Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahvin juonnin lopettaminen kokemuksia

Vierailija
01.10.2019 |

Kuinka moni täällä on lopettanut kahvin juonnin? Lopetitko kylmiltään vai vaihdoitko esim teehen?
Tuliko päänsärkyä ja kuinka pitkään mieliteot jatkuivat?

Itse lopetin viikko sitten ja vieläkin tekee ihan hirveästi mieli. Syön kofeiinitabletteja juuri ja juuri välttääkseni päänsäryn ja vähennän nekin pikkuhiljaa pois.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha korvata kofeiinitableteilla, yhtä hvin voisit tällöin juoda kahvia. Kokeile sen sijaan piristävää matchateetä tai ginsengkapseleita, joka on luonnollisempi vaihtoehto.

Ensin eroon tavasta ja mieliteoista ja sen jälkeen kofeiinitablettien lopettaminen pikkuhiljaa.

Näin ei tule päänsärkyäkään. Ennen join kofeiinia päivittäin helposti 1000mg (5 isoa kuppia) ja nyt menee 200mg päivä.

Vierailija
22/71 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla keski päänsärky ehkä 2 päivää. Sitten ei oikeastaan niin tehnyt enää mielikään, kun ei tarvinnut miettiä aamukahvin juomista vain päänsäryn ehkäisemiseksi.

Vatsa voi nykyään paljon paremmin. Aiemmin oli aina hiukan löysä vatsa ja närästi usein. Minulle päivittäinen kahvi ei sopinut. Nykyään juon vain satunnaiset sunnuntaikahvit äidin kanssa.

En korvannut kahvia millään, mutta juon silloin tällöin inkivääriteetä, koska pidän mausta ja se on hyväksi herkälle vatsalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä raskaana saa juoda kahvia. Minä join. Vasta kun imetin, vähensin kahvia, mutta en lopettanut silloinkaan. Kahvihan on terveellistä kohtuullisesti nautittuna, ehkäisee diapetestä, ja nostaa mielialaa, nopeuttaa aineenvaihduntaa jne.

Vierailija
24/71 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä lihoin ja  pyörrytti, koska verenpaineeni putosi niin alas. Jatkoin taas kahvin juontia ja laihduin pikkuhiljaa ja virkistyin ja verenpaine nousi normaaliksi. Kahvi on minulle lääkettä.

Vierailija
25/71 |
03.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lopettaminen oli helppoa. Join ennen 2-4 kuppia päivässä. Toki joskus saatan juoda kylässä tai palaverissa kahvia, mutta mieluummin otan vaikka teetä. Kahvinjuonti minulle oli vain tapa, ja joku aika sitten huomasin, että en edes hirveänä nauti kahvista. Joskus ehkä tekeekin mieli kahvia, mutta silloin riittää se yksi kuppi, eikä sitten teekään mieli seuraavaan kuukauteen. Töissä meillä on todella pahaa kahvia. Vieroitusoireita minulle ei tullut. Jos juon kahvia, niin alkaa heti närästää ja vatsa menee löysäksi. Nautin elämästä ilman kahvia.

Vierailija
26/71 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ensimmäinen päivä täysin ilman kofeiinia. Olen vähentänyt käyttöä rajusti ennen tätä ja jää nähtäväksi miten paljon saan vieroitusoireita.

Vierailija
27/71 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin kahvin juonnin, juon teetä ja kaakaota, nykyään kukaan ei enää puhu minulle

Vierailija
28/71 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran elämässäni olen ollut pari kuukautta ilman kahvia. Ekalla "lopettamiskerralla" oli muutaman päivän aikana päänsärkyä, myöhemmin ei. Vatsan toiminta hidastui, piti kiinnittää huomiota että ravinnossa on oikeasti kuitua kun kahvi ei enää auttanut puskemaan kamaa ulos. Päivistä tuli tasaisempia virkeys-väsymysrytmin suhteen ja uni parani hiukan. Mahan lievä ärtyneisyys ja närästys vähenivät selvästi. En käyttänyt mitään kofeiinipitoisia "korvikkeita", esim. teestä seuraa minulle järkyttävä ummetus ja kolajuomissa taas tulee makeutusaineita mukana. 

Vierailija
29/71 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänsärkyä pari päivää,kertausharjoituksiin piti lopettaa.Toisissa treeneissä siellä saikin kahvia.

