on jotain kaunista.

Ystävänne,

Sinccis

Vierailija
27/88 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ruma. Perustin tänne rumuus-ketjun, en muista mikä oli otsikko, koska se poistettiin. Rumuus on tabu. Mikäli kertoo jonkin ongelman, johon ei ole kunnollista ratkaisua, niin ihmiset yrittävät silti auttaa. Kun heidän apunsa on niitä iänikuisia ”meikkaa, laita hiukset” jne. Ja he turhautuvat, koska olin jo toteuttanut kaikki heidän neuvonsa. Siltikään en ollut muuttunut kauniiksi ihmisten silmissä, vaan pikemminkin meikkipelleksi jolle nauretaan. Kun kerron totuuden, ihmiset alkavat kyseenalaistamaan mielenterveyttäni ja epäilemään trolliksi. Kukaan ei usko totuutta, vaan se yritetään kieltää.

Tuo kieltäminen on jotain ihan uskomatonta. Ensin väitetään, ettei rumia ihmisiä muka ole. Sen lisäksi rumien kokemaa kiusaamista ja syrjintää vähätellään tai väitetään jopa, että sitä ei muka ole tapahtunut. 

Ihan takuulla jokainen muistaa kouluajoilta jonkun, jota pidettiin rumana ja kiusattiin ulkonäön takia. Rumuuden kieltäjät ovat mahdollisesti osallistuneet kiusaamiseen itsekin. Ulkonäkökeskeisyys lävistää koko yhteiskunnan ja on nyt someaikana korostunut entisestään - näkeehän sen keskustelupalstoillakin, missä tavallisennäköisiä tai jopa kauniita julkkiksia haukutaan rumiksi. Miten kukaan voi väittää, että rumia ihmisiä ei muka ole? Jos tavallisen näköisiä ihmisiä haukutaan nykyään rumiksi, miksi jonkun on niin vaikea uskoa, että huomattavan paljon kauneusihanteesta poikkeavat saavat myös kuulla haukkuja arjessaan?

- Hyväksymisketjun aloittaja

Vierailija
28/88 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumat myös saavat jatkuvasti neuvoja kehittää luonnetta. Harva ihminen voi luonteelleen juurikaan mitään. Se on juuri noin kuin on tässäkin ketjussa sanottu. Eli kaunis ihminen on hyvä ihminen, ruma joutuu todistelemaan hyvyyttä ja olemaan muita sisäisesti kauniimpi ollakseen edes joten kuten hyväksytty.

Ei se riitä, jos ruma haluaa menestyä, niin täytyy myös vaihtaa asusteet vähän vetävämpiin.

Tämä on ihan totta.  Ei ne mallitkaan missään ryysyissä olisi kovin kummoisen näköisiä kerjäläisinä.

Sinccis

Vierailija
29/88 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumat yleensä syrjivät itse itseänsä. Ei yhteiskunta.

Homman nimi on eri kuin ruman päässä.

-> ketään ei kiinnosta rumat

-> rumaa taas kiinnostaa vain itsensä

Tilanne muuttuu narsissiseksi, kun ruma alkaa ajatella vain _itseään_, vaikkei ketään muuta kiinnosta.

Sinccis

Vierailija
30/88 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ja jos ruma ihminen kehittää itseään ja onnistuu pääsemään pitkälle, esim. tekee jonkun merkittävän keksinnön, lehtien palstoilla keskustellaan lähinnä kyseisen henkilön ulkonäöstä. Naisten kohdalla on ainakin näin. 

Vierailija
31/88 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se riitä, jos ruma haluaa menestyä, niin täytyy myös vaihtaa asusteet vähän vetävämpiin.

Tämä on ihan totta.  Ei ne mallitkaan missään ryysyissä olisi kovin kummoisen näköisiä kerjäläisinä.

Sinccis

Joo, mutta tässä oli kyse siitä jos ruma on jo tehnyt kaiken voitavan, ja silti on ruma. Eli sellainen, jonka rumuus ei johdu pelkistä vanhoista vaatteista. Toki kunnollinen muodonmuutos on pitkä prosessi ja vie paljon rahaa.

Vierailija
32/88 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne muuttuu narsissiseksi, kun ruma alkaa ajatella vain _itseään_, vaikkei ketään muuta kiinnosta.

Sinccis

Mene pois. 

