Nalkuttava mies
Mun mies nalkuttaa kaikesta. Olen itse tosi rento nainen, en turhista valita, jos roskat on viemättä vien ne mielummin itse kuin alan valittaa asiasta miehelleni. Jostain syystä mieheni valittaa minulle kaikesta. Ihan sama mikä aihe, hän keksii jotain mitä olen jättänyt tekemättä/tehnyt huonosti/roskat haisevat jne. En jaksa. Olen tästä hänelle sanonutkin, mutta hänen mielestään se on normaalia arkista juttelua. Aivan hemmetin raskasta.. Ja ei, en voi tuosta noin vaan jättää tuota miestä, meillä lapsia yhdessä ja asiat muuten ihan ok. Tuntuu vaan todella raskaalta aina tietää, että pian jostain asiasta tulee taas sanomista.
Kommentit (85)
Meillä minä olen se tarkka, mies ”ihanan rento”.
Mitään ei löydy eikä mikään ole paikallaan miehen jäljiltä. Ja jos mies tekee lasten kanssa jotain, myös ne lasten tavarat katoaa. Jopa kouluun lähdetään ilman reppua!
Tällainen ”rentous” on täysin kestämätöntä lapsiperheessä ja todellä väärää ja suorastaan väkivaltaa sitä tarkkaa kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet todella rento ja mies sitten taas on sinun vastakohtasi eli todella tarkka. Onko näin? Kyllä tuollaisen järjestelmällisyysnatsin pitää vähän löysätä pipoa lapsiarjessa... Varmasti ennen lapsia oli helpompi olla todella siisti ja tarkka, ettei ne keittiöpyyhkeet jää minnekään lojumaan, mutta kyllähän sitä on paljon tärkeämpääkin tekemistä. Ja sanoit, että mies tekee kyllä kotitöitä, niin onko hänen tyylinsä tehdä ne ihan viimeisen päälle, koska hän saa tehdä ne rauhassa, kun lapset ovat sinun kanssasi?
Myös superhutiluksen pitää mukautua ja skarpata koska muuten se koko arki valuu tarkan harteille ja lapset oppii hutiluksiksi.
Tämä on totta. Kyllä aikuisen ihmisen sukupuolesta riippumatta pitää kyetä siivoamaan hyvin ja loppuun asti. Eihän siitä tule mitään, jos toinen vaan hutiloi vähän sinnepäin ja toinen joutuu omalla siivousvuorollaan tekemän tuplatyön.
Minä en ole ikinä nalkuttanut miehelleni eikä hän minulle ja meille molemmille on siisteys tärkeää ja asiat hoidetaan loppuun asti.
Minusta tuntuu, että aloitukseni sekä roolini täällä kotona on tässä ketjussa täysin väärinymmärretty. En ole hutilus, mieheni on vain turhaan nipottava merkityksettömistä asioista. Mutta niin kuin moni mies täällä jo tekikin päätelmän, niin syy on minussa ja mieheni on tyytymätön minuun ja parisuhteeseemme. En taida jaksaa enää lukea näitä ilkeitä kommentteja, tulee vain todella paha mieli. Kiitos teille, jotka vastasitte asiallisesti ja yrititte oikeasti auttaa. Laitoin neuvot ylös ja alan nyt pikkuhiljaa toteuttamaan niitä :) Hyvää päivänjatkoa.
Ap
Koita tehdä hommasi oikein. Mies rasittuu kun joutuu kokoajan olemaan varpaillaan ja vahtimassa touhujasi
Siksi nalkuttaa. Ryhdistäydy hyvä nainen. Tsemppiä
Joka kerta kun mies käy kirjastossa lasten kanssa, kortti katoaa. Tänä vuonna jo kuudes hukassa.
Kun nalkutan miehelle että hän jättää tavarat lojumaan tasoille, hän on oppinut lakaisemaan ne laatikoihin. Löysin just uusimman piilonsa joka mm täynnä roskia. Joita ei ole saanut laitettua metrin päässä olevaan roskikseen autosta noustessaan vaan kantanut käsissään sisään lipaston laatikkoon.
PUHUKAA niitten puolisoidenne kanssa. Ei jumankauta. Ei varmaan yhdellekkään ole tullut yllätyksenä toisen siivoamistavat, vai onko muutettu ensitapaamisesta yhteen ja heti alettu kakaroitakin tekemään. Jokaikinen ihminen on ihan itse valinnut sen kumppaninsa. Jos te otatte siivottoman puolison, niin siivottoman te saatte. Jos te otatte nilihistin , joka asiaan puuttuvan kumppanin, niin sellaisen te saatte.
Onko ihan oikeasti niin vaikeaa keskustella ENNEN yhteenmuuttoa ja lapsia näistä asioista ? Sopia pelisäännöt, kun niitä lapsia tulee ?
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että aloitukseni sekä roolini täällä kotona on tässä ketjussa täysin väärinymmärretty. En ole hutilus, mieheni on vain turhaan nipottava merkityksettömistä asioista.
Ap
Ei, kyllähän tämä asia AV:lla ymmärrettiin heti alkuunsa. Jos kyseessä on nainen ja mies, niin vika on aina miehessä.
Jos nainen nalkuttaa miehelle, se johtuu siitä, että mies tekee asiat väärin. Jos mies nalkuttaa naiselle, se johtuu siitä, että mies on turhasta valittava nipo. Ei tässä ole mitään epäselvää.
Jatkakaa mammat onnetonta elämäänne onnettomissa parisuhteissa. Me normaalit ihmiset, jotka emme vihaa ja halveksu ketään sukupuolen takia, jatkamme omaa onnellista elämäämme. Jokainen voi sitten hiljaa mielessään aprikoida, kumpi valinta on fiksumpi. :)
Meillä rouva samanlainen, joka päivä saa muistuttaa samoista asioista. Miehenä teen kaikkia kotihommia ja paljon, lisäksi myös kaikki omakotitalon "miesten" hommat. Vietän illat ja viikonloput lapsen kanssa.
Keittiö on kuin pommin jäljiltä joka päivä, usein kysynkin voinko tiskata tämä pannun, kun olet sitä päivällä käyttänyt. Kerään usein rouvan vaatteet pitkin kämppää pinoihin, tai välillä mätän kaikki pyykkiin, puhtaatkin, kun ei ole aikaiseksi saanut siirtää niitä vaatekaappiinsa. Roskiskaappi tursuaa yleensä niin, että osa roskia on kaapissa astian sijaan, yleensä kommentoin, että kyllähän tänne kaappiin vielä mahtuu, kun oikein ovella pakkaa.
Jos rouva tarvitsee varastosta jotain, jää hyllyltä otettu laatikko avoimena varaston lattialle.
Tämä on ihan äärettömän raivostuttavaa, lapsen sotkut ymmärrän, mutta sitä en, että kolmekymppistä pitää komentaa kuin teini-ikäistä.
Vinkkinä ap, jos jonkun homman aloitat, tee se kerralla loppuun, se kuuluisa joku ne joutuu kuitenkin tekemään...
Meillä sama ja pahinta on kun mies valittaa pikku asioista, tyyliin aukijääneistä kaappien ovista , ketuttaa niin että olen alkanut jättää tahallani ne auki.
Vierailija kirjoitti:
Mitään ei löydy eikä mikään ole paikallaan miehen jäljiltä. Ja jos mies tekee lasten kanssa jotain, myös ne lasten tavarat katoaa. Jopa kouluun lähdetään ilman reppua!
Tällainen ”rentous” on täysin kestämätöntä lapsiperheessä ja todellä väärää ja suorastaan väkivaltaa sitä tarkkaa kohtaan.
Ja kun seurustelitte ja asuitte yhdessä mies laittoi kaiken tip top paikoilleen. Nyt yhtäkkiä kaikki väärissä paikoissa. No voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun seurustelitte ja asuitte yhdessä mies laittoi kaiken tip top paikoilleen. Nyt yhtäkkiä kaikki väärissä paikoissa. No voi voi.
Lasten myötä tavaramäärä ja muistettava ja tallessa pidettävä on lisääntynyt noin tuhat prosenttia.
Samaan aikaan kiire on lisääntynyt, minkä takia mies sotkee koska ei muka ehdi. Hän ei tajua että sitä aikaa tuhraantuu kymmeniä tunteja siihen turhaan etsimiseen.
Niin kauan kuin asuimme kaksin mies sottasi ja hukkasi omat tavaransa, mihin en tietenkään puuttunut. Ja kodin siivo pysyi hyvänä kerran viikossa siivoamalla.
Lasten kanssa kaaos syntyy noin 3,5 tunnissa ja jos tavaroita ei koko ajan pane paikoilleen, mikään ei enää pyöri.
Ja mikä pahinta, jos toinen ei siivouskasvata lapsia, näistäkin tulee sottapyttyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuollaisia voi ”unohtaa”?
Ai miten? Siten että jaloissa juoksee useampi lapsi, aina on jonkun pylly pyyhittävänä, iltapuuroja hämmennettävä ja multitaskaan koko ajan monen asian ympärillä. Jos olen tehnyt valmiiksi ruuan ja tasolle jää vahingossa likainen keittiöpyyhe, niin mielestäni mieheni voisi auttaa minua viemällä pyyheen pyykkiin huomauttamatta siitä minulle.
ApEn tajua. Opettele tekemään hommat loppuun. Kosks nyt sun perässä saa sitten kulkeq joku koko ajan tarkkomassa ja se on tosi ärsyttävää.
Suuret kiitokset sinulle! Olipas erinomainen neuvo :) Tästä lähtien teen siis lasagnen valmiiksi ennen kuin menen pyyhkimään lapseni kakkapyllyn, istukoon siis pytyllä tuntikaupalla niin mieheni ei tarvitse vain nähdä likaista keittiöpyyhettä enää kertaakaan elämässään. Upeaa päivää sinulle, täydellinen suomalainen valioyksilö, jolla on myös norsun muisti etkä ikinä unohda mitään :) onnittelut upeasta persoonastasi!
ApKyynel.
Siivoa jälkesi, tee asiat loppuun, suunnittele paremmin, älä sohlaa.
Mikään ei ole raivostuttavampaa kuin kulkea ns aikuisen perässä siivoamassa, rsivaamassa, sulkemassa laatikoita ja kaappien ovia ja tarkkomassa.
Usein puhutaan, miten miehen pitää saada hoitaa asiat "omalla tavallaan" eikä siitä sovi nalkuttaa. Miksei AP saa hoitaa omalla tavallaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuollaisia voi ”unohtaa”?
Ai miten? Siten että jaloissa juoksee useampi lapsi, aina on jonkun pylly pyyhittävänä, iltapuuroja hämmennettävä ja multitaskaan koko ajan monen asian ympärillä. Jos olen tehnyt valmiiksi ruuan ja tasolle jää vahingossa likainen keittiöpyyhe, niin mielestäni mieheni voisi auttaa minua viemällä pyyheen pyykkiin huomauttamatta siitä minulle.
ApEn tajua. Opettele tekemään hommat loppuun. Kosks nyt sun perässä saa sitten kulkeq joku koko ajan tarkkomassa ja se on tosi ärsyttävää.
Suuret kiitokset sinulle! Olipas erinomainen neuvo :) Tästä lähtien teen siis lasagnen valmiiksi ennen kuin menen pyyhkimään lapseni kakkapyllyn, istukoon siis pytyllä tuntikaupalla niin mieheni ei tarvitse vain nähdä likaista keittiöpyyhettä enää kertaakaan elämässään. Upeaa päivää sinulle, täydellinen suomalainen valioyksilö, jolla on myös norsun muisti etkä ikinä unohda mitään :) onnittelut upeasta persoonastasi!
ApKyynel.
Siivoa jälkesi, tee asiat loppuun, suunnittele paremmin, älä sohlaa.