Vierailija
30/71 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kerran. Kolme ensimmäistä päivää olivat kamalimmat, tuntui ettei ollut kunnolla hereillä kertaakaan ja lisäksi päivinä 2-3 aivan jäätävät hedarit. Viikon päästä huomasi, että elämä alkaa tuntua normaalilta ilman kahviakin. Sitten aloitin uudestaan.

Vierailija
31/71 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästytti riippuvuus ja vieroitusoireiden välttely. Lopetin seinään. Sain elämäni kovimman päänsäryn, kesti tyyliin yhden illan, mut oli niin kova, että pelkäsin aivoverenvuotoa ja mietin, että pitääkö nyt mennä päivystykseen. Pidempikestoisia vieroitusoireita en muista olleen.

Kyllä kannatti! Unet parani, pääsin eroon unilääkkeistä, ja olen käytännössä ihan yhtä väsynyt tai virkeä, kun kahvia juodessa.

Vierailija
32/71 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin kovan flunssan aikana. Minulla oli paha tapa juoda töissä iltavuorossa kahvia, ja en sitten saanutkaan öisin unta. Flunssan aikana muutenkin särki joka paikkaa, joten en osaa eritellä olisiko minua nyt särkenyt jotenkin enemmän tai vähemmän.

Nykyään juon kahvia todella harvoin, vaikkapa kutsuilla jos ei ole vihreää teetä tarjolla. Minulla on pikakahvia kaapissa hätätilanteita varten, muutaman kerran vuodessa olen nukkunut todella huonosti ja silloin on pakko saada vähän boostia. Mutta seuraavana aamuna palaan jo rutiiniin. Juon vihreätä teetä tai rooibos-juomaa, koska aamuisin on vaan pakko saada jotain lämmintä. Paitsi kesällä, jolloin tuntuukin todella omituiselta juoda "vain" jotain vettä tai mehua.

Töihin vein vedenkeittimen, jolloin voin tekaista teet samaan aikaan kun muut juovat kahvia. Joskus joku kysäisee teestäni, mutta en koe oloani mitenkään syrjityksi tms.

Vierailija
33/71 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun tulin raskaaksi niin vähensin kahvinjuonnin 1-2 pieneen kuppiin päivässä.

Miksi se pitäisi lopettaa kokonaan? Ihan järjetöntä kyllä korvata millään kofeiinitableteilla.

Vierailija
34/71 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekös, että viitisen kuppia kahvia päivässä ehkäisee D 2 -puhkeamista? Sitäkös te lopettajat haluatte? Tässäkin kahvinjuonnissa pitäisi ajatella kohtuus kaikessa -meininkiä.

Vierailija
35/71 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekös, että viitisen kuppia kahvia päivässä ehkäisee D 2 -puhkeamista? Sitäkös te lopettajat haluatte? Tässäkin kahvinjuonnissa pitäisi ajatella kohtuus kaikessa -meininkiä.

Juot kahvia ettei tarvitsisi laihduttaa tai korjata retuperällä olevaa ruokavaliota?

Vierailija
36/71 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kun tulin raskaaksi niin vähensin kahvinjuonnin 1-2 pieneen kuppiin päivässä.

Miksi se pitäisi lopettaa kokonaan? Ihan järjetöntä kyllä korvata millään kofeiinitableteilla.

Kahvissa on tapa, tuoksu yms joten tableteilla voi opetella eroon tavasta ja kontrolloidusti vähentää kofeiinia asteittain. Miten tämä on niin vaikeaa tajuta että se tuntuu järjettömältä?

Vierailija
37/71 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilastoyhteys vain,Suomessa on eniten sekä kahvia että diabetestä.

Vierailija
38/71 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan kokenut flunssaista oloa kuten vieroitusoireusiin voi kuulua?

Vierailija
39/71 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen päivä täysin ilman kofeiinia. Oireina jatkuva palelu, lihassäryt ja yleinen taipumus alakuloisuuteen.

Tätä ennen vähensin parin viikon ajan niin että vältyin pahalta päänsäryltä. Join todella paljon kahvia ennen.

Vierailija
40/71 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon päänsärky, öisiä ahdistuskohtauksia, väsymys, olo kuin sumussa. Palasin aamukahviin. Muuten en juo ellei jotain erityistä esim pitkä ajomatka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi