Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi yrittää pilata suhteen.

03.10.2019 |

Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä 2 vuotta. Molemmat ollaan alle 30. Alussa ei vielä niin paljon ongelmia ollut, mutta koskaan anoppi ei ole hyväksynyt minua. Suoraan minulle ei koskaan mitään ole sanonut, mutta aina kun mies ei tee niin kuin hän haluaa, alkaa minun haukkuminen.
Kaikki asiat ovat minun vikani, jos mies ei vastaa puhelimeen tai mene käymään siellä. Anoppi myös soittelee jatkuvasti miehelle, esim tuomaan kaupasta hänelle maitoa yms tai hakemaan pikaruokaa. Soittaa siis aina vain kun tarvitsee jotain. Aina myös jotain maalaamista, huonekalujen kasaamista yms. Ymmärrän kyllä että soittaa ja mieheni auttaa häntä tosi paljon mutta kiitosta ei koskaan kuulu.
Jos mies on töissä ja ei jaksa pitkän vuoron jälkeen lähteä tekemään jotain vetää anoppi kunnon marttyyri kohtauksen, huutaa itkee ja sanoo ettei tarvi tulla ja häntä ei koskaan auteta. Anoppi asuu 1 km päässä kaupasta ja omistaa auton ja pystyy kävelemään ongelmitta. En ole koskaan tykännyt anopista, mutta aina olen hänelle ollut ystävällinen.

Sain suhteen alussa tietää että hän on myös koko lapsuus ajan pahoinpidellyt lapsiaan. Enkä tarkoita mitään tukistamista vaan ihan hakkaamista. Siksi en millään lailla voi arvostaa tuota ihmistä. Mutta itse asiaan, olemme muuttaneet miehen kanssa yhteen. Mies käy töissä, itse olen jäänyt vasta työttömäksi. Sovimme että kunnes saan työn mies maksaa vuokran ja yhdessä hoidetaan ruokaostokset. Anoppi antoi miehelle jotain tavaroita uuteen kotiin, ja nyt kun hän kuuli että myös minä muutan sinne alkoi kamala sota. Vaati tavaroita mieheltä heti takaisin, ei olisi antanut niitä jos olisi tiennyt että loinen muuttaa sinne kanssa. Kutsuu siis minua nykyään nimellä loinen.

En ole koskaan elänyt mieheni rahoilla, ja vaikka en asuisi miehen kanssa jäisi hänellä kumminkin vuokra yksin maksettavaksi. Haukkuu myös laiskaksi ja aikaansaamattomaksi, jos mies nukkuu vapaa päivänä pitkään on se minun vika ja hän ei minun takia muka saisi mitään tehtyä. Hauskinta tässä on että anoppi ei ole yhtään pahaa sanaa sanonut suoraan.
Anoppi on myös takaajana asunnossa ja uhkailee vähän väliä että ottaa takauksen pois jos mies ei toimi hänen tahdon mukaan. Anoppi ei ole koskaan tykännyt kenestäkään hänen lapsien puolisoista. Ja siitä ja muista syistä ei ole väleissä edes muiden lapsiensa kanssa. Enkä ihmettele, käytös niin lapsellista, haistatetaan vittua, uhataan itsensä tappamisella jos ei asiat mene hänen mukaan.
Tämä asia kuormittaa suhdettamme paljon. Mies on tehnyt selväksi anopille ettei minua aio jättää, mutta anoppi vaan näköjään yrittää kovemmin.
Asia tuskin koskaan muuttuu, sillä ei ole väliä kuinka korkeasti koulutettu ja hyvässä työpaikassa olisi. Hänen silmissään en koskaan ole tarpeeksi hyvä hänen miehelleen, tuskin kukaan tulee koskaan hänen mielestään olemaan. Kaipaisin jotain neuvoja, selvää on että minä en enää mene anopille kylään. Onko kellään ollut vastaavanlaista tilannetta?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Niin kauan kun anopin touhut ei vaikuta sinun ja miehesi väleihin kaikki menee ok. Ole anopille ystävällinen kun joudutte olemaan tekemisissä ja annat hänen kaakatusten mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Meillä näin jo kohta 15 vuotta ja sama homma jatkuu.

Vierailija
2/23 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anoppi on myös takaajana asunnossa ja uhkailee vähän väliä että ottaa takauksen pois jos mies ei toimi hänen tahdon mukaan"

Anoppisi ei ehkä nyt ole oikein tajunnut sitä takaajan roolia. Takaaja on se joka maksaa jos varsinainen maksaja ei maksa. Takaaja ei siis todellakaan voi vain vetää äkkiä takaustaan pois koska hän on se viimekädessä kaiken maksava henkilö eli suurin "velallinen".

Te sen sijaan voisitte kyllä uhata anoppia että jos ei nykyinen meno lopu niin te lopetatte maksamisen ja kaikki kaatuu takaajan eli hänen niskaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on takaajana vaikka asutte vuokralla? 

Vierailija
4/23 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitää sanoa, että jos ei sinun haukkuminen lopu, niin sitten ei olla enää väleissä. Ja seuraavan kerran kun haukkuu, niin ei vastaa vaikkapa kuukauteen puhelimeen.

Kyllä sinulla on myös nyt harkinnan paikka, että jaksatko miestä, jos hän jatkaa juoksua anopin helmoissa ja ainoa konkreettinen asia mitä saa tehtyä äitiään vastaan, on sanoa ettei eroa sinusta?

Haluatko lapsia? Haluatko tuollaisen anopin lähelle lapsiasi? Jos nimittäin haluat niitä lapsia, niin ainoa tapa miten saat pidettyä lastenhakkaaja-anoppisi kaukana omistasi on se että miehesi todellakin ymmärtää ja hyväksyy, ettei äitinsä tule olemaan ikinä mummo kunnolla lapsillenne. Tarkoittaen sitä, että lapset eivät ikinä näe mummoaan ilman vanhempien läsnäoloa ja niinkin vain harvakseltaan!

Eli kyllä nyt on juurikin se vaihe, että miehen täytyy kasvaa aikuiseksi ja lopettaa äitinsä hyysäys. Anoppisi haukkuu sinua loiseksi ja mies silti hakee hänelle maidot kaupasta? Laita nyt hyvä nainen mies valintojen eteen ja jätä hänet, jos ei todellakaan tuon jämäkämpi osaa olla. Ethän sinä voi elää noin, ja et ainakaan ikinä perhettä perustaa jos anoppisi saa noin sinua haukkua ilman seuraamuksia.

Vierailija
5/23 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nooh, äläs ny pikkujuttuihin takerru, muuten tarkkaan rakennetussa sadussa..... :D

Vierailija
6/23 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Enkä ihmettele, käytös niin lapsellista, haistatetaan vittua, uhataan itsensä tappamisella jos ei asiat mene hänen mukaan."

Tuohon voi vastata että "Hyvä, sittenhän susta päästään".

7/23 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takuuvuokraa ei tarvinnut maksaa kun on takaaja sille. Anoppi myös itse tarjoutui siihen hommaan.

Vierailija
8/23 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhee toi sun anoppi. Itsellä vähän samanlaista, minä olen syypää ihan kaikkeen ja sitä selän takana kailotetaan kaikille. Yksinkertaisesti en vaan kelpaa mitenkään, taustani, pukeutumiseni, työni, luonteeni ärsyttävät. Kerran anoppi haukkui äitiäni niin rumasti että oikeasti suutuin ja välit oli poikki pitkään.

Hän myös hyppyyttää miestäni pienemmillä asioilla ja omien lasten ollessa pieniä se aiheutti paljon riitoja kun olisin suonut oman perheen menevän edelle.

Nyt lapset jo teinejä enkä piittaa enää anopista tippaakaan. Ei hän siitä muutu. Täysin immuuni en hänen ilkeilyilleen ole joten välttelen. Mies käy siellä lasten kanssa, minä jouluna ja ehkä juhannuksena. Nämä muodolliset välit tärkeät miehelle.

Vierailija
9/23 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria_123 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takuuvuokraa ei tarvinnut maksaa kun on takaaja sille. Anoppi myös itse tarjoutui siihen hommaan.

No sitten anoppisi on kiinni siinä hommassa kun on nimensä paperiin pistänyt. Ei sitä voi enää jälkikäteen peruuttaa. Anoppisi lienee vähän yksinkertainen?

10/23 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen pitää sanoa, että jos ei sinun haukkuminen lopu, niin sitten ei olla enää väleissä. Ja seuraavan kerran kun haukkuu, niin ei vastaa vaikkapa kuukauteen puhelimeen.

Kyllä sinulla on myös nyt harkinnan paikka, että jaksatko miestä, jos hän jatkaa juoksua anopin helmoissa ja ainoa konkreettinen asia mitä saa tehtyä äitiään vastaan, on sanoa ettei eroa sinusta?

Haluatko lapsia? Haluatko tuollaisen anopin lähelle lapsiasi? Jos nimittäin haluat niitä lapsia, niin ainoa tapa miten saat pidettyä lastenhakkaaja-anoppisi kaukana omistasi on se että miehesi todellakin ymmärtää ja hyväksyy, ettei äitinsä tule olemaan ikinä mummo kunnolla lapsillenne. Tarkoittaen sitä, että lapset eivät ikinä näe mummoaan ilman vanhempien läsnäoloa ja niinkin vain harvakseltaan!

Eli kyllä nyt on juurikin se vaihe, että miehen täytyy kasvaa aikuiseksi ja lopettaa äitinsä hyysäys. Anoppisi haukkuu sinua loiseksi ja mies silti hakee hänelle maidot kaupasta? Laita nyt hyvä nainen mies valintojen eteen ja jätä hänet, jos ei todellakaan tuon jämäkämpi osaa olla. Ethän sinä voi elää noin, ja et ainakaan ikinä perhettä perustaa jos anoppisi saa noin sinua haukkua ilman seuraamuksia.

Kyllä mies sanoo vastaan ja puolustaa minua, ja sanoi että ei aio äitiään nähdä niin kauan kun kiukuttelu jatkuu. Hänen äitinsä on yksinäinen, kun karkottanut kaikki läheiset ympäriltään, varmaan mies tuntee sääliä häntä kohtaan ja haluaa auttaa. Kyllä anoppi myös joskus auttaa miestä asioissa, ompelee verhoja ja sen semmoista. En usko että anoppi on pohjimmiltaan paha ihminen, katkera vain eikä kestä sitä että lapset ovat onnellisia ilman häntä.

Vierailija
11/23 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niihin mätämunasukulaisiin pitää olla yhteydessä? Välit poikki vaan, jos ei osata käyttäytyä asiallisesti. 

Vierailija
12/23 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria_123 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä on varmaan Suomen ainoa vuokranantaja joka ei vaadi takuuvuokraa. 

Vierailija
13/23 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sama aloitus on ollut täällä ennenkin. Muistin tuosta "takauksen poisvetämisestä".

Vierailija
14/23 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sama aloitus on ollut täällä ennenkin. Muistin tuosta "takauksen poisvetämisestä".

Oot vastannut ennenkin näin. Muistan tuosta "tämä sama aloitus" -kohdasta.

Vierailija
15/23 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole iso summa millä kiristää, jos takuuvuokrasta kyse. Mutta joka tapauksessa siitä ei kannata hätkähtää vaan nauraa päin naamaa, että anoppi ei siitä eroon pääse.

Vierailija
16/23 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nooh, äläs ny pikkujuttuihin takerru, muuten tarkkaan rakennetussa sadussa..... :D

Mulla oli viimeisimmässä vuokrakämpässä henkilötakaaja. Ei tarvinnut maksaa vuokratakuuta.

Vierailija
17/23 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Anoppi on myös takaajana asunnossa ja uhkailee vähän väliä että ottaa takauksen pois jos mies ei toimi hänen tahdon mukaan"

Anoppisi ei ehkä nyt ole oikein tajunnut sitä takaajan roolia. Takaaja on se joka maksaa jos varsinainen maksaja ei maksa. Takaaja ei siis todellakaan voi vain vetää äkkiä takaustaan pois koska hän on se viimekädessä kaiken maksava henkilö eli suurin "velallinen".

