Mitä ostatte/ostaisitte joulumyyjäisistä?
Täällä yks vähävarainen koettaa kehitellä pientä bisnestä, että saisi joulurahaa. Kävi onnenpotku ja perin iäkkäältä sukulaiselta, jota olin vuosikaudet autellut, pienen rahasumman. Maksoin laskut päältä ja nyt ajattelin, että pistäisin loput rahat vähän poikimaan. Voisin siis ostaa tuotteita myyntiin ja tehdä jotain itsekin (pieniä käsitöitä, askarteluita). Mutta mitkä olisi myyviä tuotteita? Villasukat, lapaset, pipot? Korut? Itse maalatut taulut (olen aika hyvä siinä, olen harrastanut vuosia, mutta en myynyt)? Käsintehdyt saippuat? Kynttilät? Ovikranssit ja muut vastaavat koristeet? Mikä???
Kommentit (27)
Minä käyn monet joulumyyjäiset ja -markkinat. Ostan pääosan lahjoista juuri näistä tapahtumista, sillä haluan ostaa lähellä tuotettua ja käsintehtyä, tietysti sen pitää olla laadukasta myös. Haluan myös tukea yritteliäitä suomalaisia. Olen ostanut mm. herkkuja, kuten hilloa, pikkuleipiä, makeisia. Neuleita, kransseja, sammal- ja havukoristeita, käsintehtyjä kynttilöitä, himmelin, huovutettuja tonttuja, keramiikkatöitä ja koruja. Voisin ostaa myös taulun, mikäli se miellyttäisi silmää.
Kransseja toivon aina löytäväni myyjäisistä. Kotioveen ja myös haudoille sopivia. Ja niitä havupötkylöitä! Niitä on vaikeata löytää mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita yllämainittuja tekevät kaikki ja ostajia on vähemmän kuin itse myyjiä. Ja kyllä kaikki tiedämme, että tilaat suurimman osan myytävistä tavaroista kiinasta, mistä syystä moni ostaja on lopettanut tälläisiltä myyjiltä ostamisen.
No en todellakaan tilaisi Kiinasta. Asun maalla ja voisin hyvin tehdä vaikka kransseja ja havupalloja yms., metsää on ympärillä vaikka miten paljon. Senkun kysyn maanomistajalta luvan, aivan varmasti saan. Ja vaikka kotimaisilta saippuantekijöiltä saippuoita. Korunosia varmaan vois tilatakin Kiinasta, sieltä kai ne muutkin (koruaskartelukaupat) tilaa. Sukkia yms. neuloisin itse ja yks kaveri on tosi hyvä ja tuottelias neuloja. Mutta ostaakohan kukaan tämmösiä...en tiedä, kun ei itsellä ole varaa ostaa mitään käsintehtyä. ap
Kotimaiset saippuat maksavat jo itsestään paljon ja jos yrität uudelleen myydä niitä, niin harva ostaa koska myyntihinnan pitää olla aikamoinen, että edes saisit jotain tuloja.
Mieti itse, mihin käyttäisit vähäiset rahasi ja tee asioita sen mukaan, koska monella muulla on yhtä vähän rahaa käytettävissä.
Totta...mutta ehkä jälleenmyyjä saisi saippuat vähän edullisemmin? Jos niitä nyt joku myy jälleenmyyjille, juuri tuon hintavuusongelman takia. No, se selviää. Onhan niitä kuitenkin paljon ihmisiä, joilla kuitenkin on varaa ostaa vähän ekstraakin. Ja moni vähävarainenkin ostaa jouluna laatua, jos suinkin on varaa. Minähän en itse osta mitään käsintehtyä, koska ei ole varaa ja osaan tehdä itsekin sen mitä tarvii. ap
Myyvät sellaisille halvemmalla, jotka ostavat isoina tukkuina, eli monen tonnin edestä. sellaiseen sinulla ei varmaan varaa ole. Ja et itsekkään osta mitään, niin miksi luulet oikeasti, että muutkin ostaisivat?
Ostaisin vihreitä havukransseja, äidilleni joulusinappia, virkattuja pehmoleluja kummilapsille...jotain trendikkäitä juttuja kannattaa tehdä. Nyt kun ekologisuus on in, niin kestokassit, villavaatteet, yms
Käytä mahdollisimman vähän rahojasi, joita on vähän, ja mieluummin enemmän aikaa, jota sinulla ilmeisesti on? Mieluummin satanen (tai vieläkin vähemmän), korkeintaan parisataa, materiaaleihin, loput säästöön. Saat selville, kannattaako toiminta.
Kranssit hyvä. Minusta vaikka sukatkin hyvä, jos saat langat edullisesti.
Ja jos osaat virkata ja löydät lankaa edullisesti niin virkkaa jotain?
Näin sellaisia ihania virkattuja kuumailmapalloja joissa kyydissä esim hiiri. Myös virkatut leivonnaiset ja jäätelöt on hauskoja niin leluiksi kuin sisustusjutuiksi lastenhuoneisiin. Samoin virkatut hiuskoristeet on ihania!
Ompelemallakin (koneella) saa kaikkea hienoa tehtyä. Esim patalappuja (myös virkkaamalla), rusettipantoja...
Ja tosiaan kaikkea joka maksaa mahdollisimman vähän niin ei tule taloudellista tappiota jos jää myymättä.
Juuri kaikki kranssit ja askartelut joita voi antaa lahjaksi tai tuomisiksi. Tai ostaa omaan käyttöön. Sellaisia jotka ei ihan maltaita maksa. Moni ei raaski ostaa kovin kalliita vaikka niitä ihailisikin.
Mutta pakkaa ne niin että ovat suoraan valmiita lahjoja annettavaksi.
No olen suunnitellut tällaista pikku bisnestä muutenkin jo tovin (kun työni osa-aikaistettiin), mutta ongelmana on ollut, että ei ole yhtään pääomaa. Melkein vaikka mitä meinaisi tehdä, niin aina pitäisi olla rahaa tarvikkeisiin. Ja joo, tykkään kyllä askarrella ja tehdä käsitöitä. Jotenkin ajattelen, että tässä olisi nyt mahdollisuus edes pieniin lisäansioihin. Jos ostan vaan joululahjat, niin se raha on sitten mennyt, vaikka en koko tonnia tuhlaisikaan. Jos taas saisin vaikka muutaman satasen tuoton sillä, niin jäisi rahaa tammikuun laskuihin ja ehkä vielä hieman taas uudelleen "sijoitettavaksi". Näin järkeilen. Jos ei koskaan mitään kokeile ja uskalla, niin ei ainakaan mitään "voitakaan". ap