Kolme loukkaantunut Kuopiossa kauppakeskuksessa!
Poliisi tiedotti väkivallanteosta kuopiolaisessa kauppakeskuksessa.
Mitä on tapahtunut?
Kommentit (870)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei mm. Enon nimeä julkaistu kokonaisuudessaan eikä monen muunkaan ulkomaalaistaustaisen?
uhrina lapset. ei silloin julkaista kotimaistenkaan pedojen nimiä.
Oli muuten jo odotettavissa että seuraavaksi puratte turhautumistanne tähän nimenjulkaisuasiaan, jonka tarkoituksella ensin itse masinoitte, levittämällä ympäriinsä perättömiä juttuja siitä, että tekijä muka oli ulkkis.
Aika skitsoa porukkaa ootte.
Onhan tässäkin uhrit lapsia. Nimen julkaisua perustellaan "yhteiskunnallisella merkityksellä", mutta en näe tässä mitään sen suurempaa merkitystä kuin muissakaan rikoksissa. Paras sitten alkaa julkaista muidenkin nimet jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuolla videolla kuvattu tytön käytös on uskomatonta, mennä nyt kuvaamaan ja häiritsemään poliisin työtä juuri kriittisellä hetkellä. Eikä tottelle poliisin käskytystä. Ei siinä paljon aivot raksuta.
Ihan sama kuin kuvataan onnettomuuspaikalla, kun uhreja ensiapu yrittää auttaa.
Tuota samaahan tekee ne rohkeimmat journalistit sota-alueilla.
Se vaatii rohkeutta. Ehkä kuvaaja on kiinnostunut toimittajan urasta kriisialueilla?
Ainakin lahjoja on siihen. Melko hyvin kuvattu ottaen huomioon että tuskin on kokemusta ja tilannekin olisi ollut monille todella peloittava.
Ihanko oikeasti kuvittelet toimittajien menevän sota-alueelle kuvaamaan ilman lupaa ja turvatoimia. Eivät mene.
Kyllä siellä turvatoimet on viety äärimilleen etukäteen ja sinne mennään luvan kanssa.
Esim. Kuopiossa toimittajat eivät päässeet lähellekään.
Ihanko aus tex tex tex sulle vaan.
Mä satun tietämään ammattilaisia jotka kuvaa kovissa tilanteissa ja ei sielä mitään sääntöjä ole. Aika villiä länttä se on.
Minä tiedän nämä asiat paremmin kun on tuttu noissa kuvioissa.
Sua nyt vaan ärsyttää että joku uskalsi kuvata ja jotkut ihailee sellaista ettei pelkää kuolemaa.
Eihän sinne kiltit ihmiset saa mennä, mutta jokamiehenoikeuksilla mennään ihan mihin tilanteisiin vaan kameran kanssa ja vain rohkeimmat tekee sen.
Ei sun tarvitse tuntea siitä pahaa mieltä että et ole niin rohkea kuin nuo kuvaajat on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä videollakin joku mamma painelee kuvaamaan kun poliisi räiskii tekijää. Itsesuojelu ei pelaa?
Aivan älytön teko, pahimmassa tapauksessa olisi voinut itse joutua ampumalinjalle.
Ihmettelen samoin itsesuojeluvaiston puutetta. Aiheuttaako älypuhelin jo nykyään kognitiivisia muutoksia kun rikoksen tai onnettomuuden sattuessa sännätään kuvaamaan?
Ranskassa julkaistiin jo monta vuotta sitten selkeät toimintaohjeet, kuinka pitää menetellä kun paukkuu. Kerrottiin esimerkiksi minkälaisen materiaalin läpi luoti pääsee ja minkälaiseen materiaaliin luoti kilpistyy. Kännykkä pitää laittaa äänettömäksi. Suomi.fi-palvelusta voi vaikka rekisteröidä itselleen mahdollisuuden ottaa häkeen yhteyttä tekstiviestillä hädän hetkellä kun ei voi puhua.
Videosta näkyy kuinka poliisi rynnii toisessa kerroksessa ja ihan eri suuntaan. Ei kuvaajilla ollut mitään vaaraa.
