Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Herpes alapäässä koko loppuelämä. Siinäpä miettimistä.

Vierailija
01.10.2019 |

En kadehdi osaasi.

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli puolella ihmisistä on se, luultavasti sinullakin.

Mutta sinullahan onkin niin toivottoman huono itsetunto että sinun tarvitsee paikkailla sitä korostamalla muiden huonommuutta. Vaikkakin aivan täysin kuviteltua sellaista :D

Lässynlässyn. En ole ap, mutta oksettaa kaltaistesi tautisten luuserien epätoivoiset väninät. Herpes ei todellakaan ole kaikilla, esim. minulla tai myöskään miehelläni. Mistähän tämä johtuu? Kumpikaan meistä ei antanut nuorena himojensa viedä ja harrastanut kevytkenkäisiä suhteita joka toisen vastaantulevan ihmisen kanssa. Joten hyväksypä sinä syylähuuli nyt vaan se ikävä tosiasia, että olet itse omalla käytökselläsi aiheuttanut tuon tartunnan. Jos olisit kyennyt hillitsemään itsesi ja pitämään huolta omista rajoistasi ja terveydestäsi, niin et todellakaan kantaisi mitään herpesvirusta ala- etkä yläpäässäsikään. Tyhmyydestä kärsii koko ruumis, näin se on.

Ja teidät molemmat on tietysti testattu verikokein että onko vasta-ainetta ?

Epätoivoinen viisastelusi ei nyt valitettavasti onnistunut! Pidimme jalat ristissä yli parikymppisiksi saakka ja olemme toistemme ensimmäiset ja ainoat sänkykumppanit. Katsos vaikka sinä ja yläpeukuttajasi olettekin weetee-sakkia, niin ei se tarkoita että kaikki muutkin olisivat. 

Eli on testattu?

Mitä jankkaat, etkö osaa lukea? Mahtaa ottaa kovasti pattiin jos et voi hyväksyä sitä, että kaikki eivät h**raa ympäri kyliä.

Vierailija
82/96 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huuliherpes ei aiheuta mahdolliselle lapselle vammoja, mutta alapääherpes on kyllä synnytyksessä riski lapselle.

Siksi ennen synnytystä.syödään estolääkettä tai varaudutaan sektioon.

Se ei valitettavasti estä aktivoitumista tai viruksen oireetonta erittymistä, ainoastaan vähentää todennäköisyyttä.

Edelleen, jos noin olisi niin osimoilleen 100% väestöstä kantaisi virusta.

N. 90% kantaa virusta veressään. Kaikilla se ei aktivoidu oireilevaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käyttää kondomia.

Ei auta. Rakkulat ovat usein muualla kuin limakalvoilla. 

No sitten ei kannata panna rakkulaista.

Jos joillain "unohtuu" kondomi, niin mitäpä ajattelette yleisesti ottaen että tekevätkö kännipanoharrastajat ynnä muut yhden illan hoitoja hommailevat mitään tarkistuksia toisen genitaali- ja anaalialueelle? Ja eikö huuliherpeskin tartu silloin kun sitä kohtaa kihelmöi tms niin näkyykö se tuleva rakkula alapääalueella?

Vierailija
84/96 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän estolääkitystä jatkuvasti ja eipä tuo ainakaan kahdessa pitkässä parisuhteessa ole vielä naisille tarttunut, vaikka suojausta ei ole käytetty. Ellei sitten ole joku täysin oireeton tartunta sattunut, jos sellainen on mahdollinen. Onhan ne rakkulat kiusallisia sen aikaa kun ovat, mutta ei tuo elämään kaada.

Mieluummin tosiaan tämä alapääversio kuin se näkyvämpi.

Vierailija
85/96 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle puhkesi pari vuotta sitten yllättäen. Seksikumppaneita tasan kaksi (ex-mies ja nykyinen mies), joista ensimmäisellä ei muita seksikumppaneita kuin minä ja toisella vain yksi eli ex-vaimonsa. Kummallakaan ei ole koskaan ollut mitään oireita. Niin että kyllä olisi minunkin pitänyt jättää väliin tämä ympäriinsä h****minen ettei olisi tullut tartuntaa. 

Vierailija
86/96 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sinullahan onkin niin toivottoman huono itsetunto että sinun tarvitsee paikkailla sitä korostamalla muiden huonommuutta. Vaikkakin aivan täysin kuviteltua sellaista :D

Lässynlässyn. En ole ap, mutta oksettaa kaltaistesi tautisten luuserien epätoivoiset väninät. Herpes ei todellakaan ole kaikilla, esim. minulla tai myöskään miehelläni. Mistähän tämä johtuu? Kumpikaan meistä ei antanut nuorena himojensa viedä ja harrastanut kevytkenkäisiä suhteita joka toisen vastaantulevan ihmisen kanssa. Joten hyväksypä sinä syylähuuli nyt vaan se ikävä tosiasia, että olet itse omalla käytökselläsi aiheuttanut tuon tartunnan. Jos olisit kyennyt hillitsemään itsesi ja pitämään huolta omista rajoistasi ja terveydestäsi, niin et todellakaan kantaisi mitään herpesvirusta ala- etkä yläpäässäsikään. Tyhmyydestä kärsii koko ruumis, näin se on.

Mun kaikilla lapsillani on huuliherpes, emme ole suukotelleet lapsia ikinä suulle emmekä ikinä, kun on selkeä rakkula.

Onko siis lapseni himojensa viemiä ja kevytkenkäisiä?? Oksettaa tuollaisen tietämättömyyden jakelu, huoh!

Vierailija
87/96 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaikilla lapsillani on huuliherpes, emme ole suukotelleet lapsia ikinä suulle emmekä ikinä, kun on selkeä rakkula.

Onko siis lapseni himojensa viemiä ja kevytkenkäisiä?? Oksettaa tuollaisen tietämättömyyden jakelu, huoh!

Tarhassako tarttunut.

Miksi tarhaan huolitaan lapsi, jolla on aktiivinen herpes. Siitä tulee riesa loppuiäksi.

Vierailija
88/96 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri sai tartunnan, kun haukkasi samasta omenasta ku joku herpes tyyppi.

Miksi päiväkotiin saa mennä herpeksessä.

Vierailija
89/96 |
02.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarhassako tarttunut.

Miksi tarhaan huolitaan lapsi, jolla on aktiivinen herpes. Siitä tulee riesa loppuiäksi.

Eikös sen pitänyt tarttua oireettomanakin? Päättäkää jo 😂

Vierailija
90/96 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta-aineita ei välttämättä löydy verestä, vaikka henkilö olisikin kantaja. Toisaalta virus voi olla sellaisellakin, jolla ei ole koskaan ollut oireita.

Huuliherpeksestä tulee alapäähän suuseksissä tartuttuaan sukuelinherpes, mutta sukuelinherpeksestä ei tule huuliherpestä. En tiedä tarkalleen, millaiseen virologiaan tämä väite perustuu, mutta tiedon sain sukupuolitautien yksiköstä.

Itse olen mahdollisesti saanut herpeksen juuri partnerin syljestä. Vasta-aineita ei sukupuolitautien vastaanotolla haluttu edes testata, koska testi on epäluotettava. Herpesdiagnoosi pitää tehdä, kun tauti on aktiivinen, eli märkivistä rakkuloista. Mikään verikoe ei anna varmaa vastausta.

Herpestä on turha pitää maailman romauttavana tartuntana. Sen aiheuttava virus kuuluu samaan perheeseen kuin mihin vesirokkovirus. Herpes-perhe on varsin eläväinen ja moniaalla matkustanut.

Vierailija
91/96 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta-aineita ei välttämättä löydy verestä, vaikka henkilö olisikin kantaja. Toisaalta virus voi olla sellaisellakin, jolla ei ole koskaan ollut oireita.

Huuliherpeksestä tulee alapäähän suuseksissä tartuttuaan sukuelinherpes, mutta sukuelinherpeksestä ei tule huuliherpestä. En tiedä tarkalleen, millaiseen virologiaan tämä väite perustuu, mutta tiedon sain sukupuolitautien yksiköstä.

Itse olen mahdollisesti saanut herpeksen juuri partnerin syljestä. Vasta-aineita ei sukupuolitautien vastaanotolla haluttu edes testata, koska testi on epäluotettava. Herpesdiagnoosi pitää tehdä, kun tauti on aktiivinen, eli märkivistä rakkuloista. Mikään verikoe ei anna varmaa vastausta.

Herpestä on turha pitää maailman romauttavana tartuntana. Sen aiheuttava virus kuuluu samaan perheeseen kuin mihin vesirokkovirus. Herpes-perhe on varsin eläväinen ja moniaalla matkustanut.

Jos joskus on saanut herpeksen, verestä löytyy vasta-aine jonka voi testata. Se siis pysyy testattavissa loppu elämän ajan.

Akuutti herpesinfektio testataan ottamalla näyt raikumasta.

Vierailija
92/96 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mietitkö sitä ylä- vai alapäällä?

Vierailija
93/96 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapääherpes tekee elämästä helvettiä! Sain sen exältäni, joka petti minua noin 15 vuotta sitten. Pienikin stressi elämässä saa viruksen aktiiviseksi. Eikä se pelkkä rakkula ole välttämättä tässä se hirvein juttu, vaan ne hermosäryt pakarassa sekä yleensä koko jalassa mikä herpeksestä seuraa.

Se kipu on jotain järkyttävää!

Vierailija
94/96 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pian oireita tulee tartunnasta? Ja kuink a herkästi tarttuu. Mä olin keskiviikkona miehen kanssa, joka ilmoitti että hällä oli alkuviikosta herppes ja nyt puhjennut eikä pitäisi tarttua. Tuli tämä keskustelun lomassa yhtäkkiä ilmi. Jotenkin alko ahdistaa. Vielä ei oo mitään, mutta onko pelko että pian tulee, vai oonko säästynyt?

Vierailija
95/96 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joskus on saanut herpeksen, verestä löytyy vasta-aine jonka voi testata. Se siis pysyy testattavissa loppu elämän ajan.

Höpö höpö. Ei löydy. Minä esimerkiksi sain herpeksen mieheltä, jolta ei löytynyt testissä vasta-aineita. Muiden kanssa en ollut ollut, kuin tuon miehen. Sp-klinikan työntekijä sanoi, ettei vasta-ainetesti ole varma, vaan hyvin voi käydä niin, että testissä ei löydy vasta-aineita, vaikka henkilö olisikin herpeksen sairastanut.

Vierailija
96/96 |
05.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Ei löydy. Minä esimerkiksi sain herpeksen mieheltä, jolta ei löytynyt testissä vasta-aineita. Muiden kanssa en ollut ollut, kuin tuon miehen. Sp-klinikan työntekijä sanoi, ettei vasta-ainetesti ole varma, vaan hyvin voi käydä niin, että testissä ei löydy vasta-aineita, vaikka henkilö olisikin herpeksen sairastanut.

No höpö höpö itsellesi. Vasta-aine löytyy verestä. Jos miehellä sitä ei löytynyt, on infektio ollut niin tuore, ettei vasta-ainetta siksi näkynyt, tai sitten kyseessä on laboratoriovirhe. Tai sitten se todennäköisin syy, eli sait tartunnan muualta kuin tuolta mieheltä.