Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi heräät laittamaan koululaiset matkaan? Eikö koululainen osaa jo itse hoitaa aamutoimet

Vierailija
02.10.2019 |

Ihmettelen näitä mammoja, jotka eivät aamulla saa nukkua vauvan kanssa tai viettää vapaapäivää töistä ja nukkua pitkään, koska pitää laittaa KOULULAISET!!! matkaan. Miksi kasvatat lapsistasi uusavuttomia? Eikö nyt hyvänen aika koululaiset osaa itse hoitaa itsensä matkaan??? Jos kyseessä on pienet koululaiset, niin reppu voidaan yhdessä pakata illalla ja katsoa kaikki valmiiksi.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se luo lapselle turvaa ja hyvää mieltä kun aikuinen on aamulla edes katsomassa touhuja ja mahdollisesti neuvomassa. Ja itsestä tuntuisi kyllä ikävältä jos lapsi joutuu heti aamusta yksin aloittamaan päivän. 

Vierailija
62/68 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei laitettu aamiaista eikä kotona ollut aina ruokaakaan kun tulin koulusta.

6.30 lähdin kävelemään pimeään auraamattomalle tielle.

Omat lapseni ovat nyt lukiossa ja yläkoulussa ja aina katan aamiaisen. Ja aina on hyvää ruokaa odottamassa kun tulevat koulusta.

Miten susta näistä karmeista olosuhteista huolimatta tuli täydellinen äiti? 

Olen syntynyt 60-luvulla ja takuusti ei ollut mitään aterioita odottamassa koulusta tullessa. Eikä kenelläkään muullakaan, ,jos äiti kävi töissä ja usein kävi. 

Illemmalla sitten ateria kyllä. Ihan itse tein voileipää, otin muroja tms.  Kyllä oli ankea lapsuus :D

”Ei ollut ruokaa”. Mitä tää ilmaisu sinusta tarkoittaa?

Tarkoittaako se sinusta sitä että ei ole syötävää, siis missään, siellä kotona? Ei ole mitä ottaa itsenäisesti kaapista. Kyllä, sitä se tarkoittaa.

Muroja meillä ei ollut koskaan. Perunarieskoja muistan paistaneeni keitettyjen perunoiden jämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole yhtään tekopyhää huolehtia koululaisista. Kyllä muutenkin on kiva syödä yhdessä.

Vierailija
64/68 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tunnen pienen pistoksen, kun en aina jaksa herätä halaamaan lukiolaista... Yleensä huudellaan toivotukset kyllä. Mutta heräsin kun oli pieni. Se on rakkautta <3

Vierailija
65/68 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo!

Normaaliin itsenäistymiseen kuuluu huolentia itsestään koululaisena. Tämä ei todellakaan tarkoita mitään heitteillejättöä. 

Nämä ylihuolehtivat helikopterit tekevät karhunpalveluksen. Selviytyminen ja se, että luotetaan selviytymiseen tuottaa terveen itsetunnon. 

Jos joka voikkari ollaan voitelemassa ekaluokkalaisellekin ja äidin pitää samalla sekunnilla olla pystyssä aamulla, niin ei hyvää seuraa. 

Vanhemman pitää olla saatavilla, mutta ei tehdä lapsen puolesta kaikkea. 

Mun mies voiteli mulle tänään voileivän ja laittoi kivat päälliset päälle. Olenko nyt uusavuton enkä pärjää elämässäni? Itse otin voileivän teon rakkautena. Ja sillä samalla syyllä helpotan lapseni aamuja. 

Mun mies keittää mulle joka aamu kahvin. ❤️

Vierailija
66/68 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja makaa makaamisen ilosta.

Millainen vauva muka nukkuu aamulla myöhään?

Vierailija
67/68 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalaisella ei ainakaan kouluun lähtö itsenäisesti suju...

Vierailija
68/68 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se pääsisi ajoissa lähtemään, eikä osaisi laittaa sään mukaisia vaatteita. Aikuisen pitää olla myös rytmittämässä touhua.