Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahvin juonnin lopettaminen kokemuksia

Vierailija
01.10.2019 |

Kuinka moni täällä on lopettanut kahvin juonnin? Lopetitko kylmiltään vai vaihdoitko esim teehen?
Tuliko päänsärkyä ja kuinka pitkään mieliteot jatkuivat?

Itse lopetin viikko sitten ja vieläkin tekee ihan hirveästi mieli. Syön kofeiinitabletteja juuri ja juuri välttääkseni päänsäryn ja vähennän nekin pikkuhiljaa pois.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi syöt kofeiinitabletteja, jos haluat lopettaa kahvinjunnin?

Kahvia juodaan hyvän makuelämyksen ja kofeiinin takia, se virkistää.

Myös teessä ja kaakaossa on kofeiinia.

Vierailija
42/71 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikon päänsärky, öisiä ahdistuskohtauksia, väsymys, olo kuin sumussa. Palasin aamukahviin. Muuten en juo ellei jotain erityistä esim pitkä ajomatka.

Miten pystyit järjissään viikon päänsäryssä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin viisivuotiaana, kun järkiinnyin. Mummilla sain lapsena maistaa tilkan kahvia maidon seassa. 

Vierailija
44/71 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi syöt kofeiinitabletteja, jos haluat lopettaa kahvinjunnin?

Kahvia juodaan hyvän makuelämyksen ja kofeiinin takia, se virkistää.

Myös teessä ja kaakaossa on kofeiinia.

Vierailija kirjoitti:

Ensin eroon tavasta ja mieliteoista ja sen jälkeen kofeiinitablettien lopettaminen pikkuhiljaa.

Näin ei tule päänsärkyäkään. Ennen join kofeiinia päivittäin helposti 1000mg (5 isoa kuppia) ja nyt menee 200mg päivä.

Tuossa jo aiemmin kirjoittamani vastaus. Minulle ei ole ok olla riippuvainen jotain aineesta niin paljon että saan järkyttävät vieroitusoireet jos en sitä nauti. Lapset ja kahvia juomattomat aikuisetkaan eivät ole jatkuvasti väsyneitä, miksi siis nauttia piristeitä ja aiheuttaa itselleen tukkoiset aamut (ennen pakollista kahvia)? Kahvi kiihdyttää stressihormonin tuotantoa ja diureettina vanhentaa ihoa ennenaikaisesti. Puhumattakaan kahvihengityksestä ja ruskeista hampaista.

Vierailija
45/71 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kahvin juonnin teininä. En oikein koskaan pitänyt kahvista erityisemmin, yleesä maitoa oli kupissa puolet. Opettelin teen juonnin maidolla 5 vuoden päästä. Suurin syy siihen oli, että kyllästyin kyläilemässä siihen, kun aikuiselle (siis minulle) tarjoiltiin mehua tai/ja maitoa toisten kahvitellessa. Silloin kävi useasti niin ettet kaikilla ollut teetä kotona, joten minulla oli usein oma teepussi mukana. Tästä on siis aikaa jo yli 30 vuotta. Nykyään tilanne on toisin eli yleensä joka kodissa on myös teetä tarjolla.

Vierailija
46/71 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittänyt monta kertaa lopettaa. Ei onnistu. Se aamukahvi... pakko saada.

Sä et ymmärrä että se aamukahvin ”pakko saaja!” on vierotusoire. Illan ja yön aikana kofeiini on poistunut ja tarvit uuden annoksen.

Vierailija
47/71 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvinjuonti kannattaa lopettaa vähitellen, ei yht'äkkiä niin että 10 kupillista päivässä vaihtuu täydelliseen kahvittomuuteen. Seuraa päänsärky ja ajatukset pyörii koko ajan kahvissa.

Ensin voi puolittaa päivittäisen kahvimäärän, sitten siirtyä aamukupilliseen ja lopulta luopua kokonaan. Kuivin suin ei tarvitse olla vaan kahvin voi korvata esim. kamomillateellä, joka on kofeiinitonta yrttijuomaa (ei siis vars. teetä) ja maistuu todella hyvältä kuumana tai haaleana vaikkapa voileipien kera.

Vierailija
48/71 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierotan itseäni vedestä. On liian märkää. Vähän vierotusoireita kyllä. Suuta kuivaa ja välillä huippaa.

Ehhehe, ehhehe. Nerokas vitsikkyytesi on suorastaan pyörryttävää.

Vierailija
49/71 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekös, että viitisen kuppia kahvia päivässä ehkäisee D 2 -puhkeamista? Sitäkös te lopettajat haluatte? Tässäkin kahvinjuonnissa pitäisi ajatella kohtuus kaikessa -meininkiä.

Juot kahvia ettei tarvitsisi laihduttaa tai korjata retuperällä olevaa ruokavaliota?

Minä lihon, jollen juo kahvia. Kahvi nopeuttaa ainenvaihduntaa ja nostaa verenpaineen sopivaksi. Virkistää, jolloin jaksaa touhuta. Silloin sokeriaineenvaihduntakin pysyy kunnossa. Astmaatikoille kahvi on lääkkeen korvike, keuhkojen verisuonet laajenevat ja hengitys helpottuu.

Vierailija
50/71 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekös, että viitisen kuppia kahvia päivässä ehkäisee D 2 -puhkeamista? Sitäkös te lopettajat haluatte? Tässäkin kahvinjuonnissa pitäisi ajatella kohtuus kaikessa -meininkiä.

Minulla on ollut verensokeri alhaisempi kuin koskaan siitä asti kun lopetin kahvin refluksin takia. Ihan mukava sivuvaikutus.

Vierailija
51/71 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi nostaa sykettä ja aiheuttaa ahdistusta.

Vierailija
52/71 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juot kahvia ettei tarvitsisi laihduttaa tai korjata retuperällä olevaa ruokavaliota?

Minä lihon, jollen juo kahvia. Kahvi nopeuttaa ainenvaihduntaa ja nostaa verenpaineen sopivaksi. Virkistää, jolloin jaksaa touhuta. Silloin sokeriaineenvaihduntakin pysyy kunnossa. Astmaatikoille kahvi on lääkkeen korvike, keuhkojen verisuonet laajenevat ja hengitys helpottuu.

En tiedä miten kofeiini laajentaisi keuhkojen verisuonia kun kofeiini tekee päinvastoin. Kofeiini supistaa verisuonia.

Vierailija
53/71 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan kahvia ja juon sitä paljon. Olen ollut joskus juomatta pitempiäkin aikoja (ihan lopettanut suoralta käsin) eikä ollut mitään oireita. En ole riippuvainen kahvista.

Vierailija
54/71 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ensin vähentää. vasta sitten lopettaa. kolme kuppia on muistaakseni fyysisen riippuvuuden raja. näin vieroitusoireet ovat "lievemmät". 

Vierailija
55/71 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon särki päätä ja oksentelin.

Vierailija
56/71 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyin kun moni täällä ei näe kahvissa mitään vaaroja. Outo kulttuuri kun kehuskellaan miten aamukahvi on pakko saada. Sitten samat mammat naureskelee es-jonneille. Energiajuomissa ei edes kauhistella lisäaineita vaan sitä kun sydän rupeaa hakkamaan nopeammin. Kahvi tekee saman joten miksi on ok olla siihen riippuvainen.

Itse aiheeseen, puolisoni kokeili olla viikon ilman kahvia. Heti oli pää kipeänä ja tarkkaavaisuus huonontui (vaikeuksia ajaa autolla). 

Vierailija
57/71 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin viikko sitten eikä mitään ongelmaa ole ollut.

Vierailija
58/71 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmästyin kun moni täällä ei näe kahvissa mitään vaaroja. Outo kulttuuri kun kehuskellaan miten aamukahvi on pakko saada. Sitten samat mammat naureskelee es-jonneille. Energiajuomissa ei edes kauhistella lisäaineita vaan sitä kun sydän rupeaa hakkamaan nopeammin. Kahvi tekee saman joten miksi on ok olla siihen riippuvainen.

Itse aiheeseen, puolisoni kokeili olla viikon ilman kahvia. Heti oli pää kipeänä ja tarkkaavaisuus huonontui (vaikeuksia ajaa autolla). 

Niinpä. Sain itse kahvin lopettamisesta pahemmat fyysiset oireet kuin tupakan lopettamisesta.

Vierailija
59/71 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikon särki päätä ja oksentelin.

Lopetitko kylmiltään ja mistä määristä?

Vierailija
60/71 |
13.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up