Pieni vinkki teille, jotka olette mukana vähävaraisia lapsiperheitä tukevissa FB-ryhmissä
En halua nyt olla ikävä tai epäkiitollinen. Mutta on pakko sanoa tämä, ettei tule enää ikäviä tilanteita. Mun lapset sai erään tuollaisen ryhmän kautta uudet puhelimet. Tai siis käytetyt. Jo useamman vuoden vanhat mallit. Toki avunantaja sai kiitokset, mutta lapset eivät ole ottaneet noita edes käyttöön. Lasten maailma on niin julma, jos ei ole juuri sitä uusinta mallia, niin se on häpeän ja ahdistuksen aihe. Eivät lapset halua meidän köyhyyden näkyvän, eivätkä he saisi tästä kärsiä. Joten lasten parhaaksi pyydän, että te ihanat ihmiset jotka tuette meitä ja muita, niin kiinnitätte huomiota tavaroiden laatuun.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Osta itse puhelimet lapsillesi.
Ostaisin tietenkin, jos olisi rahaa.
Ap
Ikuisuusongelma.
Meillä on lapsilla aina ne pikkuisen vanhemmat puhelinmallit. Toki niistäkin pystyn valkkaamaan sen parhaimman laadultaan ja ominaisuuksiltaa. Mutta haluamiansa uusimpia applen puhelimia meille ei vaan tule, Ei ole paljosta kiinni, ainoastaan rahasta,
Hävettää niin kaikkien naisten ja äitien ja ihmisten puolesta tällaiset idiootti-aloitukset....
Höh, eikö hemmottelut nulikat saaneetkaan uusinta Iphonea? Hitto, mikä vääryys! Miksi ihmiset auttavat väärin?!
Siis mitä ap? Mun 11v pojalla on todella vanha kännykkä, lasi rikki. Olen sanonut että ostan uuden mutta ei halua uutta. Eipä sitä kiusata ja kavereita kyllä löytyy.
Voi hyvänen aika. Meilläkään lapset eivät saa uusia, tuliteriä puhelimia, ja tulot on meidän perheessämme n. 150 000 euroa vuodessa.
Meillä olisi rahaa uudempiin puhelimiinkin, mutta niitä emme osta. Vanhemmissa puhelimissa on parempi hinta-laatusuhde. Meillä myös teini-ikäiset kelpuuttavat tällaiset puhelimet (toisella Samsung Galaxy A10 ja toisella Honor 7), Valintakysymyksiä pitkälti nämä...
No voi voi. Jos halua ilmaisen puhelimen pitää tyytyä siihen mitä saa. Toinen vaihtoehto on se että ostaa itse puhelimensa
En ole edes facessa. Kommentoin silti.
Miksi tuommoisessa ryhmässä ei kerätä noille perheille rahaa. Miksi siellä dumpataan varakkaampien perheiden jätteitä köyhille perheille.
Just meinasin lähettää teille uudet Iphonet mutta en taidakaan uskaltaa. Mitä jos ne ovatkin väärää mallia?!
Vierailija kirjoitti:
Onnea upeasta kasvatustyöstä ☺
Jos lapsi joutuu kiusatuksi ja hakatuksi köyhyyden takia, miten se on vanhempien kasvatuksen puute? Vai olisiko karatea pitänyt opettaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuommoisessa ryhmässä ei kerätä noille perheille rahaa. Miksi siellä dumpataan varakkaampien perheiden jätteitä köyhille perheille.
Koska he saavat jo nyt rahaa niin sossun kautta kuin seurakunnalta puhumattakaan Kelan tukieuroista. Rahaa heille tulee, mutta kukaan ei voi pakottaa käyttämään rahaa järkevästi.
Vanhat puhelimet meidänkin perheessä on niin lapsilla kuin aikuisillakin miksi vaihtaa uuteen kun vanhatkin ovat oikein toimivat ja käyttökelpoiset.
Tosin lasten ja miehen puhelimista on näyttö halki mutta ei estä käyttöä ja mies varmaankin vaihtaa itse niihin uudet näyttömoduulit ja taas saa luurit saa jatkoa aikaa.
Ja rahasta ei meillälään kiinni ole kun yhteiset brutto tulot on yli 100000e/vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Ihan kuin köyhällä olisi jokin VELVOLLISUUS ottaa vastaan pascaa...
Mun yksi tuttava antaa AINA kulahtaneita ja jopa rikkinäisiä tavaroita koska hänen mielestään köyhä ei valikoida. Että köyhän pitäisi olla kiitollinen niistä rikkinäisistäkin tavaroista vai siksi että on köyhä.
Jostain kumman syystä en ole enää hirveästi tekemisissä hänen kanssaan...
Poisteta tämä ketju, muuten ajatellaan, että turha antaa mitään, kun ei kelpaa. Tyttäreni oli onnellinen, kun sai vanhan Samsungin sitä kautta. Omassa vanhassa oli lasi rikki. Niin säröillä, että ei paljoa nähnyt.
Osta itse puhelimet lapsillesi.