Voisihan tuota luulla vaikka tekijän kumppaniksi, joka nostaa aseen. Kuka tiesi, että liikkeellä oli vain yksi tekijä? Polttopullotkin lentää kauaksi ja ylhäältä alaspäin. Kiva poliisille kun varoa siviilejä, jotka tunkevat kuvaamaan. Olipa hienoa saada kuvaa tilanteesta. Saa näyttää lapsenlapsilleen ja nainen kaveripiirissä nousee.
Ainakin Suomessa ihmisillä on turvallisuudentunne vielä ihan hyvissä voimissaan.Toisilla riskinottokyky on suurempi ja ovat muita rohkeampia.
Tuollaiset ihmiset työskentelevät hyvän puolesta kriisialueilla. Vain harvoilla on siihen lahjoja ja ne on sisäsyntyisiä lahjoja.
Minä en olisi uskaltanut.
Aikoinaan ajattelin lähteä kriisialueille auttamaan, mutta ei minusta ole siihen. Olen luontaisesti pelkuri.
Tuo ei osoita mitään riskinottokykyä tai rohkeutta, vaan suurta tyhmyyttä tuolta tytöltä, koska kriisitilanteessa ei ole varaa yksittäisen ihmisen lähteä sooloilemaan ja tekemään omia ratkaisuja ja laittamaan muita vaaraan, vaan toimitaan ryhmässä ja noudatetaan millin tarkasta johdon käskyjä ja määräyksiä.
Ei tuokaan poliisi, joka ampui tekijää, saanut ahaa elämystä tai tehnyt itse päätöstä ampumista, vaan käsky ampumiseseen tuli johtoryhmältä, joka piti tilanteen hallinnassa kokonaisuudesta.
Kriisitilanteet johtaisi katastrofiin, jos yksittäiset henkilöt siellä sooloilisi omien ajatusten kanssa ja tekisi itse päätökset.
Tuo on ihan sun kuplan kautta ulostettu näkemys.
Sitten on meitä muita joiden mielestä se oli todella rohkea teko ja ehkä tyhmä, koska meitä muita sellainen olisi peloittanut.
Ei kaikista ole kriisitilanteisiin. Ehkä tuon tytön kannattaisi mennä armeijaan ja turvajoukkoihin, kun on niin rohkea ja peloton.
Tämä minun ja monien muiden kuplan sisältä. Tälläinen näkemys tällä kertaa.
Ihan yhtä arvokkaita näkemyksiä.
Sinä olet vain vähän heikommin riskinottokykyinen kuin tuo kuvaaja on.
Ehkä sinussa ei ole sellaista yrittäjähenkisyyttä.
Riskinottotrolli vie taas väkeä ihan 5/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkos sukua Sanna Marinille?
Marineja on paljon ympäri Suomen, Savossakin useita kymmeniä. Se on aina paska juttu jos joku joukkosurmaaja tai muu sekopää kantaa samaa sukunimeä kuin itse, ilman että on mitenkään sukua
Kun on kirjoittanut ylioppilaaksi Siilinjärvellä niin lapsuudenkoti siellä? Niin täytynee olla. Opiskelijoitten asunnossa Kuopiossa asunut.
Toisaalta hyvä, että nimi tuotu esille, koska ehdolla oli muitakin nimiä ja monta nimeä. Spekut loppu.
Aivan hirveä tilanne tekijän vanhemmille ja suvulle ja kenenkään ei pidä syyttää heitä. Yksilö tekee omat ratkaisunsa, mutta tuntuu että on sairas pahoin , sillä mitään järkeä ei ole ollut. Tekijän määränpää voi olla niuva.
Ei ollutkaan Egyptin presidentti 😂😂
Joku uskaltaa kuvata kriisitilanteessa jokamiehenoikeudella. Joku uskaltaa kiivetä korkealle vuorelle jokamiehenoikeudella.
Ei kaikki ole niin rohkeita, mutta ei ketään voi mennä haukkumaan tyhmäksi siitä että tekee mitä tekee.
Tekemättömyydestähän sitä pitäisi meidän kultuurissa soimata, että ei tee mitään.
Ei kannata sieltä oman kuplan sisältä ladella totuuksia joukkopsykoosissa. Se on vain teidän näkemys ja meidän näkemys on että rohkeasti tehty, en olisi itse uskaltanut tehdä moista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkos sukua Sanna Marinille?
Marineja on paljon ympäri Suomen, Savossakin useita kymmeniä. Se on aina paska juttu jos joku joukkosurmaaja tai muu sekopää kantaa samaa sukunimeä kuin itse, ilman että on mitenkään sukua
Kun on kirjoittanut ylioppilaaksi Siilinjärvellä niin lapsuudenkoti siellä? Niin täytynee olla. Opiskelijoitten asunnossa Kuopiossa asunut.
Toisaalta hyvä, että nimi tuotu esille, koska ehdolla oli muitakin nimiä ja monta nimeä. Spekut loppu.
Aivan hirveä tilanne tekijän vanhemmille ja suvulle ja kenenkään ei pidä syyttää heitä. Yksilö tekee omat ratkaisunsa, mutta tuntuu että on sairas pahoin , sillä mitään järkeä ei ole ollut. Tekijän määränpää voi olla niuva.
Nykytiedon valossa yksilö ei edes tee mitään omaa valintaa elämässään.
Asiat vain etenee tietyllä tavalla. Se on aika pelottavaa todeta että ympäristö ja kaikki vaikutti tekoon.
Ei siis mikään yksilön päätös välttämättä, jos asiaa tarkastellaan nykytieteen valossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdellä videollakin joku mamma painelee kuvaamaan kun poliisi räiskii tekijää. Itsesuojelu ei pelaa?
Aivan älytön teko, pahimmassa tapauksessa olisi voinut itse joutua ampumalinjalle.
Ihmettelen samoin itsesuojeluvaiston puutetta. Aiheuttaako älypuhelin jo nykyään kognitiivisia muutoksia kun rikoksen tai onnettomuuden sattuessa sännätään kuvaamaan?
Ranskassa julkaistiin jo monta vuotta sitten selkeät toimintaohjeet, kuinka pitää menetellä kun paukkuu. Kerrottiin esimerkiksi minkälaisen materiaalin läpi luoti pääsee ja minkälaiseen materiaaliin luoti kilpistyy. Kännykkä pitää laittaa äänettömäksi. Suomi.fi-palvelusta voi vaikka rekisteröidä itselleen mahdollisuuden ottaa häkeen yhteyttä tekstiviestillä hädän hetkellä kun ei voi puhua.
Videosta näkyy kuinka poliisi rynnii toisessa kerroksessa ja ihan eri suuntaan. Ei kuvaajilla ollut mitään vaaraa.
Tämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuolla videolla kuvattu tytön käytös on uskomatonta, mennä nyt kuvaamaan ja häiritsemään poliisin työtä juuri kriittisellä hetkellä. Eikä tottelle poliisin käskytystä. Ei siinä paljon aivot raksuta.
Se vaatii rohkeutta. Ehkä kuvaaja on kiinnostunut toimittajan urasta kriisialueilla?
Ainakin lahjoja on siihen. Melko hyvin kuvattu ottaen huomioon että tuskin on kokemusta ja tilannekin olisi ollut monille todella peloittava.
Ihanko oikeasti kuvittelet toimittajien menevän sota-alueelle kuvaamaan ilman lupaa ja turvatoimia. Eivät mene.
Kyllä siellä turvatoimet on viety äärimilleen etukäteen ja sinne mennään luvan kanssa.
Esim. Kuopiossa toimittajat eivät päässeet lähellekään.Ihanko aus tex tex tex sulle vaan.
Mä satun tietämään ammattilaisia jotka kuvaa kovissa tilanteissa ja ei sielä mitään sääntöjä ole. Aika villiä länttä se on.
Sua nyt vaan ärsyttää että joku uskalsi kuvata ja jotkut ihailee sellaista ettei pelkää kuolemaa.
Eihän sinne kiltit ihmiset saa mennä, mutta jokamiehenoikeuksilla mennään ihan mihin tilanteisiin vaan kameran kanssa ja vain rohkeimmat tekee sen.
Ei sun tarvitse tuntea siitä pahaa mieltä että et ole niin rohkea kuin nuo kuvaajat on.
Luulen että tuolla vänkääjällä on jotain vihaa nuoria ja tyttöjä kohtaan.
Myös jotain ongelmia sietää älypuhelimia ja nykyaikaa.
Ehkä hänen mielestä ei olisi saanut kuvata, koska hän ei voi sietää kuvaamista ja pitää tilannetta jotenkin pyhänä.
Olisi hauska kuulla ne perustelut sille miksi ei saisi kuvata?
Ainakin on todistettu tässä todellisuudessa että kuvaaminen on mahdollista ja joku aina tekee niin.
Sitten joku vihaa kuvaajaa tai tekoa?
Luulen että hän vihaa vain teinejä.
Täällä verrataan jo sotakirjeenvaihtajia jänskää snäppipäivitystä metsästävään pissikseen? Hohhoijaa.
Ihan hyvä ettette lisäänny.
Vihaajat vihaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Kuopiossa toimittajat eivät päässeet lähellekään.Ihanko aus tex tex tex sulle vaan.
Ehkä hänen mielestä ei olisi saanut kuvata, koska hän ei voi sietää kuvaamista ja pitää tilannetta jotenkin pyhänä.
Ainakin on todistettu tässä todellisuudessa että kuvaaminen on mahdollista ja joku aina tekee niin.
Olet se sama vatipää joka ketjun alkupäässä alkoi heittää jotain jeesusmiekkasettiä ja perustit siitä oman ketjunkin kun närkästyit kun se viesti poistui.
Minä ainakin kuvaan puhelimella ihan mitä haluan ja ihan missä vain ja miten päin vain.
Lisäboonusta tekee että jotain ärsyttää se.
Kestäkääpä elää sen kanssa :D :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vihaajat vihaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet se sama vatipää joka ketjun alkupäässä alkoi heittää jotain jeesusmiekkasettiä ja perustit siitä oman ketjunkin kun närkästyit kun se viesti poistui.
Ulosanti tuoksahtaa myös eräältä sähköautoja vihaavalta vaippatyypiltä. Löytänyt uusia kohteita mistä mouhota.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin kuvaan puhelimella ihan mitä haluan ja ihan missä vain ja miten päin vain.
Tee niin. Nauramme muistollesi kun luemme lööpeistä miten jäit jonkun scaniaterroristin alle tai muuta hassua. Mutta puhelimen jääneistä löytyy hieno viimeinen foto jos tulee vuoden lehtikuva!
Vierailija kirjoitti:
Täällä verrataan jo sotakirjeenvaihtajia jänskää snäppipäivitystä metsästävään pissikseen? Hohhoijaa.
Sama asia. Toinen vaan saa snäppäilystään palkkaa ja toinen ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei mm. Enon nimeä julkaistu kokonaisuudessaan eikä monen muunkaan ulkomaalaistaustaisen?
uhrina lapset. ei silloin julkaista kotimaistenkaan pedojen nimiä.
Oli muuten jo odotettavissa että seuraavaksi puratte turhautumistanne tähän nimenjulkaisuasiaan, jonka tarkoituksella ensin itse masinoitte, levittämällä ympäriinsä perättömiä juttuja siitä, että tekijä muka oli ulkkis.
Aika skitsoa porukkaa ootte.Onhan tässäkin uhrit lapsia. Nimen julkaisua perustellaan "yhteiskunnallisella merkityksellä", mutta en näe tässä mitään sen suurempaa merkitystä kuin muissakaan rikoksissa. Paras sitten alkaa julkaista muidenkin nimet jatkossa.
Oikeusvaltiossa tekijän nimi julkaistaan, kun tuomioistuin antaa päätöksen syyllisyydestä. Näin on kaikissa oikeusvaltioissa, ellei syyllistä tietetä 99% varmuudella, näin oli Kuopion tapauksessa, Porin ampumatapauksessa, Auvisen kouluampumisessa, Turun joukkosurmassa jne. eli käytössä on riittävästi todistusaineistoa ja syyllisyys varma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee niin. Nauramme muistollesi kun luemme lööpeistä miten jäit jonkun scaniaterroristin alle tai muuta hassua. Mutta puhelimen jääneistä löytyy hieno viimeinen foto jos tulee vuoden lehtikuva!
Tuon halusin kuullakin.
Olet oikein hyvä ja hieno ihminen.
Kirjoitit sen julki itsellesi ja muille.
Esim. Kuopiossa toimittajat eivät päässeet lähellekään.