Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Lokakuisten torstai**

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä oli eilen vp ja tänään onkin sitten ihan maanantai olo..moneen kertaan oon jo aatellu että on alkuviikko ;) hih..raskaus vähän sekottaa päätä..

meillä edelleen sairastetaan,itellä jo hiukan parempi olo mutta lapsi rassu ihan kipeä ja tukkoinen ja yskäinen, on äidin kyllä vaikea katsoa kun toisella kurja olo!

miannille onnittelut nimistä:)

meillä on kanssa muutama " varma" nimi jo mielessä,sekä tytölle että pojalle, suurimmaksi osaksi (tai no myönnetään kaikki!!;)) on minun keksimiäni joita sitten olen miehelle luetellut ja on niihin joko tykästynyt tai ei..yhteinen päätöshän tuo on tietysti kun yhteinen lapsikin:)

mulla on alkanut tuntua pojan nostelu (noin 9kg) masussa, välillä vihlaisee hirmuna ja nostelujen jälkeen supistelee.. miten muilla joilla sylilapsia, tuntuuko nostelu pahalta? ootteko vähentäneet nostelua?

päivisin tietty ihan mahdotonta olla nostelematta mutta iltaisin kun ukko on kotona olen kyllä pyytänyt että hän hoitaa peppupesut ja muut nostelut..

..nyt leikkimään!

torstaipäivää masuille ja mammoille!

fiikuna ja mytty rv21+1

Vierailija
2/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi, kun muistan; Fiikuna: mulla poika 9½kk, painoa 10500 g. En ole vielä huomannut, että tuntuisi mahassa nostelu. Yritän kyllä aina nostaa niin, että nostan jaloilla, en selällä enkä mahalla.... Yritän kyllä kanssa välttää " turhaa" (lue: jos muita paikalla) nostelua ja kantelua.

Meillä on harmaata, taidan lähetä serkun kanssa Itikseen.

Mä oon jotenkin ollut nyt ihan TÖRKEEN väsynyt, en tiiä mikä vaivaa. Rautaa jo syön, ja nukunkin SUHT hyvin.

Ei siis mitään uutta täällä, meilläkin kyllä nautitaan terveenä olosta, ollaan kumpikin nuorimman kanssa oltu pitkin kevättä sairaana. Pitää toivoa, että tämä jatkuu, ensi viikolla olisi tarkoitus mennä mäkille. Ja viikon päästä on pitkä ajoreissu, tytär menee heppaleirille Alajärvelle ja haku on sitten perjantaina. Onneksi vanhempien lasten isä lupasi viedä tytön leirille, tosin kauhean tappelun jälkeen...

Ihanaa päivää kaikille!!!

Tunde ja Onni II 18+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tulin yliopistolle ja ekana tietty vauvan sivuille ;) Minnekäs muuallekaan...

Fiikuna: Mulla ei esikoisen nostelu satu, mutta kyllähän se välillä tuntuu inhottavalta ja joskus supistaa, mutta toistaiseksi olen nostellut tyttöä ihan normaalisti. Kuten sanoitkin, niin vähän se on vaikeeta olla nostamatta. Onneksi meidän tyttö on pienipainoinen.

ON: Taas eilen meinasin itkun tirauttaa kun kävely sattuu niin prkleesti mahaan. Ihmeellistö kipua, harmittaa! Varmaan johtuu juuri sisäelinten pakkautumisesta, kuten Coe sanoikin. Voisikohan tää olla nyt tokassa raskaudessa senkin takia näin voimakasta, että kohtu on kasvanut nopeammin kuin ekalla kertaa? Silloin mulla ei ollut vastaavia kipuja. No, joka tapauksessa pitää mainita asiasta ensi viikon neuvolassa.

Meillä on tänään illalla tytön ryhmiksen kevätjuhlat. Mua kyllä itkettää jo valmiiksi, jos mun pikkuinen tyttö on siellä jossain esityksessä mukana :) Ihanaa :)

Aurinkoa,

S-I ja Lumikukka 22+2

Vierailija
4/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään meillä onkin juhlapäivä =)

5-vuotis kihlapäivä ja muksun nimpparit(toisen nimen, kutsumanimeä ei kalenterissa).

Illalla mennään ulos syömään, ihanaa!!

Aamulla jo vietiin mies töihin kun tarvitaan autoa päivällä. Tosi inhottavaa ottaa muksu mukaan neuvolalääkärille kun siellä tehdään vaan sisätutkimus.

Yritän kyllä saada jonkun tätskyn siellä sen hetken vahtimaan poikaa...

Toivottavasti onnistuu!

Hirveä väsy täälläkin, vois vaan nukkua ja nukkua ja nukkua...

No, oli hemppakin laskenut aikalailla, ettei ihmekään..

Mulla supistelee aika herkästi..Onneksi tuota meidän jötkyä ei enää NIIN paljoa tarvitse kantaa(oikeastaan yhtään), mutta esim. kakkapyllynpesu ottaa mahaan kyllä.

Jokohan MilliaNin arpajaisvoitto on selvinnyt? :)

Mukavan aurinkoista päivää kaikille lokamasukkaille =o)

Camelot&Touhu tasan 20!!!Wau!

Vierailija
5/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan silmät ristissä.. väsyttäis niin kovasti.

Masu voi hyvin :) tai no välil on särkenyt.

Löysin vihdoin kaksostenrattaat täältä vauva-sivuilta ja kävin ostamas pois.

Jää rengas lukosta kiinni väliovaan ettei mahdu sisälle =( eli otetaan väli ovi pois. nyt olen ne laittanut kasaan ja nostanut ulos joka ei tee hirmu hyvää..

Tytöt ovat molemmat kunnon riiviöitä!!! koko ajan ottavat matsia jostain.. huoh.. miten sitä jaksaa sit katsoa ku kolme tappelee..

Ens viikolla neuvolaan. haluaa nähdä mut nyt vähän useammin niiden sydänääni laskujen takia mut onneksi siel ultras kaikki oli kunnossa ni pääsee sit neuvola tädille kertomaan kuulumiset ja saa ne kelan paperit et saa pakkauksen haettua =)

Nyt aamu palalle.

T:Henna ja poitsu rv 22+3

Vierailija
6/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on KESÄ KESÄ KESÄ KESÄ KEEESSÄÄÄÄ.....Just, tais päässä vinksahtaa =)

Mulla oli kello varttia yli kasi soittamassa ja kun se soi niin väsytti kamalasti...Viippasin sitä vartilla eteenpäin ja huusin koirille, että nukutaan vielä vartti =) Isäntä kun on lähteny jo kuudelta töihin.

Mennään siskon kanssa puutarhalle katsomaan lisää kesäkukkia, täällä meinaan paistaa tänään AURINKO-kas kummaa! Eilen oli niin ihme päivä, välillä oli paahtavan kuuma, sitte satoi ja ukkosti ja taas paistoi aurinko..

Sain eilen illalla siivottua vihdoinkin, hyvä minä=) Tänään ei sitte tarvii sellaseen hommaan ruveta laisinkaan.

Missäs teillä nuo kivut (S-I ja joku muu....) tuntuvat?? Kun mullahan oli tuossa noin kerta per viikko sellasta tosi kovaa kipua toisessa kyljessä tai osittain tuolla jossain sisällä....Noita ei ONNEKS ole ollut muutamaan viikkoon, mutta ne ummetuksesta johtuvat kivut on kans ollut kovia ja öisin olen herännyt (tosin nyt en viikkoon, huoh)siihen. Ei oikein kunnolla kylkeä pysty kääntämään =( Mutta mulla ne menee ohitse, kun olen käynyt " isolla asialla" . Nyt olen saanut sen puolesta nukkua yöni hyvin.

Tänään saan soittaa ne pissatestin tulokset. Tuskinpa niissä mitään on, mutta parempi varmistella kuitenkin =) Oli tosi tympee labrahoitsu. Mies sanoikin, että oisit sanonu sille " Yritäs pystytkö olemaan vielä vähän happamampi?" Heh=) Tai ois kysyny, että " Ihan pakko kysyä, että mistä ihmeestä olet saanut noin kovan työmotivaation-ihan kateeks käypi!" Mä en ymmärrä miten jotkut voi olla niin paskaa haukanneen olosia =/ Iteppä ovat ammattinsa valinneet. Mä ymmärrän, jos tuolla laitoksissa olevat hoitajat eivät jaksa aina hymyillä, kun saavat tehdä töitä peräsuoli pitkänä, mutta että tollasessa paikkaa missä ei TODELLAKAAN ole ruuhkaa. Ottaa jonkun kokeen silloin tällöin ja väliajat istuu jossain kopissa puhumassa paskaa...? Ärsyttävää! Taisin mennä just kesken hyvän juttutuokion. Siellä ei ollut ketään muita kuin mä =)

Eilen illalla vauva potkutteli jo hieman ylempänä mitä aiemmin. Tähän asti on ollut aina navan alapuolella ja nyt sitte potkutteli ihan navassa (hassua kun se pomppi) ja sitte sivulla melkeinpä navan yläpuolella ja kauheella tohinalla siellä muljattiin=) Mieskin pääsi taas nauttimaan noista liikkeistä.

Hän oli eilen työkavereiltaan kyselly ovatko käyneet perhevalmennuksissa ja tosi moni käynyt vain siellä viimeisellä kerralla missä on ollut näitä hengitysharjoituksia sun muita. Mä siihen sitte, että mä kyselin just siltä mun terkkarilta, että mennäänkö sinne yhdessä niin hän sanoi, että " No ei sua kieroon katsota, vaikka yksinkin menisit, mutta...." Sanoin miehelle, että ihan yhtä paljon siellä on hänelle tietoa tulevasta kuin minulle, että yhtä paljon ollaan pihalla kaikesta enkä mä aikonut vauvaa kuitenkaan yksin hoidella *vink vink* =) Kyllä hän oli samaa mieltä ja totta kai tulee mukaan! Se ei vaan JAKSA mitään luentoja ja oli ihan kauhuissaan, kun kerroin, että kyllä kait se 1-1.5 tuntia kestää =D=D Mikä noita miehiä vaivaa? Ite odotan ihan innolla aina kaikkee tollasta, koska otan kaiken tiedon avosylin vastaan!!

Mites teillä muilla, oletteko käyneet perhe ja-synnytysvalmennukset yhdessä miehen kanssa?

Jees, ei tässä nyt tämän kummempia. Loma senkun etenee ja nyt on jo 4. lomapäivä. Huomenna menen vihdoin sitten sinne KÄSIhoitoon=)

OIKEIN AURINKOISTA KESÄPÄIVÄÄ KAIKILLE =)

Haliterkuin: Je_Ni & Pikku-Isäntä 22+4

Vierailija
7/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Minulla on tänään neuvola ja en nyt muista montako tuntia pitää olla pissaamatta? Kertoisitteko? Eka neuvola oli viikolla 11 ja nyt toinen viikolla 19. Onko muilla ollut käyntejä näin harvoin? Eiköhän seuraava aika ole vähän lyhyemmällä aikavälillä.

Huomenna aamulla on rakenneultra ja se jännittää. Liikkeitä on aika vähän ja suurin jännitys johtuu siitä.

Titta ja unikeko 19+2

Vierailija
8/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eka käynti rv 9, toinen rv 16 ja seuraava rv 25....mielestäni tosi harvoin niitä on :( Sitte ton 25:n jälkeen seuraava on rv 28...

Vierailija
9/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuulee ja pilvistä, mut no hätä kesä alko!!!! Kyllä se arskakin sieltä vielä tulee meitä ilahduttamaan!

Noist kivuista kun nostelee muksuja...

Ite kun olen päiväkodissa ja 1-2v ryhmässä, on mulla alko vihlovaa kipua rviikon 14 paikkeilla ja se on voimistunut hiljalleen. Mukaan on tullut sellanen pahanolon allto. Selkäsärky on kans ollut niin piinaavaa että yöunet on jääny varsin hajanaisiksi säryn takia. Mainitsin asiasta neuvolassa ja neuvolatäti sanoi heti että nyt vaihdat ryhmää tai sitten työnkuvan täytyy jotenkin muuttua, noista kivuista kun ei tiiä onko ne vaarallisia vai ei. Minähän riensin heti pomon luo neuvottelemaan asiasta ja sain vaihdon eskariin:)

No joo, onhan se vähän eri asia kun kotona oot lapsen kanssa yksin, siinä ei niit vaihtoehtoja kauheasti ole, mutta kuulostaa hyvältä jos pystyy aina mahdollisuuden tullen antaa muiden hoitaa nuo nosto-hommat! Mulla on se kurja tilanne tuossa ollut että lapsia on 8 ryhmässä ja valitettavan paljon siinä joutuu tekee yksin hommia. Ja jos sattuu olee sellanen ' kakkapäivä' että kaikki tekee asiansa samal rytinällä, niin tulee sellanen liukuhihna meininki mieleen:) Hiki vaan roiskuu kun riisuu, nostelee, pesee, kuivaa, pukee muksut yks kerrallaan.

Omaan masuun kuuluu tällä hetkellä ihan hyvää. Pikku-ukko potkii aina välillä ja potkut kovenee päivä päivältä. Ihanaa! (ainakin vielä, katotaan sitten syksymmällä kun potkut on kovia ja osuvat ties minne luihin ja elimiin:)).

Lonkkia särkee ja häntäluun alue on ihan hellänä. Kävely on varmaa vähintäänkin hankalan näköistä. Selkäkivut oon saanu pidettyä hallinnassa jumpalla, onks kellään mitään hyviä jumppaohjeita lonkille ja persuksenalueelle???

Ens viikolla perhevalmennuksessa on aiheena raskausajan liikunta, täytyypi siellä kysellä vierailevalta fysioterapeutilta vinkkejä...

Mutta nyt mä lähden syömään. Ja hei mäki oon huomannut että alvariinsa on nälkä... eikä mahaan mene niin isoja annoksia kuin ennen.

vimati78 ja vötkäle 20+6

Vierailija
10/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÄH, ei mun vaan oo tarvinnut olla neljää tuntia pissaamatta neuvolan takia! Neuvolan täti sanoi joskus 1. raskaudessa että sen ekan " ison" pissatestin jälkeen (se joka katotaan labrassa, myöhemmät vain terkkari katsoo) riittää kun saa jotain puserrettua. Loppuraskaudesta toi 4h alkaa olla jo oikeasti ihan mahdotontakin... :) Teillä on ihan ihme terkkareita :)

NIMISTÄ: Meillä edelleen tytölle ja pojalle on yksi nimi. Harmittaa vähän, kun esikoiselle tehtiin paljon etsintää nimestä ja se tuntui jotenkin hienolta. Myös itsestä on aina tuntunut kivalta että nimeni olisi voinutkin olla joku muu. Siksi vähän harmittaa tämän kakkosen puolesta, että eikö nyt voisi ees miettiä. Mutta oon NIIN jumissa niiden nimien kanssa. Ehkä sitten kun sukupuoli selviää... ehkä sitten tulee mietittyä.

NOSTELUSTA: Meidän 1v2kk painaa jotain 9 kg. Olen nostellut vielä huoletta, tai eipä kovin paljon ole vaihtoehtojakaan kun pitää vähän väliä äidin syliin päästä. Sellasta äkkinäistä nostamista oon yrittänyt välttää ja nostanut rauhallisesti. Ainakaan vielä ei ole tuntunut pahalta. Vähän kurjemmalta tuntuu nostaa typyä vaunuihin nukkumaan kovassa kantokopassa, siinä kun tahtoo väkisinkin joutua nostamaan jotenkin äkkinäisesti. Mietinkin just eilen että syksyä kohden taitaa päästä neiti nukkumaan sisätiloihin jo tuonkin takia, ja loppuuhan vaunukopasta jo tilakin :)

Eipä tässä muuta. Töitä riittää edelleen kauheesti. Huomisaamuksi iso projekti pukattava ulos (tai huomisillaksi, jos tiukille menee...). Kiva kuitenkin porukassa tehdä kun huomaa että kaikki muutkin tekevät enemmän kuin pakolliset osansa :)

Hyvää torstaita kaikille!

Coe rv 19+4 (kääk, 20 on ihan kulman takana)

Vierailija
11/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas pyörähtänyt taas pitkä tovi viime kirjoittelusta. Tänään on hiljaista täällä työpaikalla niin kerkeenpä rustata jotain. Eli meillä ollaan tasan puolivälissä tänään, ihanaaaa! Tämä on sellainen virstanpylväs, jota on odoteltu. Toisaalta pitäisi jaksaa odotella vielä saman verran eteenpäin.

Olen kateellisena lukenut teidän kirjoituksia vauvan potkuista, kun itselläni ei ole paljon tuntunut. Ensimmäisen kerran tunsin äitienpäivänä ja sen jälkeen hyvin vähän. Välillä pelottaa, kun ei tunne mitään. Tulee tietenkin kaikki pahimmat ajatukset mieleen. No, onneksi tuleva isukki tarkistaa melkein joka ilta potkutilanteen ja on tuntenut nyt potkuja enemmän kuin minä. Taidan olla huono äiti, kun en nähnyt ultrassa mitään ja en tunne potkujakaan...Kävin neuvolassa viime viikolla ja kun kuunneltiin sydänääniä vauveli potki koko ajan ja sillä oli hikkakin. Neuvolan täti kyseli, että tunnetko nuo potkut ja enpä tietenkään tuntenu. Onko muilla ollut vaikeuksia tuntea potkuja ensiraskaudessa?

Täällä on kans oltu hyvin hyvin väsyneitä ja nukuttu erittäin huonosti. En tiedä mikä vaivaa, kun mulla nuo hemma-arvotkin on vähän liian korkealla. Eka neukkarikäynnillä oli 163, sit 150 ja viime viikolla 143. Pitäs saada laskettua noita arvoja vieläkin. Ilmeisesti pitäisi olla energinen ja pirteä, mutta enpä ole. Ruokahalu on myös vähentynyt, mutta joku taisikin kirjoitella aikaisemmin että mahalaukku (laukku aika hirvee suomen kielen sana yhdistettynä elimistöön) pienenee kohdun kasvaessa.

Odottelen tässä vaan seuraavaa neuvolakäyntiä, että pääsis kuulemaan pikkuisen sydämensykkeitä ja jospa olis taas hikkakin. Viimeksi mies ei ollu mukana ja onpi seuraavalla kerralla tulossa, joten siksikin tulee olemaan mukava käynti. Olen hieman surullinen siitä, että joudun vaihtamaan neuvolaa kesäkuun käynnin jälkeen kun muutamme eri kaupunginosaan. Mulla on ainakin ollut tosi mukava ja huolehtiva " täti" ja nyt pelottaa, mitä on tiedossa toisessa paikassa. Näin ensisynnyttäjänä kaipaa jotenkin enemmän huolehtimista neuvolassa, joten toivoisin mukavaa neuvolatätiä tulevassa neuvolassakin.

Ei muuta kuin hyviä vointeja lokamasuille!

Ale-80+simpura 20 vko

Vierailija
12/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALE-80 - Kyllä mulla ainakin eka raskaudessa oli vaikea tuntea liikkeitä alkuun. Ultrassa oltiin joskus 19+ ja muksu potki, enkä minä huomannut mitään. Tuli jotenkin paha mieli kun ultraaja kysyi että etkö tunne, ihan samoin kuin sulla. Tuli sellainen olo että olenko just jotenkin huono äiti kun en tunne.

Mutta ei sillä ole mitään tekemistä äitiyden kanssa :) Minä ainakin olen tosi hyvä äiti (omakehu sikseen :D) vaikken liikkeitä tuntenutkaan aikaisin.

Muuten, jos miehesi tuntee potkut niin todennäköisesti sinäkin ne tunnet mutta et vielä erota kropan muista tuntemuksista, kun ne ovat niin hentoisia. Näin ainakin itselläni päättelin olleen eka raskaudessa aika pitkäänkin vielä rv 20 jälkeen. Nyt toka kierroksella on helpompi ne erottaa kun tietää loppuraskaudesta oikeinkin hyvin että miltä tuntuu (ja tosiaan mulla nyt se suurena erona, että istukka on taka- eikä etuseinässä ja sillä todella on vaikutusta!).

Et siis ole yksin. Keskiarvoisesti muuten liikkeet alkavat ensisynnyttäjällä tuntua rv 19-20 aikana eli et ole edes mikään kummajainen vielä :) Ne " potkut" jotka aiemmin tuntuvat ovat yli 50% todennäköisyydellä jotain muuta kuten sisäelinten liikkumista - sisäelinten liikkuminen nimittäin selittää synnytyksen jälkeen tulevat " haamupotkut" , joita tuntuu tosi selvinä joskus vaikka mahassa ei mitään vauvaa olekaan.

Coe

Vierailija
13/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan tuli, kesäkuu ja auringon paiste! Oltiin jo lasten kans yli tunti pihalla, kunnes nälkä ja väsy yllätti. Nyt on kuopus unilla ja kaks muuta just sai lautasensa tyhjäksi & painelevat pihalle.

Neuvolasta: Ei mullekaan oo koskaan sanottu, että tarvis pissimättä olla! Labraan tietty, mutta tavallisella neuvolakäynnillä ei mun mielestä oo väliä millon on viimeksi liruuttanu. Ja tosiaan, loppuajasta ainaki mulla on tuntiki ihan liian pitkä aika pidättää :)

(.) Vauva mylläsi viime yönä niin, että ekaa kertaa oikeen heräsin siihen. Oli kiva maata hiljaisuudessa ja kuulostella liikkeitä. Jotenki tuli sellainen väläys mieleen, että tämä potkii samanlailla kuin esikoinen, tytöt taas enempi liikku muuten, ei selviä potkuja niinkään tuntunut. Ja muutenki, alun varma tyttöolo on nyt rakenneultran lähetessä muuttunut epävarmaksi, välillä jopa tuntuu pojalta. No, 4 päivän päästä se voi selvitä :) Kaveri oli käyny eilen rakenneultrassa, vkoja 20 ja oli näkynyt selvästi, että tyttö on. Eli kai se näkyy mullakin :D

Muuta; Meidän perhe taitaa kasvaa muutenki kuin masukkaalla. Poika on jo ainaki vuoden ruinannut jotain lemmikkiä, lähinnä marsu, kani ja hamsteri on ollu toivelistalla. Isompi tyttö on myös kärttäny pupua, kissaa, koiraa ja millon mitäki. Itselläni se koirakuume vaivaa, mutta järki sanoo että ei vielä moneen vuoteen. No, nyt viimeaikoina nuo isommat lapset on hirveesti tutkineet luonnon öttiäisiä, varsinki etanoita ja murkkuja. Tänä aamuna sain sitten älynväläyksen; akaattikotilot! Rupesin lukemaan niistä netissä ja sitten esittelin kyseisen otuksen pojalle (7v siis). Hän oli aivan ekstaasissa, että juu, pakko saada! Luin hälle sitten hoito- ja käsittelyohjeita yms ja juteltiin kauan siitä, kuinka se on elävä otus eikä sitä voi jättää hoitamatta, kun ei huvittas jne. Lopulta laitoin miehelle tekstarin (ja olin 100 varma, että se tyrmää ajatuksen heti). No, sehän kyseliki että mistä niitä saa yms ja LUPASI. Täytyy nyt vielä pari päivää miettiä ihan kunnolla, ne nimittäin elää jopa 10 v! Mutta eiköhän me oteta sellainen tai pari. Ne vaan on kaksneuvosia... eli täytys kerätä munat veks aina ku ne munii, jos ottaa monta. Muuten on kohta 500 kotiloa, ei kiva :(

Lisäksi on ollut miehen kans puhetta, että sitten ku lapset on paljon isompia, niin voitas ehkä pari kania ottaa, jos lapset on innostuneita osallistumaan hoitamiseen jne. Minusta kuitenki on ihana ja tärkeä asia, että lapsella on joku lemmikki, varsinki ku meillä ei oo mitään allergiaa.

Kivuista: Minä täällä kantelen ja nostelen paljo nuita tyttöjä. Toinen painaa n. 10kg, toinen vajaa 12kg. Joskus kun nostaa pahassa asennossa, niin käy kyllä sikana tonne alamahaan, mutta vain hetken. Supistelua on kävellessä, mutta ei oo kipeetä vaan semmosta kovettumista vaan.

Mulla on seuraava neuvola tämän kuun lopussa. Meillä on täällä ne n. 4 vkon välein. Mullakin on IHANA neuvolatäti, sen parempaa ei olekaan. Kokemusta on myös toisenlaisista...

Nyt, ihanaa torstaita kaikille!!! Minä lähden lasten kans mökkeilemään vkonlopuksi, mutta enköhän vielä huomenaamuna käy kirjoittelemassa ennen lähtöä.

Mianni 19+5

Vierailija
14/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä eka käynnil piti olla neljä tuntia pissaamatta nyt enää 2tuntia.

Vierailija
15/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on viimeistä päivää netti kotona käytössä. Edessä muutto kesäksi eri kaupunkiin... No ehkäpä tulee sitä graduakin väännettyä, kun ei voi koko aikaa surffailla netissä ;)

HANKINNOISTA: Meidän ei tartte onneks ostaa kun vaunut ja itkuhälytin. Muut saadaan tutuilta ilmaiseksi ja ne on ollut kaikki hyvässä kunnossakin, onneksi. Vaunut pitäisi kai joskus loppukesästä jo tilata, koska toimitus Saksasta voi viedä pitempäänkin.

Olen vähentänyt nyt selvästi sokerin syöntiä niin kuin neuvolassa kehoitettiin. Edelleen tekee silti koko ajan mieli jotain hyvää... Karkkia, pizzaa, hamppareita... Nam.

Liikkeet on tuntunut jo melkein 2 viikkoo päivittäin ja aikas tiiviistikkin. Aina, kun meinaan edes yrittää mennä vatsalleni niin johan alkaa mylläys.

Rakenneultraan on vielä vajaat 2 viikkoo. Sitä on kyllä jo odoteltukin! Ja sain onneks samalle päivälle neuvolankin niin ei tartte sit junalla edes takas kesä- ja kotikaupungin välillä ravata.

Mutta oikein ihania odotuksia teille kaikille! Ja yritän joskus päästä kirjastoon lukeen teidän kuulumisia! ;) ;)

Susuliini 18+5

Vierailija
16/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi kun täältä sivusta hyppään kyselemään, mutta kun luin jostain pinosta että olet ostamassa emmaljungan ceroxeja (muistanko oikein?). oletko jo kysellyt saatavuutta? kun mulle kerrottiin täällä treella että värejä enään todella vähän eikä lisää tule. soft limejä ei saa enään mistään ja muutkin värit kortilla. ja uudet tulevat vasta loka, ehkä jopa vasta marraskuussa. tykästyin itekin noihin kun niin herkulliset värit, vaikkakin otan varmaan aika ajattoman värin niin ei sit kyllästy ja käy sit toisellekin vauvalle. esikoista siis odotan ja LA lokakuun alussa.

Hanna+ masuasukki rv 23

Vierailija
17/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi te onnelliset jotka saatte tutuilta tavaroita, olen aika kade! Me ei saatu mitään :(

Edes vaunuja ei mummo maksanut.

Kun ei ole suvussa yhtään lapsia, eikä ystävilläkään.

Toisaalta tunnen hyvää mieltä siitä, että voin itse antaa sitten jonakin päivänä nuo kaikki tavarat kiertoon, jollekin niistä on vielä hyötyä :)

Syömishimo: Valtava! Koko ajan tekee mieli syödä jotakin, varsinkin imelää. Karmeaa kun ei saisi syödä mutta kun tekee vaan koko ajan mieli!

Nimet: Meillä on päätetty! Rakas, ihana vanha mummoni toivoi tyttärestämme Helmi Alinaa. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, ei nuo pahempia nimiä ole. Mies hyväksyi myös eli se on sitten siinä, + sitten kolmas nimi Olivia jonka mies päätti jo ennen kuin edes lasta yritettiin! En tiedä vielä mikä noista on kutsumanimi, tuskin Helmi ainakaan. Varmaan Olivia kun mies sitä niin kovasti hinkuu.

Ehkä tuo järjestys vielä vaihtuu mutta tuossa ne nyt sitten on.

Pojalle on myös varalla nimi, jos tytölle jostakin syystä kasvaa vielä pippeli ;D

Hassua, en sitten päättänyt itse kuitenkaan yhtään nimeä :)

Kaksostenvaunut olen minäkin katsonut valmiiksi, mutta ei olla vielä ostettu. Ne on sellaiset Gracon peräkkäinistuttavat mitä myydään Lastentarvikkeissa. Tässä kuva jos kiinnostaa!

Meillä ei mahdu ovesta vierekkäinistuttavat joten pakko ottaa tämä " tandem-malli" :) Hinta on joku 250 eur, ei paha!

http://www.mysale.ca/product_images/46096_full.jpg

Hei Ale-80, älä huoli niistä liikkeistä! Itse odotan toista viikolla 23 eikä juuri mitään tunnu, että eipäs murehdita siellä, kaikki hyvin :)

-lupicaia ja Omppu 22+4

Vierailija
18/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen on 8kk vanha ja painaa sen reilun 9kg. Ei tunnu pahalle nostella! Asutaan 3. kerroksessa ilman hissiä joten joudun päivittäin kantamaan poikaa ylös ja alas, eikä tunnu vielä onneksi missään.

Sitten kun alkaa tuntumaan pahalle niin ollaan päivät täällä kotona vankeina :(

Vierailija
19/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lupicaia: meillä oli tytöillä peräkkäin istuttavat ja ABCn rattaat oli tosi huono työntää ku isompi tyttö istui edessä :( ja minä kun liikun niin paljon kävellen ettei talvella meille noi matkarattaat sovellu.

tässä kuva mun ostamista: http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emmal_tw_cerox_spca…

näihin rattaisiin esikoinenkin mahtuu hyvin viel (3v10kk) mahtuu jopa nukkumaan niissä =)

t:henna ja poitsu 22+3

Vierailija
20/34 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lupicaia..meilläkin nimeksi tulee helmi jos tämä mytty on tyttö:)

oon muutenkin tämmöisten vanhojen suomalaisten nimien ihailija ja pojallakin vanha nimi:)

nyt taas pikku nuhanenän kanssa touhuumaan..

fiikuna ja mytty rv21+1