Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nalkuttava mies

Vierailija
03.10.2019 |

Mun mies nalkuttaa kaikesta. Olen itse tosi rento nainen, en turhista valita, jos roskat on viemättä vien ne mielummin itse kuin alan valittaa asiasta miehelleni. Jostain syystä mieheni valittaa minulle kaikesta. Ihan sama mikä aihe, hän keksii jotain mitä olen jättänyt tekemättä/tehnyt huonosti/roskat haisevat jne. En jaksa. Olen tästä hänelle sanonutkin, mutta hänen mielestään se on normaalia arkista juttelua. Aivan hemmetin raskasta.. Ja ei, en voi tuosta noin vaan jättää tuota miestä, meillä lapsia yhdessä ja asiat muuten ihan ok. Tuntuu vaan todella raskaalta aina tietää, että pian jostain asiasta tulee taas sanomista.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei ole tällä vuosituhannella enää mikään miehensä orja kaikille alapeukuttajille tiedoksi. Tuollaista miestä ei kukaan normaali nainen katsoisi päivääkään. Nainen tekee kaiken ja mies kulkee perässä vinkumassa. 

Vierailija
22/85 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hyvä jos on valittavana vain kotiväkivalta tai nalkutus. Yritin ihan kysyä neuvoa, miten asiasta voisi mieheni kanssa jutella, mutta en tajunnut et tää palsta on pääasiassa täynnä sovinisteja, jotka jollain sairaalla tasolla empatisoivat mun miestä jostain hiton keittiöpyyhkeestä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat olla tuollaisen miehen kanssa ? Niin miksi ?

Vierailija
24/85 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan häntä. Meillä on myös lapsia, joten haluaisin mielummin saada tämän asian sovittua ja tehdä kompromissin kuin vain lähteä lätkimään.

Ap

Vierailija
25/85 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen ei ole tällä vuosituhannella enää mikään miehensä orja kaikille alapeukuttajille tiedoksi. Tuollaista miestä ei kukaan normaali nainen katsoisi päivääkään. Nainen tekee kaiken ja mies kulkee perässä vinkumassa. 

Muista tuo seuraavan kerran kun mies on kuskina ja sinun tekee mieli avata suusi

Vierailija
26/85 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuollaisia voi ”unohtaa”?

Ai miten? Siten että jaloissa juoksee useampi lapsi, aina on jonkun pylly pyyhittävänä, iltapuuroja hämmennettävä ja multitaskaan koko ajan monen asian ympärillä. Jos olen tehnyt valmiiksi ruuan ja tasolle jää vahingossa likainen keittiöpyyhe, niin mielestäni mieheni voisi auttaa minua viemällä pyyheen pyykkiin huomauttamatta siitä minulle.

Ap

Multitaskaaja :D. Nimikoitko myös tarhavaatteet siinä pyllyn pyyhinnän ohessa?

Nimikoin, teen samalla myös talveksi mehut tämän kesän marjoista, hillotan omenat ja kirjoitan seuraavan päivän kauppalistan :)

Ap

Vierailija
27/85 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista tuo seuraavan kerran kun mies on kuskina ja sinun tekee mieli avata suusi

Mies ei kuskaa kyllä minua ikinä, ihan tiedoksesi. Kyllä se parisuhde ja perheen pyörittäminen on kahden kauppa, eikä vain toisen vastuulla. Minulla  on mies, joka osaa ihan itsekin hoitaa lapsia ja kotia, eikä kulje perässä valittamassa jostain pyyhkeestä.

Vierailija
28/85 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei kuskaa kyllä minua ikinä, ihan tiedoksesi. Kyllä se parisuhde ja perheen pyörittäminen on kahden kauppa, eikä vain toisen vastuulla. Minulla  on mies, joka osaa ihan itsekin hoitaa lapsia ja kotia, eikä kulje perässä valittamassa jostain pyyhkeestä.

Menette kyläilemään kahdella autolla?

Näppärää ja ekologista.

Vierailija
29/85 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

nalkuttaminen on henkistä väkivaltaa. nyt mammat voi antaa alapeukkuja. 

Vierailija
30/85 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Jos tuosta sanominen ei auta, niin ala tehdä samalla tavalla. Keksi ihan jokainen asia mistä voisi "sanoa", vaikka sormenjäljet ovessa, vessan paperia jätetty "liikaa" auki. Nillitä oikein sydämesi kyllyydestä. 

Tai sitten saat oikein megaraivarin. 

Onko miehesi aina ollut tuollainen poliisi, vai onko se alkanut nyt? 

Vierailija
31/85 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies myös syöksähtelee ympäri kämppää ja perässä saa sitten kiertää koko reitin. Sulkea ovet ja laatikot, poimia roskat ja pyykit, viedä paikoilleen tavarat, ja etsiä miehen kanssa kaikki sinne reitille unohtuneet ja siten hukkuneet tavarat.

Ja se aikaansaatu saldo on tosi vähäinen kun se kaikki aika on mennyt kaaoksen luomiseen.

Vierailija
32/85 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Jos tuosta sanominen ei auta, niin ala tehdä samalla tavalla. Keksi ihan jokainen asia mistä voisi "sanoa", vaikka sormenjäljet ovessa, vessan paperia jätetty "liikaa" auki. Nillitä oikein sydämesi kyllyydestä. 

Tai sitten saat oikein megaraivarin. 

Onko miehesi aina ollut tuollainen poliisi, vai onko se alkanut nyt? 

Jos kuvittelet että passiivisaggressiivisuus on ratkaisu kaikkiin parisuhdeongelmiin, niin päässäsi on jotain vikaa. Nämä neuvot ovat joka kerta niin naurettavia 

Vierailija
33/85 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näppärää ja ekologista.

Missä niin väitin ? Sanoin, että meillä mies ei kuskaa ikinä. Mitä luulet, kumpi meistä ajaa, jos mies ei kuskaa ikinä ?  Harmittaako niin paljon, että joillain meillä on mies eikä miesvauva.

Vierailija
34/85 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tekeekö miehesi itse mitään, vaan valittaako vaan sinulle? Täälläkin, kun puhutaan naisten nalkuttamisesta, niin nämä nalkuttavat naiset kyllä kuitenkin tekevät kotitöitä viimeisen päälle ja valittavat miehelle, kun mies ei ole yhtä perfektionisti.

Vierailija
35/85 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua alkaa marisemaan hänelle, sillä koen että se toisi vain lisää negatiivisuutta kommunikaatioomme. Olen yrittänyt tehdä hänelle kivoja juttuja, koittaa löytää aikaa niin että hän saisi katsoa rauhassa jääkiekkia, käydä vaikka saunassa tai mennyt ulos lasten kanssa työpäiväm jälkeen että hän saisi hetken olla itsekseen. Mutta sitten kun olen ensin hoitanut lasten päiväkotikuskaukset, oman työpäivän, ruuanlaiton jne, niin en jaksaisi ottaa vastaan vain negatiivisia kommentteja siitä, mitä olen mieheni mielestä tehnyt väärin. Olen yrittänyt parhaani niillä resursseilla ja ajalla, joka minulla on ollut. Ja minä harvoin sanon miehelleni yhtään mistään, sillä hän on ilmaissut ettei pidä siitä, että asioista valitetaan (hänelle), mutta jostain syystä hän ei näe, että hän osaa olla hyvinkin ikävä minua kohtaan. Ja ei, hänellä ei ole toista naista. Kun aloitimme seurustelemaan hän oli huomaavainen, teki mielellään kivoja juttuja minulle, saattoi silloin sanoa jostain mutta hyvässä hengessä. Nyt tilanne on pahentunut, enkä tiedä mitä tehdä :(

Ap

Vierailija
36/85 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tekeekö miehesi itse mitään, vaan valittaako vaan sinulle? Täälläkin, kun puhutaan naisten nalkuttamisesta, niin nämä nalkuttavat naiset kyllä kuitenkin tekevät kotitöitä viimeisen päälle ja valittavat miehelle, kun mies ei ole yhtä perfektionisti.

Mieheni kyllä tekee kotitöitä ja auttaa lastenhoidossa, mutta hän haluaa että kaikki asiat tehdään hänen tavallaan ja jos teen jotain "väärin"/unohdan tehdä jotain niin hän aina tulee huonauttamaan asiasta. Se tuntuu raskaalta, kun yritän kuitenkin parhaani hektisen arjen keskellä.

Ao

Vierailija
37/85 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä voi tulla yllätyksenä kun olet selvästi tottunut tuollaiseen kohteluun, mutta eihän tuo ole ollenkaan ok. Ei miehen eikä naisen tekemänä. Kukaan ei pysty toimimaan kotona ja arjessa JUST täsmälleen toisen ajatuksia lukemalla, eikä lapsiperheessä ole juuri ikinä siistiä kuin hotellissa.

Ihan ekana tarvitsette keskustelun, jossa kerrot miehelle, että käyttäytyessään noin hän ilmaisee sinulle, että hänelle on tärkeämpää missä joku keittiöpyyhe on tietyllä hetkellä kuin miltä sinusta tuntuu, ja se loukkaa. En ole ikinä oikein ymmärtänyt, miksi niin monella ihmisellä on käsitys, että täydellisyydestä poikkeava siisteystilanne on syy vainota lähimmäisiään.

Jos kyse olisi siitä että sinä et tee kotona mitään, niin silloinkaan toisen ei kuulu nalkuttaa. Vaan silloin käydään kunnon keskustelu, jossa sovitaan kuka tekee mitäkin. Ja jos nyt vaikka sinun vastuulla olisi viedä roskat, niin silloin saat itse päättää milloin se tapahtuu.

Kukaan ei jaksa sellaista elämää jossa olet kuin sisäkkö, jonka työnantaja etsii koko ajan huomauttamisen aihetta.

Vierailija
38/85 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näppärää ja ekologista.

Missä niin väitin ? Sanoin, että meillä mies ei kuskaa ikinä. Mitä luulet, kumpi meistä ajaa, jos mies ei kuskaa ikinä ?  Harmittaako niin paljon, että joillain meillä on mies eikä miesvauva.

Jos sulla on niin upea mies ja parisuhde, niin mitä helvettiä sä täällä raivoat? 

Olet säälittävä

Vierailija
39/85 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni kyllä tekee kotitöitä ja auttaa lastenhoidossa, mutta hän haluaa että kaikki asiat tehdään hänen tavallaan ja jos teen jotain "väärin"/unohdan tehdä jotain niin hän aina tulee huonauttamaan asiasta. Se tuntuu raskaalta, kun yritän kuitenkin parhaani hektisen arjen keskellä.

Ao

Eli onko miehesi perfektionisti, joka hoitaa kaiken pikkutarkasti ja kaikelle on selvä järjestys ja tyyliin pölyt on pyyhittävä listojen päältä joka toinen päivä ja jos et sitä ole tehnyt, niin mies valittaa miksi olet siivonnut huonosti?

Vierailija
40/85 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä voi tulla yllätyksenä kun olet selvästi tottunut tuollaiseen kohteluun, mutta eihän tuo ole ollenkaan ok. Ei miehen eikä naisen tekemänä. Kukaan ei pysty toimimaan kotona ja arjessa JUST täsmälleen toisen ajatuksia lukemalla, eikä lapsiperheessä ole juuri ikinä siistiä kuin hotellissa.

Ihan ekana tarvitsette keskustelun, jossa kerrot miehelle, että käyttäytyessään noin hän ilmaisee sinulle, että hänelle on tärkeämpää missä joku keittiöpyyhe on tietyllä hetkellä kuin miltä sinusta tuntuu, ja se loukkaa. En ole ikinä oikein ymmärtänyt, miksi niin monella ihmisellä on käsitys, että täydellisyydestä poikkeava siisteystilanne on syy vainota lähimmäisiään.

Jos kyse olisi siitä että sinä et tee kotona mitään, niin silloinkaan toisen ei kuulu nalkuttaa. Vaan silloin käydään kunnon keskustelu, jossa sovitaan kuka tekee mitäkin. Ja jos nyt vaikka sinun vastuulla olisi viedä roskat, niin silloin saat itse päättää milloin se tapahtuu.

Kukaan ei jaksa sellaista elämää jossa olet kuin sisäkkö, jonka työnantaja etsii koko ajan huomauttamisen aihetta.

Kiitos. Otan asian kunnolla puheeksi joku ilta, kun lapset ovat menneet nukkumaan ja meillä on ollut ns. hyvä päivä, stressaantuneina en halua meidän keskustelevan, sillä en halua turhaan riidellä. Toivon vain mieheni ymmärtävän, etten jaksa koko ajan miettiä teenkö jotain väärin.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi