Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**Lokakuisten torstai**

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ennen neuvolaan tartteee pissaamatta olla, en oo koskaan kuullutkaan saati sitten ollut. Mulla ollut nyt ja edellisessä raskaudessa käynnit aina aamuisin ja olen juuri ennen neuvolaan menoa käynyt kotona vessassa ja sitten heti uudestaan neuvolassa, väliä ehkä max 30min. Labrajutut on sit erikseen se 4h.

Ei tunnu pahalta kantaa poikaa 1v2kk, joka painaa 10kg. Paitsi jos pitkää matkaa kantaa niin kädet väsyy ja hiki tulee, mut se ei taas johdu raskaudesta vaan pojan painosta.

Olikos muita kysymyksiä, en muista ainakaan. Liikkeistä joku kyseli. Mulla nyt 21+ ja tunnen liikeitä silloin tällöin, en mitenkään säännöllisesti ja toinen lapsi kyseessä, joten odottakaa vielä, kyllä ne viimeistään 25 viikolla pitäis tuntua jo aika hyvin :)

Kati 21+3

Vierailija
22/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui äsken, nimistä oli puhetta. Ei olla mietitty juuri ollenkaan. Nelikirjaiminen etunimi tulee kuten esikoisellakin ja kaksi nimeä yhteensä. Muuta ei tiedetä, kerran siskon ja miehen kanssa mietittiin mitä nelikirjaimisia on ja todettiin ettei pojalle juuri ole mitään kivoja, tytölle olisi moniakin, mutta ei miettitty mitä olisi hyvä meidän tytsylle. Meillä tosin poika fiilis, joten jos tulee poika, niin etunimi on kyllä kiven alla. Mitä 4-kirjaimisia pojan nimiä oikein on?

Kati 21+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että ne on vähän " rimpulat" , varsinkin täällä maalla, siis nuo vaunut.

Meillä ei mahdu varaston ovesta vierekkäinistuttavat, joten on pakko olla peräkkäinistuttavat. Olen tähän mennessä löytänyt kahdet peräkkäinistuttavat vaunut, toiset on nämä Gracon ja toiset on ABC:n, ja nuo ABC:n vaunut on vielä kehnomman oloiset :(

Parempi olla huonot vaunut kuin että ei ollenkaan, näin olen asian pohtinut.

Tässä kuva:

Tuosta linkistä sitten kaksostenrattaat ja Tandem Air.

http://www.engbaby.com/FI/ABC-Design/ABC2.html

Jos joku löytää sattumalta tukevammat peräkkäinistuttavat niin vinkkejä otetaan vastaan mieluusti!

Joo minäkin tykkään vanhoista nimistä! Esikoisella on kaikki 3 nimeä yli 2000 vuotta vanhoja nimiä koska ne löytyy jo raamatusta.

Olisin laittanut tästä tytöstä Annan, mutta se nimi oli jo " varattu" yhdelle sukulaiselle. Harmi!

Vierailija
24/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikäs mun on sitte käsketty olla pissimättä NELJÄ tuntia ennen neuvolaa!!???No olen sitte ollu ja aion jatkossakin olla mikäli pyydetään, ei tuota onkelmata ainakaan vielä :-D

http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/emmal06_ceroxcombi_…

Tuossa on nuo meitin tulevat vaunut :) Ja onpas kumma, että sulle (nimimerkki A...?? Perhana mikä muisti mulla) on sanottu, ettei noita saa enää mistään....Mä nimittäin just edellispäivänä sellaset ostin :-D Täällä Raumalla niitä on ainakin ihan varastossa. Myyjä sanoi, että ei ole vielä tietoa jääkö tuo lime-väri ensi vuoden väriskaalaan ja sen takia ei kannata venyttää ostamista, koska on hyvin epätodennäköistä saada niitä enää sitte kesämmällä/syksymmällä. Emmaljungan tehdaskin kun on kiinni koko heinäkuun. Mutta siis mulla tais käydä hyvä tuuri tuon värin suhteen :-)Ymmärsin kyllä, että niitä on täälä varastossa useampiakin limen värisiä....että jos ette kovin kaukana asu niin kysyppä ihmeessä. Liike on nimeltään Muksu Massi.

Mä olen ollut reipas tänään. Käytiin shoppailemassa siskon kanssa siellä puutarhalla ja reilun viiden kympin kukat tuli kotio mukaan :-) Ostin erilaisia monivuotisia(mm.unikkoa ja kuunliljaa.), sitte murattia, daalioita, maahumalaa, pari jotain pientä pensaanalkua...hopealehtiä.

