Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nalkuttava mies

Vierailija
03.10.2019 |

Mun mies nalkuttaa kaikesta. Olen itse tosi rento nainen, en turhista valita, jos roskat on viemättä vien ne mielummin itse kuin alan valittaa asiasta miehelleni. Jostain syystä mieheni valittaa minulle kaikesta. Ihan sama mikä aihe, hän keksii jotain mitä olen jättänyt tekemättä/tehnyt huonosti/roskat haisevat jne. En jaksa. Olen tästä hänelle sanonutkin, mutta hänen mielestään se on normaalia arkista juttelua. Aivan hemmetin raskasta.. Ja ei, en voi tuosta noin vaan jättää tuota miestä, meillä lapsia yhdessä ja asiat muuten ihan ok. Tuntuu vaan todella raskaalta aina tietää, että pian jostain asiasta tulee taas sanomista.

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kuvailema henkilö on tietty ihmistyyppi, joita on miehissä ja naisissa. Tyypillistä on, että henkilö pitää omaa käsitystään siitä, että miten asioiden pitäisi olla, ainoana oikeana. Ja kun asiat eivät sitten näin ole, niin siitä seuraa jatkuva huomauttelu eli nalkutus. Olen työelämässä törmännyt pariin kertaan tälläiseen persoonaan ja joutunut lopulta tekemään varsin suorasanaisesti selväksi, että kyseinen henkilö ei määrittele sitä, että miten asiat hoidetaan. Aloittajan tapauksessa tuohon nalkutukseen tuntuisi liittyvän myös jonkinlaista vallankäyttöä tai päällikköaseman itselleen ottamista.

Vierailija
82/85 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä voi tulla yllätyksenä kun olet selvästi tottunut tuollaiseen kohteluun, mutta eihän tuo ole ollenkaan ok. Ei miehen eikä naisen tekemänä. Kukaan ei pysty toimimaan kotona ja arjessa JUST täsmälleen toisen ajatuksia lukemalla, eikä lapsiperheessä ole juuri ikinä siistiä kuin hotellissa.

Ihan ekana tarvitsette keskustelun, jossa kerrot miehelle, että käyttäytyessään noin hän ilmaisee sinulle, että hänelle on tärkeämpää missä joku keittiöpyyhe on tietyllä hetkellä kuin miltä sinusta tuntuu, ja se loukkaa. En ole ikinä oikein ymmärtänyt, miksi niin monella ihmisellä on käsitys, että täydellisyydestä poikkeava siisteystilanne on syy vainota lähimmäisiään.

Jos kyse olisi siitä että sinä et tee kotona mitään, niin silloinkaan toisen ei kuulu nalkuttaa. Vaan silloin käydään kunnon keskustelu, jossa sovitaan kuka tekee mitäkin. Ja jos nyt vaikka sinun vastuulla olisi viedä roskat, niin silloin saat itse päättää milloin se tapahtuu.

Kukaan ei jaksa sellaista elämää jossa olet kuin sisäkkö, jonka työnantaja etsii koko ajan huomauttamisen aihetta.

Kiitos. Otan asian kunnolla puheeksi joku ilta, kun lapset ovat menneet nukkumaan ja meillä on ollut ns. hyvä päivä, stressaantuneina en halua meidän keskustelevan, sillä en halua turhaan riidellä. Toivon vain mieheni ymmärtävän, etten jaksa koko ajan miettiä teenkö jotain väärin.

Ap

Et jaksa miettiä teetkö jotain väärin. Hmm... mun mielestä: se riittää jos teet jotain. Tekeminen riittää. Jos toisen mielestä teet VÄÄRIN niin vika on sen toisen ihmisen pään sisällä. Tekeminen sisältää aina virheitä, se on inhimillistä, se on normaalia elämää.

Ydinvoimalassa pitää tehdä tasan tarkkaan oikein tai ydinvoimala räjähtää ja ihmisiä kuolee. Elämä ei ole ydinvoimala. Elämässä tehdään asioita ja tehdään virheitä, tehdään asioita omalla tavalla, tehdään asioita eri tavoin.

Jos miehesi ei suvaitse virheitä niin miehesi ei tule olla suhteessa ihmisen kanssa. Miehesi ei tule yrittää elää ihmisten elämää. Miehesi tulee mennä töihin ydinvoimalaan.

Nerokkaat fyysikot Albert Einstein sekä Stephen Hawkins osasivat fysiikan parissa tehdä kaiken aina oikein, mutta taisivat yksityiselämässä olla hankalia ihmisiä. Molemmat erosivat ensimmäisestä vaimostaan. Fysiikassa asiat ovat usein ehdottomasti oikein tai ehdottomasti väärin. Ihmissuhteet harvoin toimivat noin ehdottomasti.

Mikä siis sinulle neuvoksi? En tiedä. Jos olisin terapeutti niin en ikimaailmassa olisi parisuhdeterapeutti. Ihmisillä on aivan älyttömän paljon ongelmia sisällään, ihan itsessään. Niin kauan kuin nuo ongelmat pysyvät yksilön sisällä niin on aivan turha pohtia yksilöiden välisiä parisuhdeongelmia.

Toisin sanoen, kenties, neuvoni sinulle: auta itseäsi. Toivottavasti miehesi oppii auttamaan itseään, mutta siihen sinä kenties et voi vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä voi tulla yllätyksenä kun olet selvästi tottunut tuollaiseen kohteluun, mutta eihän tuo ole ollenkaan ok. Ei miehen eikä naisen tekemänä. Kukaan ei pysty toimimaan kotona ja arjessa JUST täsmälleen toisen ajatuksia lukemalla, eikä lapsiperheessä ole juuri ikinä siistiä kuin hotellissa.

Ihan ekana tarvitsette keskustelun, jossa kerrot miehelle, että käyttäytyessään noin hän ilmaisee sinulle, että hänelle on tärkeämpää missä joku keittiöpyyhe on tietyllä hetkellä kuin miltä sinusta tuntuu, ja se loukkaa. En ole ikinä oikein ymmärtänyt, miksi niin monella ihmisellä on käsitys, että täydellisyydestä poikkeava siisteystilanne on syy vainota lähimmäisiään.

Jos kyse olisi siitä että sinä et tee kotona mitään, niin silloinkaan toisen ei kuulu nalkuttaa. Vaan silloin käydään kunnon keskustelu, jossa sovitaan kuka tekee mitäkin. Ja jos nyt vaikka sinun vastuulla olisi viedä roskat, niin silloin saat itse päättää milloin se tapahtuu.

Kukaan ei jaksa sellaista elämää jossa olet kuin sisäkkö, jonka työnantaja etsii koko ajan huomauttamisen aihetta.

Kiitos. Otan asian kunnolla puheeksi joku ilta, kun lapset ovat menneet nukkumaan ja meillä on ollut ns. hyvä päivä, stressaantuneina en halua meidän keskustelevan, sillä en halua turhaan riidellä. Toivon vain mieheni ymmärtävän, etten jaksa koko ajan miettiä teenkö jotain väärin.

Ap

Et jaksa miettiä teetkö jotain väärin. Hmm... mun mielestä: se riittää jos teet jotain. Tekeminen riittää. Jos toisen mielestä teet VÄÄRIN niin vika on sen toisen ihmisen pään sisällä. Tekeminen sisältää aina virheitä, se on inhimillistä, se on normaalia elämää.

Ydinvoimalassa pitää tehdä tasan tarkkaan oikein tai ydinvoimala räjähtää ja ihmisiä kuolee. Elämä ei ole ydinvoimala. Elämässä tehdään asioita ja tehdään virheitä, tehdään asioita omalla tavalla, tehdään asioita eri tavoin.

Jos miehesi ei suvaitse virheitä niin miehesi ei tule olla suhteessa ihmisen kanssa. Miehesi ei tule yrittää elää ihmisten elämää. Miehesi tulee mennä töihin ydinvoimalaan.

Nerokkaat fyysikot Albert Einstein sekä Stephen Hawkins osasivat fysiikan parissa tehdä kaiken aina oikein, mutta taisivat yksityiselämässä olla hankalia ihmisiä. Molemmat erosivat ensimmäisestä vaimostaan. Fysiikassa asiat ovat usein ehdottomasti oikein tai ehdottomasti väärin. Ihmissuhteet harvoin toimivat noin ehdottomasti.

Mikä siis sinulle neuvoksi? En tiedä. Jos olisin terapeutti niin en ikimaailmassa olisi parisuhdeterapeutti. Ihmisillä on aivan älyttömän paljon ongelmia sisällään, ihan itsessään. Niin kauan kuin nuo ongelmat pysyvät yksilön sisällä niin on aivan turha pohtia yksilöiden välisiä parisuhdeongelmia.

Toisin sanoen, kenties, neuvoni sinulle: auta itseäsi. Toivottavasti miehesi oppii auttamaan itseään, mutta siihen sinä kenties et voi vaikuttaa.

Inhimillinen virhe on eri asia kuin hutilointi ja tahallinen välinpitämättömyys, se että tekee hommat puolittain.

Tämä on henkistä väkivaltaa koska silloin se toonen joutuu päivystämään koko ajan että tuleeko kaikki tehtyä. Ja asumaan vastrnmielisessä kodissa.

Vierailija
84/85 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni jättää jostain syystä usein kylpyhuoneen kaapin oven auki. Jos menen vessaan, suljen kaapin oven samalla. Luultavasti mieheni tekee samaa asioille, jotka itse jätän vahingossa puolitiehen. Jos toinen tekee kotona kotihommia ja hommat tulevat valmiiksi, on turha naputtaa. Pikku juttuja voi helposti itsekin tehdä. Siinä säästää energiaa, naputtaminen on raskaampaa. Turhaa napinaa ei pidä myöskään sietää. Jos omassa kodissa rupeaa varomaan, tilanne on jo huono. 

Vierailija
85/85 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luen kirjasta miten pyykit tulee pestä niin useimmiten kyse todellakin on pyykinpesusta.

Kun ihmissuhteessa toinen ihminen tulee valittamaan pyykinpesusta niin äärimmäisen harvoin kyse on pyykinpesusta. Useimmiten kyse on tunteista. Miehestäsi tuntuu pahalta. Se ei liity pyykinpesuun millään lailla.

Kun miehesi kertoo sinulle pyykinpesusta niin:

1. Jos tilanne sinusta on silkkaa informaatiota, liittyy ihan vain pyykinpesuun, niin sitten kyse on pyykinpesusta.

2. Jos tilanne sinusta TUNTUU pahalta tai kyseenalaiselta niin se ei liity pyykinpesuun. Se liittyy tunteisiin. Ei sinun tunteisiisi, vaan miehesi tunteisiin. Miehelläsi on pahoja satuttavia tunteita, jotka hän siirtää eteenpäin satuttamaan sinua.

Nuo kuvailemasi jutut todellakin kuulostavat vallankäytöltä, kuten joku mainitsi. Mutta kukaan ei ala käyttämään valtaa ilman syytä - vallankäyttö on puolustautumismekanismi. Miehesi vaikuttaa narsistiselta. En missään nimessä sano että miehesi on narsisti. Useimmilla ihmisillä on narsistisia piirteitä, mutta miehelläsi ne piirteet ovat vahvemmassa roolissa kuin ihmisillä keskimäärin.

Narsismi on vain ja ainoastaan puolustautumismekanismi. Miehesi satuttaa sinua koska jokin satuttaa häntä. Mikä satuttaa häntä? Jokin mikä ei liity sinuun ja pyykkiin millään lailla. Jokin mitä hän itse ei ollenkaan tiedä, hän ei ole siitä ollenkaan tietoinen.

Joten mikä neuvoksi? Ei ainakaan pyykki. Et voi tuottaa hänelle hyvää oloa! Jonkin pitäisi vähentää hänen pahaa oloaan, jotta hänen ei tarvitsisi puolustautua. Mikä hänen pahaa oloaan voisi vähentää? Freudin psykoanalyysi. Tai ehkä se jos hän saa etäisyyttä asioihin jotka häneen pahaa oloa aiheuttavat. Työ? Kotimaa? Lapsuudenmuistot? Vanhemmat? Jokin muu...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi