Olen laihtunut vaikka syön lähinnä pelkkää karkkia. Miten mahdollista? Olen masentunut, joten ruoka ei maistu
Tänäänkin olen syönyt popcornia ja juonut jääkahvia
Kommentit (17)
Sun pitäis syödä n. 600g irttareita saadaksesi 2000 kaloria. Tuskin joka päivä noin paljon syöt?
Se että laihtuu ei kerro mitään siitä, onko ruokavalio terveellinen ja saatko kaikki tarvitsemasi ravintoaineet.
Jos syöt pelkkää hiilaria etkä juuri liiku niin lihakset katoaa, lihakset painavat enemmän kuin läski suhteessa tilavuuteen joten muutos näkyy vaa'alla nopeasti. Samalla peruskulutus laskee.
Joku asiantuntija väitti että jos syö pelkkää jäätelöä niin laihtuu koska energiamäärä jäisi niin alhaiseksi. No ei varmana jää energiamäärä alhaiseksi jos vetää vaikka yhden ison paketillisen Mövenpickiä päivässä.
Yksi kuulu muusikko laihdutti pelkällä karkilla ja suklaalla.
Ei se laatu vaan määrä eli olet syönyt alle kulutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Yksi pelkällä oluella, yksi pelkällä makkaralla, jne. Laihtumisen resepti on helppo. Ihminen laihtuu kun syö alle kulutuksen.
Laihtuminen riippuu syötyjen ja kulutettujen kaloreiden suhteesta. Laihduttaa voi vaikka karkkia syömällä, mutta terveellistähän se ei ole.
Voit olla puutostautinen, mikä ei ainakaan auta masentavaan mielentilaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi pelkällä oluella, yksi pelkällä makkaralla, jne. Laihtumisen resepti on helppo. Ihminen laihtuu kun syö alle kulutuksen.
Just näin, mitä ihmeellistä tossa on? Itse laihduin pizzalla ja punaviinillä. Ei tosin ollut tarkoitus, muttei haitannutkaan 😀
Ei pelkän karkin syöminen terveellistä ole, mutta voi hyvinkin laihduttaa. Karkissa on periaatteessa paljon kaloreita, mutta keskimäärin sitä ei tule kuitenkaan välttämättä nautittua niin isoja määriä, että kaloreita tulisi tarpeen yli. Etenkään jos ei mitään muuta syö. Mitään ravinteitahan se ei sisällä, eikä painon lasku sisänsä pelkästään ole mikään terveellisen elämän merkki.
Eräs kaverini kamppailee huonon ruokahalun ja alipainon kanssa. Hän elelee pääasiassa sipseillä. Voisi kuvitella, että sipsiä vetämällä olisi tosi tuhdissa kunnossa, mutta jos niitä päivässä jonkun kourallisen vetää sillon tällöin, eikä mitään muuta niin kalorit jäävät vajeelle.
Vierailija kirjoitti:
Sun pitäis syödä n. 600g irttareita saadaksesi 2000 kaloria. Tuskin joka päivä noin paljon syöt?
Suklaalevy, keksipaketti ja 200 g irtolaisia. Helposti menee
Huono ruokavalio ylläpitää masista...
Laihtuminen tuskin liittyy masennukseen, voi olla syöpä tai jotain johon elimistö reagoi ruokahaluttomuudella.
Hei. Niin se taitaa olla itseni kohdalla.... valitettavasti 😢🙏
Pelkkä ruoan laatu ei ole ratkaiseva tekijä laihtumisessa (vaikka tutkimuksissa onkin todettu, että esim. proteiinipitoista ruokaa saa syödä lihomatta enemmän kuin hiilihydtaattipitoista, koska elimisto käyttää sen polttamiseen enemmän energiaa). Keskeisempää on kuitenkun kaloreiden määrä. Vaikka söisit pelkkää karkkia, mutta energiasisältö jää alhaisemmaksi kuin kulutuksesi, laihdut.