Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pitkään naiset voi imettää? Siis yhtä lasta kohden jos ei oo kaksosia. Vuosia?

Vierailija
01.10.2019 |

Kerro ihmeessä.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut sekopääthän imettävät lapsiaan kouluikään asti, eli kyllä se on mahdollista vuosien ajan. Joillekin ainakin.

Vierailija
2/33 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua. Eiks seksielämä mee piloille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imetin viisivuotiaaksi asti lastani. Sitten hän vierottui itse. Tutkitusti ihmisen luonnollinen vierottumisikä on 2-7 vuotta, lasta ei tarvitse vierottaa erikseen vaan hän osaa ihan itse lopettaa kun on valmis. Lehmänmaito on ihmiselle usein haitallista ja vähintäänkin turhaa. Halusin myös välttää kalliit korvikkeet ja toimia ekologisesti. Lapsi on terve, ikäisekseen hyvin itsenäinen ja reipas. Maidoneritys jatkuu 99% tapauksista jos maitoa poistuu rinnasta, on hyvin harvinaista ettei maitoa oikeasti tulisi jos sitä rinnasta imetään/pumpataan. Rakenteelliset poikkeamat ovat todella harvinaisia ja yleensä syy maidontuotannon loppumiseen on se että imetys/pumppaaminen ei ole lapsentahtista ja rintamaito korvataan jollain muulla ruualla.

Jokaisella on oikeus päättää imetyksestä itse ja saada näyttöön perustuvaa tietoa päätöksensä tueksi. Jos joku päättää olla imettämättä, kunnioittakaamme sitäkin.

Vierailija
4/33 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-12kk

Vierailija
5/33 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta kaikilla kuivattavasti seksielämään eikä laihduttavasti kehoon, vaikka imettäisi vuosikausia. Yleensä jos imettäminen on helppoa, sitä ei ole aivan yksinkertaista lopettaa. Pienikin muutos, kuten lapsen sairastuminen flunssaan imetystä lopetettaessa ja tekee mieli taas jatkaa. Imetys on helpoin tapa ruokkia lapsi. Jos lapselta kysytään, ei välttämättä tahtoisi lopettaa, mutta moni äiti päättää lopettaa joskus 1-4 vuoden ikäiseltä imetyksen. 4 v imee yleensä enää harvakseltaan ja joskus tulee se viimeinen kerta. Loettaminen on jo helpompaa kuin viedessä rinta 1 vuotiaalta.

Vierailija
6/33 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin 4,5 vuotta. Sillä ei ollut mitään vaikutusta seksiin tms. Ihan luonnollinen asia. Ihmiset vain ovat niin vieraantuneita omasta biologiastaan, että luonnonmukainen tuntuu sairaalta ja päinvastoin. Pitkä imetys vaatii hyvää itsetuntoa.

Vierailija
7/33 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua imetettiin kolme vuotiaaksi ja minulla on jopa muistoja siitä kun olen tissillä, Oman kokemukseni perusteella voin sanoa, että kolme vee on aivan liian vanha imetettäväksi. Sanoisin, että kun lapselle tulee ensimmäiset hampaat niin on aika lopettaa. 

Vierailija
8/33 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua imetettiin kolme vuotiaaksi ja minulla on jopa muistoja siitä kun olen tissillä, Oman kokemukseni perusteella voin sanoa, että kolme vee on aivan liian vanha imetettäväksi. Sanoisin, että kun lapselle tulee ensimmäiset hampaat niin on aika lopettaa. 

Hampaiden tulo, kyky puhua tai kävellä ei korreloi ihmislajille sopivan vieroittumisiän kanssa. Mikään näyttö ei tue tätä. Maitohampaiden vaihtuessa on tieteen kannalta sopiva aika vierottua rinnalta - loogisesti.

Vierailija
9/33 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö sä, missä iässä niitä hampaita oikein tapaa lapsille tulla?

Vierailija
10/33 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin lapsi imee. 

Mitään takarajaa siihen ei ole. Erittäin harva kuitenkaan imettää yli parivuotiasta. 

Kyse ei kuitenkaan ole siitä, ettei voisi. Kulttuuriset seikat määrittävät tätä. 

Vierailija
11/33 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään takarajaa siihen ei ole. Erittäin harva kuitenkaan imettää yli parivuotiasta. 

Kyse ei kuitenkaan ole siitä, ettei voisi. Kulttuuriset seikat määrittävät tätä. 

En nyt sanoisi, että ”erittäin harva”. Itsekin imetin 3,5 vuotta ja suurin osa tuttavapiiristäni on tehnyt samoin, eli imettänyt pitkään.

Tosin, ihminenhän viettää mieluiten aikaa samankaltaisten kanssa, joten ehkäpä meidän porukkamme on keskimääräistä lapsentahtisempaa.

Vierailija
12/33 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mennään vaille kolmevuotiaan kanssa. Moni tuttunikin on jatkanut imetystä n. parivuotiaaksi. Imetyskertoja enää aamulla ja illalla, ja ehkä yksi välissä kun päivähoidosta tullut lapsi latautuu äidin lähellä. Imetän enää kotona, vaikka mitä väliä sillä on. Ihan normaali asia, jota en edes juuri mieti. Itse olen kyllä sitä mieltä, että yksivuotiaalta rinta olisi helpompi "huijata" pois kuin tältä tahtoikäiseltä. Mutta lyhyiltä nämä vuodet varmaan myöhemmin tuntuvat. Täysimetin 6 kk ja maitohommat aina sujuneet helposti.

Vierailija
13/33 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt sanoisi, että ”erittäin harva”. Itsekin imetin 3,5 vuotta ja suurin osa tuttavapiiristäni on tehnyt samoin, eli imettänyt pitkään.

Tosin, ihminenhän viettää mieluiten aikaa samankaltaisten kanssa, joten ehkäpä meidän porukkamme on keskimääräistä lapsentahtisempaa.

Mä taas en tunne ketään olennaisesti yli kaksivuotiasta imettänyttä, vaikka pitkä imetys tavallista tuttavapiirissäni onkin. Mä imetin esikoista vähän alle 2-vuotiaaksi ja kuopusta 1,5-vuotiaaksi.

Vierailija
14/33 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon imettänyt kahta lapsistani 3-vuotiaaksi asti. Ei vaikuttanut mitenkään seksiin. Olen jopa tullut raskaaksi imettäessäni.

Toinen pitkään imetetyistä oli sairastelukierteessä ja mikään ruoka ei maistunut. Imettäminen oli siinä kierteessä helpottava juttu, lapsi 'söi' edes jotain.

Imetin vain iltaisin eli en julkisilla paikoilla ja olin myös töissä, kun lapsi oli täyttänyt vuoden.

Vierailija
15/33 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos kyseessä on poikalapsi, kuten näissä korkeaan ikään jatkuvissa imetystapauksissa kai useimmiten asia on, niin eikö pojan tyttöystävä ja tuleva vaimo tule mustasukkaiseksi ja vihaiseksi kun hänen ylkänsä lähtee mamman tissiä imemään esim. pöydästä kesken ravintolaillallisen, tai vaikkapa kesken romanttisen koti-illan?

Entä järjestääkö Suomen Puolustusvoimat tai työministeriön siviilipalveluskeskus tissin imemiskammion erityismamman erityispojalle?

Vierailija
16/33 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa 4-vuotias lopetti itse, maitoa olisi vielä tullut.

Vierailija
17/33 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, joo eli mua ei olisi saanut imettää ollenkaan, koska mulla oli syntyessäni hammas suussa. Toinen tuli pari viikkoa myöhemmin. Omalla lapsella eka hammas 3 vkn iässä, toinen heti perään. Mua imetettiin kuitenkin reilu vuosi ja itse imetin lastani reilut 3 v. Muistan lukeneeni tutkimuksen, jonka mukaan pitkään imetetyt lapset ovat keskivertoa älykkäämpiä ja yli vuoden kestänyt imetys vähentää tuntuvasti äidin riskiä sairastua rintasyöpään. Seksielämään ei vaikuttanut mitään, jos sitä ei lasketa, että tissit oli muutaman kuppikoon normaalia isommat ja myös jäivät vähän aikaisempaan isommaksi. Lasken plussaksi mun tapauksessa.

Vierailija
18/33 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintojen kannalta maitoa muodostuu niin kauan kuin sitä poistuu ja hormonitoiminta pelittää, eli varmaan sitten vaihdevuosiin asti. Lapset taas lopettaa äidinmaidon nauttimisen omasta aloitteesta yleensä 2-7-vuotiaana.

Vierailija
19/33 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttekö koulussa imettämässä noita 7-vuotiaita? Jeesus.

Vierailija
20/33 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa loppui maidon tulo, kun poika oli vähän vajaa kaksi, mutta edelleen 2.5v haluaa tissiä. En sitten tiedä onko siitä haittaa, kun ei sieltä maitoakaan tule..