Sitte päätin tehdä meitin pihamaalle kunnon perennapenkin ja ei muuta ku tuumasta toimeen :-) Istutin keskelle sellasen noin metrin korkean tuijan ja siihen sitte ympärille tein pyöreän perennapenkin, jonka reunoille istutin orvokit ympäriinsä, vuorotellen keltaista ja sinistä...vielä pitää käydä hakees sellasta reunanauhaa, jolla saan rajattua sen penkin tarkemmin. Mutta vaikka ite sanonkin niin siitä tuli kyllä kaunis:-)

Soittelin neuvolaan niitä pissatestin tuloksia ja ei ollu tulehdusta ainakaan tuossa " alustavassa" , että joku lopullinen vastaus tulee sitte myöhemmin ja terkkari lupas soitella mulle tiistaina. Mutta että ei mitään hälyyttävää sitte ollut. Eikä mulla oikeestaan mitään vaivaa sillä lailla olekaan, ainoastaan pissihätä on ihan tuon tuosta, mutta voipi olla kyllä, että tuo poju siellä painaa äippän virtsarakkoon :-)

Että semmosia....Jospa nyt hyppäis sohvalle lukemaan Seiskaa :-)

Aurinkoista loppupäivää toivotellen:

Je_Ni & Pikku-Isäntä 22+4

Vierailija
25/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Luin tämän päivän pinon ja kun on nyt kiirus niin kommentoin vain tuota tuplaratas-asiaa. Kun meillä tuo kuopus syntyi, lapsilla oli ikäeroa 1v4kk ja silloin ostimme Brion syskonclassic-tuplat, siis vierekkäinistuttavat. Ne olivat käytössä n. vuoden ajan ja tykkäsin siksi niistä silloin koska molemmat lapset pystyivät nukkumaan niissä kunnolla kaupunkireissuilla. Niin ja talvellakin pääsi hyvin liikkumaan. Miinusta oli se, että ne olivat todellakin isot ja raskaat. Sitten ostin peräkkäinistuttavat käytetyt jotka kyllä hajosivat sitten viime talvena. No mutta olivatkin jo vanhat. Tykästyin niin noihin peräkkäinistuttaviin että myin ne leveät rattaat pois viime kesänä. Ja kun nuo per.istuttavat hajosivat, ostin vastaavat tilalle. Nyt meillä siis on käytössä Gracon Stadium Duo Air-tuplat, peräkkäinistutttavat. Ja niissä on ILMAKUMIRENKAAT. Pääsee hyvin myös sohjokelillä liikkumaan. Nimenomaan nuo ilmakumeilla varustetut per.istuttavat ovat Suomen olosuhteisiin sopivat. Ja mielestäni ovat tukevat. Mukana noissa on jalkapeite. Ja taakse mahtuu kantokassi vauvaa varten (testasin). Ainakin minä tykkään. Ja nyt kun asumme täällä suurkaupungissa niin nuo ovat täällä kätevämmät kuin sellaiset leveät. Hinnasta vielä. Uutena nuo kai ovat sitä 250 euron luokkaa mutta itse ostin nuo vajaan vuoden vanhat rattaat käytettynä 100 eurolla. Kannattaa katsoa huuto.netistä. Siellä on usein noita peräkkäinistuttavia (hyväkuntoisia)myynnissä huomattavasti halvemmalla kuin uudet. En tiedä kävikö minulla hyvä tuuri mutta nämä meidän rattaat kyllä olivat uuden veroiset. Huoh, olenpas minä nyt ylistävnyt niitä. No mutta kun suosituksia oltiin vailla... Niin se vielä että nuo meidän muksut ovat nyt 2v. ja 3½v. ja hyvin vieläkin mahtuvat istumaan noissa, sekä edessä että takana. Melkein päivittäin ovat käytössä meillä.

Masulle ei nyt kuulu kummempia. Olo ihan OK. Hirmuinen makean nälkä koko ajan...

MaryJ ja masu 21+6

Vierailija
26/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sainpas taas aikaiseksi käydä vähän meistäkin ilmoittelemassa. Täällä voidaan suhteellisen hyvin..paino vaan noussut turhan paljon mutta siihen kyllä vaikuttaa se että lopetin tupakan polton kun raskaus ilmeni ja karkki on alkanut maistumaan sen jälkeen aivan liian hyvin. Painoa on nyt tullut yhteensä sellanen 8kg...saas nähdä minkälainen tankero olen loppuajasta.

Vauva voi masussa oikein hyvin. Liikkeet tunsin jo viikolla 16 ja nyt elämä on jo sen verran vilkasta tuolla masussa että yölläkin herään vauken möykkäämisiin. Mutta ei todellakaan kannate olla huolissaan jos liikkeitä ei tunne, minulle ainakin sanottiin että kohdun sijainti vaikuttaa niin kovin siihen koska liikkeet tuntee ja koska ei..

Eilen kävimme rakenne ultrassa ja kaikki oli vauvalle hyvin. Sydämessä oli neljä lohkoa eikä aivoista löytynyt varjostumia..ja laskimot sekä aortat olivat paikoillaan ja pissarakko näkyi...se kumpi vatsassa möykkää ei selvinnyt joten nyt sitten saadaan jännittää loppumetreille saakka, kaikki ilmais ultrat on nyt sitten käyty.Tasan vastasi vauvan koko viikkoja ja laskettu aikakin pysyi samana.

Jotenkin minulla on niin poika olo että pojan nimiä olen vain miettinyt. Toisaalta esikoisellekkin oli pitkälti valmis nimi mutta kun vauvan näin niin nimi muuttui, ja sen vuoksi en nyt paljon nimiä muuta kuin makustelen vain. itsekkin tykkään vanhoista ja perinteisikkäistä nimistä..

Minä sain käytettynä ostettua kaksosten rattaat vuosimallia 2000, hinta niistä oli 30 euroa ja niillä kyllä varmasti pärjään sen mikä pitääkin..on tuo esikoinen kuitenkin jo niin iso, että varmasti enempi kävelee kuin istuu rattaissa mutta varmuuden vuoksi ostin.pääseepä sitten käymään lasten kanssa lenkillä..

Eilen muuten tuli ultrassa ensimmäisen kerran täysin onnellisen auvoinen olo. Olen kuitenkin stressannut kovasti sitä että miten toisen lapsen tulo vaikuttaa meidän perheeseen ja meidän esikoiseen. Eilen kun vauvna näin vatsassa niin suunaton rakkauden tunne tulvahti sydämeeni ja mikään ajatus ei varjostanut onnellista mieltäni..tuli vain tunne että tämä on meidän lapsi ja tätä me rakastamme..

Autokoulukuulumisia: kortti tuli eka yrittämällä :)

Kivaa raskausaikaa kaikille. Pitää oikeasti yrittää vähän aktiivisemmin päästä kirjottaan.

T:opokas ja uppis la 10.10

Vierailija
27/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin täällä myös yks Helmi-nimen kannattaja! Yritin eilen _kovasti_ saada miehen suostumaan tuohon, mutta ei, ei lämminny yhtään. Ja sitten yrtin sitä toiseksi nimeksi, mutta ehei, ei kelpuuttanu!!?? On kuulemma " rollaattoria lykkivän mummelin nimi" . Sanoin, että kuules kulta, se meidän tyttökin on joskus mummu, mutta ei se auttanu :S Toinen mulla on se Saara.. Siis jos minä saisin nimen valita, se ois 100% varmasti Saara Helmi Susanna. Mutta eipä se miehelle kelpaa alkuunkaan. Saanan se ois suostunu laittamaan toiseksi nimeksi, mutta vaikka se ihan ok nimi onki, niin en halunnu kuitenkaan.. No mutta, en enää haikaile Helmiä enkä muutakaan, niin ei tuu kiusausta vaihtaa jo annettua nimeä :)

Joku kyseli 4 kirjaimisia pojan nimiä. Mulla tulee heti mieleen (semmosia mistä ite tykkään) Aapo, Aaro, Aatu, Eetu, Iiro, Juho, Jere, Miro, Niko, Otto, Panu, Roni, Riku, Samu... Onhan noita, liekö sitten muiden mielestä kauheita :) Noista kyllä Aaro, Juho ja Otto ovat mun suosikit ja kaikki 3 myös kelpasi miehelle, ainakin toiseksi nimeksi :O

Ahaa, mutta se ois ruuan aika. Täytynee lähtee laittelemaan jotain. Ollaanki oltu melkeen koko päivä pihalla.

Vierailija
28/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy ihan juuri alkaa viihdyttämään esikoista, joten pikaisesti pinoon.

Meilläkin on pohdinnassa noiden TUPLA/KAKKOSRATTAIDEN valinta. joten kaikki kokemuksen omaavat, lisää vaan ajtuksia kehiin. Meillä ainakin on oltava sellaiset, johon saa sen kantokassin. MaruJ:n hehkutus kuulosti niin hyvältä, että taidanpa tsekata ainakin ne vaunut nyt seuraavaksi, jos niihin kerran menee myös kantokassi !?!

NIMISTÄ. Meille siis poika tulossa. Esikoisella on kolmitavuinen etunimi, joka alkaa E:llä. TYönimenä meillä on tälle pojulle Eino, mutta lopullisesta ei vielä tietoakaan. Jostain syystä olen kyllä nyt yhtäkkiä tykästynyt Eemeliin (myös kolme tavua+++) ja Eemiliin.. Mutta voi olla, että johtuu vaan tuosta, kun tyttären nimikin alkaa E:llä. ja miehellä on kyllä ihan omat ajatukset taas kerran. Siis kuvitelkaa, viimeksi päätettiin vikana mahdollisena päivänä ennen ristiäisiä nimi ja se löydettiin nimikirjasta. Lähes tapeltiin aiheesta :-)

Ei muuta tänne uutta, väsymystä ilmassa.

Jolla 19+2

Vierailija
29/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tosiaan juuri neuvolasta ja kelasta,sain vietyä sen äitiysavustus ja pvärahahakemuksen,rahat tulisi ensi viikolla niin pääsen ostoksille=)

Kaikki oli hyvin neuvolassa,painoa oli tosin tullu 2,5kg mutta syynä siihen varmaan se kun siskoni oli 3 vk kylässä ja herkuttelimme koko ajan..Edellisestä neuvolakäynnistä siis 3vk aikaa,että aika paljon tullu kuitenkin..Kysyi samalla siitä pitikö olla pissaamatta,niin ei kuulemma mutta ettö oishan se kiva jos tulisi ennemmänkin pissiä kuin pari tippaa mutta ei välttämättä tarvi..Itse en kyllä ees pystyisi piettää kovin kauaa..

Mitäs muuta,kerkesin jo kirjotteleen pitkän pätkän mutta se teksti hävisi johonkin..=( Ja nyt en enää muista mitä piti sanoa..

Huomenna olisi 4d ultra ja vielä ei jännitä, saa nähdä tulleeko nukuttua yöllä yhtään..Ihanaa kun sitten selviää se sukupuolikin vaikka kyllä jo edellisessä ultrassa sanottiin olevan tyttö niin en uskalla luottaa mutta jos nyt toisen kerran samassa ultrassa sanotaan tytöksi niin kyllä sitten luotan:)

Mutta nyt lähden esikoisen kevätjuhliin ja palaan huomenna asiaan uudelleen...

Jemin rv 22-23???

Vierailija
30/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Meillä on tänään hoitunut moni asia! Käytiin rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin vaan eipä näyttänyt vauveli jalkoväliään meille!! Oltais kyllä haluttu tietää, mut eipä voi mitään! Nyt kun tilanne on tämä, niin toisaalta on ihan iloinen, ettei tiedä vielä. Oon niin huono valehtelemaan ja kova lörpöttelemään, että olisin varmana paljastanut sukupuolen monille:) Ja toisaalta on ihan kiva sitten synnytyksessä vasta saada tietää kumpi tulee! molempi parempi siis!

No, sitten käytiin ottamassa vakuutus vauvelillle ja ostettiin vaunut. Ei käyty sitten edes muita katsomassa kun löydettiin ne Emmaljungan cerox sport-vaunut. Ne on väriltään Ruby, eli punamustat! Ne oli aika ihanat ja ihan näppärän oloiset vaunut. Mahtui meidän kotteron takaluukkuun ja kun hankitaan kuitenkin se farkkumalli niin sinne sitten varsin hyvin. Sinne jäivät vaunut liikkeeseen odottelemaan syksyä! Toisaalta olis niin ihanaa päästä näpelöimäänm vaunuja jo nyt!

Vauva potkii innolla masussa aika usein, tosi hyvin jo tuntuu sätkyttelyt! Masu kasvaa eikä kauheesti tee enää kipeetä. Öisin kyljen kääntäminen on hankalahkoa. Onko muilla tälläistä???? Et tosi varovasti saa kääntyä ettei satu??? Vaik normaalia ompi varmaan.

Töissä on stressiä vaan! Mut enää neljä viikkoa niin kesäloma alkaa!Huippua!

Eipä muuta kuin kirjoittelemisiin!

terveisin Alisa ja vaavi 21+3

Vierailija
31/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkialla muualla vissiin paistaa sit aurinko mutta täällä satanu koko päivän. Olen voinut tosi hyvin paitsi aika paljon väsyttänyt. Varmaan tarvis kohta hakea rautalääkkeitä.Jännittää että kumpi mahassa on poika vai tyttö vaikka sama se. En ole kestänyt nyt aikoihin kannella 12kg painoista poikaani. Eipä tässä ihmeempiä.Pelottaa jo nyt heman synnytys vaikka eka meni hyvin,mutta olen tosi kipu herkkä.Samoin jännittää tuo että nouseeko istukka tuolta kohdunsuun kohilta vai joudutaanko leikkaamaan.Ai niin..jännittää myös että onko mies kotona kun synnytys alkaa kun hänellä on eräs viikon kestävä työreissu kun minun laskettuaika on lähellä.Olenkin jo päättänyt mennä anopin luokse poikani kanssa siksi viikoksi koska asutaan maalla niin täältä on vaikeampi lähteä.

Vierailija
32/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää jonnekin purkautua kun jännittää kotiäitimäisesti :D Yritän näet 1v2kk:lle uutta nukutusrutiinia. Aiemmin on makoiltu sängyssä vieressä (pinnis siis meidän makkarissa). On pidetty yölamppua päällä ja luettu kirjaa. Aiemmin ei ollut yölamppua, ja sitä ennen taas pidettiin kättä selällä jne...

Nyt kokeilen että on makkarin ovi auki ja olen tässä olkkarin puolella näköetäisyydellä mutta kannettavan äärellä. Kuinkahan tässä käy? Aika normaalia hösellystä on, joku vartti mennyt nyt. Seisoo välillä ja välillä mönkii sängyssä. Juuri nyt pani pään tyynyyn (tai siis patjaan, kun tyynyä ei ole)... ja nyt alkoi itkeskellä. Vähän hämmentynyt mutta ihan lupaavalta vaikuttais. Kerran olen käynyt antamassa tutin takas ja sanomassa että alapas nukkumaan.

Ajatus on että jospa hiljakseen oppisi nukahtamaan yksin makkariin ovi raolleen, jos suljettaisiin ovea vähän kerrallaan.

No katotaan nyt :)

Coe

Vierailija
33/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kääntyminen yöllä on välillä hankalaa kun minulla ainaskin jo ihan iso maha.Niin kuin ainakin puolikas jalkapallo oisi mahassa. Vauva potkii aina välillä semmoisia potkuja että kädellä tuntee.Olo on ihanan pullea ja olen jo alkunut kuulema vaappua kuin ankka.Se johtuu siitä koska ole lyhyt niin ison mahan kanssa vaapun.Viikkoja on nyt siis 21+2 muistaakseni.

Vierailija
34/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, olipas täällä paljon luettavaa.

Nimistä: Mulla on tämä opettajan ongelma, eli joka nimestä tulee joku vanha oppilas mieleen. Ei kiva. Ja noista Aarosta, Aatusta, Eetusta tulee mieleen tuttuja koiria koirapuistosta :) Mulla ei oo päässäni ensimmäistäkään nimeä mikä sopisi meidän pitkähkön sukunimen kanssa yhteen ja josta tykkäisin! Voi iskeä pieni paniikki ristiäisten aikaan. Mä oon enimmäkseen miettinyt poikien nimiä kun toivon kovasti poikaa jostain kumman syystä. Ehkä ensi viikolla selviää kun menen ultraan.

Liikkeistä: Ei oo tuntunut mitään... Varmaan ens viikolla kun työt loppuu ja ehtii oikein itseään kuuntelemaan niin voi jo tuntuakin. En oo vielä ollenkaan huolissani.

Hankinnoista: Meidän ei tarvi paljon muuta isompaa hankkia kuin vaunut. Muuta tavaraa tulee veljen perheestä. Haaveilen kovasti, että loppukesästä olis rahaa säästössä sen verran, että saatais ostettua jotkin paremmat vaunut, vaikka sitten käytettynä. Vaatteita mulla on aika paljon jo hankittuna ja nyt olen shopannut noita kestovaippoja käytettynä.

Je_ni taisi kanssa odotella tuloksia pissatulehdusta. Mullahan epäiltiin sitä kanssa mutta ei löytynyt mitään. Vessassa saa tosiaan rampata parhaimmillaan 20 minuutin välein. Töissäkin olen nyt joutunut käymään vessassa jopa kesken oppitunnin. Terkkari sanoi vaan että vuava käyttää virtsarakkoa jalkapallona :) Ja mullahan kivut johtui kans ummetuksesta niinkuin joku muukin taisi kirjoitella.

Minea rv 19+3