Te sen sijaan voisitte kyllä uhata anoppia että jos ei nykyinen meno lopu niin te lopetatte maksamisen ja kaikki kaatuu takaajan eli hänen niskaansa.

No eipä kaadu! Ihan ensin menee mies ulosottoon ja sitten asunto myyntiin ja vasta sen jälkeen alkaa takaajan vastuu. Vai tosissasi luulet, että ap voisi maksattaa asunnon anopilla ja silti omistusoikeus säilyisi ap:n miehellä?

Vierailija
18/23 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi soittaa ja mies laittaa kaiuttimen päälle? Vai miten ap tietää, että anoppi raivoaa puhelimessa tuntikaupalla.

Ja aikuisten oikeasti, kuka noin 60 v ikäinen haluaa pojan tuovan kotiin pikaruokaa?

Vierailija
19/23 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo joka jo ikiaikainen. Onpa tarina taas.

Vierailija
20/23 |
04.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen alusta asti ollut anopille epämieluisa, vaikka oon kohtuullisen tavallinen ihminen. Akateemisesti koulutettu, kotityöt sujuu, käyn töissä, yleensä tulen ihmisten kanssa toimeen. Paitsi anopin. Jotain kummallista siinä naisessa on, kun mut esiteltiin anopille vasta 4 kk seurustelun jälkeen, vaikka asuu melkein miehen naapurissa. Ensimmäinen kerta, kun näin anoppini ilman miestäni, anoppi alkoi valistaa minua silloisen poikaystäväni huonoista puolista.  Yhtä ainoaa hyvää sanaa ei pojastaan sanonut, vaan kävi läpi esim tämän sairaushistorian, kuinka on "umpimielinen" kun isänsä oli juoppo jne. Myöhemmin on kertoillut kaihoten siitä, kuinka poikansa on teininä seurustellut yhden tytön kanssa, josta myöhemmin tuli pappi. Kuinka hienoa se olisikaan, kun olisi taas pappi suvussa (on ollut useampikin pappi, mutta ovat kaikki jo kirkkomaan mullassa). Mies kertoi, että olivat tämän tytön kanssa samaa kaveriporukkaa, eivätkä seurustelleet. Eivät olleet edes kovin hyviä kavereita. 

Miehelleni on myös useaan otteeseen kerrattu minun kaikki vikani, haukuttu koko sukuni. Mies ei onneksi äitinsä mielipiteestä välitä. Pistetty sanoja suuhuni, joita suustani ei ole ikinä lähtenyt jne.

Ja tuo juoksuttaminen... Meillä tapahtuu sitä myös. Ei nyt pyydä kaupassa käymään, mutta milloin mitäkin turhaakin turhempaa. Telkkarista ei näy kuva (koska oli ukkosen takia kiskonut virtapiuhan irti seinästä, eikä muistanut laittaa sitä takaisin), internet ei toimi, joku pätkä seinää pitäisi maalata... Ja aikataulu on aina viisi minuuttia sitten. Kerran kilahti oikein tosissaan, kun oltiin reissussa, eikä mies jättänyt meidän lomaa kesken jonkun pikkujutun takia. Jostain syystä nämä anopin "avunpyynnöt" kiihtyvät niihin aikoihin, kun tietää, että meillä valmistellaan lasten synttäreitä, joulua tms. Ihan selkeästi haluaa, että hommat jäävät mahdollisimman paljon mun harteille, ja aiheuttaahan tuollainen riitaa. Mies kun on ensi henkäyksestään asti koulutettu äitinsä talkkariksi, ei oikein osaa yhdistää noita asioita, vaikka selkeästi ei tykkää äitinsä vaativuudesta.

Mies ei osaa oikein kohdata konflikteja, eikä varmaan uskalla kunnolla uhmata äitiään ja katkaista välejä. Uskoo sokeasti "parempi laiha sopu kuin lihava riita", vaikka hän on se, jota jatkuvasti alistetaan, pissitään silmään, käytetään hyväksi. Meillä anopista ei ole mitään iloa, eihän tuolle hullulle voi edes ehdottaa, että hoitaisi lapsia. Tulisi kyllä, mutta luottamus pahemman kerran pakkasen puolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän