Onko sinulla jotain tietyntyylisiä vaatteita joissa liikkuessasi saat erityisesti miesten katseita ja millaisissa vaatteissa saat olla varmasti rauhassa
Kommentit (34)
Ei vaatteilla ole väliä. Pikkaisen parempi ryhti ja vähän keskivertoa laitetumpi huomataan helposti.
Sosiaalisesta ahdistuksesta kärsivän vinkkejä huomaamattomuuden ylläpitämiseen julkisilla paikoilla:
Huomaamattomia värejä ovat musta, harmaa, beige, ruskea, sininen (tummansininen ja farkunsininen, ei coboltti tai pastellin sininen).
Kannattaa välttää vahvoja, suuren kontrastin värejä ja suosia sen sijaan murrettuja. Tässä kuitenkin voi huomioida kausivaihtelut. Esimerkiksi kesällä ei kiinnitä yhtä paljon huomiota raikkaammilla väreillä kuin syksyllä ja talvella.
Ei valkoista. Se on liian kirkas ja huomiota herättävä. Luonnonvalkoinen ehkä menee.
Kuvioista kaikki hyvin graafiset ja selkeät, suuret kuviot herättävät huomiota.
Jos haluat olla huomaamaton, niin suosi pienikuvioista kangasta, joka ei välttämättä edes erotu kuviolliseksi kaukaa katsottuna.
Myös klassiset kuviot eivät herätä yhtä paljon huomiota. Esim. raitakankaat ja tartan-kangas (skottiruutu). Varsinkin jos se on pehmeäpiirteistä eli ei kovin räikeää kuviota. Raidoista ohutraitaiset kankaat eivät herätä huomiota. Paksut palkkiraidat herättävät huomiota.
Polka dots herättää enemmän huomiota (menee selkeisiin kuvioihin). Paitsi jos ottaa pilkullisena eli menee huomaamattomiin kuvioihin.
Kukkakuvioista myös kannattaa valita pienikukkaista suurten kukkien sijaan. Eli ei esimerkiksi Marimekkoa.
Vaatteisiin kannattaa valita mahdollisimman klassinen malli. "Perussiisti". Liian moderni, tai esim. alakulttuurin vaatteet herättävät huomiota. Samoin jos on hyvin trendikäs, voi herättää huomiota, koska ihmiset pongailevat katukuvasta, mikä on milloinkin muotia. Se, mihin silmä on jo tottunut (klassiset vaatteet) eivät herätä huomiota.
Kengistä kannattaa kokeilla, ettei koroista kuulu kovaa ääntä.
Vierailija kirjoitti:
Pahin on jos meen ihmisten ilmoille salitrikoissa, ovat ihonmyöteiset. Tissi ja perse muodikkaat ja muutoin hoikka, timmi kroppa (urheilen paljon). Silloin miehet tuijottaa kuin lehmä uutta veräjää. Siis tuijottavat. Joskus suoraan salilta oli kiire piipahtaa kaupassa, tuntui että olin sirkuseläin jota tuijotetaan, mutta vain miehet.
Toinen paha on nahkahame ja korkokengät.
Tai polven yli saappaat ja kireät housut.
Hame ja korkokengät.
Laita kuva, niin voin runkata!😉
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Cubuksesta ostettu, tumma nudevärinen perustrikootoppi, joka jostain syystä vetoaa miehiin. Varsinkin oma mies on koko ajan lääppimässä, jos sen vedän päälleni ja kerään katseita muutoinkin jos sen puen. Aina siinä päällä on joku neuletakki eikä toppi ole mitenkään provokatiivinen. En ymmärrä. Joku siinä vain on!
Näyttäiskö siltä, että ihoa näkyy enemmän kuin sitten oikeasti näkyykään?
Mulla riittää, että laittaa silmälasien sijaan piilarit, niin jäädään katsomaan.
Mikä vain vaate, joka tuo esiin vartalon muotoja saa aikaan katseita.
Sitten jos olen rilleissä ja löysissä vaatteissa, saan olla ihan rauhassa.
korkeavyötäröinen kynähame joka on polvipituinen, musta toppi ja päälle jokin ohut neule ja pari nappia vyötärön kohtaa kiinni. Jalkaan jos vielä laittaa korkokengät niin...
Minulla 95-65-95 mittainen vartalo, pituutta 174 cm ja miehet tykkää eniten siitä jos vedän ylisuuren neulepaidan päälle! Ne sanoo että se näyttää niin mukavan pehmeältä minun vartalolla! :D Olisin kuvitellut kuulevani jotain tuollaista uimapuvusta, bikineistä tai minihameesta!
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli joskus parikymppisenä sellainen lyhythihainen retroyöpaita, jossa oli kainalossa reikiä. Pidin sitä mekkona, usein housujen kanssa. Se oli semmoinen, että aina tuli joku ukko juttelemaan. Tälle on myös todistajia.
Liikuit ulkona reikänen yöpaita mekkona ja miehet tuli juttelemaan?
Hmm.. No saan katseita perääni kyllä vähän minkälaisissa vaatteissa vain (eikä siihen tarvita oikeastaan kuin normaalipaino, peppu ja tissit. Moni mies katselee mielellään ihan millaista perää vain kunhan on suunnilleen ihmisen muotoinen ja liikuntakykyinen, pyörätuolissa istuvan pitäisi olla ehkä jo erittäin kauniskasvoinen). Missä vaatteissa vältyn katseilta (katseet eivät minua suuresti häiritse, ihan kivakin on saada vähän huomiota, ettei ole ihan näkymätön) ?? Jos lainaan miehen verkkareita (liian isot joka suuntaan), pistän kumisaappaat jalkaan ja ehkä vielä jonkun muodottoman toppatakin, tukka nutturalle, huppu päähän ja vakavamielinen ilme. Näin saisi olla ihan katseilta rauhassa, mutta eipä katseet minua niin ahdista. :)
Punaiset sukkahousut hameen ja korkokenkien kanssa.
Mulla on useamman kuuleman mukaan ns. mekkopylly. Sitä kun hyödyntää, niin johan saa katseitakin.