Vierailija
33/88 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumat nyt vaan ovat pinnallisia.

(eivät kaikki)

Mutta ne, joita asia häiritsee ovat. 

Se todistaa itse itsensä. Pinallisia -> josta syyttävät muita.

Ovat itse sitä -> mistä muita syyttävät.

Sinccis

Vierailija
34/88 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Mene pois. 

Minä olen Totuus, Tie ja Elämä.

Sinccis

Tulin vapauttamaan teidät. En kahlitsemaan.

Vierailija
35/88 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn ketjuun.

Olen itse tullut myös siihen tulokseen, että meikki tai edes kauneuskirurgia ei saa rumasta kaunista. Kauniin voi kyllä pilata leikkauksilla tai taviksen saada hieman kivemman näköisen, mutta ei ole leikkausta, joka tekisi rumasta kauniin tai edes perusnätin.

Oikeastaan uskon, että vaikka kaikki ihmiset olisivat sokeita, niin silti ulkoisesti kauniit erottuisivat positiivisesti joukosta. Eikä tällä ole mitään tekemistä sisäisen kauneuden tai itsetunnon kanssa.

Ihmiset, jotka sanovat pitäneensä itseään rumina, mutta ymmärtäneet sen johtuvan myöhemmin itseluottamuksen puutteesta eivät koskaan ole olleet rumia, joten asia ei myöskään korjaantunut itsetunnon kasvatuksella.

Ilkeys ei myöskään karkoita ihmisiä kuten yleensä halutaan väittää, ilkeys on ominaisuus joka vetää muita puoleensa ulkonäöstä riippumatta.

Kun rumuudesta tai mistä tahansa ominaisuudesta on sellainen tunne, että se on korjattavissa, kyseessä oli kuviteltu ominaisuus. Eli luulo, uskomus. Ei todellinen ominaisuus.

Mitään ei voi korjata, mutta ominaisuuksiensa kanssa voi oppia tulemaan toimeen.

Vierailija
36/88 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Joo, mutta tässä oli kyse siitä jos ruma on jo tehnyt kaiken voitavan, ja silti on ruma. Eli sellainen, jonka rumuus ei johdu pelkistä vanhoista vaatteista. Toki kunnollinen muodonmuutos on pitkä prosessi ja vie paljon rahaa.

Onko kaikki voitava tehty?

Sinccis

Vierailija
37/88 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo epähauska ääliö tulee pilaamaan kaikki ketjut?

Vierailija
38/88 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Areenassa on dokumentti vääristyneestä kehonkuvasta jossa uskon päähenkilön aidosti pitävän itseään rumana. Ei ole mutta näyttää uskovan. Suostui ohjelmaan koska sai apua sitä kautta varmaan

Vierailija
39/88 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liityn ketjuun.

Olen itse tullut myös siihen tulokseen, että meikki tai edes kauneuskirurgia ei saa rumasta kaunista. Kauniin voi kyllä pilata leikkauksilla tai taviksen saada hieman kivemman näköisen, mutta ei ole leikkausta, joka tekisi rumasta kauniin tai edes perusnätin.

Oikeastaan uskon, että vaikka kaikki ihmiset olisivat sokeita, niin silti ulkoisesti kauniit erottuisivat positiivisesti joukosta. Eikä tällä ole mitään tekemistä sisäisen kauneuden tai itsetunnon kanssa.

Ihmiset, jotka sanovat pitäneensä itseään rumina, mutta ymmärtäneet sen johtuvan myöhemmin itseluottamuksen puutteesta eivät koskaan ole olleet rumia, joten asia ei myöskään korjaantunut itsetunnon kasvatuksella.

Ilkeys ei myöskään karkoita ihmisiä kuten yleensä halutaan väittää, ilkeys on ominaisuus joka vetää muita puoleensa ulkonäöstä riippumatta.

Kun rumuudesta tai mistä tahansa ominaisuudesta on sellainen tunne, että se on korjattavissa, kyseessä oli kuviteltu ominaisuus. Eli luulo, uskomus. Ei todellinen ominaisuus.

Mitään ei voi korjata, mutta ominaisuuksiensa kanssa voi oppia tulemaan toimeen.

Ei näin.

Häviäjän puhetta.

Sinccis

Vierailija
40/88 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bluuser Bluuuuser

Sinccis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän