Kolme loukkaantunut Kuopiossa kauppakeskuksessa!
Poliisi tiedotti väkivallanteosta kuopiolaisessa kauppakeskuksessa.
Mitä on tapahtunut?
Kommentit (870)
Ei kiusaus ole tekosyy tappoon.
Jos olis, niin kaikki kiusatut ja perheväkivaltaa kokeneet kostais ja meil ois 100 000 ruumista.
Its pay piktu taim kirjoitti:
Haluutteko että perustan teille oman ketjun riitelyä varten.
Kato ku meitä muita ei kiinnosta lukea teidän lässytystä beibet.
Täällä on siilitukkainen erotuomari ja hampaita kiristellen jatkan tätä teidän lässytystä pikkuset.
Enkö mä just äsken kirjoottannu että meitä ei kiinnosta lukea tuota viimesen sanan friikkailua beibet?
Hä?
Taidat olla häviämässä, siilitukka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on uussuomalainen?
Ei kantis.
Mistä hän sitten on alkujaan?
Yks vois lopettaa sen manaamisen.
Anteeksi kun olen tätä mieltä, mutta minusta karman valossa tämän asian tarkastelu tuntuu hyvin kaukaa haetulta ja jopa kummalliselta. Kristittynä se kuulostaa tosi oudolta.
Vierailija kirjoitti:
Yks vois lopettaa sen manaamisen.
Pelottaako?
erotuomarina mä käsken teitä ny kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on siilitukkainen erotuomari ja hampaita kiristellen jatkan tätä teidän lässytystä pikkuset.
Enkö mä just äsken kirjoottannu että meitä ei kiinnosta lukea tuota viimesen sanan friikkailua beibet?
Hä?
ai teille kahdelle?
Vittu, jätän tän ketjun jos joudun lukemaan yhtäkään juttua teidän karman riidoista.
Kato, ei meitä tavallisia lukijoita kiinnosta yhtää teidän riita.
Voin kyllä tehä teille kullannupuille riitelylle oman ketjun tonne noin jos vain neiti narsistit suostuu siihen?
Älä esitä muuta kuin olet. Valehtelu luo lisää pahaa karmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on uussuomalainen?
Ei kantis.
Suomalaiselta tuo minusta näyttää: https://i.imgur.com/ckM4zd8.jpg
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi kun olen tätä mieltä, mutta minusta karman valossa tämän asian tarkastelu tuntuu hyvin kaukaa haetulta ja jopa kummalliselta. Kristittynä se kuulostaa tosi oudolta.
Jos oikeasti alkaa miettiä, niin kyllä se on kristinusko joka on outo. Uskoa nyt johonkin taivaassa chillailevaan narsistiseen partaukkeliin, joka luo luomankuntansa "vapaan tahdon" nimissä maailmaan kärsimään ja samalla ylistämään itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa edes tämän tapauksen johdosta ymmärrettäisiin, mitä kaikkia tuntemuksia kiusattu joutuu kokemaan. Ymmärrettäisiin kohdella kanssaihmisiämme, kuten haluamme itseämme kohdeltavan.
Tämä.
Pitkäaikainen kiusaaminen jättää aina jäljet ja vaikuttaa uhrin mielenterveyteen ja persoonaan ja siitä seuraukset ovat tuhoisat.Täällä hurskastellaan ja unohdetaan, kuinka tämäkin palsta, on joidenkin kiusaajien temmellyskenttä ja tarkoituksella kiusataan ja loukataan muita kirjoittajia. Ja jokainen pitäisi miettiä, olenkin minä se yksi kiusaaja, joka voi tuhota toisen elämän. Ja ihan tutkitusti some kiusaaminen on yleinen ilmiö, samoin työpaikka kiusaaminen.
Ja jokainen kiusaaja on osasyyllinen, eikä ainoastaan tekijä.
Nyt valoja päälle jo. Aika moni koululainen on sekä kiusaaja että kiusattu tilanteesta ja porukasta riippuen. Lisäksi moni kiusattu selviytyy kokemuksistaan ihan hyvin ja pystyy jopa ammentamaan niistä voimaa ja ymmärrystä elämäänsä. Jos kiusaamiskokemukset aiheuttavat psyykkistä haittaa vielä aikuisiällä on ihmisen oma vastuu hankkia apua tai muuten pyrkiä työstämään niitä.
Miksi on niin vaikeaa hyväksyä, että Kuopion teot ovat vain ja ainoastaan tekijän vastuulla? Tekijän, joka vielä osoittautui pahimman luokan kouluväkivallan tekijäksi. Joko voisi siirtää ajatukset uhreihin vai onko se liian tuskallista?Se, että ymmärtää teon taustalla olevat syyt, ei tarkoita, että hyväksyisi itse tekoa. Miksi sitä on niin vaikea ymmärtä?
Niin, et ehkä hyväksy tekoa, mutta yrität vierittää siitä syytä jonkun muun kuin miekkaa itse heiluttaneen päälle.
Ja te karman ja hammurabi lakia peukuttaneet, kenelle nämä Joelin traumatisoumat ja väkivallan kohteeksi joutuneet oppilaat saavat nyt sitten kostaa?
Eivät kenellekään jos olivat kiusaajia. Ympyrä on sulkeutunut.
Muussa tapauksessa, jos ovat täysin puhtaita pulmusia eivätkä ole koskaan elämässään kiusanneet ketään, niin ovat periaatteessa oikeutettuja kostamaan Joelille samansuuruisella tavalla mitä itse joutuivat Joelin käsittelyssä kärsimään. Toisaalta jos kostaminen Joelille on syystä tai toisesta mahdotonta, voivat he kostaa Joelin karman kenelle muulle tahansa ihmiselle, joka tekee heitä kohtaan vääryyden. Tällöin kuitenkin syntyy karminen epätasapaino, jos kostettu vääryys on suurempi kuin koettu loukkaus. Sille ei voi oikein mitään, elämä ei ole täydellistä eikä kostokaan aina kannata. Huono karma kulkee eteenpäin joka tapauksessa välittämättä siitä kenen kautta se siirtyy ja purkautuu. Voit vain tehdä valinnan joko ottaa osaa sen purkamiseen tai imeä itseesi kaiken, jolloin todennäköisesti elämänvoimasi kärsii ja saatat sairastua ainakin jos neutraloit itseesi jatkuvasti toisten huonoja karmoja.
Eli minkä tahansa vääryyden voi kostaa millä tavalla tahansa aivan kenelle tahansa... mahtava logiikka...
Niinpä. Järjetön logiikka. Eli toisin sanoen nämä Joelin traumatisoimat kouluväkivallan uhrit saavat myös oikeutuksen kostaa viattomille tulevaisuudessa. Ja he samoin. Ja he samoin. Kostoa ja vihaa vaan loputtomiin jee jee...
Ketä se Joel kiusasi? Joelin tekemiset on aivan muuta kuin kiusaaminen. Jos itse olisin ollut tuossa luokassa ja uhri niin puhuisin jostain muusta kuin kiusaamisesta. Vuosien kiusaaminen kyllä saattaa aiheuttaa että joskus vaan napsahtaa. Aika näyttää kävikö Joelille niin vai onko syy joku muu.
Kiusaaminen ei tee kenestäkään raakaa murhaaja, se on siinä ihmisessä jo.
Suomen historiassa kaikki kouluiskujen tekijät ovat olleet kiusattuja joten vertailupohjaa ei ole. Ehkä vielä nähdään iskun tekijä jota ei ole kiusattu ja silloin voidaan sanoa raaka murhaaja oli jo siinä ennen tehtyä iskua.
Pekka-Eric Auvinenhan jopa valikoi uhrinsa lukiolaisiin vaikka olisi ollut mahdollisuus ampua muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Sanoin heti, että tekijä on satavarmasti uussuomalainen ja niinhän se olikin. Huvittaa oikein, miten media painotti jokaisessa uutisoinnissaan, että kyseessä on syntyperäinen suomalainen.
No siihenpä ei riitä että sinä sanoit vaan jotain todisteitakin pitäisi olla. Onko sulla niitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hä?
ai teille kahdelle?
Vittu, jätän tän ketjun jos joudun lukemaan yhtäkään juttua teidän karman riidoista.
Voin kyllä tehä teille kullannupuille riitelylle oman ketjun tonne noin jos vain neiti narsistit suostuu siihen?
Hävettääkö kun ulkopuolinen setä tulee kertomaan vähän yli-innostuneelle typylle että ei tämä ole sen typyn henk.koht ketju. Voit perustaa oman riitelyketjun kaveris kanssa ja mennä sinne lässyttämään toisillenne hanipuppelit. Te voisitte olla ihan hyvä pari toisillenne.
Ei meitä kato kiinnosta lukea tota karmamussutusta. Se ei ole ketjun aiheena.
Onko tämä nyt selvä?
Hä?
Kiusaaminen saa aikaan vihaisia ja toisia tuomitsevia ihmisiä. Ainakin siltä se kuulostaa monessa asiasta avautuneen tarinassa. Kiusaaminen pitää saada loppumaan. Mielestäni tätä asiaa ei voi kuitenkaan tässä vaiheessa liittää tähän rikokseen. Odottakaamme lisätietoja asiasta.
Olen ritari joka puolustaa muita kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hä?
ai teille kahdelle?
Hävettääkö kun ulkopuolinen setä tulee kertomaan vähän yli-innostuneelle typylle että ei tämä ole sen typyn henk.koht ketju. Voit perustaa oman riitelyketjun kaveris kanssa ja mennä sinne lässyttämään toisillenne hanipuppelit. Te voisitte olla ihan hyvä pari toisillenne.
Onko tämä nyt selvä?
Hä?
Typy? Kenelle sinä luulet puhuvasi? Ei tämä ketju kyllä ole yksinomaan mikään sinunkaan areenasi. Et sinä päätä tai ohjaile täällä miten keskustelu etenee. Lopeta mussutus, ja lue vain viestit jotka itseäsi kiinnostavat. Kukaan ei ole puhunut sinulle mitään, siilitukka, eikö niin?
Aika monia ihmisiä kiusataan koulussa, eikä se silti tee heistä koulusurmaajia. Se tekijä, joka saa ihmisen surmaamaan ihmisiä löytyy jostain ihan muualta kuin kiusaamisesta
Vierailija kirjoitti:
Olen ritari joka puolustaa muita kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hä?
ai teille kahdelle?
Onko tämä nyt selvä?
Hä?
Typy? Kenelle sinä luulet puhuvasi? Ei tämä ketju kyllä ole yksinomaan mikään sinunkaan areenasi. Et sinä päätä tai ohjaile täällä miten keskustelu etenee. Lopeta mussutus, ja lue vain viestit jotka itseäsi kiinnostavat. Kukaan ei ole puhunut sinulle mitään, siilitukka, eikö niin?
minä olen ohjannut täällä keskustelua jo monta kymmentä sivua ennen teitä.
Anteeksi nyt vain.
Ennen teitä tämä keskustelu oli sentään mielenkiintoista ja moniulotteista.
Täytyy vain todeta että minä keskustelun eräänlaisena isäntänä olen hyvin pettynyt teihin kahteen.
Ottaisitte huomioon myös muut ja illan isännän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on uussuomalainen?
Ei kantis.
Suomalaiselta tuo minusta näyttää: https://i.imgur.com/ckM4zd8.jpg
Onko tuossa oikeasti tekijä? Näyttää psykoottiselta. Uskon että on mennyt kiusauksen ym. seurauksena psykoosiin, ja randomisti päättänyt kostaa maailmalle. Surullinen case.
Ikävä kyllä näin on sellaisten sukujen kohdalla, jossa kärsimys peritään, sukupolvesta toiseen... Satoja vuosia sitten eläneiden esivanhempien tuska voi elää tätäkin päivää.