Mikään ei ole raivostuttavampaa kuin kulkea ns aikuisen perässä siivoamassa, rsivaamassa, sulkemassa laatikoita ja kaappien ovia ja tarkkomassa.
Usein puhutaan, miten miehen pitää saada hoitaa asiat "omalla tavallaan" eikä siitä sovi nalkuttaa. Miksei AP saa hoitaa omalla tavallaan?
No se idea on väärä. Sosiaalitätien keksimä mantra miehille.
Meillä on samanlaista. En ikinä unohda sitä talvea, kun olin tehnyt talven suurimmat lumityön, mies tulee kotiin töistä, ja totetaa, että tuonne sivuun jäi lunta, sitä oli ehkä 5 cm rantu. Tai sitä, kun olin pessyt matot, imuroinut, pessyt lattiat, laittanut illalla matot takaisin, ja vaihtanut petivaatteet, ja mies tulee ja toteaa jotakin rapulla olevista roskista tms, oltuaan päivän tietokoneella. Eikä mitään vastakaikua tule, kun sanon, että tuo on todella loukkaavaa.
Itse kerran nalkutin takaisin kaikesta mahdollisesta, laitoin roolin toisinpäin. Mies veti järkyt kilarit, mutta ei muuttunut. En tiedä, kaataa vissiin huonon olon minuun. Ärsyttää, kun juuri olen itse kanssa rento, ja muuttanut omat siisteystavat 100 % ympäri miehen kanssa yhteen muutettuani, enkä oikeasti nalkuta itse. Mistä näitä miehiä tulee , jotenkin tosi lapsellista :/ Muuten on niin ihana, etten halua jättääkään, eikä meillä juuri muista asioista riitaa tulekaan.
Hahhaa!
Aikoinaan täällä oli aloitus jossa nainen valitti että "mun mies on alkanut päteä". Olitko sinä tuo valittaja, oliko sun mies? Kuulostaa ihan samalta!
Mulla on suvussa tuollainen mies. Sietämätön tyyppi, en ole sen kanssa väleissä. Se opetteli ahkerasti nuoresta pitäen "sosiaalista vastuuntuntoa ja velvollisuudentuntoa" siinä mielessä että sen mielestä sen pyhä tehtävä on pitää muut ihmiset kurissa ja järjestyksessä jotta muut ihmiset toimivat oikein koska muutoin he elävät kuin pellolla. Muut ovat pahaisia kakaroita jotka vain riehuvat joten hänen työnsä on paasata muille milloin roskat tulee viedä ulos ja mitä musiikkia tulee kuunnella ja mille alalle tulee hakeutua ja minne pitää mennä lomalle!
Sen tyypin olisi varmaan pitänyt mennä työkseen armeijaan tai poliisiin. Ei valitettavasti mennyt. Luulen että se nyt sitten vain pyrkii pomottamaan vaimoaan ja lapsiaan. Paitsi jos sen vaimo on jo tajunnut jättää sen.
Se ihan oikeasti uskoo että koko maailma kaatuu jos se ei pomota sen läheisiä. Sairas ihminen. No, sen vanhemmat oli vielä sairaampia, vanhemmiltahan se nuo tavat oppi.
Vierailija kirjoitti:
Hahhaa!
Aikoinaan täällä oli aloitus jossa nainen valitti että "mun mies on alkanut päteä". Olitko sinä tuo valittaja, oliko sun mies? Kuulostaa ihan samalta!
Mulla on suvussa tuollainen mies. Sietämätön tyyppi, en ole sen kanssa väleissä. Se opetteli ahkerasti nuoresta pitäen "sosiaalista vastuuntuntoa ja velvollisuudentuntoa" siinä mielessä että sen mielestä sen pyhä tehtävä on pitää muut ihmiset kurissa ja järjestyksessä jotta muut ihmiset toimivat oikein koska muutoin he elävät kuin pellolla. Muut ovat pahaisia kakaroita jotka vain riehuvat joten hänen työnsä on paasata muille milloin roskat tulee viedä ulos ja mitä musiikkia tulee kuunnella ja mille alalle tulee hakeutua ja minne pitää mennä lomalle!
Sen tyypin olisi varmaan pitänyt mennä työkseen armeijaan tai poliisiin. Ei valitettavasti mennyt. Luulen että se nyt sitten vain pyrkii pomottamaan vaimoaan ja lapsiaan. Paitsi jos sen vaimo on jo tajunnut jättää sen.
Se ihan oikeasti uskoo että koko maailma kaatuu jos se ei pomota sen läheisiä. Sairas ihminen. No, sen vanhemmat oli vielä sairaampia, vanhemmiltahan se nuo tavat oppi.
Pellossa. Ei pellolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli nyt tiedät mitä elämää 95% miehistä joutuu elämään
Ja eiköhän syykin ole sama kuin noilla miehillä, miksi aloittaja joutuu tuollaista elämää elämään. Eli aloittaja on laiska eikä tee kotona mitään käskemättä.
Miksi olet suhteessa sellaisen ihmisen kanssa jota joudut käskemään?
Mikä kipu tai muu pahoinvointi sinun sisimmässäsi oikein on joka pakottaa sinut hakeutumaan käskytettävien ihmisten seuraan? Mikä sairaalloinen tarve sinulla on päästä käskemään? Kai sinä tiedät että tarvitset terapiaa?
Joillain paimenkoirilla on niin voimakas paimennusvietti eli käskemisvietti että ne voivat pahoin jos ne eivät pääse paimentamaan. Ne koirat menevät väkisin paimentamaan, niiden on pakko päästä paimentamaan. Ihminen ei ole paimenkoira. Jos sinulla on voimakas "paimennusvietti" niin sinussa on jotain pahasti vialla, tunne-elämäsi tms on pahasti epätasapainossa, kieroutunut, sairas. Hanki apua.
Paranna itsesi niin olet ihminen etkä paimenkoira.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli nyt tiedät mitä elämää 95% miehistä joutuu elämään
Ja eiköhän syykin ole sama kuin noilla miehillä, miksi aloittaja joutuu tuollaista elämää elämään. Eli aloittaja on laiska eikä tee kotona mitään käskemättä.
Miksi olet suhteessa sellaisen ihmisen kanssa jota joudut käskemään?
Mikä kipu tai muu pahoinvointi sinun sisimmässäsi oikein on joka pakottaa sinut hakeutumaan käskytettävien ihmisten seuraan? Mikä sairaalloinen tarve sinulla on päästä käskemään? Kai sinä tiedät että tarvitset terapiaa?
Joillain paimenkoirilla on niin voimakas paimennusvietti eli käskemisvietti että ne voivat pahoin jos ne eivät pääse paimentamaan. Ne koirat menevät väkisin paimentamaan, niiden on pakko päästä paimentamaan. Ihminen ei ole paimenkoira. Jos sinulla on voimakas "paimennusvietti" niin sinussa on jotain pahasti vialla, tunne-elämäsi tms on pahasti epätasapainossa, kieroutunut, sairas. Hanki apua.
Paranna itsesi niin olet ihminen etkä paimenkoira.
Jatkoa edelliseen...
Paimenkoiralla on pomo. Siis paimen. Paimen käskee paimenkoiran paimentamaan.
Sinä olet paimenkoira. Sinä et ole oman itsesi pomo. Sinä et ole vapaa itsenäinen ihminen. Joku tai jokin käskee sinut paimentamaan, olet vain pomosi kätyri, pomosi orja.
Kuka tai mikä sun pomo on? Jokin kipu sun sisällä. Jokin tukahdutettu tunne varhaislapsuudesta joka on kasvattanut sinut täysin kieroon. Mene terapiaan.
Naiset nalkuttavat miehiä enemmän.
Naiset nalkuttavat miehille vaikka miehet tekisi kuinka hyvin kotityöt.
Väittäisin että mies nalkuttaa naiselle juuri siksi kun hän ei ole tyytyväinen naiseen parisuhteessa.
Naiset nalkuttavat huomattavasti enemmän sekä naiset haluavat erota miehiä useammin.
-eri vastaaja